mijn gedachte....quote:Op maandag 9 mei 2005 23:38 schreef renz0r het volgende:
Puur toeval.
Alsjeblieft zeg. Toeval komt er niet bij te kijken? Moet het weer met iets UFO-achtigs verklaard worden? Graancirkels worden door mensen (van die wezens op twee benen, je kent ze wel) gemaakt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:55 schreef FatalException het volgende:
Waarschijnlijk is daar dan een afwijkend aardmagnetichveld, kruising van ley-lijnen, aardstralen waar jij een potentiaalverschil veroorzaakt tussen de ruimte en de grond. Dit veroorzaakt de storing in de lampen.
Als zich hier een graanveld zou bevinden zouden er regelmatig gigantische graancirkelformaties te zien zijn.
Heel typerend idd.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:34 schreef EddieGuerrero het volgende:
Zoals die jongen het beschrijft op het tweakers forum heb ik het dus ook. Het gebeurd altijd als ik onder een lantaarn fiets en het gebeurd alleen als ik in een diepe gedachte verzonken ben en niet als ik me er als een gek op ga focussen
Het doet er in dit geval gelukkig ook helemaal niet toe waarom die lantaarnpalen uitgaan, ik weet dat net zo min als TS. Ik kan alleen een suggestie doen, die mijns inziens erg redelijk is. UFO's en graancirkels zijn mijns inziens niet redelijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:41 schreef iteejer het volgende:
Rasing, aan de ene kant heb je gelijk: waarom nou weer ufo's en graancirkels. Dat zie ik ook niet zo direct. Maar aan de andere kant, als je steeds weigert om mogelijke verklaringen onder ogen te zien die niet volgen uit hetgeen al bekend is, mis je wel een hoop.
Zo zou ook de wetenschap geen fundamenteel nieuwe fenomenen meer kunnen beschrijven: alles wat buiten het bestaande patroon valt wordt daar immers ofwel ingeperst, ofwel genegeerd en afgedaan als 'toeval '.
Dat sommigen zich de moeite getroosten om er serieus over na te denken en met eigen 'verklaringen' te komen vind ik dus zeer toe te juichen.
Verder nog een verzoek aan de diegenen die gelijk weer makkelijk denken te kunnen scoren door het belachelijk maken van personen en situaties die ze niet eens kennen: niet doen. Niet hier.
Nee, want je kunt aantonen dat je een gesprek met iemand aan het voeren bent. Hoe het kan, weet ik niet. Dat het kan, is duidelijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:47 schreef iteejer het volgende:
Stel je voor dat radiogolven nu nog onbekend waren; als dergelijke hardcore rationaliteits-fundamentalistische lieden dan een gsm-gesprek zouden zien zou men zeggen dat je het fantaseert, dat je je het inbeeldt, dat je wellicht in een gesticht thuis hoort
Tot hier: eensch. Als ik een knuppel veel bewegingsenergie meegeef, en ik laat hem dan neerkomen op mijn hoofd, dan doet dat pijn. Als ik een koud muntje enige tijd in mijn hand houd, dan wordt die warm. Voila, mijn energie beinvloedt mijzelf en andere zaken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat energie van mensen dingen kunnen beinvloeden is algemeen bekend.
Dit is dan weer ongefundeerde onzin. Een aura is nooit aangetoond, laat staan dat dit niet bestaande aura 'energie' zou hebben, laat staan dat deze 'energie' een lantaarnpaal uit zou kunnen laten gaan.quote:Mischien dat de energie van jouw aura van invloed is op die lantaarnpaal, die een wellicht gebrekkige constructie heeft.
En doet dat er toe? Of ik geloof dat Balkenende premier van NL is of niet, dat verandert niets aan het feit dat hij het is. Of jij of ik geloven dat telekinese mogelijk is, verandert niets aan het feit dat het al dan niet kan.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:05 schreef Ondergrond het volgende:
[...]Telekinese is het bewegen van dingen met je gedachten-energie. Of je erin gelooft of niet moet je uiteraard voor jezelf uitmaken[...]
Dat ligt eraan dat het uit- en weer aandoen van een lamp eigenlijk heel slecht is voor een lamp. Ik las dat ergens in Amerika al sinds 1910 een gloeilamp brandt. Die durven ze niet uit te doen, omdat ie dan zeker stuk zou gaan als ze hem weer aanschakelen.quote:Nog een voorbeeldje: Heb je nooit gehad dat je thuis komt in het donker, en je wil de lamp van (bijv) de woonkamer aandoen, en op het moment dat je op het knopje drukt, knapt het peertje.
En hoe vaak is de lamp niet stukgegaan terwijl je dat dacht? Als je dat altijd denkt bij het aandoen van de lamp, dan is het logisch wat je hierboven zegt.quote:Ik heb dat dus redelijk vaak, en elke keer als de lamp stuk gaat, heb ik een seconde voordat ik op de schakelaar duw, aan de lamp gedacht.. "Vorige keer ging deze stuk" of "Kijken wat ie nou doet"..
whehequote:Op maandag 9 mei 2005 23:43 schreef Teringjakkie het volgende:
Ze willen je gezicht niet zichtbaar maken.
Ik haalde dit aan, om reacties zoals "Dat jij het zo gelooft wil niet zeggen dat het zo is" te voorkomen. We bedoelen dus hetzelfde..quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
En doet dat er toe? Of ik geloof dat Balkenende premier van NL is of niet, dat verandert niets aan het feit dat hij het is. Of jij of ik geloven dat telekinese mogelijk is, verandert niets aan het feit dat het al dan niet kan.
Als het 1 keer in een jaar zou gebeuren uiteraard wel. Maar er zijn voorbeelden (het 'uitspringende lampjes syndroom' is een bekend fenomeen in *kinese ervaringen) waarvan een gloednieuw lampje net zo goed kapot barst, tot een paar keer achter elkaar aan toe.quote:[..]
Dat ligt eraan dat het uit- en weer aandoen van een lamp eigenlijk heel slecht is voor een lamp. Ik las dat ergens in Amerika al sinds 1910 een gloeilamp brandt. Die durven ze niet uit te doen, omdat ie dan zeker stuk zou gaan als ze hem weer aanschakelen.
[..]
Dat is een beetje de boel omdraaien.. In het voorbeeld wat ik bedoel is dat je dus bewust aan die lamp gedacht hebt. Of het nu "hij gaat nu kapot" of "hij gaat nu niet kapot" is, maakt in principe niet veel uit. Jij hebt je door middel van je gedachten je onderbewuste energie op de lamp laten richten.quote:En hoe vaak is de lamp niet stukgegaan terwijl je dat dacht? Als je dat altijd denkt bij het aandoen van de lamp, dan is het logisch wat je hierboven zegt.
Ik draai t om om even een ander perspectief te geven.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:02 schreef Ondergrond het volgende:
Dat is een beetje de boel omdraaien.. In het voorbeeld wat ik bedoel is dat je dus bewust aan die lamp gedacht hebt. Of het nu "hij gaat nu kapot" of "hij gaat nu niet kapot" is, maakt in principe niet veel uit. Jij hebt je door middel van je gedachten je onderbewuste energie op de lamp laten richten.
Nee zeker niet automatisch. Opvallend vind ik het wel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:18 schreef Rasing het volgende:
Je denkt aan de lamp en vervolgens gaat hij kapot. Mag je dan automatisch aannemen dat jouw gedachtes de oorzaak ervan zijn dat de lamp kapot gaat? Volgens mij niet.
Nee uiteraard niet.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:18 schreef Rasing het volgende:
[..]
Je denkt aan de lamp en vervolgens gaat hij kapot. Mag je dan automatisch aannemen dat jouw gedachtes de oorzaak ervan zijn dat de lamp kapot gaat? Volgens mij niet.
Statistisch zeker waarquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:26 schreef Ondergrond het volgende:
Maar als je daarna bij wijze van proef, 10 keer de kamer binnenkomt, en 10 keer concentreer jij je sterk op de lamp, en 9 van de 10 keer springt het lampje.. Dan vind ik dat je aan mag nemen dat er een bepaald verband bestaat tussen het wel of niet concentreren (bewust of niet) en het springen van de lamp.
Dan zeg ik dat je je fitting na moet kijken of dat je lampje te weinig Watt aankan. Al concentreer je je een miljoen keer op de lamp, en springt hij ook een miljoen keer kapot, dan nog is mijn theorie niet ontkracht. Pas als je de test een voldoende aantal malen uitvoert terwijl je je niet concentreert op de lamp, kun je een eventueel verband leggen tussen concentreren en kapotgaan.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:26 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Nee uiteraard niet.
Maar als je daarna bij wijze van proef, 10 keer de kamer binnenkomt, en 10 keer concentreer jij je sterk op de lamp, en 9 van de 10 keer springt het lampje.. Dan vind ik dat je aan mag nemen dat er een bepaald verband bestaat tussen het wel of niet concentreren (bewust of niet) en het springen van de lamp.
De cijfers zijn verzonnen, het is alleen om het punt duidelijk te maken.
Niet dus.quote:
kunt je dit nader uitleggen ? want zoals het er nu staat slaat het nergens op ( P(W)=U(V) kwadraat / R (Ohm) )quote:Dan zeg ik dat je je fitting na moet kijken of dat je lampje te weinig Watt aankan.
volgens mij bedoelt hij dat hij wel het verschil heeft getestquote:Dan vind ik dat je aan mag nemen dat er een bepaald verband bestaat tussen het wel of niet concentreren
quote:Pas als je de test een voldoende aantal malen uitvoert terwijl je je niet concentreert op de lamp, kun je een eventueel verband leggen tussen concentreren en kapotgaan.
Ok je moet het idd ook zonder concentreren testen maar als de lamp dan 10 keer niet uitgaat dan kun je zeker wel zeggen dat de statistiek uitwijst dat je gedachten invloed hebben, althans volgens de gedane 20 testen dan. Of het daadwerkelijk zo is kun je nooit bepalen met pure statistiek, slechts het aannemelijk maken. Meer testen is natuurlijk altijd beter. Het zou leuk zijn als er ook een theoretische basis bijpast (hetgeen ook best te bedenken is natuurlijk) waaruit je andere testen kunt destilleren om het aan te tonen dan wel te falsificeren. Desalniettemin vind ik niet dat je, gezien de opzet van de test, het resultaat zou mogen negeren.quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:13 schreef Rasing het volgende:
Niet dus.
Yup, er was hier ooit een topic over.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:31 schreef livEliveD het volgende:
Hier was ooit een topic over volgens mij. Even graven.
Edit: Mmmm niet te vinden. En toch heb ik het ergens gelezen.
Verder zie ik hier een link naar tweakers in dit topic![]()
Waarom kom je in TRU als je niet normaal kan reageren op dit soort onderwerpen? Blijf dan weg.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:10 schreef arjanbunt het volgende:
haha wat wil je nu horen dan ?
dat je een 6th sense heb ?
oke je kan met bepaalde dark forces lantaarnpaal lichtjes uit zetten.
hoezo ?quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:13 schreef MUUS het volgende:
[..]
Waarom kom je in TRU als je niet normaal kan reageren op dit soort onderwerpen? Blijf dan weg.
Hij vertelt iets, meer niet. Niet iedereen wil iets specifieks horen, niet iedereen zoekt 1 antwoord. Soms willen mensen alleen wat kwijt of zijn ze benieuwd of anderen er ervaring mee hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:16 schreef arjanbunt het volgende:
[..]
hoezo ?
mag toch gewoon vragen wat ie ermee wil bereiken ?
wat hij wil horen ?
Ik bedoel, hij zal echt wel wat willen horen wat zn gedachten bevestigds waarna ie denkt dat ie echt paranormaal of whatever is.
Ik heb nooit zo ontzettend goed opgelet op school als ze het hadden over Watt en Ohm en Volt, ik ben geen electricien... Maar het is toch zo dat als je een 10 Watt-lampje in een fitting van een 1000 Watt-schijnwerper stopt, dat dat lampje dan springt?quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:05 schreef merlin693 het volgende:
kunt je dit nader uitleggen ? want zoals het er nu staat slaat het nergens op ( P(W)=U(V) kwadraat / R (Ohm) )
Watt is een eenheid voor vermogen. Bij lampjes gaat het om het gebruikte vermogen. Een lampje van 10W zal altijd 10W gebruiken, ongeacht de fitting waar het lampje in zit. Bij fittingen geeft het vermogen aan wat het maximale vermogen is dat de fitting aankan. Omdat er bij stroom altijd warmte ontstaat, is dat gelimiteerd. Een 1000W fitting kan dus lampen TOT 1000W aan (En dus ook een lager vermogen). Bij een groter vermogen dan 1000W kan de fitting echter stuk gaan, bijvoorbeeld doordat de fitting smelt.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ik heb nooit zo ontzettend goed opgelet op school als ze het hadden over Watt en Ohm en Volt, ik ben geen electricien... Maar het is toch zo dat als je een 10 Watt-lampje in een fitting van een 1000 Watt-schijnwerper stopt, dat dat lampje dan springt?
Of die dan niet zo veel Watt aankan of Volt of Ampère dat weet ik niet. P=VxI en V=IxR enzo. Zeg het maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |