Game-onquote:We gaan naar Rock-am-Ring 2005 en nemen mee:
BELANGRIJK
> Festivalticket
> Treintickets
> Paspoort of ID-bewijs
> Portemonnee
> Pinpas
> Euro's
KAMPEREN
> Rugzak (evt. regenhoes)
> Tent (en haringen)
> Slaapzak
> Matje of luchtbed
> Pompje
> WC-papier
> Plastic vuilniszakken
> Kussen
> Klapstoeltjes
> Tafeltje
> Hamer
> Koelbox/tas
> Zaklamp
ELEKTRONICA
> Digitale camera
> Batterijen
> Mobiele telefoon
> Oplader mobiel
KLEDING
> Lange & korte broeken
> T-shirts
> Trui / Sweaters
> Regenjas / Poncho
> Schoenen
> Handdoeken
> Sokken
> Boxershorts
> Jas
> Pet
> Slaapkleding
OVERIGE
> Zonnebrand
> Zonnebril
> Deodorant
> Oordoppen / Filters
> Lenzen(vloeistof)
> Tandenborstel
> Tandpasta
> Gel / Schuim
> Kam / Borstel
> Keycord
> Medicijnen
> Paracetamol
> Drank
> Eten
> Woordenboek Duits/Nederlands (en v.v.)
> Speelkaarten
> Pen & papier
> Leesvoer
TIPS:
> Doe spullen die kunnen lekken zoals zonnebrand, gel e.d. in plastic zakjes.
> Kleding oprollen spaart ruimte in je rugzak.
> Waardevolle spullen onderin je rugzak.
Nee dusquote:F: Gibt es Strom und Wasseranschlüsse auf den Campingplätzen?
A: Auf den Campingplätzen gibt es keine Strom oder Wasseranschlüsse für die einzelnen Fahrzeuge. Es befindet sich auf den jeweiligen Campingplätzen eine installierte Sanitärenanlage.
quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:27 schreef Itch het volgende:
Nog een tip voor de paklijst: diarreeremmers ...
En wie neemt er in godsnaam de oplader van zijn mobiele telefoon mee![]()
Limp Bizkit heeft een deel van de Europese tour afgezegd/uitgesteld, en er bestaat een kans dat LB ook RaR/RiP cancelt. Er is inmiddels al contact geweest met organisator MLK en die zegt dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat ze niet komen, dus ik ga er gewoon vanuit dat ze komen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 20:41 schreef SCS het volgende:
Edit: Mijn Duits is niet zo goed, maar wat ik er uit opmaak is dat het nog onzeker is of Limp komt (zoals we eigenlijk al verwachten). Velvet Revolverzou een nieuwe head kunnen worden of ze gaan proberen om Black Sabbath alsnog binnen te halen.
Vraagje: Als een head speelt op Center zijn er dan ook optredens op de twee andere podia?
Nee, er is geen stroom op de camping. Wil wel graag bereikbaar blijven gedurende het hele weekend, je weet maar nooit. Daarnaast, op Pinkpop kon ik destijds m'n mobiel ergens opladen bij een stand op de camping (kostte je dan wel 2 euris, maar dan kon je ook weer bellen)quote:Op donderdag 5 mei 2005 21:27 schreef Itch het volgende:
En wie neemt er in godsnaam de oplader van zijn mobiele telefoon meeHeb je stroom daar op de camping ofzo.
Donderdagochtend. Heb woensdag nog één werkoverleg op school helaas :Squote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:06 schreef SCS het volgende:
@ Klingon: Jullie gaan op woensdag al heen of niet?
Als we gewoon met z'n allen op B2 of B3 gaan zitten en voor elkaar wat plaatsen reserveren dan zou dat natuurlijk wel gezellig zijnquote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:15 schreef SCS het volgende:
Het zijn voornamelijk werk en school die em nekken merk ik al. Wij gaan (zoals je wellicht gelezen had) pas op donderagavond weg. Gaan we dan wel ff op zoek naar Nederlanders.
Hmm das wel jammer. Maar jij bent er wat dat betreft ook vroeg bij, dus dan is er ook zeker nog plaats op D4/5. Tegen de tijd dat wij er zijn zullen die wel vol zitten denk ik, want zo groot zien die campings er niet uit op de plattegrondquote:Op vrijdag 6 mei 2005 21:21 schreef The_Hives het volgende:
jullie mogen van mij op camping B2 en B3, maar ik ga op camping D5/D4. Daar heb je alles vlak bij de hand, en persoonlijk vind ik die ingang beter dan de hoofdingang. Ingang B is veel dichter bij center stage en de andere podia volgens mij.
Ik ben verkocht aan D5
Hmm, dan denk ik dat het voor de mensen die later in de middag of 's avonds aankomen moeilijk wordt om daar nog een plek te vinden. Daarnaast worden wij met de shuttle bus afgezet bij de hoofdingang, dus dan is het wel praktisch om daar in de buurt wat te zoekenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:45 schreef The_Hives het volgende:
D5 is idd vrij klein. D4 is wat groter. Toen wij vorige keer rond 17.00 uur aankwamen waren beide campings vrij vol (zover we konden zien) maar met een beetje passen en meten paste we toch nog ergens. Verschil is dat wij veel ruimte nodig handden. Een paar tentjes hadden we zo kwijt gekund.
Nu stonden we half over het centrale pad, maarja in duitsland doen ze daar niet moeilijk over![]()
ik heb je ff bij msn toegevoegdquote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:46 schreef Klingon het volgende:
[..]
Hmm, dan denk ik dat het voor de mensen die later in de middag of 's avonds aankomen moeilijk wordt om daar nog een plek te vinden. Daarnaast worden wij met de shuttle bus afgezet bij de hoofdingang, dus dan is het wel praktisch om daar in de buurt wat te zoekenMaar we kijken wel tegen die tijd. Wij proberen voor B2/3 te gaan, en wil evt. wel proberen wat ruimte te reserveren voor iets later arriverende Nederlanders
Zoeken jullie op woensdag maar een mooie camping (A7, B2 of B3, maakt mij niet echt veel uit) en dan laat je mij woensdagavond per sms even weten waar jullie zitten en of er nog voldoende ruimte is om er bij te komen kamperen. Dan post ik dat voordat we vertrekken op donderdagochtend wel hier voor de rest van de mensenquote:Op zondag 8 mei 2005 14:27 schreef diedlaughing het volgende:
Wij wouwen voor A7 gaan, maar B2 of B3 is ook goed.
Wij vertrekken woensdagochtend al.
Als het goed is gaan we met 3 tentjes.
We proberen gewoon om ze wat ruimer neer te zetten![]()
Ik wil best woensdagavond/dondedagochtend eens sms naar iemand sturen met een update over de camping waar we staan en hoe druk het is.Dan zou die het nog op het forum kunnen posten.
Grolschquote:Op maandag 9 mei 2005 08:18 schreef diedlaughing het volgende:
Ben er alleen nog niet over uit welk merk bier er mee gaat.
jammer dat je geen glas mag meenemen, anders waren er een paar kratjes beugel meegegaanquote:
Je mag dus geen drinken meenenem het festivalterrein op. Op de camping mag het wel, mits het in plastic of blik zit. Dit is wat ik er van kan makenquote:F: Welche Arten von Verpackungen der Getränke sind erlaubt?
A: Auf dem Festivalgelände ( Event Bereich ) sind jegliche Arten von Glasverpackungen für Lebensmittel, Glasflaschen inkl. Plastikflaschen bzw. Behälter, Dosen und Fässer untersagt. Das Mitbringen von Getränken und Speisen in oben aufgeführten Behältnissen ist auf den Park bzw. Campingplätzen erlaubt! Im Festivalgelände ist das Mitführen von Getränken untersagt, mit Ausnahme von 1 Tetrapack mit einem Fassungsvermögen von 1 Liter pro Person.
bij lowlands had je een limiet aan traytjes bier en plastic flessen per persoonquote:Op maandag 9 mei 2005 10:30 schreef SCS het volgende:
[..]
Je mag dus geen drinken meenenem het festivalterrein op. Op de camping mag het wel, mits het in plastic of blik zit. Dit is wat ik er van kan maken.
Heb wat verhalen gehoord over Rock am Ring, maar de beveiliging schijnt totaal niet moeilijk te doen over het aantal drank wat je meeneemt op de camping. Zolang het maar niet in glas is. Wij nemen alleen bier mee voor de donderdag, want daarna is het toch niet meer koud te houden. We hebben een voorraad van 25-30 blikjes in een koeltas, dat moet wel lukkenquote:Op maandag 9 mei 2005 10:48 schreef diedlaughing het volgende:
[..]
bij lowlands had je een limiet aan traytjes bier en plastic flessen per persoon
zie het bij rock am ring zo gauw niet staan
ik bij de xenox een rugzak gekocht met zo'n drinkzak erin
ideaal voor op het festival terrein
Geen zin om het helemaal te vertalen, maar komt er volgens mij in het kort op neer dat je normaal gesproken (voor personen tussen 16-18 jaar) het terrein voor 24.00 uur verlaten moet hebben. Tenzij je dus een volwassene bij je hebt, met een verklaring van je ouders/verzorgers dat die volwassene de zorg voor jou opneemt gedurende het festival.quote:Das Jugendschutzgesetz hat auf dem gesamten Gelände Gültigkeit, d. h. von 16 bis 18 Jahren muss man um 24.00 Uhr das Gelände verlassen, außer man ist in Begleitung einer volljährigen Begleitperson und hat eine Einverständniserklärung der Eltern, die die Erziehungsberechtigung für die Dauer der Veranstaltung auf die Begleitperson überträgt. Erziehungsberechtigter im Sinne des Gesetzes ist:
jede Person, der allein oder gemeinsam mit einer anderen Person nach den Vorschriften des Bürgerlichen Gesetzbuches die Personensorge zusteht (Vater, Mutter, Vormund),
jede sonstige Person über 18 Jahren, soweit sie aufgrund einer Vereinbarung mit dem Personen- Sorgeberechtigten Aufgaben der Personensorge wahrnimmt. Soweit es nach diesem Gesetz auf die Begleitung durch einen Erziehungsberechtigten ankommt, haben diese Personen ihre Berechtigung auf Verlangen schriftlich darzulegen.
Das heißt: wenn Ihr eine Begleitperson (Schwester, Bruder, Freund, Freundin) dabei habt, diese Person über 18 Jahre alt ist und Euer Personen-Sorgeberechtigter mit einer schriftlichen Vereinbarung darlegt, dass diese Begleitperson die Funktion als Erziehungsberechtigter für Euch übernimmt, könnt Ihr die Veranstaltung bis zur darauf zugesagten Uhrzeit besuchen. Die Begleitperson muss sich dann ausweisen können.
die nemen wij ook meequote:Op maandag 9 mei 2005 08:18 schreef diedlaughing het volgende:
Ik neem altijd zo'n krukje je mee die je voor 7 euro ofzo bij de Xenos kan halen.
Ook gaat mijn klapstoel met bier houder mee![]()
Paar extra cheap ass grondzeiltjes zijn ook niet verkeerd.
Ik heb er al helemaal zin in.
Ben er alleen nog niet over uit welk merk bier er mee gaat.
Ik ben ook 25quote:Op maandag 9 mei 2005 11:56 schreef SCS het volgende:
Chimaira laat ook niets meer van zich weten. Ze stonden toen op de site van hun recordlabel, maar daar zijn ze de dag erna af gehaald. Verwacht je dat die nog komen?
Hoe zit het met leeftijden trouwens (niet dat ik daar problemen mee heb, maar ben gewoon nieuwsgierig). Ik zag dat diedlaughing de oudste is met 25. Ik ben 18 en de jongste uit onze groep is (als ik het goed heb) 17.
quote:Op maandag 9 mei 2005 14:00 schreef SCS het volgende:
Ik ga er idd ook vanuit dat je als 18-jarige "voogd" bent over de 17 jarigen. Maar ze zullen daar vast niet zo streng controleren en het lijkt mij ook vrij onmogelijk eigenlijk om iedereen te controleren.
Edit: Dan zijn we nu dus met 18 mensen (excl. "groep The_Hives" aangezien zij waarschijnlijk op een andere camping staan).
En ik had gehoord dat je voor de douches 2.50 euro moest betalen. Hoe zit het?quote:Op maandag 9 mei 2005 22:17 schreef mouzzer het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de voorzieningen op de campings sanitair/ supermarkt etc? Vergelijkbaar met Lowlands of meer Roskilde (soms erg ranzig). En is er nog beetje plek als je vrijdag eind van de ochtend aankomt?
De signeersessies op werchter/pinkpo en lowlands zijn altijd wel te doen.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:24 schreef SCS het volgende:
@ The_Hives: Je mag wel bij ons op de camping hoor als D5 vol is.
Ik zag trouwens op dat kaartje dat ze ook een signeerhokje hebben. Is het een beetje te doen om daar tussen te komen of is het daar echt ongelofelijk druk?
Meestal staat er een bord met tijden en bands.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:59 schreef SCS het volgende:
Over die douches kan ik niet vinden, dus ben ik ook wel benieuwd naar.
Bij de karwei kun je trouwens van 9 t/m 22 mei een vouwstoel (met armleuning en glas/blikjeshouder) kopen voor ¤ 5,99 en een partytent van 6 bij 3 voor ¤ 49,95. Miss een idee om de partytent daar te kopen (evt. geld bij elkaar leggen met zijn allen: 50/18 = ¤ 2,78 pp).
@diedlaughing: Bedankt voor de info. Weet je ook of er nog een lijst voor het festival bekend wordt gemaakt wie wanneer daar zit te signeren of is het gewoon zo dat ze het na hun optreden doen?
Dat weet ik niet, ik noemde ze als voorbeeld.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:38 schreef SCS het volgende:
@ diedlaughing: Hoe weet je dat ik handtekeningen van Within Temptation wou regelen??
De mystery-act behoort tot de populairste rockbands in Duitsland. Het zou dus een typische Duitse band kunnen zijn zoals Rammstein, maar ook een andere populaire band zoals SoaD of Sabbath...Nogal breed begrip dus. Ik zet in op Sabbath, tenminste ik hoop hetquote:Am Ring und im Park werden den Festivalfans ausreichend Alternativen und ein Überraschungsheadliner geboten, dessen Identität erst zu einem späteren Zeitpunkt bekannt gegeben wird. Der mysteriöse Mega-Act zählt zu den populärsten Rockbands in Deutschland.
Ik hoop het.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:27 schreef mouzzer het volgende:
Rammstein wordt het waarschijnlijk niet.
sanitair vrij goed. Je kan op de camping naar toilet maar ook redelijk goed op festivalterrein. Dicht bij ingang B.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:17 schreef mouzzer het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de voorzieningen op de campings sanitair/ supermarkt etc? Vergelijkbaar met Lowlands of meer Roskilde (soms erg ranzig). En is er nog beetje plek als je vrijdag eind van de ochtend aankomt?
Die Toten Hosen waren vorig jaar wel lachen hoor. We deden lekker gek mee met die Duitsers. We zaten er helemaal inquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:34 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik hoop niet op Die Toten Hosen of Bohe onklz of hoe ze ook heten mogen. Ik hooooooop op Rammstein!!!!! Dat zou helemaal geweldig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |