Nou, dan is hij inderdaad een laffe lul. Maar wel een heel menselijke lul, die het daarom nog niet minder moeilijk heeft met deze situatie.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:57 schreef Ripley het volgende:
Ik vind je nogal een lul. Een relatie is iets waar je aan moet werken als je van elkaar houdt en je merkt dat er iets niet lekker loopt.
Dan ga je dus niet lopen kutten met een ander en laat je ook niet van de reactie van die ander afhangen of je bij je vrouw blijft of niet.
Wees een vent en doe je best voor je huwelijk, zeker gezien je kids. En als jullie er samen echt niet uitkomen, neem dan zelf de beslissing om er mee te kappen. En ga niet zitten wachten tot er eventueel wat beters voor bij komt.
Tuurlijk, maar aangezien hij zich er voor een groot deel zelf in heeft gedraaid, moet hij zich er toch ook zelf weer uitdraaien. Hoe kut dat soms ook kan voelen. En hey, ik maak ook grote fouten uiteraardquote:Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef merdeka het volgende:
[..]
Nou, dan is hij inderdaad een laffe lul. Maar wel een heel menselijke lul, die het daarom nog niet minder moeilijk heeft met deze situatie.
Dat neemt nog niet weg dat je er eerst nog iets van moet proberen te maken...quote:Op maandag 9 mei 2005 21:52 schreef MyMilkshake het volgende:
zie je jezelf nog een paar jaar doorgaan met dit huwelijk?
Als de koek op is is de koek op.
Twee ruziende ouders daar hebben de kinderen niks aan.
Een man die met zijn gedachtes bij een andere vrouw zit daar heeft je echtgenote niks aan.
Ongelukkig zijn in je huwelijk daar heb jij weer niks aan.
Vechten voor je huwelijk is gemakkelijk gezegd, maar er moeten twee moeite daar voor doen.
Kinderen komen niet altijd slecht uit een scheiding. En ex-echtgenoten ook niet.
Verder vind ik het helemaal niet slecht/laag om te gaan scheiden vanwege een ander. Het loopt nou eenmaal zo als het loopt.
Kijk naar wat jij wilt. Diep in je hart.
Ik neem aan dat die vrouw waarmee je getrouwd bent en twee kinderen mee hebt, ook niet zo maar een vrouw is, toch?quote:Op maandag 9 mei 2005 15:05 schreef Toon74 het volgende:
Yah... maar in dit geval is het niet zo maar een andere vrouw (maar dat zal je altijd zeggen)...
Je kan er van uitgaan dat iedereen die trouwt er van uit gaat dat het voor altijd zal zijn hoor. Maar zelfs de meest vrome mensen houden het soms niet met elkaar uit en besluiten dat ze beter gelukkig kunnen zijn uitelkaar dan ongelukkig met elkaar.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:23 schreef daReaper het volgende:
Mijn mening: als je gaat trouwen, laat dat dan ook voor altijd zijn. Die belofte leg je nota bene af bij de ceremonie (al weet ik niet hoe je precies getrouwd bent). Als je niet zeker weet of je voor altijd bij elkaar blijft, ga dan ook niet zo schijnheilig lopen trouwen. Vergeet die andere vrouw, probeer je huwelijk weer in goede banen te leiden. Wees verantwoordelijk en ga niet lopen puberen. Daarnaast is het ook niet best om zomaar je kinderen te verscheuren tussen twee mensen (jezelf en je vrouw dus). Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar naar mijn mening zouden kinderen gewoon 2 ouders moeten hebben.
Dat was dus mijn mening.
Mensen veranderen, daar doe je niets aan.quote:Mijn mening: als je gaat trouwen, laat dat dan ook voor altijd zijn. Die belofte leg je nota bene af bij de ceremonie (al weet ik niet hoe je precies getrouwd bent). Als je niet zeker weet of je voor altijd bij elkaar blijft, ga dan ook niet zo schijnheilig lopen trouwen.
Juist... en dat wil mijn vrouw dus niet horen. Heeft ze heel expliciet aangegeven, mocht er ooit weer wat spelen, dat ze het niet wil weten.quote:Ik kan eigenlijk maar een ding aanraden en dat is zoveel mogelijk contact met zijn vrouw houden over zijn gevoelens.
griezelig gewoon...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:23 schreef daReaper het volgende:
Mijn mening: als je gaat trouwen, laat dat dan ook voor altijd zijn. Die belofte leg je nota bene af bij de ceremonie (al weet ik niet hoe je precies getrouwd bent). Als je niet zeker weet of je voor altijd bij elkaar blijft, ga dan ook niet zo schijnheilig lopen trouwen. Vergeet die andere vrouw, probeer je huwelijk weer in goede banen te leiden.
Ik ben er persoonlijk niet voor om de strijd op te geven en "maar te gaan scheiden". Het is overduidelijk dat er tussen jou en je vrouw een binding is want jullie zijn immers al 10 jaar samen en ooit ook stapelgek op elkaar geworden. Het kan misschien ook een goed idee zijn om eens samen op vakantie te gaan (zonder kids!) zodat jullie zonder invloeden van buitenaf aan de relatie kunnen werken. Handig kan ook zijn om niet te gaan zeuren over wie wat gedaan heeft en waarom, maar om juist af te spreken wat jullie NIET meer gaan doen.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:05 schreef Toon74 het volgende:
[..]
Yah... kinderen krijgen er redelijk wat van mee... en dat doet me erg veel verdriet. Ook heb ik nogal de neiging om uit de situatie te vluchten als het mis gaat... dus of naar zolder of gewoon het huis uit. Maar mijn vrouw gaat dan de kinderen tegen me op lopen stoken... :S Pap houdt niet van jullie... pap is weer weg en ik weet niet of hij terug komt... en daar heeft ze dan wel spijt van als de ruzie over is... maar op het moment zelf heeft ze daar geen controle over. Dat doet ze overigens ook alleen omdat dat de enige manier is om mij te raken... alle dingen die ze vroeger zei om bij mij een reactie uit te lokken werken niet meer...
[..]
Yah... maar in dit geval is het niet zo maar een andere vrouw (maar dat zal je altijd zeggen)... en ik vermoed dat er bij mn vrouw een aantal dingen gewoon niet helemaal lekker zitten... en dat komt vermoed ik niet zo 1 2 3 goed.
Ze wil niets horen wat een andere vrouw betreft Toon, dat is toch niet hetzelfde als dat ze niet wilt horen wat je meer voelt. Hoe verdrietig je wordt van de situatie thuis, dat je het gevoel hebt dat je op je tenen moet lopen, dat het je pijn doet als ze de kinderen betrekt in ruzies, dat je niet met de ruzies overweg kunt omdat ze uit haar stekker gaat en jij alleen maar kan weglopen (wat ik overigens niet afkeur). Als ze daar ook niet meer ontvankelijk voor is dan is er wezenlijk iets stuk.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 07:17 schreef Toon74 het volgende:
Juist... en dat wil mijn vrouw dus niet horen. Heeft ze heel expliciet aangegeven, mocht er ooit weer wat spelen, dat ze het niet wil weten.
Bij deze opmerking krijg ik een beetje het idee dat je vrouw ook koste wat het kost jullie huwelijk in stand wil houden. Voor de kids waarschijnlijk.....quote:Op dinsdag 10 mei 2005 07:17 schreef Toon74 het volgende:
Juist... en dat wil mijn vrouw dus niet horen. Heeft ze heel expliciet aangegeven, mocht er ooit weer wat spelen, dat ze het niet wil weten.
Juistquote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:23 schreef daReaper het volgende:
Mijn mening: als je gaat trouwen, laat dat dan ook voor altijd zijn. Die belofte leg je nota bene af bij de ceremonie (al weet ik niet hoe je precies getrouwd bent). Als je niet zeker weet of je voor altijd bij elkaar blijft, ga dan ook niet zo schijnheilig lopen trouwen. Vergeet die andere vrouw, probeer je huwelijk weer in goede banen te leiden. Wees verantwoordelijk en ga niet lopen puberen. Daarnaast is het ook niet best om zomaar je kinderen te verscheuren tussen twee mensen (jezelf en je vrouw dus). Ik weet niet hoe oud ze zijn, maar naar mijn mening zouden kinderen gewoon 2 ouders moeten hebben.
Dat was dus mijn mening.
sluit ik me ook bij aan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |