abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26752708
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:07 schreef thabit het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom die Afrikanen eigenlijk nog kinderen blijven uitpoepen. Je weet toch in wat voor ellende je iemand daarmee plaatst?
In Afrika zijn je kinderen je pensioen!
pi_26752733
Dan wordt overbevolking een nog groter probleem in Afrika.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26753136
quote:
Natuurlijk valt niet met 100 procent zekerheid uit sluiten dat het inbrengen van een nieuw gen in een plant onverwachte negatieve effecten kan hebben. 'Dat is waar, maar het geldt voor alle soorten van plantenveredeling. "Om dat te illustreren laat Potrykus twee genenkaarten zien, van moderne naast ouderwetse, oerrijst. De twee zijn totaal verschillend. "Wat de moderne mens tegenwoordig ook eet, het is zwaar genetisch gemodificeerd, al noemen we het niet zo."
Dus omdat we eigenlijk al lang genetisch gemodificeeerd voedsel eten, zie ik geen problemen om het toe te passen.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de fokvarkens in Nederland die zijn ook helemaal veranderd!

Het moderne fokvarken produceert 28 biggen per jaar:

Het "oervarken" waar bovenstaande van afstamt ziet er heel anders uit:

[ Bericht 11% gewijzigd door sizzler op 06-05-2005 11:55:46 (plaatjes geresized) ]
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:15:29 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_26753401
Ik heb hier al vaker over gelezen, het is werkelijk belachelijk zoals het nu gaat. Er is inderdaad geen enkel zinnig tegenargument te bedenken om deze Gouden Rijst niet snel te distribueren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_26753702
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:46 schreef more het volgende:

[..]

In Afrika zijn je kinderen je pensioen!
Zulke onzin heb ik zelden gehoord.
pi_26753713
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:15 schreef speknek het volgende:
Ik heb hier al vaker over gelezen, het is werkelijk belachelijk zoals het nu gaat. Er is inderdaad geen enkel zinnig tegenargument te bedenken om deze Gouden Rijst niet snel te distribueren.
Overbevolking? Grotere lasten op grondstoffen en natuur?
  † In Memoriam † donderdag 5 mei 2005 @ 14:30:45 #32
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_26753753
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is wel zo. Je overlevingskansen gaan omhoog als er iemand voor je zorgt en hoe kan dat beter dan daar je eigen familie voor in te zetten?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_26754588
quote:

[..]

Zo was het hier nog niet zo heel lang geleden ook hoor.

Ontopic: gentechnologie is m.i. helemaal geen noodzaak om het voedselprobleem op te lossen. Als wij het allemaal zouden willen en niet zelf alleen maar meer zouden willen dan lossen we dat probleem zo op. Helaas zitten wij zo niet in elkaar (ik ook niet dus).

[ Bericht 0% gewijzigd door sol1tair op 05-05-2005 15:11:06 (Typo) ]
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:50:54 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_26755514
quote:
Overbevolking? Grotere lasten op grondstoffen en natuur?
Dat laatste hoef je niet bang voor te zijn met genetisch gemanipuleerd supervoedsel. Goed, daarna zul je door de overbevolking misschien ook hier niet genoeg meer aan hebben, maar je mag voorzichtig aannemen dat bij een hogere overlevingskans het geboortecijfer sterk daalt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 8 mei 2005 @ 12:22:11 #35
119078 McCarthy
communistenjager
pi_26820974
Ik zie dit allemaal toch wat anders. Waarom hebben wij in de EU geen last van voedseltekorten maar daar in Afrika wel? Blijkbaar doen ze in Afrika iets verkeert en staat dat los van gentech of wat dan ook.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:29:17 #36
99433 Tup
Tupperwaar
pi_26883027
Ik ben niet per se tegen gentech. Het moet alleen met beleid gebeuren.
* We kunnen niet de gevolgen overzien op de lange termijn.
* In handen van multinationals als Syngenta en Monsanto geloof ik niet dat Gouden Rijst heil aan de wereld kan brengen.
Wasserwunderland
pi_26905382
een absurde propaganda voor de Gentechniek industrie

De wereld kan al lang zonder gentechniek worden gevoed.
Het ´Honger probleem is geen logistisch probleem maar een economisch probleem.

Gentechniek is het grootste gevaar voor deze wereld sinds die meteoriet in de Jura
pi_26905484
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:29 schreef Tup het volgende:
Ik ben niet per se tegen gentech. Het moet alleen met beleid gebeuren.
* We kunnen niet de gevolgen overzien op de lange termijn.
* In handen van multinationals als Syngenta en Monsanto geloof ik niet dat Gouden Rijst heil aan de wereld kan brengen.
Dat is niet met beleid te doen.
Dat is de gaarkeuken van Dr Frankenstein.
Wanneer je een geneitisch gemanipuleerde mais aanbouwt heeft de normale mais , 1 kilometer verderop geen kans meer

Verdringing heet dat.

Nooit eerder heeft de mens zo met de natuur gespeelt. Die giftige Pad die heel Australie onveilig maakt , is een nano-probleem in vergelijking tot wat de Genmanipulatie kan veroorzaken.

We spelen God met de Chaos-Theorie en niemand , werkelijk NIEMAND op deze wereld weet wat de consequenties kunnen/zullen zijn.

In aanlening aan de Chaos-theorie
"Een genetisch-gemanipuleerde aardappel in Canada , veroorzaakt de Hyperpest met 20 millioen doden in China"
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:05:52 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_26907284
Een mens die een nieuw polio vaccin probeert op een aap om een groep kansarme Afrikanen te redden begint zo de grootste en gevaarlijkste epidemie van de moderne tijd. Een mens die een gigantische stuwdam bouwt doet niks verkeerd en heeft het daarna lekker warm en kan tv kijken 's avonds. Kleine dingen kunnen grote gevolgen hebben, grote dingen kleine gevolgen. Als je van te voren geen gerede reden voor twijfel hebt, hoef je het niet te laten.
pi_26907901
Planten zijn al eeuwen genetisch gemodificeerd door de mens, ik vind dat we er het beste van moeten nemen .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_26907922
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:56 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Dat is niet met beleid te doen.
Dat is de gaarkeuken van Dr Frankenstein.
Wanneer je een geneitisch gemanipuleerde mais aanbouwt heeft de normale mais , 1 kilometer verderop geen kans meer

Verdringing heet dat.

Nooit eerder heeft de mens zo met de natuur gespeelt. Die giftige Pad die heel Australie onveilig maakt , is een nano-probleem in vergelijking tot wat de Genmanipulatie kan veroorzaken.

We spelen God met de Chaos-Theorie en niemand , werkelijk NIEMAND op deze wereld weet wat de consequenties kunnen/zullen zijn.

In aanlening aan de Chaos-theorie
"Een genetisch-gemanipuleerde aardappel in Canada , veroorzaakt de Hyperpest met 20 millioen doden in China"
Wat een onzin, we manipuleren al eeuwenlang gewassen, hoed denk je dat bijvoorbeeld de huidige graansoorten ontstaan zijn?
pi_26907976
Ik denk dat wij zonder die manipulatie ook honger hadden geleden ...
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_26909786
Wat een onzin, we manipuleren al eeuwenlang gewassen, hoed denk je dat bijvoorbeeld de huidige graansoorten ontstaan zijn?

door selectie
Niet omdat wij er de gene van een Strontkever in hebben gedaan .

De grootste ecologische rampen zijn allemaal ontstaan omdat de mens dacht de natuur te kunnnen beheersen.
Het is overal fout gegaan.
Wij hebben de complexiteit van de samenhangende factoren nog lang niet begrepen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:35:19 #44
95608 Speth
Rorschach
pi_26909855
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:33 schreef CANARIS het volgende:

door selectie

De grootste ecologische rampen zijn allemaal ontstaan omdat de mens dacht de natuur te kunnnen beheersen.
Gelul, noem eens een voorbeeld?
pi_26910334
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:33 schreef CANARIS het volgende:

door selectie

Wij hebben de complexiteit van de samenhangende factoren nog lang niet begrepen.
Kom dan eens met wat voorbeelden waar het fout is gegaan? granen zijn juist een perfect voorbeeld van zeer succesvole toepassing van gen-technologie. De huidige graansoorten zijn allemaal ontstaan door verschillende granen samen te voegen.
pi_26910427
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:51 schreef Chewie het volgende:
De huidige graansoorten zijn allemaal ontstaan door verschillende granen samen te voegen.
Maar het ontstaan van die graansoorten is niet te danken aan gen-technologie.
pi_26910505
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar het ontstaan van die graansoorten is niet te danken aan gen-technologie.
Tuurlijk wel of vind jij dat het niet zo mag heten omdat de mensheid dit eeuwen geleden al gedaan heeft?
pi_26910529
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Tuurlijk wel of vind jij dat het niet zo mag heten omdat de mensheid dit eeuwen geleden al gedaan heeft?
Ja, kruisen en fokken is geen gen-technologie.
pi_26910580
Niet dat het iets uitmaakt, gewoon een terminologisch verschilletje, de door gen-technologie verkregen soorten, zoals deze Gouden Rijst, worden er niet beter of slechter door.
pi_26910606
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, kruisen en fokken is geen gen-technologie.
Dan is "gouden rijst" ook geen genetisch gemanipuleerd voedsel?

Er gaan geen genen over bij fokken en kruisen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2005 13:00:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')