Hoe denk jij over de mogelijkheid dat de uittredingen die je hebt, niet beter te verklaren zijn als een intreding? Dus dat het meer een realistische droom is.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:35 schreef Enyalius het volgende:
tip die ik je wel mee wil geven is....zorg dat je leert te vertrouwen op je gevoelens en dat je creatief bent en blijftheel belangrijk
A, ok, doe jij het licht uit als je de boel hier afsluit, veeg de tent ook even aan als je toch bezig bentquote:Op woensdag 29 juni 2005 03:26 schreef Keromane het volgende:
Als er leven is na de dood is er geen dood. Nee dus.
Vraag ik me ook af....quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:31 schreef draculettetje het volgende:
als er geen leven meer is na de dood, waarom zijn er dan mensen die contact kunnen maken met diegene aan de andere kant???
Ik denk alleen wel dat "leven"' op zich een hele andere benaming is en eigenlijk in deze dan ook niet passend.
Het is misschien idd geen "leven" te noemen maar het lijkt me wel een soort van leven, noemen ze dat in het engels niet the afterlife?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:31 schreef draculettetje het volgende:
als er geen leven meer is na de dood, waarom zijn er dan mensen die contact kunnen maken met diegene aan de andere kant???
Ik denk alleen wel dat "leven"' op zich een hele andere benaming is en eigenlijk in deze dan ook niet passend.
Heeft niemand hier nou een mening over? Ik vind het wel een interessante visie, niet dat die natuurlijk waar hoeft te zijn. Maar het verenigd wel diverse geloofovertuigingen en de verschillende manieren waarop mensen het hiernamaals zien.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 19:55 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Op de onderstaande site staat wel een interessante visie over leven naar de dood. Volgens deze persoon is het leven en het hiernamaals verdeeld in verschillende "Focus" levels.
Focus level 1 is bijvoorbeeld het leven zoals we dat hier nu op Aarde kennen. Focus level 10 is een soort droomfase, waarin je lichaam slaapt maar je geest wakker is. Focus level 23 is wanneer een dood persoon niet door heeft dat die dood is en dus als geest op Aarde blijft ronddwalen.
Tevens is het hiernamaals verdeeld in verschillende geloofssystemen, als iemand er van overtuigd is dat die in de "Hel" zal belanden, dan zal die in werkelijkheid in een Focus level belanden die ligt tussen Focus level 24 en Focus level 26. In andere woorden, elke mens heeft min of meer zelf in de hand hoe zijn eigen hiernamaals eruit ziet. Focus level 24, 25 en 26 zijn zodoende gereserveerd voor verschillende geloofssystemen, zoals de hel, de hemel, etc. kortom voor de gelovige mens.
In Focus level 27 heb je de meeste vrijheid en lijkt heel veel op ons aardse leven, alleen zijn hier geen verplichtingen en kies jezelf hoe je je verder wil ontplooien. In Focus level 27 komen alleen mensen die niet specifiek in een hel of hemel geloven of een bepaalde geloof uitoefenen. Dus de wat meer ruimdenkende mens die zich niet laten binden door een god of duivel.
Check deze site maar eens:
http://www.afterlife-knowledge.com/start.html
![]()
Nou wees eerlijk, andersom zitten jullie nog veel verder gezochte verhalen te vertellen zonder ook maar enige vorm van wezenlijke onderbouwing.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:29 schreef FuifDuif het volgende:
-XX- ook vooral een onderbouwd betoog zeg, super.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |