Anders onderbouw je die stelling voor de gein ook even.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:26 schreef boterbloem het volgende:
Gevoelens kun je nu eenmaal niet zomaar weg stoppen.
*Geeft Toon een aai over zijn bolletje.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:26 schreef boterbloem het volgende:
Laten we Toon steunen en niet uitschelden, hij heeft het al moeilijk genoeg.
"Constructieve" opmerking, zeg!quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:44 schreef Cici het volgende:
Wat als je wat probeert bij haar, zij moet jou niet, ook omdat zij vriendinnen is met jouw vrouw.
Dan heb je helemaal niemand meer
En daar zit ik echt niet op te wachten.quote:Ga dan gewoon een keer ECHT vreemd met een VREEMDE vrouw
Heb plenty vrienden :-) Das het probleem niet zo. En het is niet alleen de vriendin van m'n vrouw, maar ook mijn vriendin... dat wil zeggen, voordat ik wat met m'n vrouw had, trokken we met z'n drieen al op.quote:Als het een vriendin van je vrouw is denk ik niet dat je een serieuze kans maakt en eigenlijk vind ik het helemaal een beetje een loserig verhaal. Het gaat niet zo goed dus richt je je maar op het gemakkelijkste, het meest dichtstbijzijnde, degene aan wie je vrouw alles over jullie huwelijk heeft verteld. Gek he, dat het vertrouwd voelt. Het is wel de vriendin die je vrouw nodig heeft (en je kinderen) mocht jullie huwelijk stuklopen. Heb je zelf eigenlijk vrienden, hoe zou jij het vinden?
quote:*Geeft Toon een aai over zijn bolletje.
""Gaat het weer een beetje, Toon?"
Ja, maar dat doe ik dus ook bewust niet. Al was het alleen maar omdat zij expliciet heeft aangegeven dat ze het niet wil horen. Verder ben ik over alles 100% eerlijk tegen m'n vrouw. Heb geen geheimen, ben nooit vreemd gegaan etc.quote:Je vrouw weet van je verliefdheid. Dat moet je nooit meer herhalen. Het kwetst haar. Je hebt het verteld en meer moet je op dit punt niet doen. Het is niet de oorzaak van de problemen.
En dat doe ik ook, maar het helpt niet veel. En m'n vrouw weet ook wel, achteraf, dat als we ruzie hebben dat ze meestal helemaal door slaat. Maar op het moment zelf is ze totaal onredelijk.quote:Je vrouw heeft een groter probleem met communicatie dan jij. Wegvluchten is geen oplossing maar het is stukken beter dan elkaar onterechte verwijten maken, of de kinderen erbij betrekken. Jij bent de persoon die haar daarop moet wijzen. Dat moet je heel voorzichtig brengen, en heel duidelijk zeggen. Vraag aan de relatiedeskundige hoe hij/zij daarover denkt en wat voor middelen er zijn om de communicatie terug te brengen.
Ze werkt een aantal dagen in de week. En ze vindt wel dat ik veel meer leuke dingen doe dan zij, maar ze is van mij vrij om te doen en laten wat ze maar wil. Sterker nog, ik moet haar pushen om leuke dingen te gaan doen.quote:Ik heb geen idee of je vrouw naast het opvoeden van de kinderen nog werkt. Het kan zijn dat ze zich 'verveelt'. Dat ze ook wel eens iets anders wil doen dan oppassen en het huishouden. Het kan goed zijn dat ze zich dit niet realiseert, of dat ze dit niet wil toegeven omdat ze graag een goede moeder wil zijn.
Zoals ik vind ze dat het de laatste tijd redelijk gaat. Ik heb haar niet (meer) verteld over mijn gevoelens voor die andere vrouw. Mijn plan om nog een keer naar de relatie therapie te stappen vond ze wel een goed idee.quote:Wat ik mis in je posts is de mening van je vrouw. Hoe ziet zij de zaken, problemen en mogelijke oplossingen?
Tja... het speelt al ietsie langer, maar 'pas' 1.5 jaar is het echt slecht. De 2 zwangerschappen hebben een redelijk negatieve invloed op m'n vrouw gehad. De hormonen en stress hebben haar redelijk door de war gegooid en dat is nog steeds niet goed. Ik vraag me ook serieus af of dat ooit nog wel goed gaat komen. M'n vrouw is niet helemaal dezelfde vrouw als de vrouw met wie ik 5 jaar geleden getrouwd ben.quote:Tot slot: Is je vrouw nog steeds de vrouw waarmee je oud wilt worden, ervan uitgaande dat de relatie weer wordt zoals anderhalf jaar geleden?
Ik vind het niet alleen, mijn vrouw vindt en zegt het zelf ook. Ze heeft de eerste paar maanden totaal niet van ons 2e kind genoten omdat ze compleet gestresst was. Ook heeft ze een aantal maanden overspannen thuis gezeten en een redelijk lange periode halve dagen gewerkt door dit hele verhaal.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:15 schreef DarkElf het volgende:
ik ben altijd een beetje allergisch voor mannen die hun vrouw zo veranderd vinden na het krijgen van hun! babies
Toch denk ik wel dat dat onderwerp best serieus bekeken zou moeten worden, enkel is het inderdaad onzinnig om daarbij de schuld enkel op de vrouw de gooien, die 'veranderd' zou zijn..quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:15 schreef DarkElf het volgende:
ik ben altijd een beetje allergisch voor mannen die hun vrouw zo veranderd vinden na het krijgen van hun! babies
Ga dan ook die relatie-therapie in met open vizier en stel je niet van te voren al in op een mislukking (zoals uit bovenstaande quote blijkt).quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:37 schreef Toon74 het volgende:
Kheb mezelf zowiezo voorgenomen om die relatie-therapie sessies af te wachten en te kijken of daar wel wat uit komt. Mocht dat niets helpen, dan wordt het denk ik een minder vrolijk verhaal.
Ik denk ook dat het goed is om die therapie niet te zien als 'iemand anders die jouw problemen gaat oplossen'... maar als een hulpmiddel om samen je problemen aan te pakken, uit te vinden waar de knelpunten in je relatie liggen en te 'leren communiceren erover', waarbij de hulp van een onafhankelijke derde bij kan dragen...quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:57 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Ga dan ook die relatie-therapie in met open vizier en stel je niet van te voren al in op een mislukking (zoals uit bovenstaande quote blijkt).
ik ben altijd een beetje allergisch voor vrouwen die denken dat hun sexe het alleenrecht heeft op emotionele problemen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:15 schreef DarkElf het volgende:
Ik probeerde te zeggen dan als je er nog iets van wilt maken je er echt voor moet gaan. M.a.w. "kloten tonen". Je komt mij vrij slap en al erg teneergeslagen over. Zoals anderen zeggen, als je jezelf niet bij elkaar schraapt en er 400% voor gaat dan zal het inderdaad niet lukken. En deze eis zul je ook aan je vrouw moeten stellen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:37 schreef Toon74 het volgende:
Laatst m'n vrouw nog een bos bloemen gestuurd... toen we een bietje mot hadden gehad... ik wat minder aardige dingen gezegd... en neem zowiezo wel redelijk vaak bloemen voor haar mee.
Kheb mezelf zowiezo voorgenomen om die relatie-therapie sessies af te wachten en te kijken of daar wel wat uit komt. Mocht dat niets helpen, dan wordt het denk ik een minder vrolijk verhaal.
No offence Diaan73, maar ik heb er zo m'n twijfels bij of je over een jaar of drie niet weer precies in dezelfde situatie zit.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:10 schreef Diaan73 het volgende:
Nu ruim een jaar later en alles een beetje is "genormaliseerd" heb ik nog steeds geen spijt van mijn beslissing en ben ik erg gelukkig.
niet als het aan mij ligt...quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:32 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
No offence Diaan73, maar ik heb er zo m'n twijfels bij of je over een jaar of drie niet weer precies in dezelfde situatie zit.
Snap op zich je reactie wel hoor. Ik wil eigenlijk niet teveel ingaan op mijn situatie, we hebben het hier over het "probleem" van Toon, maar mijn nieuwe relatie is heel anders en absoluut niet te vergelijken met mijn vorige. Maar de tijd zal het uitwijzen.... Zie hieronder ook nog even de reactie van mn vriendquote:Op donderdag 12 mei 2005 01:32 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
No offence Diaan73, maar ik heb er zo m'n twijfels bij of je over een jaar of drie niet weer precies in dezelfde situatie zit.
Preciesquote:
Onze vorige relatie-therapie heeft niet veel opgeleverd, maar we zijn ons wel bewuster van dat de communicatie niet goed loopt. Wat ik wel raar vond/vind. We zitten daar bij relatie-therapie. Vertellen beiden hoe we tegen bepaalde zaken aankijken, komen we buiten, zegt m'n vrouw dat ik haar van alles en nog wat zit te beschuldigen aldaar... en dat ik haar probeer onderuit te halen... en dat na bijna elke sessie... terwijl ik alleen maar vertelde hoe dat ik zag dat het een en ander in elkaar stak. (kan geen precieze voorbeelden herrineren).quote:Ik denk ook dat het goed is om die therapie niet te zien als 'iemand anders die jouw problemen gaat oplossen'... maar als een hulpmiddel om samen je problemen aan te pakken, uit te vinden waar de knelpunten in je relatie liggen en te 'leren communiceren erover', waarbij de hulp van een onafhankelijke derde bij kan dragen...
niets meer en niets minder , een therapie ingaan met een afwachtende of zelfs negatieve houding brengt meestal niks.
Bedankt voor je verhaal, en ik ben wat aan het lezen over dat co-ouderschap en dat ziet er nog niet zo slecht uit. M'n vrouw en ik hebben het er al wel eens over gehad, hoe het eventueel verder zou moeten gaan als we uit elkaar zouden gaan (ook paar keer heel dicht tegen aan gezeten) en wat we met de kinderen zouden doen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:10 schreef Diaan73 het volgende:
heel verhaal
quote:Op een gegeven moment ben ik - onbewust - op zoek gegaan naar andere mannen. Ik heb toen iemand op MSN leren kennen, waarmee ik veel MSN-contact had.
quote:No offence Diaan73, maar ik heb er zo m'n twijfels bij of je over een jaar of drie niet weer precies in dezelfde situatie zit.
quote:Toon74, als je behoefte hebt om hierover met me te praten, mag je tuurlijk MSN-contact met me opnemen of mailen.
Okay graag gedaan, hopelijk heb je er wat aan. Ik wil nog wel even kwijt dat ik vind dat je het niet kunt maken om eerst te kijken of een andere relatie wel lukt en als dat niet lukt terug te keren naar je vrouw. Ik denk dat je jezelf vooral afvragen wat je voor je vrouw voelt (hou je nog van haar?) en of je nog een toekomst met haar samen ziet. Of dat je denkt dat je zonder haar gelukkig(er) kan worden. Uiteindelijk moet je dit "probleem" zelf oplossen en beslissingen nemen, hoe moeilijk het ook is. Aan het einde van tunnel is er licht!quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:06 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Bedankt voor je verhaal, en ik ben wat aan het lezen over dat co-ouderschap en dat ziet er nog niet zo slecht uit. M'n vrouw en ik hebben het er al wel eens over gehad, hoe het eventueel verder zou moeten gaan als we uit elkaar zouden gaan (ook paar keer heel dicht tegen aan gezeten) en wat we met de kinderen zouden doen.
[..]Ghe ghe... sorry, flauw, ik weet het
En nu zonder gein... erg bedankt voor je aanbod om er over te praten, en mocht ik er behoefte aan hebben dan zal ik het zeker overwegen!
Je vrouw zal moeten realiseren dat _als_ je nu je mond opendoet, en de confrontatie aangaat, dat je dan ook dingen zal zeggen, die voor haar ook confronterend zullen zijn ...quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:06 schreef Toon74 het volgende:
Wat ik wel raar vond/vind. We zitten daar bij relatie-therapie. Vertellen beiden hoe we tegen bepaalde zaken aankijken, komen we buiten, zegt m'n vrouw dat ik haar van alles en nog wat zit te beschuldigen aldaar... en dat ik haar probeer onderuit te halen... en dat na bijna elke sessie... terwijl ik alleen maar vertelde hoe dat ik zag dat het een en ander in elkaar stak. (kan geen precieze voorbeelden herrineren).
Tja... ik hou veel van m'n vrouw... alleen dat ik al een hele poos met m'n gedachten bij een andere vrouw zit... dat is erg vermoeiend. Het gaat ook niet echt over... dat had ik eigenlijk wel gehoopt. Vooral de laatste weken is het weer helemaal mis (de hevigheid schommelt)... en dat heeft een erg slechte invloed op m'n algeheel functioneren.quote:Okay graag gedaan, hopelijk heb je er wat aan. Ik wil nog wel even kwijt dat ik vind dat je het niet kunt maken om eerst te kijken of een andere relatie wel lukt en als dat niet lukt terug te keren naar je vrouw. Ik denk dat je jezelf vooral afvragen wat je voor je vrouw voelt (hou je nog van haar?) en of je nog een toekomst met haar samen ziet. Of dat je denkt dat je zonder haar gelukkig(er) kan worden. Uiteindelijk moet je dit "probleem" zelf oplossen en beslissingen nemen, hoe moeilijk het ook is. Aan het einde van tunnel is er licht!
Zullen we het er gewoon op houden dat hij ook maar een mens is? Lekker makkelijk he, oordelen?quote:Op maandag 9 mei 2005 14:16 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een klootzak ben jij. Je wil het proberen met die ander, en als dat dan niet lukt dan blijf je toch maar bij je vrouw, met wie je 2 kinderen hebt. Erg laag. Wees gewoon eerlijk tegen je vrouw. Als ik zo je verhaal lees stelt jullie huwelijk niet veel meer voor. Ga gewoon scheiden en dan rotzooien met anderen.
Wat hij zegt, ook wel eens gedacht aan die kinderen? Ze zijn dan net 2-3 jaar, en een pa rond hun heen huppelen zou wel handig en pedagogisch verantwoord zijn.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:51 schreef maertz het volgende:
Iedereen zegt hier:
wees een vent en kies. Kies dan voor je vrouw. Ik ben helemaal niet zo concervatief als het op relaties aankomt, maar als je in het huwelijksbootje stapt en door je nestdrang er 2 kinders bij krijgt dan moet je ook gewoon gaan waar je al voor gekozen hebt.
Wat bereik je nou met die andere vrouw? Ga je dan weer hetzelfde proberen? Romantiek, misschien een paar kinderen erbij weer, en dan na 6 jaar, zie je weer een andere vrouw. Begrijp je waar ik naartoe wil?
Heeft je huidige vrouw genoeg afleiding? Vrouwen zonder afleiding worden donders irritant, als ze alleen maar de kinderen en het huishouden hebben dan gaan ze op allemaal klote dingen letten.
Doe de kinderen eens bij oma en regel een vakantie waarin ALLES geregeld is. Weekje aan het strand, hotel met vol pension, anders zul je zien dat je vrouw alsnog allemaal stress naarboven haalt.
Zorg dat je vrouw naast jou en de kinderen er iets naast heeft. Als ze dat al heeft, naja dan doet ze dat waarschijnlijk niet goed.
Dit is denk ik eerder even een fase waar jullie doorheen moeten.
EDIT: besef wel dat Fok! vol met jong volk zit
mooi. verstomd is.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 01:44 schreef P. A. Lumile het volgende:
Ik denk dat er over een aantal dingen heen word gekeken. En Toon, je moet eens "praten" met je vrouw. Ik heb niet alle posts gelezen, maar ik maak uit je verhaal op dat je eigenlijke probleem niks te maken heeft met je verliefdheid. Het draait om jou, jij bent niet tevreden in je relatie en probeert nu het "gelukkig zijn" te vinden buiten je relatie. Ik denk dat je er goed aan doet eerlijk te zijn, maar dan eerst met jezelf. Je vrouw weet volgens mij niet eens wat er in jou omgaat.(en dat terwijl jij claimt 100% eerlijk te zijn) Jullie therapie werkt niet omdat jij niet praat, je moet wel dingen achter houden om je vrouw niet voor haar hoofd te stoten en alles wat je nu hebt niet te verspelen.
Uit elkaar groeien kan, maar na je verhaal te hebben gelezen denk ik dat jij daar zelf erg veel aan kan doen. Je verliefdheid is begonnen als vlucht uit de sleur van alle dag. Daar hang je vervolgens van alles aan op en het plaatje vormt zich steeds meer. Ga eens terug naar jezelf. Ik zeg niet dat jij schuld hebt of keuzes moet maken, maar ik denk dat je eens eerlijk moet zijn tegen jezelf. Als je daar begint, is de kans groot dat je tot heel andere inzichten komt. Het kan best zijn dat je dan uiteindelijk wel uit elkaar gaat, maar niet om al die vlut-redenen die je in dit verhaal hebt genoemd. Ik schrijf dit niet om je de mantel uit te stoffen, maar om je een duwtje in een andere richting te geven.
Groet,
P. A. Lumile
Heel erg juist... dat je al verliefd wordt op iemand anders, is vaak al een teken dat je relatie niet goed is. Door welke reden dan ook.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:41 schreef sijkweiv het volgende:
Mijn situatie is net andersom. Mijn man en ik liggen in een scheiding omdat hij verliefd werd op iemand anders. We hebben het daarna nog een paar maandjes volgehouden maar van mijn kant was het vertrouwen weg ( ook al had ie niets met die verliefdheid gedaan) en het feit dfat hij al verliefd kon worden op iemand anders zegt al genoeg. Dan zit er blijkbaar iets niet goed in je relatie.
Natuurlijk was dat niet het enige wat er fout zat in onze relatie maar om daar nou helemaal over uit te wijden.......
Helemaal mee eens!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:50 schreef MyMilkshake het volgende:
mijn god zeg, scheiden is geen wereldramp.
Er zijn gescheiden ouders die co-ouderschap hebben , eindelijk weer op goeie voet met elkaar staan en wiens kinderen het prima zo hebben.
Soms varen de kids er juist wel bij. Ze krijgen extra aandacht.
Geen goed huwelijk? Dan maar een goede scheiding.
Ik zou niet willen dat mijn moeder bij mijn vader gebleven was alleen maar om mij terwijl ze liever anders gezien had.
Voor kinderen wel! In ieder geval in eerste instantie kan het een ongelooflijke schizofrene situatie zijn, zeker omdat hun ouders niet altijd in staat zijn om hun conflicten buiten het ouderschap te houden. (spreek uit ervaring)quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:50 schreef MyMilkshake het volgende:
mijn god zeg, scheiden is geen wereldramp.
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens! Verliefdheid zelf heb je niet in de hand. Alleen kun je ervoor kiezen om er iets mee te doen of het te laten overwaaien. Het is gelijk aan de verliefdheid op een mooie omgeving, of een prachtige auto, in een volstrekte andere orde dan je liefde voor een vrouw of man.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:41 schreef sijkweiv het volgende:
Mijn situatie is net andersom. Mijn man en ik liggen in een scheiding omdat hij verliefd werd op iemand anders. We hebben het daarna nog een paar maandjes volgehouden maar van mijn kant was het vertrouwen weg ( ook al had ie niets met die verliefdheid gedaan) en het feit dfat hij al verliefd kon worden op iemand anders zegt al genoeg. Dan zit er blijkbaar iets niet goed in je relatie.
Natuurlijk was dat niet het enige wat er fout zat in onze relatie maar om daar nou helemaal over uit te wijden.......
Ehm , die poster verwees duidelijk naar haar eigen persoonlijke situatie (en gaf in de post aan, dat er meerdere zaken 'fout' zaten in die relatie, waarbij het verliefd zijn voornamelijk een 'reagensis' was, om die gezamelijk aan het oppervlak te brengen)quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:18 schreef Bright het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens! Verliefdheid zelf heb je niet in de hand....
Als je niet communiceert is het moeilijk in te schatten wat er bij de ander speelt hoor...quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:06 schreef Toon74 het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat m'n vrouw het wel zag aankomen,
Hee Toon74, ik vind het wel dapper van je dat je uiteindelijk de knoop hebt doorgehakt. Niemand zit te wachten op een scheiding, dus die beslissing is heel moeilijk. Ik wens je heel veel succes en als ik met raad kan bijstaan, hoor ik het wel. Sterkte in ieder geval!quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:06 schreef Toon74 het volgende:
Gisteren en vandaag met m'n vrouw gesproken en ik heb besloten om de relatie niet voort te zetten. Ik had eigenlijk verwacht dat m'n vrouw het wel zag aankomen, ze reageerde ook nogal nuchter op mijn e-mail voor een gesprek, maar het was blijkbaar toch wel een donderslag bij heldere hemel. Maar goed, dat is niet meer anders. Hoe het verder zal gaan zal de tijd leren...
Nou voor zover ik heb gelezen, is er toch vrij veel gecommuniceerd... maar misschien komt eht ook omdat ik wat uitgebreider met Toon74 heb gesproken op MSN.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:32 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als je niet communiceert is het moeilijk in te schatten wat er bij de ander speelt hoor...![]()
Anyway, je hebt dus een keuze gemaakt. Succes!
En onderschat aub de impact van eea op jullie kinderen niet...![]()
ojee Diana, ga jij die arme Toon nu 'in bescherming nemen' ...?quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:13 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nou voor zover ik heb gelezen, is er toch vrij veel gecommuniceerd... maar misschien komt eht ook omdat ik wat uitgebreider met Toon74 heb gesproken op MSN.
Mijn situatie is net andersom. Mijn man en ik liggen in een scheiding omdat hij verliefd werd op iemand anders. is het begin van haar post. Ok, laat het dan zo zijn. Ik vind het 1 niet in verhouding staan tot het ander. (Zij zelf ook niet, want later werd nog aangegeven dat er meerdere zaken niet goed zitten)quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ehm , die poster verwees duidelijk naar haar eigen persoonlijke situatie (en gaf in de post aan, dat er meerdere zaken 'fout' zaten in die relatie, waarbij het verliefd zijn voornamelijk een 'reagensis' was, om die gezamelijk aan het oppervlak te brengen)
Ik geef geen mening over haar situatie (in ieder geval is dat niet bedoeld), maar op haar reactie in dit geval, dus waarbij ze in eerste instantie beweert dat een verliefdheid voldoende is om te scheiden.quote:Daarop aanmerking te gaan maken omdat jij misschien een beeld van menselijke emoties hebt, komt in dit geval nogal vreemd over, alsof je daar beter zou weten hoe die poster met haar leven om te gaan heeft ...
Dat is heel goed mogelijk, aangezien er al een half jaar problemen waren voordat het besproken werd met de MSN-vriendin. In het geval van TS staat de verliefdheid dus eigenlijk nog helemaal buiten het probleem. Het probleem lijkt mij meer te zijn dat hij 5 jaar getrouwd is, 2 kinderen heeft en steeds ruzie met z'n vrouw heeft waarbij de relatie tussen hem en zijn vrouw niet lekker is.quote:Ook in het geval van de TS is het volgens mij redelijk boven alle twijfel verheven dat daar het 'verliefd worden op een andere vrouw via MSN' sterk te maken heeft met de problemen van de TS binnen de huidige relatie, die maar niet besproken kunnen worden, of aangepakt worden, waarbij zowel de TS als zijn vrouw verantwoordelijkheid ontlopen.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ojee Diana, ga jij die arme Toon nu 'in bescherming nemen' ...?
Tja, ík heb niet met hem geMSN-ed.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:27 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind ook dat er heel snel over een bepaalde situatie wordt ge(ver)oordeeld, vandaar mijn opmerking.
Oh, ik wist niet dat je hier alleen mag reageren als je exact hetzelfde hebt meegemaakt?quote:Verder is het moeilijk om te oordelen over de situatie als je zelf niet in zo'n situatie hebt gezeten.
hoezo ? staat het houden van één persoon, het verliefd zijn en het houden van een ander persoon in de weg ?quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:42 schreef moussy het volgende:
Zolang Toon van zn vrouw houdt zal een nieuwe relatie echt niet gaan werken.
Over het wel of niet communiceren, valt te twisten, ik heb in de posten gelezen dat er toch ook gesprekken zijn geweest met therapeut en met elkaar. Maar er dan inderdaad moeilijk te beoordelen of er echt gecommuniceerd is. Ik denk van wel, anderen, waaronder jij, dus duidelijk niet.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Tja, ík heb niet met hem geMSN-ed.
Ik kan mij slechts baseren op hetgeen hij hier vertelt en daaruit maak ik dus niet op dat er echt gecommuniceerd is.
Jaaaah, er zijn wel woorden uitgewisseld, maar da's niet per sé hetzelfde...
[..]
Oh, ik wist niet dat je hier alleen mag reageren als je exact hetzelfde hebt meegemaakt?
* al weg is...
volgens mij is het gevoel tussen hem en zijn vrouw zo dood als een pier.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:49 schreef moussy het volgende:
Zij zal hem net in andere conflicten op zijn gevoel gaan spelen, dan moet je wel héél stevig in je schoenen staan om het niet tussen je nieuwe relatie te laten gaan staan.
Mss is het wel verhelderend als er juíst ook mensen reageren die níet iets soortgelijks hebben meegemaakt. Daar valt wellicht iets van op te steken omdat zij de zaken (kennelijk) op een andere manier aanpakken...quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:48 schreef Diaan73 het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het niet mag, ik heb alleen gezegd dat het moeilijk is. En met zo'n situatie bedoel ik natuurlijk een soortgelijke situatie, niemand maakt exact hetzelfde mee.
Eh ja... waren we dan offtopic gegaanquote:Nu maar weer ontopic?
Ja dat is misschien ook wel zo, hoe dan ook het blijft een moeilijke situatie. Als je op dat moment in die (vervelende) positie bent, kun je veel hebben (goedbedoelde) adviezen, maar uteindelijk moet je het toch zelf doen. Met of zonder je partner.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mss is het wel verhelderend als er juíst ook mensen reageren die níet iets soortgelijks hebben meegemaakt. Daar valt wellicht iets van op te steken omdat zij de zaken (kennelijk) op een andere manier aanpakken... [afbeelding]
Hoewel een feest van herkenning ook wel eens lekker kan zijn.
[..]
Ja een beetje wel vond ik... maar okay jij hebt dat gevoel niet. Dan was mijn opmerking ten onrechte.quote:Eh ja... waren we dan offtopic gegaan
Niet per definitie, en ik spreek ook uit ervaring, gescheiden ouders en ben zelf gescheiden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 11:15 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Voor kinderen wel! In ieder geval in eerste instantie kan het een ongelooflijke schizofrene situatie zijn, zeker omdat hun ouders niet altijd in staat zijn om hun conflicten buiten het ouderschap te houden. (spreek uit ervaring)
KAN een schizofrene situatie opleveren, ouders kunnen VAAK hun ouderschap en relatie niet gescheiden houden.quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:45 schreef MyMilkshake het volgende:
[..]
Niet per definitie, en ik spreek ook uit ervaring, gescheiden ouders en ben zelf gescheiden.
Het leven is niet zwartwit
Zo blijkt wel weer dat elke scheiding weer anders is....quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:17 schreef linda856763 het volgende:
[..]
KAN een schizofrene situatie opleveren, ouders kunnen VAAK hun ouderschap en relatie niet gescheiden houden.
Grijs genoeg?![]()
Uit omgevings-ervaring kan ik wel zeggen dat sessies samen me een therapeut zeker niet inhoudt dat er wordt gecommuniceerd hoor, ik denk dat we dat punt maar aan TS moeten overlaten, want als partijen niet kunnen communiceren, dan houdt het gewoon op, tenzij ze wakker worden geschud en dat is waarschijnlijk nog niet (of juist wel??) gebeurd.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Over het wel of niet communiceren, valt te twisten, ik heb in de posten gelezen dat er toch ook gesprekken zijn geweest met therapeut en met elkaar. Maar er dan inderdaad moeilijk te beoordelen of er echt gecommuniceerd is. Ik denk van wel, anderen, waaronder jij, dus duidelijk niet.
Het is zelfs moeilijk als je zo'n dergelijke situatie hebt meegemaakt. Het is wel belangrijk om de posters hier enigszins te kennen, zodat je weet of ze uit ervaring spreken of niet. Helaas komt er nogal wat onzin uit bepaalde hoeken, waarbij ik dan denk: 'Weet je eigenlijk wel waar het over gaat? Lees je wel tussen de regels door? Besef je wel dat het hier om echte mensen, een echte relatie met echte kinderen gaat?'quote:Ik heb niet gezegd dat het niet mag, ik heb alleen gezegd dat het moeilijk is. En met zo'n situatie bedoel ik natuurlijk een soortgelijke situatie, niemand maakt exact hetzelfde mee.
ok, maar dit tpoic is zo ongeveer uit-/afgestorven, denk ik.quote:Nu maar weer ontopic?
Jammer dat deze briljante tip te laat komt...quote:Op zondag 22 mei 2005 02:33 schreef Brillies het volgende:
Het probleem zit er in dat jullie geen tijd voor elkaar vrij maken. En dat de kinderen al die tijd in beslag nemen. Maar om daar nu dan maar even een ander te nemen, dat zou ik bewaarlijk vinden. Echter... je kan het oplossen door weer gek te worden op elkaar.
quote:Ik denk dat het probleem niet eens zozeer ligt bij de gevoelens die je voor die andere vrouw hebt. Het lijkt mij eerder een symptoom van het echte probleem; dat jij en je vrouw niet meer op één lijn zitten en dat jullie huwelijk daar danig onder te lijden heeft.
Dit verhaal komt mij zo bekend voor.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:06 schreef Toon74 het volgende:
Hallo,
Zoals de topic titel al aangeeft zit ik met een redelijk groot probleem. Ik ben vijf jaar getrouwd met een heel lieve vrouw en vader van twee heel lieve kinderen. Ik heb al ongeveer tien jaar een relatie met mijn vrouw en de laatste anderhalf jaar gaat het niet zo goed tussen haar en mij. Wat de precieze oorzaak is weet ik niet precies maar we hebben vrij vaak ruzie over, voor mijn gevoel onbenullige zaken, en als we ruzie hebben dan slaat m'n vrouw meestal helemaal door en roept ze allerlei kwestende opmerkingen over hoe ik voor de kinderen zorg e.d. Ik sla dan meestal helemaal dicht, iets waardoor zei nog veel bozer wordt. Als ik overigens wel een reactie geef, dan is dat ook nooit goed... We hebben ook al een aantal sessies bij een relatie-therapeute gehad. Deze sessies hebben we niet voltooid, maar wij hadden beiden het gevoel dat het niet echt hielp en omdat we zelf voor de kosten moesten opdraaien zijn we daar mee gestopt. De relatie gaat de laatste paar maanden wel wat beter, maar tis nog steeds niet goed en met vlagen slecht.
Mijn vrouw en ik hebben een gezamelijke vriendin, en die vriendin kennen we even lang als wij elkaar kennen. Ik heb die vriendin altijd al een erg leuk meisje gevonden maar toen ongeveer een jaar geleden haar relatie met haar vriend tot een einde kwam, heb ik vrij veel met haar via MSN contact gehad over van alles en nog wat, ook over het einde van haar relatie. Tijdens die gesprekken, en eigenlijk al toen ik hoorde dat haar relatie over was, ben ik romantisch gevoelens voor haar gaan hebben... heb ook dagen achter elkaar op msn zitten wachten tot ze weer on-line kwam... sjagerijnig als ze een dag niet on-line kwam... en leefde weer helemaal op als ze wel on-line kwam... iets waar ik zelf overigens helemaal gestoord van werd. Mijn vrouw, die vriendin en ik zijn toen met een stel anderen naar een festival geweest. Omdat toen de gevoelens iets minder waren dacht ik dat ik het probleem de wereld uit kon helpen door het mijn vrouw op te biechten. Mijn vrouw reageerde in eerste instantie nogal laconiek maar vond het daarna toch wel heel erg erg. Mijn hoop dat mijn verliefdheid over zou zijn was ongegrond, het vuur werd alleen maar weer aangewakkerd. Ook heb ik 8 maanden geleden een 'liefdes'-brief aan die vriendin geschreven, met het verhaal wat ongeveer hier boven staat, deze echter nooit verstuurd.
En daar zit ik dan nu... getrouwd met een lieve vrouw, relatie is met vlagen goed... twee schatten van kinderen... en helemaal in de wolken van een andere vrouw... ik hoopte eigenlijk dat dat over zou gaan... en het golft wel een beetje... maar het is inmiddels al dik een jaar zo dat ik vrij veel aan haar moet denken... ook heb ik telkens de nijging om iets te gaan forceren... eerst met een goede vriend er over gehad... daarna aan m'n vrouw opgebiecht... een brief aan die vriendin geschreven (maar niet verstuurd)... cd met romantische muziek voor haar gekocht (maar ook niet verstuurd, slapjanus die ik ben) en was eigenlijk van plan om haar dus vandaag een bos rozen te gaan sturen (wel anoniem... maar toch... vermoed dat ze dan wel weet dat ze van mij afkomen)...
Tja... wat hoop ik nu met deze post te gaan bereiken... das een goede vraag... Op zich is het niet zo eerlijk van mij om bij m'n vrouw te blijven terwijl ik liever bij iemand anders zou zijn. Ook heb ik twee schatten van kinderen die ik niet kan missen... Verder weet ik natuurlijk niet hoe die vriendin zou reageren als ik toenadering tot haar zou zoeken. Ik heb haar nooit expliciet iets laten merken, wel hier en daar wat hints laten vallen... tijdens de MSN gesprekken met haar heb ik wel wat signalen opgevangen uit haar richting, maar dat is natuurlijk ook altijd maar wat je er in wil lezen, en alweer een tijdje geleden. Ik heb nu niet zo heel veel contact meer met haar... ze heeft maar beperkt toegang tot internet en woont ver weg... af en toe wat e-mails en wat een smsjes... daar blijft het wel bij... en dan over algemene zaken...
Het eerlijkste zou zijn om te scheiden van m'n vrouw en dan pas toenadering te zoeken, maar ja, dat heeft nogal grote gevolgen en om alles wat ik nu heb op te geven, zonder er iets voor terug te krijgen (als ik word afgewezen), dat is ook niet iets waar ik op zit te wachten.
Ik zou ook, zoals ik eigenlijk telkens van plan ben, 'stiekem' toenadering kunnen zoeken en als dat dan niet lukt, bij m'n vrouw blijven. Niet echt eerlijk. Maar dat zou misschien wel het beste zijn, een negatieve reactie van haar en een goeie afpoeier.
Natuurlijk zou ik ook gewoon m'n gevoelens kunnen proberen te negeren, maar dat probeer ik nu al een vrij lange tijd en dat werkt niet echt... en ik heb weinig zin om een heel lange tijd in een relatie te zitten waar ik me niet echt happy voel... daar vind ik het leven te waardevol en te kort voor...
Verder weet ik wel dat ik in dit hele gebeuren redelijk egoistisch bezig ben maar ik heb tot nu toe nog weinig tot geen dingen gedaan die ik niet zou kunnen verdedigen... wel voel ik me behoorlijk vervelend bij de hele situatie... ook zijn al die vlinders in m'n buik erg slecht voor m'n functioneren op m'n werk en hebben ze een nogal slechte invloed op m'n nachtrust.
Verliefde gevoelens aan de kant zetten?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 21:59 schreef Take_A_Picture het volgende:
Door naar een andere vrouw te stappen is absoluut geen goed idee denk ik. Zet je verliefde gevoelens aan de kant, en doe er alles aan om een goede relatie met je kinderen te redden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |