Tja... ik zei al... ben behoorlijk egoistisch bezig, althans... ik heb nog niets gedaan... en heb een huis... 2 heel lieve kinderen... dat geef je niet zo 1 2 3 op... verder zit ik gewoon heel erg met deze kwestie in m'n maag... das dus de reden van deze post.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:16 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een klootzak ben jij. Je wil het proberen met die ander, en als dat dan niet lukt dan blijf je toch maar bij je vrouw, met wie je 2 kinderen hebt. Erg laag. Wees gewoon eerlijk tegen je vrouw. Als ik zo je verhaal lees stelt jullie huwelijk niet veel meer voor. Ga gewoon scheiden en dan rotzooien met anderen.
Je hebt nog niets gedaan, maar je was het wel van plan. Rozen sturen, een liefdesbrief, romantische cd, dat doe je toch met een reden. Dat je je huwelijk niet zomaar op wil geven kan ik begrijpen, maar werk dan aan je huwelijk in plaats van een manier te bedenken om bij die andere vrouw te kunnen zijn. Eerlijk gezegd denk ik, dat wanneer iemand zoveel behoefte heeft om bij een ander te zijn, dat je huwelijk hard gezegd gewoon naar de klote is.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:19 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Tja... ik zei al... ben behoorlijk egoistisch bezig, althans... ik heb nog niets gedaan... en heb een huis... 2 heel lieve kinderen... dat geef je niet zo 1 2 3 op... verder zit ik gewoon heel erg met deze kwestie in m'n maag... das dus de reden van deze post.
Die reactie vind ik wat kort door de bocht. Je hoeft geen klootzak te zijn om verliefd te worden. Ik ben het met je eens dat je geen afweging kunt maken tussen je huidige verantwoordelijkheden en je vermoedelijke geluk met een ander.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:16 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een klootzak ben jij. Je wil het proberen met die ander, en als dat dan niet lukt dan blijf je toch maar bij je vrouw, met wie je 2 kinderen hebt. Erg laag. Wees gewoon eerlijk tegen je vrouw. Als ik zo je verhaal lees stelt jullie huwelijk niet veel meer voor. Ga gewoon scheiden en dan rotzooien met anderen.
Inderdaad.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:22 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Rozen sturen, een liefdesbrief, romantische cd, dat doe je toch met een reden.
Hij is geen klootzak omdat hij verliefd is geworden op een ander, dat kan tenslotte iedereen overkomen. Ik zei dat meer omdat hij het eerst met die andere vrouw wil proberen, en wordt het niks dan blijft hij toch maar bij zijn vrouw. Erg oneerlijk vind ik dat. Gewoon scheiden is misschien heel makkelijk gezegd, maar als je zoveel behoefte hebt aan een ander dan denk ik dat je beter uit elkaar kan gaan.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:23 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Die reactie vind ik wat kort door de bocht. Je hoeft geen klootzak te zijn om verliefd te worden. Ik ben het met je eens dat je geen afweging kunt maken tussen je huidige verantwoordelijkheden en je vermoedelijke geluk met een ander.
Dat je 'gewoon scheiden' schrijft doet me vermoeden dat je zelf nog nooit in deze penibele situatie hebt gezeten. Als dat wel het geval is ben je een kouwe in mijn ogen. Ik hoop in ieder geval dat dit soort narigheid aan je deur voorbij gaat.
Het is een optie... die ik al een aantal keer heb overwogen... en dat zou inderdaad behoorlijk laag zijn...quote:Ik zei dat meer omdat hij het eerst met die andere vrouw wil proberen, en wordt het niks dan blijft hij toch maar bij zijn vrouw. Erg oneerlijk vind ik dat.
Ik plaats als een achterlijke tekeer te gaan kan je ook even lezen.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:22 schreef Gekkenhuis_v het volgende:
Rozen sturen, een liefdesbrief, romantische cd, dat doe je toch met een reden.
Ghe ghe... nee, maar het er over hebben is al goedquote:Op maandag 9 mei 2005 14:29 schreef Jumparound het volgende:
Damn, wat een situatie...
Sja, en wij als leken-relaite-therapisten gaan je ook echt het verlossende antwoord geven...
Ik hoop dat je hier normaal je verhaal kwijt kunt, want het lijkt met dat dat in een vriendenkring oid moelijk te bespreken is....
succes!
Ik heb al wel de schoenen gezien die ik graag wil hebben, maar ze nog niet gepast... en het is inderdaad niet fatsoenlijk. Maar de meeste verhalen die uit m'n vriendenkring komen, is dat wel hoe het gaat in de echte wereld. Maar goed... dat is in mijn geval nog niet aan de orde...quote:Een spreekwoord dat jij duidelijk hanteerd is: Je oude schoenen niet weggooien voor je nieuwe hebt.
Maar dat komt bij mij behoorlijk asociaal over.
Onderdrukken kost zo veel energie. Ik heb altijd het idee dat het alleen door het te ervaren uit je systeem verdwijnt. Net zoals je een gemis door het overlijden van een geliefde moet voelen om het te verwerken. Als je het in je hoofd laat zitten zonder dat je het wilt voelen loop je op het laatst over. Vertel je gevoel en je verdrietjes om het onheil dat je over je gezin zou uitroepen aan je mevrouw. Misschien kunnen jullie dan samen de veerkracht produceren die jullie nodig hebben om dit als getrouwd stel te overleven.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:28 schreef Toon74 het volgende:
Tja... en heb het al geprobeerd te onderdrukken... m'n energie van die verliefdheid in m'n eigen relatie te steken (tip van een vriend)... en dat werkte op zich vrij aardig... voor twee weken...
en dit speelt al langer dan een jaar...
Ik zeg ook niet dat het het makkelijkst is als hij zijn vrouw en kinderen achterlaat, maar als zijn behoeft naar een ander groter is dan de behoefte aan zijn gezin dan lijkt het mij logisch dat je eerlijk bent en een einde aan je huwelijk maakt. Als hij verder niks met zijn gevoelens zou doen dan zou hij zijn huwelijk misschien nog kunnen redden, maar ik vraag me af, als je werk van die andere vrouw wil maken, of hij zijn huwelijk wel wil redden.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:25 schreef kletskop het volgende:
lekker simpel is dat.. je hebt duidelijk niet door dat een vrouw met 2 eigen lieve kinderen achterlaten niet het makkelijkste is. Daarbij zijn gevoelens moeilijk te onderdrukken en een verliefdheid kan verdwijnen of heviger worden...
mmm dit was een wat late reply op gekkenhuis..
Dat is het in het kort wel natuurlijk al is het voor de TS momenteel larger than life.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:37 schreef zoalshetis het volgende:
niks bijzonders, relatiedip, daardoor bevattelijk voor anderen. even apart gaan wonen helpt soms.
Tja... daar komt nog bij dat m'n vrouw en ik totaal niet op een lijn zitten, niet qua communiceren en ook niet op een aantal andere vlakken, dat kwam ook uit de relatie-therapie naar voren. Ook heb ik het gevoel, los van dat hele verhaal met die vriendin, dat onze relatie uiteindelijk wel stuk zal lopen.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:34 schreef Gekkenhuis_v het volgende:Ik zeg ook niet dat het het makkelijkst is als hij zijn vrouw en kinderen achterlaat, maar als zijn behoeft naar een ander groter is dan de behoefte aan zijn gezin dan lijkt het mij logisch dat je eerlijk bent en een einde aan je huwelijk maakt. Als hij verder niks met zijn gevoelens zou doen dan zou hij zijn huwelijk misschien nog kunnen redden, maar ik vraag me af, als je werk van die andere vrouw wil maken, of hij zijn huwelijk wel wil redden.
geef je nu niet zelf het antwoordquote:Op maandag 9 mei 2005 14:41 schreef Toon74 het volgende:
Als we die niet hadden gehad, dan was onze relatie denk ik al over geweest....
ik heb de eigenschap dat ik me in mensen kan verplaatsenquote:Op maandag 9 mei 2005 14:40 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Dat is het in het kort wel natuurlijk al is het voor de TS momenteel larger than life.
je lijkt wel ervaringdeskundig...
Nah, dan is het dus duidelijk.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:41 schreef Toon74 het volgende:
Verder maakt het hebben van kinderen het verhaal niet heel veel makkelijker. Ik heb twee van die enorm lieve kinderen... die kan ik niet missen. Als we die niet hadden gehad, dan was onze relatie denk ik al over geweest....
Of net iets anders geformuleerd: Je relatie is al uit. Je hebt enkel nog een relatie met je twee kinderen.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:41 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Verder maakt het hebben van kinderen het verhaal niet heel veel makkelijker. Ik heb twee van die enorm lieve kinderen... die kan ik niet missen. Als we die niet hadden gehad, dan was onze relatie denk ik al over geweest....
Ook niet helemaal waar... ik hou op zich heel veel van m'n vrouw... alleen die continue ruzies... die zijn erg vermoeiend...quote:Op maandag 9 mei 2005 14:45 schreef abraham het volgende:Of net iets anders geformuleerd: Je relatie is al uit. Je hebt enkel nog een relatie met je twee kinderen.
Volgens mij draait het bij jou om je kinderen, wat ik me heel goed voor kan stellen. Maar hoelang kan je dit volhouden? Al met al een klote situatie waar je toch echt zelf uit zal moeten komen. Tijd voor jou om de dingen op een rijtje te zetten en goed na te denken over wat je nou echt wil.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:41 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Tja... daar komt nog bij dat m'n vrouw en ik totaal niet op een lijn zitten, niet qua communiceren en ook niet op een aantal andere vlakken, dat kwam ook uit de relatie-therapie naar voren. Ook heb ik het gevoel, los van dat hele verhaal met die vriendin, dat onze relatie uiteindelijk wel stuk zal lopen.
Mijn vrouw en ik steken beide op onze eigen manier redelijk veel energie in onze relatie... maar op een of andere manier zien we het van elkaar niet echt...
En dat verliefde bakvisgedoe is niet vermoeiend?quote:Op maandag 9 mei 2005 14:47 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar... ik hou op zich heel veel van m'n vrouw... alleen die continue ruzies... die zijn erg vermoeiend...
Da's niet helemaal waar denk ik.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:45 schreef abraham het volgende:
[..]
Of net iets anders geformuleerd: Je relatie is al uit. Je hebt enkel nog een relatie met je twee kinderen.
Je hebt zelf aangegeven dat je bij ruzies voornamelijk dichtklapt ...quote:Op maandag 9 mei 2005 14:47 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar... ik hou op zich heel veel van m'n vrouw... alleen die continue ruzies... die zijn erg vermoeiend...
Precies.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:53 schreef RM-rf het volgende:
Serieus, wil je daar wat aan doen, zul je binnen je eigen relatie het voortouw moeten nemen ...
Eens ophouden met 'dichtslaan' als jullie ruzie hebben en duidelijk binnen je huidige relatie bespreken wat jullie van elkaar verwachten en verlangen, in plaats van 'wegdraaien' bij problemen en wegvluchten in een 'contactpersoon op MSN'
Nouja.....quote:Op maandag 9 mei 2005 14:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Precies.
Toon gedraagt zich nu als een slappe zak.
Yah... kinderen krijgen er redelijk wat van mee... en dat doet me erg veel verdriet. Ook heb ik nogal de neiging om uit de situatie te vluchten als het mis gaat... dus of naar zolder of gewoon het huis uit. Maar mijn vrouw gaat dan de kinderen tegen me op lopen stoken... :S Pap houdt niet van jullie... pap is weer weg en ik weet niet of hij terug komt... en daar heeft ze dan wel spijt van als de ruzie over is... maar op het moment zelf heeft ze daar geen controle over. Dat doet ze overigens ook alleen omdat dat de enige manier is om mij te raken... alle dingen die ze vroeger zei om bij mij een reactie uit te lokken werken niet meer...quote:Het feit dat jij al een anderhalf jaar problemen hebt met je vrouw lijkt mij een situatie die niet aan de kinderen ongemerkt is voorbijgegaan. En mocht dit wel zo zijn, hoe lang kun je het dan nog voor ze verborgen houden. Want kinderen willen toch ook hun ouders gelukkig zien...
Yah... maar in dit geval is het niet zo maar een andere vrouw (maar dat zal je altijd zeggen)... en ik vermoed dat er bij mn vrouw een aantal dingen gewoon niet helemaal lekker zitten... en dat komt vermoed ik niet zo 1 2 3 goed.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:51 schreef maertz het volgende:Wat bereik je nou met die andere vrouw? Ga je dan weer hetzelfde proberen? Romantiek, misschien een paar kinderen erbij weer, en dan na 6 jaar, zie je weer een andere vrouw. Begrijp je waar ik naartoe wil?
Fucking hell dude, het eerlijkste zou zijn dat je gewoon voor je kinderen zorgt in plaats van dat je je als een tiener laat leiden door een spannend gevoel in je onderbuik.quote:Op maandag 9 mei 2005 14:06 schreef Toon74 het volgende:
Het eerlijkste zou zijn om te scheiden van m'n vrouw en dan pas toenadering te zoeken
No shit Sherlock.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:05 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Ook heb ik nogal de neiging om uit de situatie te vluchten als het mis gaat...
Met vlagen minder slecht dan...quote:Op maandag 9 mei 2005 14:53 schreef RM-rf het volgende:
Wat een onzin om te beweren: "..getrouwd met een lieve vrouw, relatie is met vlagen goed... "
uhmm... dat kwam zo uit... we hadden een X aantal sessie gehad, en onze ziektekosten verzekering dekte de therapie niet. En elke week 75 euro voor 45 minuten therapie hakt er erg op in. En als je dan het gevoel hebt dat het niet bij draagt, dan is het geld verspilling.quote:Uit het eerste deel van je post blijkt heel duidelijk dat jullie huwelijk zich in grote problemen bevind, en jullie er kennelijk niks aan kunnen doen...,
je gaat naar een therapeut, maar na een paar sessies stoppen jullie (jullie beiden, of ging dat uit van je vrouw? die indruk heb ik nl. een beetje bij dat verhaal, alhoewel er geen feitelijk aanwijzingen voor staan)...
Nou, dat staat los van elkaar. Het gaat minder slecht. Minder grote ruzies. We hebben periodes gehad dat we een x aantal keren per week grote ruzie hadden. En dan echt grote ruzie. Nu hebben we dat misschien een keer per maand / twee weken. Overigens heb ik het daar wel zo enorm mee gehad. Ik heb al een aantal keren gedacht, na zo'n grote ruzie, hier heb ik absoluut geen zin meer in.quote:En als je stop met de therapie, dan meld je dat dan 'De relatie gaat de laatste paar maanden wel wat beter,' ...?
Volgens mij meen je dat helemaal niet, maar is dat een soort van motivatie die je jezelf voorhoudt om het opgeven van de therapie-sessie te 'rechtvaardigen'...
Uhmm... dat is niet waar... zie haar niet heel vaak... maar als ik dr zie... of aan de telefoon krijg (als ze mn vrouw wil spreken)... sla ik volkomen dicht.quote:Dat je nu verliefd wordt op een andere vriendin, lijkt voornamelijk een 'afleiding' te zijn voor je huwelijksproblemen ... je geeft zelf heel duidelijk aan dat het 'verlangen' voor jou veel belangrijker is dan haar werkelijke persoon (je zit op MSN te wachten tot ze online komt, maar als je haar in werkelijkheid treft, voel je niks en denk je dat je verliefdheid weg is) ..
dat staat redelijk los van elkaar... althans zoals ik het zie.quote:Ik vermoed dat je je vooral verliefd op haar voelt als jij eenzaam thuis zit, en je net ruzie met je vrouw gehad hebt ... dan via MSN met haar te kunnen praten over haar mislukte relatie is een prima 'afleiding'...
Yah, en daar probeer ik ook aan te werken. En dingen uit te leggen. Maar mijn vrouw is een ster in een (negatief) beeld vormen over bepaalde zaken. En zelfs als ik uitleg hoe het werkelijk in elkaar steekt, dan geloofd ze dat toch niet, en houdt ze vast aan haar eigen idee.quote:Serieus, wil je daar wat aan doen, zul je binnen je eigen relatie het voortouw moeten nemen ...
Eens ophouden met 'dichtslaan' als jullie ruzie hebben en duidelijk binnen je huidige relatie bespreken wat jullie van elkaar verwachten en verlangen, in plaats van 'wegdraaien' bij problemen en wegvluchten in een 'contactpersoon op MSN'
Je hebt zelf aangegeven dat je bij ruzies voornamelijk dichtklapt ...
Dat maakt het waarschijnlijk vooral vermoeiend.
Ruzies zijn niet te voorkomen binnen een vaste relatie, zeker als er daarbij verantwoordelijkheden en problemen optreden (soms financiele moeilijkheden, lastige kinderen, een huis/hypotheek e.d.)...
Die problemen uit de weg gaan, en wegvluchten in je fantasie is een verkeerde oplossing
quote:Op maandag 9 mei 2005 15:11 schreef BennieK het volgende:
Inderdaad, je bent een klootzak. Type eerst doen, later denken
quote:Op maandag 9 mei 2005 14:51 schreef maertz het volgende:
besef wel dat Fok! vol met jong volk zit
'slappe zak' is daarvoor een prima synoniem hoor... en ik denki dat Toon met zulke posts als:quote:Op maandag 9 mei 2005 15:00 schreef Captain_Chaos het volgende:
Nouja.....
Toon worstelt met zijn gevoelens en ligt momenteel even onder.
ook wel weet wat er dan mee bedoelt wordt ...quote:Op maandag 9 mei 2005 15:05 schreef Toon74 het volgende:
Ook heb ik nogal de neiging om uit de situatie te vluchten als het mis gaat... dus of naar zolder of gewoon het huis uit.
Waarmee je wilt zeggen jongeren straight to the point zijn...itt de wat ouderen met hun adviezen als relatietherapiequote:
:-) Ik sta heel bewust uit die ruzies omdat ik weet dat mijn vrouw geen controle meer over haarzelf heeft en dan dingen gaat zeggen om mij te kwetsen. Zij kan mij zo ver krijgen dat ik met spullen ga gooien e.d. en omdat te voorkomen stap ik heel bewust uit die situatie. Mijn vrouw verliest controle over haarzelf, ik probeer de controle over mezelf te houden.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:15 schreef RM-rf het volgende:
Tja, er zijn nu eenmaal duizenden richtingen en manieren om voor je problemen te vluchten, ... en de vriendin op MSN is momenteel de 'vluchtweg'...
Ik zie dat niet als wegvluchten van problemen maar eerder het voorkomen van :-)quote:De vraag is volgens mij zelfs ook maar sterk of die vriendin Toon wel ziet zitten, hij heeft wel een liefdesbrief geschreven, maar _durfde_ die toen niet te versturen ... tjah ..., dat klinkt inderdaad sterk naar het altijd maar wegvluchten van problemen, in de hoop dat die dan ook weggaan.
quote:Op maandag 9 mei 2005 15:05 schreef Toon74 het volgende:
Maar mijn vrouw gaat dan de kinderen tegen me op lopen stoken... :S Pap houdt niet van jullie... pap is weer weg en ik weet niet of hij terug komt... en daar heeft ze dan wel spijt van als de ruzie over is... maar op het moment zelf heeft ze daar geen controle over. Dat doet ze overigens ook alleen omdat dat de enige manier is om mij te raken... alle dingen die ze vroeger zei om bij mij een reactie uit te lokken werken niet meer...
ja, kennelijk denk jij dat als je op de zolder gaat zitten, dat dan de problemen niet bestaan ...quote:Op maandag 9 mei 2005 15:23 schreef Toon74 het volgende:
Mijn vrouw verliest controle over haarzelf, ik probeer de controle over mezelf te houden.
Mijn vrouw en ik zijn ons redelijk bewust van onze problemen en proberen het bewust rustig te houden.
[...]
Ik zie dat niet als wegvluchten van problemen maar eerder het voorkomen van :-)
Ja... misschien is het wel de moeite om een andere relatie-therapeut te proberen...quote:Op maandag 9 mei 2005 15:28 schreef Copycat het volgende:
Zo te lezen is het doodzonde dat jullie wegens het geld zijn gestopt met de relatietherapie...
Dat in overweging nemende heb je besloten het contact met die andere dame stop te zetten?quote:Op maandag 9 mei 2005 15:33 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Ja... misschien is het wel de moeite om een andere relatie-therapeut te proberen...
Uhmm heb zowiezo niet heel veel contactquote:Op maandag 9 mei 2005 15:36 schreef Moonah het volgende:Dat in overweging nemende heb je besloten het contact met die andere dame stop te zetten?
Wat ik ermee bedoel, om maar even expliciet te zijn: Als je er dus kennelijk toch voor kiest om met je vrouw verder te gaan, kap dan ook radicaal met die ander.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:39 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Uhmm heb zowiezo niet heel veel contactEn dat van die rozen heb ik alweer laten varen... ik zei al... dat was het plan... maar heb deze thread gestart ipv.
Ik ben in deze draad vrij eerlijk. En ik heb het mn vrouw verteld. Maar ze wil er liever niets meer over horen. Toen ik het haar vertelde zei ze dat dat heel erg egoistisch van mezelf was. Dat ik alleen aan mezelf dacht en niet aan haar door het haar te vertellen. Daarom vertel ik haar nu niets.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:44 schreef Huizinga het volgende:
ik heb een hekel aan mensen die niet oprecht zijn.....dus ben bang dat ik nu al een hekel aan je heb
Wat vond ze egoïstisch: Het feit dat je verliefd was of het feit dat je het haar vertelde?quote:Op maandag 9 mei 2005 15:46 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Ik ben in deze draad vrij eerlijk. En ik heb het mn vrouw verteld. Maar ze wil er liever niets meer over horen. Toen ik het haar vertelde zei ze dat dat heel erg egoistisch van mezelf was. Dat ik alleen aan mezelf dacht en niet aan haar door het haar te vertellen. Daarom vertel ik haar nu niets.
en ik heb een hekel aan mensen die gaan claimen dat ze altijd oprecht zijn no, matter what ... dus ben bang dat ik nu ook al een hekel aan je hebquote:Op maandag 9 mei 2005 15:44 schreef Huizinga het volgende:
ik heb een hekel aan mensen die niet oprecht zijn.....dus ben bang dat ik nu al een hekel aan je heb
Neen.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:21 schreef BennieK het volgende:
[..]
Waarmee je wilt zeggen jongeren straight to the point zijn...itt de wat ouderen met hun adviezen als relatietherapie
quote:Love isn't about finding a woman that you will always get along with. It's about finding a woman that's worth the trouble of working out all the problems you face.
Zoals ik onlangs in een film voorbij zag komen:quote:Op maandag 9 mei 2005 15:52 schreef ZeroVince het volgende:
mooie quote
Nou, dan is hij inderdaad een laffe lul. Maar wel een heel menselijke lul, die het daarom nog niet minder moeilijk heeft met deze situatie.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:57 schreef Ripley het volgende:
Ik vind je nogal een lul. Een relatie is iets waar je aan moet werken als je van elkaar houdt en je merkt dat er iets niet lekker loopt.
Dan ga je dus niet lopen kutten met een ander en laat je ook niet van de reactie van die ander afhangen of je bij je vrouw blijft of niet.
Wees een vent en doe je best voor je huwelijk, zeker gezien je kids. En als jullie er samen echt niet uitkomen, neem dan zelf de beslissing om er mee te kappen. En ga niet zitten wachten tot er eventueel wat beters voor bij komt.
Tuurlijk, maar aangezien hij zich er voor een groot deel zelf in heeft gedraaid, moet hij zich er toch ook zelf weer uitdraaien. Hoe kut dat soms ook kan voelen. En hey, ik maak ook grote fouten uiteraardquote:Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef merdeka het volgende:
[..]
Nou, dan is hij inderdaad een laffe lul. Maar wel een heel menselijke lul, die het daarom nog niet minder moeilijk heeft met deze situatie.
Dat neemt nog niet weg dat je er eerst nog iets van moet proberen te maken...quote:Op maandag 9 mei 2005 21:52 schreef MyMilkshake het volgende:
zie je jezelf nog een paar jaar doorgaan met dit huwelijk?
Als de koek op is is de koek op.
Twee ruziende ouders daar hebben de kinderen niks aan.
Een man die met zijn gedachtes bij een andere vrouw zit daar heeft je echtgenote niks aan.
Ongelukkig zijn in je huwelijk daar heb jij weer niks aan.
Vechten voor je huwelijk is gemakkelijk gezegd, maar er moeten twee moeite daar voor doen.
Kinderen komen niet altijd slecht uit een scheiding. En ex-echtgenoten ook niet.
Verder vind ik het helemaal niet slecht/laag om te gaan scheiden vanwege een ander. Het loopt nou eenmaal zo als het loopt.
Kijk naar wat jij wilt. Diep in je hart.
Ik neem aan dat die vrouw waarmee je getrouwd bent en twee kinderen mee hebt, ook niet zo maar een vrouw is, toch?quote:Op maandag 9 mei 2005 15:05 schreef Toon74 het volgende:
Yah... maar in dit geval is het niet zo maar een andere vrouw (maar dat zal je altijd zeggen)...
Je kan er van uitgaan dat iedereen die trouwt er van uit gaat dat het voor altijd zal zijn hoor. Maar zelfs de meest vrome mensen houden het soms niet met elkaar uit en besluiten dat ze beter gelukkig kunnen zijn uitelkaar dan ongelukkig met elkaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:23 schreef daReaper het volgende:
Mijn mening: als je gaat trouwen, laat dat dan ook voor altijd zijn. Die belofte leg je nota bene af bij de ceremonie (al weet ik niet hoe je precies getrouwd bent). Als je niet zeker weet of je voor altijd bij elkaar blijft, ga dan ook niet zo schijnheilig lopen trouwen. Vergeet die andere vrouw, probeer je huwelijk weer in goede banen te leiden. Wees verantwoordelijk en ga niet lopen puberen. Daarnaast is het ook niet best om zomaar je kinderen te verscheuren tussen twee mensen (jezelf en je vrouw dus). Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar naar mijn mening zouden kinderen gewoon 2 ouders moeten hebben.
Dat was dus mijn mening.
Mensen veranderen, daar doe je niets aan.quote:Mijn mening: als je gaat trouwen, laat dat dan ook voor altijd zijn. Die belofte leg je nota bene af bij de ceremonie (al weet ik niet hoe je precies getrouwd bent). Als je niet zeker weet of je voor altijd bij elkaar blijft, ga dan ook niet zo schijnheilig lopen trouwen.
Juist... en dat wil mijn vrouw dus niet horen. Heeft ze heel expliciet aangegeven, mocht er ooit weer wat spelen, dat ze het niet wil weten.quote:Ik kan eigenlijk maar een ding aanraden en dat is zoveel mogelijk contact met zijn vrouw houden over zijn gevoelens.
griezelig gewoon...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:23 schreef daReaper het volgende:
Mijn mening: als je gaat trouwen, laat dat dan ook voor altijd zijn. Die belofte leg je nota bene af bij de ceremonie (al weet ik niet hoe je precies getrouwd bent). Als je niet zeker weet of je voor altijd bij elkaar blijft, ga dan ook niet zo schijnheilig lopen trouwen. Vergeet die andere vrouw, probeer je huwelijk weer in goede banen te leiden.
Ik ben er persoonlijk niet voor om de strijd op te geven en "maar te gaan scheiden". Het is overduidelijk dat er tussen jou en je vrouw een binding is want jullie zijn immers al 10 jaar samen en ooit ook stapelgek op elkaar geworden. Het kan misschien ook een goed idee zijn om eens samen op vakantie te gaan (zonder kids!) zodat jullie zonder invloeden van buitenaf aan de relatie kunnen werken. Handig kan ook zijn om niet te gaan zeuren over wie wat gedaan heeft en waarom, maar om juist af te spreken wat jullie NIET meer gaan doen.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:05 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Yah... kinderen krijgen er redelijk wat van mee... en dat doet me erg veel verdriet. Ook heb ik nogal de neiging om uit de situatie te vluchten als het mis gaat... dus of naar zolder of gewoon het huis uit. Maar mijn vrouw gaat dan de kinderen tegen me op lopen stoken... :S Pap houdt niet van jullie... pap is weer weg en ik weet niet of hij terug komt... en daar heeft ze dan wel spijt van als de ruzie over is... maar op het moment zelf heeft ze daar geen controle over. Dat doet ze overigens ook alleen omdat dat de enige manier is om mij te raken... alle dingen die ze vroeger zei om bij mij een reactie uit te lokken werken niet meer...
[..]
Yah... maar in dit geval is het niet zo maar een andere vrouw (maar dat zal je altijd zeggen)... en ik vermoed dat er bij mn vrouw een aantal dingen gewoon niet helemaal lekker zitten... en dat komt vermoed ik niet zo 1 2 3 goed.
Ze wil niets horen wat een andere vrouw betreft Toon, dat is toch niet hetzelfde als dat ze niet wilt horen wat je meer voelt. Hoe verdrietig je wordt van de situatie thuis, dat je het gevoel hebt dat je op je tenen moet lopen, dat het je pijn doet als ze de kinderen betrekt in ruzies, dat je niet met de ruzies overweg kunt omdat ze uit haar stekker gaat en jij alleen maar kan weglopen (wat ik overigens niet afkeur). Als ze daar ook niet meer ontvankelijk voor is dan is er wezenlijk iets stuk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 07:17 schreef Toon74 het volgende:
Juist... en dat wil mijn vrouw dus niet horen. Heeft ze heel expliciet aangegeven, mocht er ooit weer wat spelen, dat ze het niet wil weten.
Bij deze opmerking krijg ik een beetje het idee dat je vrouw ook koste wat het kost jullie huwelijk in stand wil houden. Voor de kids waarschijnlijk.....quote:Op dinsdag 10 mei 2005 07:17 schreef Toon74 het volgende:
Juist... en dat wil mijn vrouw dus niet horen. Heeft ze heel expliciet aangegeven, mocht er ooit weer wat spelen, dat ze het niet wil weten.
Juistquote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:23 schreef daReaper het volgende:
Mijn mening: als je gaat trouwen, laat dat dan ook voor altijd zijn. Die belofte leg je nota bene af bij de ceremonie (al weet ik niet hoe je precies getrouwd bent). Als je niet zeker weet of je voor altijd bij elkaar blijft, ga dan ook niet zo schijnheilig lopen trouwen. Vergeet die andere vrouw, probeer je huwelijk weer in goede banen te leiden. Wees verantwoordelijk en ga niet lopen puberen. Daarnaast is het ook niet best om zomaar je kinderen te verscheuren tussen twee mensen (jezelf en je vrouw dus). Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar naar mijn mening zouden kinderen gewoon 2 ouders moeten hebben.
Dat was dus mijn mening.
sluit ik me ook bij aan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |