Probeer het zo te zien...quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Absolute beweging/stilstand bestaat NIET, wanneer dringt dat eindelijk tot je door Rude?
Nog een keertje Rude : zullen we ff bij het onderwerp blijven? Dit gaat weer helemaal nergens heen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Probeer het zo te zien...
Er is geen begin, maar wel een eind....
Er is een begin, maar geen eind....
Welke van de 2 is oneindig?
Sorry voor de vergelijking, maar zulke uitspraken doen me aan Harry Mulisch denkenquote:Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik heb het topic niet gelezen maar ik zou zeggen: Beidequote:Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef rudeonline het volgende:
Dat is denk ik makkelijker als iets wat zonder tijd heel hard gaat.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:52 schreef DionysuZ het volgende:
hoe kan iets zonder tijd stilstaan?
0km/0secquote:Op woensdag 11 mei 2005 23:57 schreef DionysuZ het volgende:
wat is je definitie van stil staan?
De natuurwet dat niets sneller kan dan de lichtsnelheid is pas bij de oerknal ontstaan. Het is dus niet zinvol om die wet toe te passen op het moment voor de oerknal, zoals geen enkele natuurwet meer toepasbaar is op dat moment.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:48 schreef rudeonline het volgende:
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het onzinnig is om te stellen dat er geen absoluut nulpunt van tijd en ruimte bestaat. Zowiezo was er op het moment van het onstaan van het heelal nog geen tijd, en stond alles nog stil.
Als de lichtsnelheid de maximale snelheid is waarbij de tijd stil staat, bewoog het heelal vlak voor het moment van de oerknal dan ook 300.000km/sec?
http://www.wetenschapsforum.nl/viewtopic.php?t=8386quote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:48 schreef Alicey het volgende:
De OP komt mij ook bekend voor inderdaad..
Nou, dit kan ik makkelijk weerleggen, met Hubbles waarneming dat bijna alle stelsels van ons af bewegen. Dus zijn wij kennelijk het middelpunt van het universum? Want dan zou je een absolute coordinaat kunnen definieren, die het middelpunt is, en waar je dus absoluut stilstaat.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:48 schreef rudeonline het volgende:
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het onzinnig is om te stellen dat er geen absoluut nulpunt van tijd en ruimte bestaat. Zowiezo was er op het moment van het onstaan van het heelal nog geen tijd, en stond alles nog stil.
Als de lichtsnelheid de maximale snelheid is waarbij de tijd stil staat, bewoog het heelal vlak voor het moment van de oerknal dan ook 300.000km/sec?
Of draai het om. Hoe kunnen we de tijd voor een massa oneindig snel laten gaan?
Voor de oerknal bestond het heelal niet. En wat Alicey al zegt: de wetten die wij kennen golden pas NA de oerknal, niet tijdens.Tijdens de oerknal stond alles ws stil omdat er nog geen ruimte was. Letterlijk. En er was geen materie.quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:48 schreef rudeonline het volgende:
Of draai het om. Hoe kunnen we de tijd voor een massa oneindig snel laten gaan?
Nee. Het heelal expandeert.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:25 schreef rudeonline het volgende:
Neem de 2 meest uit elkaar liggende punten in het heelal. Als het heelal 13,7 milj jaar oud zou zijn, zou deze afstand dan ook 13,7 milj lichtjaar bedragen?
Nee, voor zover ik weet beweegt de rest van het heelal zich steeds verder/sneller van ons af... .Toch?quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:25 schreef rudeonline het volgende:
Neem de 2 meest uit elkaar liggende punten in het heelal. Als het heelal 13,7 milj jaar oud zou zijn, zou deze afstand dan ook 13,7 milj lichtjaar bedragen?
Ik snap echt de link niet met het begin van dit topic... Je dwaalt volgens mij serieus af.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:54 schreef rudeonline het volgende:
Voor zover ik weet is het heelal zo'n 13,7 miljard jaar oud. Ik begrijp dat het volgens de huidige theorieen nog steeds groter wordt, maar wat ik graag zou willen weten is over wat ik mij moet voorstellen bij de diameter van het heelal. Wat is op dit moment de grootst mogenlijke afstand die gemeten is tussen 2 sterren..
best wel ja.quote:Op donderdag 12 mei 2005 15:57 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik snap echt de link niet met het begin van dit topic... Je dwaalt volgens mij serieus af.
Je bent niet iemand die snel opgeeft, nee.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:20 schreef rudeonline het volgende:
Het eerste wat je niet moet doen om met een nieuwe theorie te komen is.... snel opgeven.
De afstand tot de 'rand' van het huidige zichtbare (let wel: zichtbare) heelal is zo'n 78 miljard lichtjaar, oftewel ruim 7 keer tien tot de macht 23 kilometer.quote:Ik wil alleen maar weten of er sterren bestaan die 13,7 miljard lichtjaar uit elkaar staan?
quote:Als dat namelijk zo is, dan kun je de big bang theorie alvast een beetje op je buik schrijven..
Meen je dat nou? Tot nu toe merk ik daar nooit zoveel van.quote:( daar valt natuurlijk over te discuseren.)
Als het heelal dus is ontstaan vanuit een "big bang" en massa kan niet sneller als de lichtsnelheid, dan zouden er nooit grotere afstanden als 13,7 miljrd lj kunnen bestaan. Als het heelal groter is als 13,7 miljrd lichtjr dan zouden massa zich sneller als de lichtsnelheid hebben bewogen.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:42 schreef Maethor het volgende:
[..]
Je bent niet iemand die snel opgeeft, nee.
[..]
De afstand tot de 'rand' van het huidige zichtbare (let wel: zichtbare) heelal is zo'n 78 miljard lichtjaar, oftewel ruim 7 keer tien tot de macht 23 kilometer.
[..]
![]()
[..]
Meen je dat nou? Tot nu toe merk ik daar nooit zoveel van.
Nee, want de ruimte zelf expandeert.quote:Op donderdag 12 mei 2005 18:58 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Als het heelal dus is ontstaan vanuit een "big bang" en massa kan niet sneller als de lichtsnelheid, dan zouden er nooit grotere afstanden als 13,7 miljrd lj kunnen bestaan. Als het heelal groter is als 13,7 miljrd lichtjr dan zouden massa zich sneller als de lichtsnelheid hebben bewogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |