Ook ik heb dat genoegen gesmaakt ... lang gelden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:32 schreef Z het volgende:
Volgens mij meer Heipar-Riejallittie!
Ik rij zelf in een Kever DO2, dus niks bah.
Nou weet ik dus niet waar jij aan moest denken toen je de opgave van Z zag... het zal vast geen rood kruis geweest zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nu ja, het is ook niet echt bedoeld als opgave, daar is ie te makkelijk voor...
Ik moest er gewoon even aan denken toen ik de opgave van Z zag...
He? Waar?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:11 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
DOT-je, ga je donderdagavond mee naar VS?
Nu weet je het wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wist ik niets van...
Daar zal ik eens even hard over na gaan denken dan.
Het is de portemonnee, AE.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:19 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Nu weet je het wel.
Daar hoef je niet hard over na te denken Do2... dat is een mustgogo.
zet je MSN even aan Do2... we zitten gruwelijk offtopic nuquote:
vertel, vertel ... valt er eindelijk iets te beleven in Den-Haag?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:53 schreef ALTER-EGO het volgende:
zet je MSN even aan Do2... we zitten gruwelijk offtopic nu
Komt er nog een nieuwe opgave?
Donderdag 12 mei in Bazart te Den Haag:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
vertel, vertel ... valt er eindelijk iets te beleven in Den-Haag?
Een nieuwe opgave (een combinatie) wordt momenteel geprepareerd.![]()
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik gok dat de tweede titel "Death of ..." luidt.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:56 schreef Gajus het volgende:
Twee schiderijen met (nagenoeg) dezelfde titel, van twee illustere meesters.
Op dat eerste plaatje ziet de mevrouw er niet erg dood uit.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, dat zeg ik, AE.
Dan is het naar mijn idee niet meer "nagenoeg" dezelfde titel... maar hey, ik zit er wel vaker compleet naast.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Met andere woorden: als de eerste titel "Pinkeltje" luidt, luidt de tweede titel "Death of Pinkeltje".
Gok ik.
Er zijn zo van die dagen dat ik mezelf niet eens begrijp Do2...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jullie zouden eens moeten leren mij beter te begrijpen.
Dan weet je dat ik nooit onwaarheden verkondig.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ha! Leer mij Gajus kennen!
Als de eerste titel "Pinkeltje" luidt, luidt de tweede titel "Pinkeltje door Schildertje".quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Met andere woorden: als de eerste titel "Pinkeltje" luidt, luidt de tweede titel "Death of Pinkeltje".
Gok ik.
Die van Rene Magritte heet volgens mij volledig:quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:14 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het zijn: "Madame Recamier" van Jacques-Louis David en "Recamier by Jacques-Louis David" van Rene Magritte.
AE, klasse ...quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:14 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het zijn: "Madame Recamier" van Jacques-Louis David en "Recamier by Jacques-Louis David" van Rene Magritte.
"Perspective" was een overkoepelende titel voor een reeks paradie-schilderijen die Magritte omstreeks 1950 produceerde. Het is arbitrair om die prefix ook te vermelden.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:16 schreef ALTER-EGO het volgende:
Die van Rene Magritte heet volgens mij volledig:
"Perspective: Madame Recamier by Jacques-Louis David"
Daar moest ik even het woordenboek bij pakken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:28 schreef Gajus het volgende:
[..]
"Perspective" was een overkoepelende titel voor een reeks paradie-schilderijen die Magritte omstreeks 1950 produceerde. Het is arbitrair om die prefix ook te vermelden.
Wat is bekend Do2...quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
Leuk. Mooi. Associatie alom.
Ik heb het idee dat ik het ken, en toch heb ik geen enkel idee van wie het zou kunnen zijn.
Is ie enigszins bekend, AE?
Klopt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dit is zo'n "Oh ja, natuurlijk!" opgave...
Goed dat je het zegt ... nieuwe poging:quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:00 schreef ALTER-EGO het volgende:
Daar moest ik even het woordenboek bij pakken.![]()
Nadat ik het had weten te vertalen snapte ik exact wat je bedoelde Gajus.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:10 schreef Gajus het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt ... nieuwe poging:
"Perspective" was een overkoepelende titel voor een reeks paradie-schilderijen die Magritte omstreeks 1950 maakte. Het is een kwestie van smaak om dit voorvoegsel wel of niet te vermelden.
Nein... de schilder des te betitelen werk is geen Duitser.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:17 schreef Gajus het volgende:
Hmmm ... hoewel dit werk mij volstrekt onbekend is, herken ik wel iets markants.
Dootje, een tijdje terug hadden wij in BdT een Duitse schilder die zijn WO1 trauma symboliseerde d.m.v. een afgehakte hand. Volgens mij hebben wij van doen met dezelfde schilder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |