abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26833323
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:21 schreef mineo39-76 het volgende:

omdat immigranten wraak nemen voor de onrechtvaardigheden die zij zelf ondervinden
.
pi_26833353
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:02 schreef NiNi het volgende:
Misschien wil SCH even uiteenzetten wat zijn bijdrage in deze problematiek is geweest?
Ik ben jarenlang actief geweest binnen diverse homo-organisaties.
quote:
Of zijn rol in de maatschappij?
Je tactiek is om wedervragen te stellen? Maar goed, ik zet me wel in voor de maatschappij inderdaad, via mijn werk en via vrijwilligerswerk en de manier waarop ik met mensen omga. Ik waak voor de polarisatie en het grote schreeuwen dat nu gaande is maar probeer altijd in gesprek te blijven. En ik probeer mensen die het wat minder getroffen hebben te helpen.
  zondag 8 mei 2005 @ 20:24:38 #228
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26833374
quote:
Het gebeuren krijgt behoorlijk wat aandacht in het buitenland...
Mooi, dat lijkt me wel op z'n plaats.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 8 mei 2005 @ 20:29:31 #229
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_26833567
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:23 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Had je überhaupt een andere conclusie verwacht van HRW dan?
  zondag 8 mei 2005 @ 20:32:10 #230
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26833681
quote:
'Mishandeling homoactivist door etnische spanningen'

De mishandeling van een Amerikaanse homoactivist op 30 april in Amsterdam heeft te maken met etnische spanningen in de Nederlandse samenleving. Dat stelt de internationale mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) in een reactie op het incident.

Het slachtoffer, journalist/uitgever Chris Crain, beschreef de hoofddader als een man met "Marokkaanse trekken". Ook zou hij met een zwaar accent hebben gesproken.

Volgens de directeur voor homozaken binnen HRW, Scott Long, is de mishandeling niet alleen te wijten aan homohaat. Hij verwijst naar de groeiende religieuze intolerantie, niet alleen bij moslims.

Verder stelt Long dat er nog buitengewoon veel racisme voorkomt in de Nederlandse samenleving. "Homo's worden daar vaak het slachtoffer van omdat immigranten wraak nemen voor de onrechtvaardigheden die zij zelf ondervinden", aldus de HRW-directeur op Amerikaanse websites.

07 mei 2005
Bron: De Telegraaf

Het gebeuren krijgt behoorlijk wat aandacht in het buitenland...
De link doet het niet

Achja, 'ondervinden' betekent 'ervaren'. Dat men zich onrechtvaardig behandeld, gediscrimineerd voelt, dat weten we zolangzamerhand wel. Da's niks nieuws.

De vraag is of die onrechtvaardige behandeling dusdanig vaak voorkomt, dat het dergelijke 'wraakacties' zou rechtvaardigen. Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel meevalt met die onrechtvaardige behandeling. Als VMBO-dropout met een strafblad kom je nu eenmaal niet ver in deze samenleving .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 8 mei 2005 @ 20:36:15 #231
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26833820
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:32 schreef Lemmeb het volgende:
Als VMBO-dropout met een strafblad kom je nu eenmaal niet ver in deze samenleving .
Vooral niet als je raison d'etre bling-bling en BMW heet.
pi_26833933
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:32 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De link doet het niet

Achja, 'ondervinden' betekent 'ervaren'. Dat men zich onrechtvaardig behandeld, gediscrimineerd voelt, dat weten we zolangzamerhand wel. Da's niks nieuws.

De vraag is of die onrechtvaardige behandeling dusdanig vaak voorkomt, dat het dergelijke 'wraakacties' zou rechtvaardigen. Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel meevalt met die onrechtvaardige behandeling. Als VMBO-dropout met een strafblad kom je nu eenmaal niet ver in deze samenleving .
Ik zie het verband ook niet zo direct maar jij en anderen bagatellisseren het meteen wel weer heel erg. Maar laat ik daar maar niet op in gaan want dat is allemaal weer zo soft en dat mag niet.

Het valt me wel op dat sommige users totaal geen argumenten hebben en als pavlovjes reageren op zo'n HRW. Jij Lemmeb, doet tenminste nog een poging iets zinnigs te zeggen

Ik denk dat het niet meevalt met het racsime in onze samenleving maar ik vind de term 'wraak' niet zo gelukkig gekozen en volgens mij werkt het ook niet zo.
  zondag 8 mei 2005 @ 20:57:47 #233
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_26834559
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben jarenlang actief geweest binnen diverse homo-organisaties.
Ja, jij bent dan ook zelf homo. Dat is een beetje als of ik zeg dat ik lid ben van een vrouwenorganisatie en dan denk dat ik iets doe om de standpunten van de Marokkanen ten aanzien van de Westere hoer te veranderen.
quote:
Je tactiek is om wedervragen te stellen? Maar goed, ik zet me wel in voor de maatschappij inderdaad, via mijn werk en via vrijwilligerswerk en de manier waarop ik met mensen omga. Ik waak voor de polarisatie en het grote schreeuwen dat nu gaande is maar probeer altijd in gesprek te blijven. En ik probeer mensen die het wat minder getroffen hebben te helpen.
Tactiek, tactiek..in dit geval vroeg het me echt af omdat je zo'n hoge pet op hebt van zelf iets bijdragen ipv slechts iets roepen.
Maar goed liever iets schreeuwen dan in zoveel zinnen iets te schrijven en feitelijk nog niets te zeggen.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_26834657
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:57 schreef NiNi het volgende:

Maar goed liever iets schreeuwen dan in zoveel zinnen iets te schrijven en feitelijk nog niets te zeggen.
.
pi_26834798
Wat ik ook als groot punt zie is dat er weinig homos weerbaarheid tonen, als ze aangevallen worden laten ze zich zonder slag of stoot in elkaar meppen, ik ben met mijn 188/103 niet zo een makkelijk slachtoffer, integendeel ik ben meestal de initiator als ik beledigt wordt

Ik zou dan ook alle homos die zich niet kunnen verweren een cursus krav maga aanbevelen: http://www.kravmaga.com/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_26834892
Of een lekker potje olieworstelen

zondag 8 mei 2005 @ 21:07:55 #237
93744 Finder_elf_towns
pi_26834929
Wraak is natuurlijk veel te kort door de bocht. HRW maakt zich daarmee schuldig aan een ongekende simplificatie van een ingewikkeld probleem (het beeld van HRW in het kort: homo neergeslagen door zielige en/of gefrustreerde Marokkanen, die tevens geheel onterecht het slachtoffer zijn van racisme). Ik vraag me ook af waarom een organisatie die zich hoofdzakelijk bezig houd met mensenrechten en vervolging zich bemoeid met een, niet op zichzelf staand, incident en op datzelfde moment een beladen politiek standpunt inneemt.

Ik kan uit het Telegraaf berichtje ook niet halen (maar dat is een typische eigenschap van de Telegraaf) of HRW überhaupt een duidelijk beeld heeft van de toestand in NL en de hoofdzakelijke oorzaken kent (11 sept. 2001 en de daaropvolgende radicalisering van moslims, de moord op Theo van Gogh) van de huidige houding van de autochtone bevolking naar de bekende allochtone bevolking toe in Nederland.

Ik denk van niet. Uiteraard is er ook nog een kans dat ze het niet willen weten, maar zo’n conclusie gaat mij op dit moment te ver.
pi_26834946
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:04 schreef raptorix het volgende:

Wat ik ook als groot punt zie is dat er weinig homos weerbaarheid tonen, als ze aangevallen worden laten ze zich zonder slag of stoot in elkaar meppen, ik ben met mijn 188/103 niet zo een makkelijk slachtoffer, integendeel ik ben meestal de initiator als ik beledigt wordt

Ik zou dan ook alle homos die zich niet kunnen verweren een cursus krav maga aanbevelen: http://www.kravmaga.com/
http://www.washingtonblade.com/blog/index.cfm?blog_id=523

En hij is 6-foot-7. Da's toch best groot.
  zondag 8 mei 2005 @ 21:09:10 #239
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26834974
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:04 schreef raptorix het volgende:

Mij vallen ze überhaupt al niet aan. Ik ben te breed en intimiderend .
  zondag 8 mei 2005 @ 21:10:29 #240
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26835020
Idd, vorm een knokploeg.
  zondag 8 mei 2005 @ 21:12:59 #241
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_26835119
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mij vallen ze überhaupt al niet aan. Ik ben te breed en intimiderend .
En homo?
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
pi_26835214
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

http://www.washingtonblade.com/blog/index.cfm?blog_id=523

En hij is 6-foot-7. Da's toch best groot.
Das waar, maar in dat soort situtaties heb je toch een beetje ervaring nodig. Bijvoorbeeld door de situatie in te kunnen schatten. Soms maak je meer kans om gelijk tot fysieke actie over te gaan, soms is het handig om gelijk een zaak binnen te rennen. Het gaat er ten alle tijden om dat je niet je hoofd verliest en de juiste keuze maakt. Vechten tegen 7 man is meestal een hachelijke zaak. Daarnaast, dien je in dit soort situaties getraint te zijn om zelfs een aanval van 7 man af te slaan door de meest vitale delen van je lichaam af te schermen.
pi_26835283
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:10 schreef PJORourke het volgende:
Idd, vorm een knokploeg.
Ik vrees dat dit alleen maar meer agressie uitlogt, daarnaast mag je in nederland als knokploeg niet serieus gewapend zijn, kortom wanneer iemand met echt wapens tegenover je komt heb je zowiezo een probleem. Overigens valt het me op dat dit soort lui bijvorbeeld in amsterdam de reguliersdwarsstraat niet durft in te komen, er staan daar genoeg lui om die gasten weg te schoppen, maar ze gaan lekker laf staan te wachten in de leidse dwarssstraat.
  zondag 8 mei 2005 @ 21:20:31 #244
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26835374
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:17 schreef raptorix het volgende:
Ik vrees dat dit alleen maar meer agressie uitlogt, daarnaast mag je in nederland als knokploeg niet serieus gewapend zijn, kortom wanneer iemand met echt wapens tegenover je komt heb je zowiezo een probleem. Overigens valt het me op dat dit soort lui bijvorbeeld in amsterdam de reguliersdwarsstraat niet durft in te komen, er staan daar genoeg lui om die gasten weg te schoppen, maar ze gaan lekker laf staan te wachten in de leidse dwarssstraat.
Het si in NL de enige manier om politieke aandacht te krijgen: het recht in eigen handen nemen. Gewoon met gummiknuppels of zo.
pi_26835404
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het si in NL de enige manier om politieke aandacht te krijgen: het recht in eigen handen nemen. Gewoon met gummiknuppels of zo.
Ook dit soort wapens vallen onder de wapenwet.
  zondag 8 mei 2005 @ 21:23:15 #246
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26835470
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:12 schreef NiNi het volgende:

[..]

En homo?
Nee, maar dat maakt weinig uit hoor voor dat tuig bij mij in de straat.
  zondag 8 mei 2005 @ 21:25:11 #247
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26835529
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:21 schreef raptorix het volgende:
Ook dit soort wapens vallen onder de wapenwet.
Wat zijn we toch een soft landje. Geen terminators hiero.
pi_26835543
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:17 schreef raptorix het volgende:

maar ze gaan lekker laf staan te wachten in de leidse dwarssstraat.
Serieus? .
pi_26835623
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Serieus? .
Jup staan ze mensen half af te persen: heey, ik krijg nog 100 euro van je, ik: is je mondje een beetje zacht
  zondag 8 mei 2005 @ 21:29:56 #250
93744 Finder_elf_towns
pi_26835696
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat zijn we toch een soft landje. Geen terminators hiero.
De politie heeft een verregaande geweldsmonopolie. Soms verbaas ik mij erover dat je bestek en ander eetgerei zonder vergunning mag bezitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')