Jij hebt volledig gelijk met wat je zegt maar het antwoord ligt al in je eigen post. Het Zimmerman telegram hielp de vs te betrekken: This message helped draw the United States into the war and thus changed the course of history.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
In January of 1917, British cryptographers deciphered a telegram from German Foreign Minister Arthur Zimmermann to the German Minister to Mexico, von Eckhardt, offering United States territory to Mexico in return for joining the German cause. This message helped draw the United States into the war and thus changed the course of history.
http://www.archives.gov/d(...)ermann_telegram.html
Een heel wat belangrijker reden voor deelname van de VS dan ''de Joden''.
Ik heb al verwezen naar bronnen en dingen uitegelegd jij kraait alleen maar dat dingen niet waar zijn, het heeft geen zin deze discussie met je te voeren.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij negeert anders consequent de hoofdmoot.
[..]
[..]
''Onderbouwing''? Jij kraait eerst wat over de Eerste Wereldoorlog, met de opdracht aan mij om dat zelf maar op te zoeken, en dan heb je het over ''onderbouwing"?
[..]
[..]
[..]
[..]
De Nazi's kent men aan de kampen en de doodseskadrons, denk ik.
Nee, ik geloof het niet, tenminste, niet als je het zo stelt. Maar laat ik nu altijd geleerd hebben day de Amerikaanse Zionisten afzagen van Israel, zoals ook beschreven staat in Geschiedenis van het Midden Oosten door Van Hooff.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:09 schreef Dynamical het volgende:
Maar dit was zeker niet de enige reden, Ben jij je wel bewust van de immense zionistische machtstructuren die bestaan binnen de vs?
Het is me anders nog volstrekt onduidelijk hoe Duitsland de oorlog zou hebben gewonnen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:11 schreef Dynamical het volgende:
[..]
Ik heb al verwezen naar bronnen en dingen uitegelegd jij kraait alleen maar dat dingen niet waar zijn, het heeft geen zin deze discussie met je te voeren.
Ja. Het Midden-Oosten is niet mijn hoofdvak (in ieder geval niet het contemporaine Midden-Oosten), maar ik lees er al jaren over.quote:Maar jij studeert dus geschiedenis?
Waarom geloof je het niet? Er is bijvoorbeeld sinds 1940 geen president meer geweest die niet op één of andere wijze betrokken was bij de familie Rocquefeller die niet bekend zijn om hun onpartijdige opvattingen over het middenoosten. De joden zijn de politiek meest actieve groep in Amerika, als je de joden tegen je in het harnas jaagt heb je daar een probleem in de politiek.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nee, ik geloof het niet, tenminste, niet als je het zo stelt. Maar laat ik nu altijd geleerd hebben day de Amerikaanse Zionisten afzagen van Israel, zoals ook beschreven staat in Geschiedenis van het Midden Oosten door Van Hooff.
Bovendien waren er wel meer redenen om ten strijde te trekken, bijv. de marinekwestie.
Ik bedoelde dat ik geloofde dat ik er niet van op de hoogte was. Althans, niemand zal ontkennen dat er een Joodse lobby (of eerder verscheidene Joodse lobbies) is in de Verenigde Staten, die niet onaanzienlijke vrienden heeft. Maar ik geloof dat jij er een iets grandiozer voorstelling van hebt dan ik. Bovendien doen ''zionistische machtsstructuren'' in het heden er niet zo veel toe als we het over 1916 hebben, of ze moeten onveranderlijk zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:16 schreef Dynamical het volgende:
[..]
Waarom geloof je het niet? Er is bijvoorbeeld sinds 1940 geen president meer geweest die niet op één of andere wijze betrokken was bij de familie Rocquefeller die niet bekend zijn om hun onpartijdige opvattingen over het middenoosten. De joden zijn de politiek meest actieve groep in Amerika, als je de joden tegen je in het harnas jaagt heb je daar een probleem in de politiek.
Euh. Nou nee, dat lijkt me niet. Kijk, zo'n moveon.org dat wordt gesponsord door George Soros is behoorlijk actief. Maar dat die lui Joods zijn, dat lijkt me wat te ver gaan. Voor Michael Moore geldt hetzelfde. De ACLU misschien? Ja, klinisch gestoord misschien, maar Joods, nee dacht het niet. De NRA, die strijden voor het recht om een wapen te dragen misschien? Er zullen Joden zijn die graag met een pistool zwaaien, maar om de hele NRA als Joods af te schilderen. Gaat wat ver. De poitieke partijen dan. De Democraten. Ja, Joe Liebermann is Joods. Maar John Kerry en die dokter uit Vermont, Howard Dean zijn dat niet. Hillary is het ook niet. En dan daarbij, de Democraten hebben al twee keer op rij verloren en die hebben "we" dus tegen ons in het harnas gejaagd. Dan heb je het vast over de Republikeinen. Volgens mij is de familie Bush gelovig, maar Joods? Nee, dat lijikt me niet. Karl Rove dan? Nee, ook al geen Jood.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:16 schreef Dynamical het volgende:
De joden zijn de politiek meest actieve groep in Amerika, als je de joden tegen je in het harnas jaagt heb je daar een probleem in de politiek.
Dacht het niet. Twee procent van de Amerikaanse bevolking is joods terwijl ze in alle machtscentra of enorm oververtegenwoordigd zijn of ze gewoon bijna helemaal in handen hebben. De nieuwsstations, kranten, tijdschriften, filmindustrie, politiek, industrie, non-gouvermentele organisaties enz.quote:Op zondag 22 mei 2005 00:22 schreef Lyrebird het volgende:
Er zullen best lobby clubs zijn, maar om de Joodse lobby club nou als de machtigste club neer te zetten, gaat veuls te ver.
Dan "vergeet" je wel even welk geld er naar de pallestijnse overheid gaat en naar dat van hun echte thuislanden Egypte/Jordanie.quote:Op zondag 22 mei 2005 00:40 schreef FROSTBITE het volgende:
[..]
Dacht het niet. Twee procent van de Amerikaanse bevolking is joods terwijl ze in alle machtscentra of enorm oververtegenwoordigd zijn of ze gewoon bijna helemaal in handen hebben. De nieuwsstations, kranten, tijdschriften, filmindustrie, politiek, industrie, non-gouvermentele organisaties enz.
En de Amerikaanse belastingbetaler maar schuiven.
http://www.ifamericansknew.org/stats/usaid.html
Kom dan eens met bewijzen in plaats van holle praat. De Amerikaanse nieuwsstations, de kranten, de tijdschriften, de filmindustrie (Hollywood), de politiek en zo'n beetje alle Amerikaanse NGO's bekend om hun affiniteit met links. Ze zijn over het algemeen anti-Republikeins en anti-Israel. De uitzondering binnen de media is Fox, maar dat wordt geleid door een Australier.quote:Op zondag 22 mei 2005 00:40 schreef FROSTBITE het volgende:
Dacht het niet. Twee procent van de Amerikaanse bevolking is joods terwijl ze in alle machtscentra of enorm oververtegenwoordigd zijn of ze gewoon bijna helemaal in handen hebben. De nieuwsstations, kranten, tijdschriften, filmindustrie, politiek, industrie, non-gouvermentele organisaties enz.
Nu krijg je een standaard antwoord, dat is dat "de Joden" dat alleen maar doen om de schijn op te houden.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kom dan eens met bewijzen in plaats van holle praat. Zoals je misschien wel weet, staan de nieuwsstations, de kranten, de tijdschriften, de filmindustrie (Hollywood), de politiek en zo'n beetje alle Amerikaanse NGO's bekend om hun affiniteit met links. Ze zijn over het algemeen anti-Republikeins en anti-Israel. De uitzondering binnen de media is Fox, maar dat wordt geleid door een Australier.
quote:Op zondag 22 mei 2005 01:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kom dan eens met bewijzen in plaats van holle praat. De Amerikaanse nieuwsstations, de kranten, de tijdschriften, de filmindustrie (Hollywood), de politiek en zo'n beetje alle Amerikaanse NGO's bekend om hun affiniteit met links. Ze zijn over het algemeen anti-Republikeins en anti-Israel. De uitzondering binnen de media is Fox, maar dat wordt geleid door een Australier.
Jij wil helemaal niet overtuigt worden. Je hoeft alleen de links maar aan te klikken.quote:Op zondag 22 mei 2005 02:25 schreef Lyrebird het volgende:
Ja, zo overtuig je mensen. Flikker toch een end op man.
Zolang Hams ed nog steeds zweren bij de vernietiging van de staat Israel , is dit natuurlijk een onzin argument.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een feit dat de weerstand veel lager zou zijn dan nu het geval is, daarnaast is het een feit
De muur geeft idd geen vrede maar wel minder aanslagen.quote:Een muur plaatsen geeft ook "geen vrede" dus whats your point? Als men daadwerkelijk vrede voor heeft met het palestijnse volk, zou men de minst schadelijke manier hebben gekozen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |