Wanneer zie jij uberhaupt kinderen games of consoles kopen? Het blijven de ouders die zo'n ding aanschaffen. Pas vanaf een jaar of 15 gaat de jeugd zelf kopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:29 schreef BMH het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk op 1 punt: Tis niet voor kinderen. Ik kan me geen kind voorstellen die een PS3 kan betalen. Als zelf Sony zegt dat hij te duur word voor een standaard huishouden.....![]()
GTA? Het merk playstation & een nieuwe Getaway.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wanneer zie jij uberhaupt kinderen games of consoles kopen? Het blijven de ouders die zo'n ding aanschaffen. Pas vanaf een jaar of 15 gaat de jeugd zelf kopen.
Trouwens, als de PS3 echt zo duur wordt, dan vraag ik me af hoeveel ze in het begin gaan verkopen. Zeker als de 360 dan al een tijdje uit is en evt al een prijsverlaging tegemoet gaat zien
Blue-ray wat waarschijnlijk NIET de standaard word in de filmindustrie.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:03 schreef SocialDisorder het volgende:
PS3 gaat waarschijnlijk 500 - 600 euro kosten. De PS2 verkocht alleen op de belofte van Final Fantasy X al genoeg om uit de oorspronkelijke R&D kosten te komen.
Ouders kopen een spelcomputer voor hun kids op basis van kosten. Ik weet het, ik heb in een speelgoedwinkel gewerkt als bijbaantje. "Meneer wat is de leukste spelcomputer voor onze zoon van 12?" "PlayStation" "Ah, maar die is 200 gulden duurder dan een Nintendo 64. Wij nemen de Nintendo 64." Om 1 week later te komen ruilen voor een Playstation, omdat ze geen spellen voor zichzelf konden vinden................
De PS3 kun je niet langer als console pur sang zien. Ik denk dat veel diensten die nu op de PSP zitten (streaming films, muziek) ook op de PS3 terug te vinden zullen zijn. Tel daarbij een zeer complete multimedia speler op (van alle standaarden in de wereld kan hij alleen geen SVCD, VCD en HD-DVD spelen), en je komt op een apparaat wat je niet speciaal voor je kinderen aan zult schaffen.
Dude, van de hardcore gamert kan een bedrijf als Sony echt niet leven.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:23 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik wel
De PS3 gaat een meer volwassen publiek aanboren. Waar Nintendo nog voornamelijk op kids mikt, en Microsoft nu op de casual gamer gaat, schuift Sony naar de hardcore gamert.
Daarnaast heb je met de PS3 waarschijnlijk de eerste Blue-Ray machine in huis.
En "you don't need videogames, they are for kids" bedoelt hij (waarschijnlijk) dat videogames geen basisonderdeel van je leven uit zouden mogen maken, als je volwassen bent. Gedurfd, maar realistisch.
Staat nog lang niet vast. Voor de consument maakt het geen flikker uit, zolang er maar 1 standaard algemeen geldig is...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:06 schreef BMH het volgende:
[..]
Blue-ray wat waarschijnlijk NIET de standaard word in de filmindustrie.
Sony is groot geworden met de Playstation omdat Nintendo enorme fouten maakten met de Nintendo 64.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:28 schreef Notorious het volgende:
Sony is groot geworden door ze zich op de casual gamers te richten... ze zouden gek zijn als ze dat niet zouden doen.
Sony had destijds echter directe concurrentie van de technisch superieure Sega Saturn, welke echter een zwakkere marketing kende...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:13 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Sony is groot geworden met de Playstation omdat Nintendo enorme fouten maakten met de Nintendo 64.
Iedereen richt zich op casual gamers. Maar om dat te doen moet je natuurlijk allerlei 3rd party developers aanboord krijgen.Je gaat me toch niet vertellen dat Nintendo achter Microsoft en Sony liggen omdat ze liever concentreren op de kids? Of Microsoft alleen op racefans en shooterfans?
Wat heeft Nintendo dan fout gedaan bij de N64? Anders dan bij de nes of snes?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:13 schreef Ruzbeh het volgende:Sony is groot geworden met de Playstation omdat Nintendo enorme fouten maakten met de Nintendo 64.
De N64 had toch wel een serious lack of 3rd party publishers...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:14 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Wat heeft Nintendo dan fout gedaan bij de N64? Anders dan bij de nes of snes?
En daarom speel je non-stop BF2?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:05 schreef Steeven het volgende:
Next-gen gaat tegenvallen. Je las het hier als eerste! Ik vond deze generatie niet denderend, en hier gaan ze op door: betere graphics. That's it, ik verwacht weinig nieuws. Het wordt tijd dat de manier van spelen aangepakt gaat worden.
Dat vind ik ZO een bullshit. Voor een andere manier van spelen heb je geen next gen nodig, voor betere graphics wel. Bovendien vind ik dat de manier van spelen bepaald wordt door de software ontwikkelaar, niet door de nieuwe hardware. Nieuwe hardware STAAT voor betere graphics en meer mogelijkheden met betrekking tot multimedia integratie, verder voor niets. Next gen gaat helemaal niet tegenvallen, de developpers gaan hoogstens tegenvallen, en daar valt nog geen reet over te zeggen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:05 schreef Steeven het volgende:
Next-gen gaat tegenvallen. Je las het hier als eerste! Ik vond deze generatie niet denderend, en hier gaan ze op door: betere graphics. That's it, ik verwacht weinig nieuws. Het wordt tijd dat de manier van spelen aangepakt gaat worden.
Ik wist niet dat de dev. bepaalt hoe een controller eruit zietquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:11 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Dat vind ik ZO een bullshit. Voor een andere manier van spelen heb je geen next gen nodig, voor betere graphics wel. Bovendien vind ik dat de manier van spelen bepaald wordt door de software ontwikkelaar, niet door de nieuwe hardware. Nieuwe hardware STAAT voor betere graphics en meer mogelijkheden met betrekking tot multimedia integratie, verder voor niets. Next gen gaat helemaal niet tegenvallen, de developpers gaan hoogstens tegenvallen, en daar valt nog geen reet over te zeggen.
De devver bepaald toch hoe de gameplay zich lieert aan de controller? Controllers zijn NOOIT erg speciaal geweest. En ja, devvers kunnen enigzins de controller bepalen, als dat nodig is. Denk aan dansmatten, bongo's, lightguns. En met de standaard controllers is hartstikke veel te doen. Kijk naar MGS, waar je moest letten op wanneer je controller trilde, en weet ik veel wat. Het is zielig om te denken dat voor nieuwe gameplay nieuwe (standaard) controllers nodig zijn, want laten we wel wezen, er is in 10 jaar tijd, afgezien van wat extra knoppen eigenlijk nauwelijks wat veranderd, terwijl er op gameplaygebeid toch heeeel veel verschillende dingen te zien zijn geweest.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:13 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de dev. bepaalt hoe een controller eruit ziet
En nieuwe hardware heeft geen betrekking op nieuwe gameplay?
*Wijst naar DSquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:11 schreef Rodie83 het volgende:
Voor een andere manier van spelen heb je geen next gen nodig, voor betere graphics wel.
Ik zou Halo toch niet graag met dezelfde controller doen als ik super mario bros 3 deed op de nes, en super mario bros 3 zou ik weer niet graag met de controler doen die je bij pong erbij kreeg.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:19 schreef Rodie83 het volgende:
De devver bepaald toch hoe de gameplay zich lieert aan de controller? Controllers zijn NOOIT erg speciaal geweest.
Of niet... vind het nu soms al redelijk vervelend als ik 10 minuten bezig ben om van N naar Z te reizen in GTA SA.quote:
Inderdaad. Met de NES hadden Nintendo denk ik gewoon geluk en de SNES had echt beter gekund. Ze deden gewoon hetzelfde met de N64 omdat ze dachten dat de SNES gewoon foutloos was ofzo.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:52 schreef YourMaster het volgende:
Alsof ze zo goed waren voor de 3rd party's bij de nes en snes. Toen hadden ze simpelweg een marktaandeel dat genoeg 3d party support zou garanderen.
MGS voor Gameboy is een geweldige titel.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:59 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Inderdaad. Met de NES hadden Nintendo denk ik gewoon geluk en de SNES had echt beter gekund. Ze deden gewoon hetzelfde met de N64 omdat ze dachten dat de SNES gewoon foutloos was ofzo.
Ik had het ergens gelezen.
*zoekt*
Pffff. Nouja het lukt niet maar ik had ergens gelezen dat bijv. doordat Nintendo 64 geen cdrom drive gebruikt (en dit is wel een domme zet omdat alle concurrenten gewoon voor cd gingen), dat Square-Enix hun Final Fantasy naar de Playstation werd verzet. En zo waren er nog veel meer domme fouten. Ik las ook dat Nintendo belachelijk strikt waren met de regels voor 3rd parties enzo. Metal Gear Solid op de Gameboy moest worden aangepast omdat er ergens in de verwezen werd naar iets met sigaretten ofzo, en dat mocht niet van Nintendo.Wtf. Dan kan je begrijpen dat geweld al helemaal niet mocht. Dus misschien dat Resident Evil op de Nintendo 64 zou komen als het niet voor deze regels waren. Op de Playstation mochten developers gewoon alles enzo.
Ik weet niet of er ook nog fouten waren gemaakt in marketing enzo maar dat gebeurde niet met de NES of SNES denk ik. Sony heeft denk ik ook nooit (grove) fouten gemaakt met marketing. Ik denk kwa marketing Nintendo een betere positie had omdat Nintendo gewoon een superbekend naam was (en nu nog steeds is) en Playstation was toen nieuw.
Kan wel.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:02 schreef BMH het volgende:
[..]
MGS voor Gameboy is een geweldige titel.
Ze waren ook al zo belachelijk bezig met restricties bij die twee vorige consoles, waar elke developer zijn spel volledig moest laten keuren door Nintendo én dan alsnog maar een beperkt aantal spellen mocht maken. Hier ging het goed. Pas toen er concurentie opstond, échte dus en niet sega, werd dat een probleem.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:59 schreef Ruzbeh het volgende: Ik las ook dat Nintendo belachelijk strikt waren met de regels voor 3rd parties enzo.
Ik weet niet of er ook nog fouten waren gemaakt in marketing enzo maar dat gebeurde niet met de NES of SNES denk ik. Sony heeft denk ik ook nooit (grove) fouten gemaakt met marketing. Ik denk kwa marketing Nintendo een betere positie had omdat Nintendo gewoon een superbekend naam was (en nu nog steeds is) en Playstation was toen nieuw.
Reden voor mijn keuze niet meer te gaan voor PS3, is dat ze deze 10 jaar willen erin houden... Veel te lang... Daarnaast ben ik niet zo enthousiast over de games op de PS2 only.quote:Op maandag 16 mei 2005 10:56 schreef speknek het volgende:
Ik zou het ook weer niet zo vreemd vinden als de PS3 zo laag in interesse blijft. Iedereen weet wel wat ie ervan kan verwachten en uiteindelijk koopt elke casual gamer hem toch wel weer.
Nintendo loopt elke keer zo achter met keuzes, eerst waren ze te laat met cd's, toen waren ze te laat met online gamen en nu zijn ze te laat met HD tv ondersteuning. Ze zijn stom, dom en idd te arrogant omdat ze denken dat hun visie de beste is.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:
Wisten jullie trouwens dat Sony PlayStation is ontstaan DANKZIJ Nintendo?
Sony en Nintendo hebben samen gekeken of een CD-drive geen betere oplossing was voor de N64. Nintendo vond van niet, Sony vond van wel. Het schijnt zelfs dat in de directiekamers woorden zijn gevallenmet de strekking van "Dan brengen jullie toch je eigen console? Die duurt niet langer dan 1 jaar."
En aangezien Square op dat moment bezig was met FFVII voor de N64, uitgaande van een CD-medium, zijn ze noodgedwongen naar Sony overgestapt, omdat de 4 CDs van FFVII op minstens 8 cardridges zouden komen, en de FMVs niet perfect zouden streamen.
De rest is geschiedenis, Nintendo hield vol in z'n strene licentiebeleid, en Sony verwelkomde iedereen die een PS-game wilde maken. Naughty Dog (Crash Bandicoot) werd bij Nintendo geweerd omdat het beestje te ruig was. Ze lachen zich nu nog kapot op Sony HQ.........
Het was trouwens niet de eerste keer dat Nintendo met z'n strenge beleid op z'n snufferd ging. Klassiek voorbeeld is Mortal Kombat. Midway kreeg geen licentie voor dat spel omdat het te gewelddadig was. Na de recordomzetten in de arcadehallen, ging Nintendo toch overstag, op voorwaarde dat het bloed verwijderd zou worden.
Sega accepteerde MK zoals het was, en de Sega Megadrives gingen samen met MK als warme broodjes over de toonbank.
Je zou toch denken dat een ezel zich over het algemeen niet voor de tweede keer stoot aan dezelfde steen.........
noja, sony en online was ook bagger, hdtv wordt in nederland toch niet ondersteund en cd's konden toch alleen maar kapot gaanquote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nintendo loopt elke keer zo achter met keuzes, eerst waren ze te laat met cd's, toen waren ze te laat met online gamen en nu zijn ze te laat met HD tv ondersteuning. Ze zijn stom, dom en idd te arrogant omdat ze denken dat hun visie de beste is.
Maar God, wat hou ik van Nintendo
Minimaal 128.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:08 schreef SocialDisorder het volgende:
ben wel benieuwd wat ze gaan brengen met hun revolution................en hoeveel verschillende Mario's er dit keer uit gaan komen...........................
Volgens mij ging het over de Super Nintendo CD. De PS bestond al een tijdje toen de N64 uitgebracht werd (32bit -> 64bit).quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:49 schreef SocialDisorder het volgende:
Wisten jullie trouwens dat Sony PlayStation is ontstaan DANKZIJ Nintendo?
Sony en Nintendo hebben samen gekeken of een CD-drive geen betere oplossing was voor de N64.
het was voor de snes als ik het goed hadquote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij ging het over de Super Nintendo CD. De PS bestond al een tijdje toen de N64 uitgebracht werd (32bit -> 64bit).
Voor de rest heb je volkomen gelijk.
zegt ie ookquote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het was voor de snes als ik het goed had
Nou, dat kwam natuurlijk door de games en niet door de marketing. Als Nintendo zichzelf probeert te branden als een producht voor iedereen moet dat eerst met games gebeuren en dan pas met marketing imo.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 01:00 schreef YourMaster het volgende:En wie er de beste marketingpositie had weet ik niet. Had nintendo niet al veel meer het imago van kinderspeelgoed terwijl Sony zich in de markt heeft weten te zetten als ding voor iedereen. Ik heb het gevoel dat Nintendo nou een beetje hetzelfde gaat proberen te doen. De playstation is voor mensen die graag hoeren doodschieten, en Nintendo gaat zichzelf proberen te branden als een product voor iedereen.
Maar ik denk niet dat mensen zich zo snel laten overtuigen door Nintendo.
Ja, hallo. Inmiddels is Nintendo sterk veranderd.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 01:21 schreef Notorious het volgende:
Nintendo was gewoon te arrogant. Met hun dreamteam onzin. Ze hebben een N64 game geweigerd van een developer omdat het niet goed genoeg was volgens hun. En de game was al af... tegenwoordig heten ze Rockstar North.
Dus mocht je je afvragen waarom GTA op alles komt behalve een Nintendo console dan is dat je antwoord. Rockstar North haat Nintendo vanwege hun arrogantie.
Je smilie versterkt je punt heus niet hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:11 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Dat vind ik ZO een bullshit. Voor een andere manier van spelen heb je geen next gen nodig, voor betere graphics wel. Bovendien vind ik dat de manier van spelen bepaald wordt door de software ontwikkelaar, niet door de nieuwe hardware. Nieuwe hardware STAAT voor betere graphics en meer mogelijkheden met betrekking tot multimedia integratie, verder voor niets. Next gen gaat helemaal niet tegenvallen, de developpers gaan hoogstens tegenvallen, en daar valt nog geen reet over te zeggen.
Sorry hoor, maar dit is echt een uniek domme opmerking.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:48 schreef Byte_Me het volgende:
op het moment vind ik het weinig toevoegen aan een PC, die ik toch al heb.
mag jij vinden hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is echt een uniek domme opmerking..
Nee, het heeft te maken met de idealen van Nintendo, die inderdaad toch een geweldvrij en familievriendelijk ding neer wilde zetten. Bloed weglaten uit spellen en grof taalgebruik weren is gewoon jezelf met een imago in de markt neerzetten. Mario schiet nou eenmaal geen hoeren neer.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 13:08 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Nou, dat kwam natuurlijk door de games en niet door de marketing. Als Nintendo zichzelf probeert te branden als een producht voor iedereen moet dat eerst met games gebeuren en dan pas met marketing .
Je kan ook uitleggen waarom.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is echt een uniek domme opmerking..
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:08 schreef YourMaster het volgende:
[..]
Nee, het heeft te maken met de idealen van Nintendo, die inderdaad toch een geweldvrij en familievriendelijk ding neer wilde zetten. Bloed weglaten uit spellen en grof taalgebruik weren is gewoon jezelf met een imago in de markt neerzetten. Mario schiet nou eenmaal geen hoeren neer.
Moet dat nog?quote:
Hij bedoelt dat consoles niet beter zijn dan PCs kwa hardware en mogelijkheden, niet kwa hoeveelheid games erop komen, althans, zo heb ik het begrepen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Moet dat nog?.
Het feit alleen al dat meer dan 80% van de console games niet op de PC komen, zegt eigenlijk al genoeg....
Het gaat toch over games.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:27 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat consoles niet beter zijn dan PCs kwa hardware en mogelijkheden, niet kwa hoeveelheid games erop komen, althans, zo heb ik het begrepen.
ik vind van niet. ik koop een console niet voor een specifieke game, maar voor games in het algemeen. maar zolang spellen in het algemeen er beter uitzien op de PC, zie ik niet in waarom ik een console zou kopen. en ik snap niet waarom een console onder zou moeten doen voor een PC, qua graphics, en toch doen ze dat. Door de budget hardware die erin gaat.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het gaat toch over games.
Je koopt een console voor de games. Dan is enige (hardware) vergelijking met een PC toch compleet nutteloos.
Ach, ik was eerst ook PC-only.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:11 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik vind van niet. ik koop een console niet voor een specifieke game, maar voor games in het algemeen. maar zolang spellen in het algemeen er beter uitzien op de PC, zie ik niet in waarom ik een console zou kopen. en ik snap niet waarom een console onder zou moeten doen voor een PC, qua graphics, en toch doen ze dat. Door de budget hardware die erin gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |