Hoe denk jij over de mogelijkheid dat de uittredingen die je hebt, niet beter te verklaren zijn als een intreding? Dus dat het meer een realistische droom is.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:35 schreef Enyalius het volgende:
tip die ik je wel mee wil geven is....zorg dat je leert te vertrouwen op je gevoelens en dat je creatief bent en blijftheel belangrijk
A, ok, doe jij het licht uit als je de boel hier afsluit, veeg de tent ook even aan als je toch bezig bentquote:Op woensdag 29 juni 2005 03:26 schreef Keromane het volgende:
Als er leven is na de dood is er geen dood. Nee dus.
Vraag ik me ook af....quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:31 schreef draculettetje het volgende:
als er geen leven meer is na de dood, waarom zijn er dan mensen die contact kunnen maken met diegene aan de andere kant???
Ik denk alleen wel dat "leven"' op zich een hele andere benaming is en eigenlijk in deze dan ook niet passend.
Het is misschien idd geen "leven" te noemen maar het lijkt me wel een soort van leven, noemen ze dat in het engels niet the afterlife?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:31 schreef draculettetje het volgende:
als er geen leven meer is na de dood, waarom zijn er dan mensen die contact kunnen maken met diegene aan de andere kant???
Ik denk alleen wel dat "leven"' op zich een hele andere benaming is en eigenlijk in deze dan ook niet passend.
Heeft niemand hier nou een mening over? Ik vind het wel een interessante visie, niet dat die natuurlijk waar hoeft te zijn. Maar het verenigd wel diverse geloofovertuigingen en de verschillende manieren waarop mensen het hiernamaals zien.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Op de onderstaande site staat wel een interessante visie over leven naar de dood. Volgens deze persoon is het leven en het hiernamaals verdeeld in verschillende "Focus" levels.
Focus level 1 is bijvoorbeeld het leven zoals we dat hier nu op Aarde kennen. Focus level 10 is een soort droomfase, waarin je lichaam slaapt maar je geest wakker is. Focus level 23 is wanneer een dood persoon niet door heeft dat die dood is en dus als geest op Aarde blijft ronddwalen.
Tevens is het hiernamaals verdeeld in verschillende geloofssystemen, als iemand er van overtuigd is dat die in de "Hel" zal belanden, dan zal die in werkelijkheid in een Focus level belanden die ligt tussen Focus level 24 en Focus level 26. In andere woorden, elke mens heeft min of meer zelf in de hand hoe zijn eigen hiernamaals eruit ziet. Focus level 24, 25 en 26 zijn zodoende gereserveerd voor verschillende geloofssystemen, zoals de hel, de hemel, etc. kortom voor de gelovige mens.
In Focus level 27 heb je de meeste vrijheid en lijkt heel veel op ons aardse leven, alleen zijn hier geen verplichtingen en kies jezelf hoe je je verder wil ontplooien. In Focus level 27 komen alleen mensen die niet specifiek in een hel of hemel geloven of een bepaalde geloof uitoefenen. Dus de wat meer ruimdenkende mens die zich niet laten binden door een god of duivel.
Check deze site maar eens:
http://www.afterlife-knowledge.com/start.html
![]()
Nou wees eerlijk, andersom zitten jullie nog veel verder gezochte verhalen te vertellen zonder ook maar enige vorm van wezenlijke onderbouwing.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:29 schreef FuifDuif het volgende:
-XX- ook vooral een onderbouwd betoog zeg, super.
Zucht...quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:51 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nou wees eerlijk, andersom zitten jullie nog veel verder gezochte verhalen te vertellen zonder ook maar enige vorm van wezenlijke onderbouwing.
Als je die site echt goed doorleest heb je juist wel heel veel te zeggen in het hiernamaals, maar die zeggenschap is helemaal afhankelijk van hoe je nu in het leven staat. Als je nu in Allah gelooft dan zal je in een vergelijkbare hiernamaals komen. Ben je er heilig van overtuigd dat je in de hel komt, dan zal je in het hiernamaals ook in een soort hel terecht komen. Mensen die nu in volledige vrije wil geloven en niet gelovig zijn komen in een hiernamaals die vergelijkbaar is.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 09:08 schreef draculettetje het volgende:
Ik vind het heel moeilijk om hier wat uit te halen. Ik geloof niet zo in de levels, zou betekenen dat je zelf niks te zeggen hebt in je "hiernamaals".
Wat een onzin, als je een beetje nadenkt dat kom je al snel tot de conclusie dat er niet zoiets kan zijn als het paradijs.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:22 schreef Meki het volgende:
[..]
hel is het vuur die je nooit heb gezien
en het Paradijs is wat je nog nooit heb gezien
ik zal nog eens proberen als ik meer tijd heb en kom er dan wel weer over terugquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:39 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Als je die site echt goed doorleest heb je juist wel heel veel te zeggen in het hiernamaals, maar die zeggenschap is helemaal afhankelijk van hoe je nu in het leven staat. Als je nu in Allah gelooft dan zal je in een vergelijkbare hiernamaals komen. Ben je er heilig van overtuigd dat je in de hel komt, dan zal je in het hiernamaals ook in een soort hel terecht komen. Mensen die nu in volledige vrije wil geloven en niet gelovig zijn komen in een hiernamaals die vergelijkbaar is.
quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:30 schreef ThomasBerge het volgende:
Ja, ik heb het idee dat er wel 'iets' is
Weet jij wat jij precies 5 jaar geleden op dit exacte tijdstip heb gedaan?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 01:22 schreef XaNaDu het volgende:
Mochten er zielen zijn, dan zou ik een ziel hebben van een vorig leven.. Aangezien ik nog wel alles zou moeten weten, waarom weet ik dan niets van mn vorige leven?
Kan je dat uitdiepen ?quote:Op zondag 31 juli 2005 23:05 schreef ____ZweefMeisje____ het volgende:
Nee er is geen leven naar de dood ..Alleen een keuze !
En ik vind het roepen dat er toch niks is getuigen van een ontzettende domheid. Een wat-je-niet-ziet-bestaat-niet gedrag waar ik alleen medelijden mee kan hebben. Ik weet zelf uiteraard ook niet wat er is na de dood, en ik houd derhalve alle mogelijkheden open.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:44 schreef dewd het volgende:
[..]
Wat een onzin, als je een beetje nadenkt dat kom je al snel tot de conclusie dat er niet zoiets kan zijn als het paradijs.
Mee eens.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:19 schreef American_Nightmare het volgende:
En ik vind het roepen dat er toch niks is getuigen van een ontzettende domheid. Een wat-je-niet-ziet-bestaat-niet gedrag waar ik alleen medelijden mee kan hebben. Ik weet zelf uiteraard ook niet wat er is na de dood, en ik houd derhalve alle mogelijkheden open.
Heel interessant wat je zegt. Een paar weken geleden heb ik ervaren hoe het is om zonder ego de wereld te zien. Er bestaat geen tijd, geen ruimte, geen "zelf". Het is dan alsof het universum door jouw ogen naar zichzelf kijkt. Het universum is bewust van zichzelf en zonder ego ben "jij" (als deel van het universum) bewust van hoe het echt is.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:27 schreef -starseed-mayo- het volgende:
ja er is leven na de dood
moet je je maar eens afvragen wat de dood nou precies is? niet alleen je lichaam stopt ermee maar ook de persoonlijkheid verdwijnt en dat kan ook in dit leven gebeuren zoals de boeddha ook had gedaan hij had de ego/persoonlijkheid onderzocht dat geconditioneerd was en kon erboven uitstegen en werd eeuwig aan geen tijd verbonden aan niks .. dood in een levend lichaam
en of er dan nog leven na de fysieke dood bestaat is dan onbelangrijk want wat moet er dan geestelijk nog voortbestaan?
de dood is geen einde maar een nieuw begin
ik vind het heel erg knap voor de mensen die denken dat er geen leven is na de dood en vraag me dan ook af uit welke ervaring ze die conclusie hebben getrokken![]()
![]()
Mooi beschreven hoor..... en het is idd een mooi besef.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:28 schreef DrazTic het volgende:
[..]
Heel interessant wat je zegt. Een paar weken geleden heb ik ervaren hoe het is om zonder ego de wereld te zien. Er bestaat geen tijd, geen ruimte, geen "zelf". Het is dan alsof het universum door jouw ogen naar zichzelf kijkt. Het universum is bewust van zichzelf en zonder ego ben "jij" (als deel van het universum) bewust van hoe het echt is.
Eigenlijk is het universum (of God whtvr) een groot bewustzijn, waar wij deel van zijn, maar eigenlijk zijn we allemaal hetzelfde. Alleen zit ons ego in de weg om dat te beseffen. Iedereen heeft ergens in zich wel een gevoel van het grote geheel in zich, maar het ego verdoezeld dat.
Op het moment dat je dood gaat, gaat in werkelijkheid je ego dood. Dus alles waar je nu waarde aan hecht, al jouw behoeftes, angsten, hoop....dat gaat dood samen met je ego.
MAAR....jij bent niet je ego! Jij bent god, de guru, het universum (geef t beestje een naam) net als ik, je buurvrouw, die mooie boom in je tuin. Alles is 1 en daar wordt je na je dood (sommigen eerder) bewust van, omdat er dan geen ego meer is om je beeld te vertroebelen. Alles wat er over God (die met die grijze baard) en over de hemel etc bedacht wordt is een product van ego. Men wil graag doorleven met al hun behoeftes en verlangens, omdat het een storende gedachte is dat alles stopt. Maar alles stopt niet, alleen je ego (dat in dit leven voor je is opgebouwd en door jou is behouden) stopt ermee, wat eigenlijk een geweldige bevrijding is.
De echte jij blijft over en gaat nooit dood, want dood bestaat niet. Jij bent immers het universum en het universum zal altijd blijven.
Ik vind dit eigenlijk een heel mooi besef en voor het eerst in mijn leven heb ik ook echt het gevoel dat dit is zoals het is.
en heb je dat gevoel/besef ook kunnen vasthouden en geintegreerd in jezelf je leven ect ?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:28 schreef DrazTic het volgende:
[..]
Heel interessant wat je zegt. Een paar weken geleden heb ik ervaren hoe het is om zonder ego de wereld te zien. Er bestaat geen tijd, geen ruimte, geen "zelf". Het is dan alsof het universum door jouw ogen naar zichzelf kijkt. Het universum is bewust van zichzelf en zonder ego ben "jij" (als deel van het universum) bewust van hoe het echt is.
Eigenlijk is het universum (of God whtvr) een groot bewustzijn, waar wij deel van zijn, maar eigenlijk zijn we allemaal hetzelfde. Alleen zit ons ego in de weg om dat te beseffen. Ergens heeft iedereen wel een gevoel van het grote geheel in zich, maar het ego verdoezeld dat.
Op het moment dat je dood gaat, gaat in werkelijkheid je ego dood. Dus alles waar je nu waarde aan hecht, al jouw behoeftes, angsten, hoop....dat gaat dood samen met je ego.
MAAR....jij bent niet je ego! Jij bent god, de guru, het universum (geef t beestje een naam) net als ik, je buurvrouw, die mooie boom in je tuin. Alles is 1 en daar wordt je na je dood (sommigen eerder) bewust van, omdat er dan geen ego meer is om je beeld te vertroebelen. Alles wat er over God (die met die grijze baard) en over de hemel etc bedacht wordt is een product van ego. Men wil graag doorleven met al hun behoeftes en verlangens, omdat het een storende gedachte is dat alles stopt. Maar alles stopt niet, alleen je ego (dat in dit leven voor je is opgebouwd en door jou is behouden) stopt ermee, wat eigenlijk een geweldige bevrijding is.
De echte jij blijft over en gaat nooit dood, want dood bestaat niet. Jij bent immers het universum en het universum zal altijd blijven.
Ik vind dit eigenlijk een heel mooi besef en voor het eerst in mijn leven heb ik ook echt het gevoel dat dit is zoals het is.
als je weet dat er een wereld bestaat na de dood en die misschien ook hebt gezienquote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:51 schreef UncleScorp het volgende:
Mja , maar hoe leg je dan de link tussen geloof in leven na de dood en geloof in reïncarnatie ?
hmm daar heb ik alleen tweedehandse kennis over (gelezen uit boeken van jan kleyn)quote:Er wordt continu gepraat over contact met de doden, geesten, nabestaanden ... zijn die dan niet gereïncarneerd ??
Wat ik er aan over heb gehouden is de wetenschap dat er zo'n besef bestaat. Dat ik nu weet hoe boeddha zich voeltquote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:21 schreef -starseed-mayo- het volgende:
[..]
en heb je dat gevoel/besef ook kunnen vasthouden en geintegreerd in jezelf je leven ect ?
je moet wel oppassen dat je niet nog een grotere ego krijgt door te geloven dat 'jij' god bent en boven alles staatzoiets had ik vroeger ook gedacht en het gaf ook een soort macht maar is het ook werkelijk 'ik' die god is ?
de key is om je ego nederig te laten zijn and to let god(maarja dat vind ik dan)
quote:Door loslating van behoefte, verlangen, haat, angst, schaamte, verwachting en hoop.
Door bevrijding van mijn ego kan ik zien hoe het echt is.
Dit is niet wat ik DOE.
Dit is wat gebeurd. En dit gebeurd juist omdat ik het niet doe.
Voor het eerst kijk ik niet door een bril. Voor het eerst hoef
ik niet dat kostuum te dragen. Op dit moment kan ik
ECHT mezelf zijn zonder dat te hoeven laten zien. Ik realiseer me
dat wanneer ik dat wil laten zien, ik niet kan zien hoe het echt is.
Ik KAN alles doen wat ik wil.
Het HOEFT alleen niet meer.
Mijn lichaam voelt nu lichter. Ik wordt opgetild. Alsof of ik de hele weg naar huis
met een zware tas op mijn rug heb gelopen en bij aankomst de tas af heb afgedaan.
Ik kan vrij bewegen. Ik kan eerlijk communiceren, zonder gevoel van zelf.
Ik kijk om mij heen en zie chaos, drukte, mensen die uit hun dak gaan, dansen
alsof hun leven er van af hangt.
In mijn hoofd heerst er rust. Een lege witte kamer die niet vraagt opgevuld te worden
met dingen die mij belemmeren te zien hoe het echt is.Nu pas kan ik alles wat gebeurd
zo intens mogelijk ervaren. Vol geluk en verbijstering kijk ik om mij heen.
Iemand vraagt mij waarom ik niet dans. Ik voel dat ik nog nooit zo hard gedanst heb.
Dat komt omdat de behoefte om te dansen niet meer bestaat. Door het feit dat ik niets meer wil,
heb ik alles gekregen. Voldoening, verzadiging. Ik hoef niets meer te bewijzen.
Het is zo makkelijk. Iets wat ik al heel lang weet. Het gaat alleen niet om wetenschap.
Het is puur een besef. Eindelijk kan ik een gesprek voeren dat echt eerlijk is. Ik praat met jou
en tegelijkertijd met mezelf, want ik ben jou en jij bent mij. Buiten het gevoel van "zelf".
Zonder belemmering van ego of tijd. Vanaf nu ervaar ik alles anders. Straks zullen mijn verlangens
terugkomen. Maar dat geeft niet. Ik mag nu even zien hoe het echt in elkaar steekt. Dat wat altijd is
en altijd zal zijn. Ik beleef het. Dit alles gebeurt mij in een fractie van een seconde.
Hyper-realiteit.
Ik kan gewoon verder waar ik mee bezig was. Alleen nu in totale rust. Ik had zoveel vragen. Terwijl er
maar een antwoord is. En dat is dat mijn vragen er niet toe doen. Ik kan stoppen met vragen, omdat
de behoefte om een antwoord te vinden niet meer bestaat. Er blijft niets over. Ik kan verder met doen
wat ik moet doen. In stilte. Wat een opluchting.
Als er eigenlijk maar een universeel bewustzijn is. Dat wij allemaal dus 1 klein stukje van het grote geheel zijn. Niet wij als mensen, maar wij als individueel stukje energie.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:36 schreef UncleScorp het volgende:
ok thx voor de verduidelijking ...
Maar hoe verklaar je dan weer dat de wereldbevolking blijft groeien ?
In theorie was er eerst adam en eva
en nu zijn we al met miljarden ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |