Dan zal Ollie hem ook wel missen.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:10 schreef Gajus het volgende:
[..]
Waardoor Ollie geen aanleiding heeft om op ons te mopperen.
Geen idee .. hij heeft wel gepost vanmiddag.
Als ik jou verklap dat het een 'feministisch' werkje is, dan wil je vast ook wel zoeken.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:07 schreef ALTER-EGO het volgende:
Klinkt alsof jij er verstand van hebt... deze laat ik aan jou over.
Vanwaar denk jij dat ik dan wel wil zoeken?quote:Op maandag 9 mei 2005 00:15 schreef Gajus het volgende:
[..]
Als ik jou verklap dat het een 'feministisch' werkje is, dan wil je vast ook wel zoeken.![]()
Ik voel mij ook niet geheel relaxed in de nabijheid van feministen van het soort Hedy d'Ancona.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:18 schreef ALTER-EGO het volgende:
Vanwaar denk jij dat ik dan wel wil zoeken?
Alleen al van het woord "feministisch" krijg ik de rillingen.
Correct.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:24 schreef cioran63 het volgende:
He wat raar:
http://www.batguano.com/VLB3.jpg
(In spiegelbeeld, wat is nou de goede?)
Elisabeth Vigee-Le Brun with her daughter Julie (age 9)
1789
121 x 90 cm
The Louvre, Paris
Wellicht voel je je in mijn nabijheid wel relaxed.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:25 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik voel mij ook niet geheel relaxed in de nabijheid van feministen van het soort Hedy d'Ancona.![]()
Maar hier is sprake van een bewonderenswaardige schilderes, die in haar tijd heel wat (masculine)weerstanden heeft moeten overwinnen.![]()
Ik heb de beste herinneringen aan de meisjes ten zuiden van de grote rivieren.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:36 schreef ALTER-EGO het volgende:
Wellicht voel je je in mijn nabijheid wel relaxed.
quote:Heb net even wat info over de schilderes opgezocht, heel interessant.
Volgens mij ben je ooit een hele strenge sergeant geweest.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:45 schreef cioran63 het volgende:
Volgende.
Ow, nee, ik dacht ik gooi er vast een op, doorpraten over die andere kan nog best.quote:Op maandag 9 mei 2005 01:01 schreef Gajus het volgende:
[..]
Volgens mij ben je ooit een hele strenge sergeant geweest.![]()
ik krijg niet eens de gelegenheid tot sublimatie van de vorige opgave
Een gravure vind ik toch minder aantrekkelijk dan een schilderij. Maar ook dat is kunst (voor het volk).
Wilde gok: Holbein, althans 16-de eeuws. Alhoewel, Lucebert heeft ook dit soort werk geleverd.
Inclusief de zachte g.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:52 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik heb de beste herinneringen aan de meisjes ten zuiden van de grote rivieren.![]()
De lakmoesproef van komende zondag (15 mei) zal het bevestigen.
het gaat toch door, of niet?
[..]
Dat had ik nog niet gelezen nee. Heb wel de pagina gebookmarked.quote:Op maandag 9 mei 2005 00:52 schreef Gajus het volgende:
Ook gelezen dat zij haar schildersberoep niet mocht uitoefenen wegens het ontbreken van een 'middenstandsdiploma'?![]()
Nee, Cobra zeker niet. Ook geen Nederlander. Deze kunstenaar (een van de beste tekenaars van de 20e eeuw, maar dat zult u niet onderschrijven, begrijp ik al) maakte niet zozeer installaties, maar deed ooit ook performances, terwijl hij deel uit maakte van een nu wereldberoemde beweging op dat gebied.quote:Op maandag 9 mei 2005 01:20 schreef Gajus het volgende:
Dit werk oogt nogal primitief, op grond waarvan ik in eerste instantie 16-de eeuws gokte. Bij nader inzien is het niet eens een primitief kunstwerk maar bovenal een knoeierig haastwerk. Dat brengt mij bij de Cobra-groep in het algemeen en Lucebert in het bijzonder.
Nu mis ik Do2, want die heeft veel meer kijk op dergelijke moderniteiten.![]()
Misschien dat een hintje mij op weg helpt.
Dan kun jij mij wellicht een beschrijving geven van het tafereel.quote:Op maandag 9 mei 2005 01:25 schreef ALTER-EGO het volgende:
Al kan ik het niet plaatsen, vind het werk wat cioran63 geplaatst heeft wel wat hebben.
Bij wereldberoemde beweging denk ik aan PopArt, maar deze kunststroming kenmerkt zich door een overdaad aan primaire kleuren. Dus niet ...quote:Op maandag 9 mei 2005 01:29 schreef cioran63 het volgende:
Nee, Cobra zeker niet. Ook geen Nederlander. Deze kunstenaar (een van de beste tekenaars van de 20e eeuw, maar dat zult u niet onderschrijven, begrijp ik al) maakte niet zozeer installaties, maar deed ooit ook performances, terwijl hij deel uit maakte van een nu wereldberoemde beweging op dat gebied.
Was weereens verdwaald in het zoeken.quote:Op maandag 9 mei 2005 01:31 schreef Gajus het volgende:
[..]
Dan kun jij mij wellicht een beschrijving geven van het tafereel.
Op grond hiervan hoop ik het verlossende trefwoord te vinden.
Voor mij ook hoogste tijd om mijn zoekpogingen te staken.quote:Op maandag 9 mei 2005 02:06 schreef Gajus het volgende:
[..]
Bij wereldberoemde beweging denk ik aan PopArt, maar deze kunststroming kenmerkt zich door een overdaad aan primaire kleuren. Dus niet ...
Qua stijl, houd ik het op AE, ofwel Abstract Expressionisme. Maar vooralsnog niets gevonden dat maar enigszins in de buurt komt.
Komende verplichtingen nopen mij nu af te haken. Cioran, AE alvast welterusten.![]()
![]()
De Wiener Aktionisten?quote:Op maandag 9 mei 2005 15:05 schreef cioran63 het volgende:
Ja, Munch zit er ook wel een beetje in, maar deze is van veel later. Zoals ik schreef, de maker maakte deel uit van een groep kunstenaars die zich al vroeg (vanaf begin jaren zestig) bezighielden met de 'performance' als kunstvorm.
Ik wist dat jij mij de beslissende voorzet zou geven: Night Quartet van Günter Brus.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
De Wiener Aktionisten?
But something too easy.quote:Op maandag 9 mei 2005 16:18 schreef Z het volgende:
And now, for something completely different:
Gnfflquote:Op maandag 9 mei 2005 18:55 schreef cioran63 het volgende:
De Babylonische huwelijksmarkt, van Edwin Long.
Ook niet moeilijk als je Googled op orientalism en Alma Tadema.
Is helemáál goed!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:09 schreef Gellius het volgende:
De jouwne is natuurlijk de moord op Caesar in de verise van Vincenzo Camuccini.
Ook ik heb dat genoegen gesmaakt ... lang gelden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:32 schreef Z het volgende:
Volgens mij meer Heipar-Riejallittie!
Ik rij zelf in een Kever DO2, dus niks bah.
Nou weet ik dus niet waar jij aan moest denken toen je de opgave van Z zag... het zal vast geen rood kruis geweest zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, het is ook niet echt bedoeld als opgave, daar is ie te makkelijk voor...
Ik moest er gewoon even aan denken toen ik de opgave van Z zag...
He? Waar?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:11 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
DOT-je, ga je donderdagavond mee naar VS?
Nu weet je het wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wist ik niets van...
Daar zal ik eens even hard over na gaan denken dan.
Het is de portemonnee, AE.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Nu weet je het wel.
Daar hoef je niet hard over na te denken Do2... dat is een mustgogo.
zet je MSN even aan Do2... we zitten gruwelijk offtopic nuquote:
vertel, vertel ... valt er eindelijk iets te beleven in Den-Haag?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:53 schreef ALTER-EGO het volgende:
zet je MSN even aan Do2... we zitten gruwelijk offtopic nu
Komt er nog een nieuwe opgave?
Donderdag 12 mei in Bazart te Den Haag:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
vertel, vertel ... valt er eindelijk iets te beleven in Den-Haag?
Een nieuwe opgave (een combinatie) wordt momenteel geprepareerd.![]()
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik gok dat de tweede titel "Death of ..." luidt.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:56 schreef Gajus het volgende:
Twee schiderijen met (nagenoeg) dezelfde titel, van twee illustere meesters.
Op dat eerste plaatje ziet de mevrouw er niet erg dood uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, dat zeg ik, AE.
Dan is het naar mijn idee niet meer "nagenoeg" dezelfde titel... maar hey, ik zit er wel vaker compleet naast.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Met andere woorden: als de eerste titel "Pinkeltje" luidt, luidt de tweede titel "Death of Pinkeltje".
Gok ik.
Er zijn zo van die dagen dat ik mezelf niet eens begrijp Do2...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jullie zouden eens moeten leren mij beter te begrijpen.
Dan weet je dat ik nooit onwaarheden verkondig.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ha! Leer mij Gajus kennen!
Als de eerste titel "Pinkeltje" luidt, luidt de tweede titel "Pinkeltje door Schildertje".quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Met andere woorden: als de eerste titel "Pinkeltje" luidt, luidt de tweede titel "Death of Pinkeltje".
Gok ik.
Die van Rene Magritte heet volgens mij volledig:quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:14 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het zijn: "Madame Recamier" van Jacques-Louis David en "Recamier by Jacques-Louis David" van Rene Magritte.
AE, klasse ...quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:14 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het zijn: "Madame Recamier" van Jacques-Louis David en "Recamier by Jacques-Louis David" van Rene Magritte.
"Perspective" was een overkoepelende titel voor een reeks paradie-schilderijen die Magritte omstreeks 1950 produceerde. Het is arbitrair om die prefix ook te vermelden.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:16 schreef ALTER-EGO het volgende:
Die van Rene Magritte heet volgens mij volledig:
"Perspective: Madame Recamier by Jacques-Louis David"
Daar moest ik even het woordenboek bij pakken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:28 schreef Gajus het volgende:
[..]
"Perspective" was een overkoepelende titel voor een reeks paradie-schilderijen die Magritte omstreeks 1950 produceerde. Het is arbitrair om die prefix ook te vermelden.
Wat is bekend Do2...quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Leuk. Mooi. Associatie alom.
Ik heb het idee dat ik het ken, en toch heb ik geen enkel idee van wie het zou kunnen zijn.
Is ie enigszins bekend, AE?
Klopt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dit is zo'n "Oh ja, natuurlijk!" opgave...
Goed dat je het zegt ... nieuwe poging:quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Daar moest ik even het woordenboek bij pakken.![]()
Nadat ik het had weten te vertalen snapte ik exact wat je bedoelde Gajus.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:10 schreef Gajus het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt ... nieuwe poging:
"Perspective" was een overkoepelende titel voor een reeks paradie-schilderijen die Magritte omstreeks 1950 maakte. Het is een kwestie van smaak om dit voorvoegsel wel of niet te vermelden.
Nein... de schilder des te betitelen werk is geen Duitser.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:17 schreef Gajus het volgende:
Hmmm ... hoewel dit werk mij volstrekt onbekend is, herken ik wel iets markants.
Dootje, een tijdje terug hadden wij in BdT een Duitse schilder die zijn WO1 trauma symboliseerde d.m.v. een afgehakte hand. Volgens mij hebben wij van doen met dezelfde schilder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |