Klopt, maar ik erger me aan die sobere levenswijze waar ze iedereen tot toe willen dwingen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:19 schreef FredvZ het volgende:
Dat geldt toch voor elk geloof?
Of het nou een Hindoestaan, een Islamiet, een Jood, een Christene of een whatever is, ze gaan er allemaal vanuit dat zij gelijk hebben en die ander niet.
Die zijn nog erger, die willen met z'n allen gaan carnevallen, maar ze vergeten ieder jaar dat ze ook nog vasten...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:21 schreef fransie102 het volgende:
Doe mij dan nog maar katholieken, die kunnen tenminste nog een beetje lol hebben en feest vieren!
Klopt, maar ik vind ze nog altijd minder erg dan gereformeerde en protestantste Christenen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die zijn nog erger, die willen met z'n allen gaan carnevallen, maar ze vergeten ieder jaar dat ze ook nog vasten...
en jij wilt dat verbieden ?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:17 schreef fransie102 het volgende:
http://teletekst.nos.nl/?112-01
Weer zo'n voorbeeld van die irritante sobere zielige lui die altijd om niets moeten zeuren en iedereen hun wil op willen leggen door van alles proberen te verbieden.
weet je wat ik denk, als (hervormd) christen zijnde,quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:23 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind ze nog altijd minder erg dan gereformeerde en protestantste Christenen.
Als je de cijfers in dat getal een beetje verwisseld krijg je het getal van de duivel!!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:50 schreef bigshadow het volgende:
Ze hadden wél 1066 handtekeningen verzameld hoor![]()
Geweldige film dusquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:38 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
gister toevallig kingdom of heaven gezien. daar werd veel christenen afgeslachtook veel moslims btw
je krijgt steun.... van mij!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:10 schreef lonely-meissie het volgende:
[..]
weet je wat ik denk, als (hervormd) christen zijnde,
dat jij er OF niks van weet OF dat je een aantal dingen door elkaar haalt,
er zit namelijk een gigantisch verschil tussen protestant en gereformeerd geloven,
btw, voor mij en alle christenen die ik ken houdt christen zijn in dat je er bent voor je medemens als ze het moeilijk hebben,
dat je niet opzettelijk anderen kwaad doet,
en dat het belang van anderen net zo belangrijk is als dat van jezelf,
etc.
maar ja dat is niet wat alle christenhatertjes willen horen,
want die willen alleen denken dat christenen hun hele leven alleen bezig zijn met zeuren en sprookjes lezen,
het meest opvallende aan deze personen is dat ze vinden dat ze het recht hebben om van alles te zeggen,
maar andersom is het alleen zieltjes winnen,
en waarom omdat zij hetzelfde vinden als hun vooroordeel over christenen namelijk dat zij gelijk hebben en anders niet,
ik vind persoonlijk dat iedereen zelf mag kijken wat hij of zij vindt / (niet) gelooft,
ohw en voor de lolbroeken ja dit is wat generaliserend dat is niet de bedoeling,
maar als jij vind dat het over jou gaat denk dan is na over waar je mee bezig bent,
persoonlijk vind ik dat je mensen moet beoordelen op karakter niet op vooroordeel,
dit klinkt mischien moraal ridderig maar ik doe me best om mezelf hieraan te houden,
en om zo goed mogelijk te leven, en ja daar heb ik God bij nodig,
en op de vraag wat nou als Hij niet bestaat?
dan kunnen mensen in ieder geval met een goed gevoel aan me terug denken
![]()
het gebeurt alleen veel te weinig, daarom kom ik nooit meer in een kerk, omdat ze alles behalve echt aardig zijn... ze zijn goed in achterbaksgedrag, roddelen etc etc..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:10 schreef lonely-meissie het volgende:
[..]
btw, voor mij en alle christenen die ik ken houdt christen zijn in dat je er bent voor je medemens als ze het moeilijk hebben,
dat je niet opzettelijk anderen kwaad doet,
en dat het belang van anderen net zo belangrijk is als dat van jezelf,
etc.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |