Anders onderbouw je die stelling voor de gein ook even.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:26 schreef boterbloem het volgende:
Gevoelens kun je nu eenmaal niet zomaar weg stoppen.
*Geeft Toon een aai over zijn bolletje.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:26 schreef boterbloem het volgende:
Laten we Toon steunen en niet uitschelden, hij heeft het al moeilijk genoeg.
"Constructieve" opmerking, zeg!quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:44 schreef Cici het volgende:
Wat als je wat probeert bij haar, zij moet jou niet, ook omdat zij vriendinnen is met jouw vrouw.
Dan heb je helemaal niemand meer
En daar zit ik echt niet op te wachten.quote:Ga dan gewoon een keer ECHT vreemd met een VREEMDE vrouw
Heb plenty vrienden :-) Das het probleem niet zo. En het is niet alleen de vriendin van m'n vrouw, maar ook mijn vriendin... dat wil zeggen, voordat ik wat met m'n vrouw had, trokken we met z'n drieen al op.quote:Als het een vriendin van je vrouw is denk ik niet dat je een serieuze kans maakt en eigenlijk vind ik het helemaal een beetje een loserig verhaal. Het gaat niet zo goed dus richt je je maar op het gemakkelijkste, het meest dichtstbijzijnde, degene aan wie je vrouw alles over jullie huwelijk heeft verteld. Gek he, dat het vertrouwd voelt. Het is wel de vriendin die je vrouw nodig heeft (en je kinderen) mocht jullie huwelijk stuklopen. Heb je zelf eigenlijk vrienden, hoe zou jij het vinden?
quote:*Geeft Toon een aai over zijn bolletje.
""Gaat het weer een beetje, Toon?"
Ja, maar dat doe ik dus ook bewust niet. Al was het alleen maar omdat zij expliciet heeft aangegeven dat ze het niet wil horen. Verder ben ik over alles 100% eerlijk tegen m'n vrouw. Heb geen geheimen, ben nooit vreemd gegaan etc.quote:Je vrouw weet van je verliefdheid. Dat moet je nooit meer herhalen. Het kwetst haar. Je hebt het verteld en meer moet je op dit punt niet doen. Het is niet de oorzaak van de problemen.
En dat doe ik ook, maar het helpt niet veel. En m'n vrouw weet ook wel, achteraf, dat als we ruzie hebben dat ze meestal helemaal door slaat. Maar op het moment zelf is ze totaal onredelijk.quote:Je vrouw heeft een groter probleem met communicatie dan jij. Wegvluchten is geen oplossing maar het is stukken beter dan elkaar onterechte verwijten maken, of de kinderen erbij betrekken. Jij bent de persoon die haar daarop moet wijzen. Dat moet je heel voorzichtig brengen, en heel duidelijk zeggen. Vraag aan de relatiedeskundige hoe hij/zij daarover denkt en wat voor middelen er zijn om de communicatie terug te brengen.
Ze werkt een aantal dagen in de week. En ze vindt wel dat ik veel meer leuke dingen doe dan zij, maar ze is van mij vrij om te doen en laten wat ze maar wil. Sterker nog, ik moet haar pushen om leuke dingen te gaan doen.quote:Ik heb geen idee of je vrouw naast het opvoeden van de kinderen nog werkt. Het kan zijn dat ze zich 'verveelt'. Dat ze ook wel eens iets anders wil doen dan oppassen en het huishouden. Het kan goed zijn dat ze zich dit niet realiseert, of dat ze dit niet wil toegeven omdat ze graag een goede moeder wil zijn.
Zoals ik vind ze dat het de laatste tijd redelijk gaat. Ik heb haar niet (meer) verteld over mijn gevoelens voor die andere vrouw. Mijn plan om nog een keer naar de relatie therapie te stappen vond ze wel een goed idee.quote:Wat ik mis in je posts is de mening van je vrouw. Hoe ziet zij de zaken, problemen en mogelijke oplossingen?
Tja... het speelt al ietsie langer, maar 'pas' 1.5 jaar is het echt slecht. De 2 zwangerschappen hebben een redelijk negatieve invloed op m'n vrouw gehad. De hormonen en stress hebben haar redelijk door de war gegooid en dat is nog steeds niet goed. Ik vraag me ook serieus af of dat ooit nog wel goed gaat komen. M'n vrouw is niet helemaal dezelfde vrouw als de vrouw met wie ik 5 jaar geleden getrouwd ben.quote:Tot slot: Is je vrouw nog steeds de vrouw waarmee je oud wilt worden, ervan uitgaande dat de relatie weer wordt zoals anderhalf jaar geleden?
Ik vind het niet alleen, mijn vrouw vindt en zegt het zelf ook. Ze heeft de eerste paar maanden totaal niet van ons 2e kind genoten omdat ze compleet gestresst was. Ook heeft ze een aantal maanden overspannen thuis gezeten en een redelijk lange periode halve dagen gewerkt door dit hele verhaal.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:15 schreef DarkElf het volgende:
ik ben altijd een beetje allergisch voor mannen die hun vrouw zo veranderd vinden na het krijgen van hun! babies
Toch denk ik wel dat dat onderwerp best serieus bekeken zou moeten worden, enkel is het inderdaad onzinnig om daarbij de schuld enkel op de vrouw de gooien, die 'veranderd' zou zijn..quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:15 schreef DarkElf het volgende:
ik ben altijd een beetje allergisch voor mannen die hun vrouw zo veranderd vinden na het krijgen van hun! babies
Ga dan ook die relatie-therapie in met open vizier en stel je niet van te voren al in op een mislukking (zoals uit bovenstaande quote blijkt).quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:37 schreef Toon74 het volgende:
Kheb mezelf zowiezo voorgenomen om die relatie-therapie sessies af te wachten en te kijken of daar wel wat uit komt. Mocht dat niets helpen, dan wordt het denk ik een minder vrolijk verhaal.
Ik denk ook dat het goed is om die therapie niet te zien als 'iemand anders die jouw problemen gaat oplossen'... maar als een hulpmiddel om samen je problemen aan te pakken, uit te vinden waar de knelpunten in je relatie liggen en te 'leren communiceren erover', waarbij de hulp van een onafhankelijke derde bij kan dragen...quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:57 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
Ga dan ook die relatie-therapie in met open vizier en stel je niet van te voren al in op een mislukking (zoals uit bovenstaande quote blijkt).
ik ben altijd een beetje allergisch voor vrouwen die denken dat hun sexe het alleenrecht heeft op emotionele problemen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:15 schreef DarkElf het volgende:
Ik probeerde te zeggen dan als je er nog iets van wilt maken je er echt voor moet gaan. M.a.w. "kloten tonen". Je komt mij vrij slap en al erg teneergeslagen over. Zoals anderen zeggen, als je jezelf niet bij elkaar schraapt en er 400% voor gaat dan zal het inderdaad niet lukken. En deze eis zul je ook aan je vrouw moeten stellen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:37 schreef Toon74 het volgende:
Laatst m'n vrouw nog een bos bloemen gestuurd... toen we een bietje mot hadden gehad... ik wat minder aardige dingen gezegd... en neem zowiezo wel redelijk vaak bloemen voor haar mee.
Kheb mezelf zowiezo voorgenomen om die relatie-therapie sessies af te wachten en te kijken of daar wel wat uit komt. Mocht dat niets helpen, dan wordt het denk ik een minder vrolijk verhaal.
No offence Diaan73, maar ik heb er zo m'n twijfels bij of je over een jaar of drie niet weer precies in dezelfde situatie zit.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:10 schreef Diaan73 het volgende:
Nu ruim een jaar later en alles een beetje is "genormaliseerd" heb ik nog steeds geen spijt van mijn beslissing en ben ik erg gelukkig.
niet als het aan mij ligt...quote:Op donderdag 12 mei 2005 01:32 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
No offence Diaan73, maar ik heb er zo m'n twijfels bij of je over een jaar of drie niet weer precies in dezelfde situatie zit.
Snap op zich je reactie wel hoor. Ik wil eigenlijk niet teveel ingaan op mijn situatie, we hebben het hier over het "probleem" van Toon, maar mijn nieuwe relatie is heel anders en absoluut niet te vergelijken met mijn vorige. Maar de tijd zal het uitwijzen.... Zie hieronder ook nog even de reactie van mn vriendquote:Op donderdag 12 mei 2005 01:32 schreef ZeroVince het volgende:
[..]
No offence Diaan73, maar ik heb er zo m'n twijfels bij of je over een jaar of drie niet weer precies in dezelfde situatie zit.
Preciesquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |