he, gaan ze nu de ECB volgen, prijsstabiliteit voorrang geven boven economische groeiquote:510 Teletekst wo 04 mei
Fed verhoogt rente tot 3 procent
NEW YORK Zoals verwacht heeft de Fed,
het stelsel van Amerikaanse centrale
banken,de rente verhoogd tot 3,0%.Het
is de achtste keer dat de Fed de rente
verhoogt sinds juni 2004.
De Amerikaanse economie kampt met een
plotselinge vertraging in de groei.Maar
omdat er nog steeds een aanzienlijke
inflatiedruk is,heeft de Fed besloten
om niet af te wijken van de koers van
geleidelijke renteverhoging.
Analisten verwachten dat de Fed dit
jaar doorgaat met de verhoging van de
rente met een kwart procentpunt per
keer.Mogelijk komt de rente dan in
december rond 4,25% te liggen.
Het is nog lolliger. Ze gaan waarschijnlijk 27,5% importheffing invoeren voor produkten uit China, omdat zij hun munt kunstmatig laag houden ten opzichte van de dollar.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
he, gaan ze nu de ECB volgen, prijsstabiliteit voorrang geven boven economische groei
Huiliequote:Op woensdag 4 mei 2005 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ik kots op lui als Aaahikwordgek en Mrx die de rol van Marokkanen zo durven te marginaliseren!![]()
![]()
Er waren 100.000 Marokkanen die vochten aan de geallieerde zijde, waarvan iets van 75.000 bij het front in Frankrijk, de overige 25.000 vochten in Italie, en mede DANKZIJ hen werden een aantal CRUCIALE plekken bevrijdt.
De rol vd marocs is zeer marginaal en we hebben de bevrijding zeker niet alleen aan hun te danken. Itt vele mensen met een gespleten tong beweren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ik kots op lui als Aaahikwordgek en Mrx die de rol van Marokkanen zo durven te marginaliseren!![]()
![]()
Er waren 100.000 Marokkanen die vochten aan de geallieerde zijde, waarvan iets van 75.000 bij het front in Frankrijk, de overige 25.000 vochten in Italie, en mede DANKZIJ hen werden een aantal CRUCIALE plekken bevrijdt.
Waarom komt men er pas 60 jaar mee? Niet alleen de Marokkanen zijn ondergewaardeerd hoor, hetzelfde geldt voor de Russen en Polen mijnsinsziens. Belachelijk dat alleen de Amerikanen en Engelsen alle eer krijgen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Huilie
Waarom komt men daar pas na 60 jaar mee?
Ik vind het bovendien vreemd dat men ineens zo gefocussed is op dit onderwerp volgens mij zit er meer achter. Het creëren van positieve beeldvorming in een tijd dat de beeldvorming te wensen overlaat.
Zeer marginaalquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De rol vd marocs is zeer marginaal en we hebben de bevrijding zeker niet alleen aan hun te danken. Itt vele mensen met een gespleten tong beweren.
Heeft niets met mythes te maken, zie hierboven een stuk text, en lees maar of het feiten of ficties zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
Ficties moeten gescheiden worden van feiten.
Hetzelfde geldt voor Fransen die denken dat zij een medeoverwinnaar zijn van WOII. Laat me toch niet lachen als er een land vernederd en verloren heeft is het Frankrijk wel.
Elk land creëert zijn mythes omtrent WOII.
Ach de rol van Duitsland als slachtoffer is ook nog steeds een heikel punt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom komt men er pas 60 jaar mee? Niet alleen de Marokkanen zijn ondergewaardeerd hoor, hetzelfde geldt voor de Russen en Polen mijnsinsziens. Belachelijk dat alleen de Amerikanen en Engelsen alle eer krijgen.
er wordt teveel uitgeleend en uitgegeven door consumenten, producenten, overheid en het buitenland naar de omstandigheden, dus wordt de prijs van geld voor in den beginne banken duurder gemaaktquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:09 schreef Harry_Sack het volgende:
Hallo, het is hier geen klaagbaak!
Kan iemand mijn uitleggen waarom Greenspan zoiets nu doet?
Ik ga het lezen maar het idee in Frankrijk dat ze een overwinnaar zijn vind ik volksverlakkerij.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft niets met mythes te maken, zie hierboven een stuk text, en lees maar of het feiten of ficties zijn.
Lees nou maar, de Fransen kunnen me geen reet schelen!quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ga het lezen maar het idee in Frankrijk dat ze een overwinnaar zijn vind ik volksverlakkerij.
Die Fransen zijn bevrijd en ze behoren mi zeker niet tot de overwinnaars.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeer marginaalright, je hebt geen enkel historisch besef:
http://www.xs4all.nl/~mar(...)eland01/kapelle.html
quote:In totaal heeft Noord-Afrika het Franse leger 233.000 man geleverd. In feite de kern van die strijdmacht gedurende de hele oorlog.
quote:Juist heden ten dage, nu de band tussen Europa en Noord-Afrika op allerlei manieren hechter is dan ooit en onze samenlevingen meer vervlochten raken, is het zaak aan dit militair optreden van Marokkanen, Algerijnen en Tunesirs in Europa aandacht te geven.
De schrijver geeft min of meer toe dat dit pure propaganda is. Wat er verder voor "feiten" in dat opstel staat zal mij aan mijn reet oxideren.quote:Naschrift Marc Marc: Waar deze geschiedschrijving precies vandaan komt moet ik nog even schuldig blijven want ik heb hem uit derde hand verkregen.
Beetje jaloers? Ahh geeft niet hoor, dat mag ook wel hoor! De bijdrage van Nederland, daar zullen we het maar niet over hebbenquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:27 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
[..]
![]()
[..]
De schrijver geeft min of meer toe dat dit pure propaganda is. Wat er verder voor "feiten" in dat opstel staat zal mij aan mijn reet oxideren.
Marokkanen vochten onder Franse vlag.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:25 schreef Mutant01 het volgende:
Lees nou maar, de Fransen kunnen me geen reet schelen!
Dat soort existentiele vragen kun je ook bijna niemand voorleggen he?quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:30 schreef George-Butters het volgende:
Ach dat oorlogvoeren is overschat, net als werken.... Wat mensen daar nu leuk aanvinden
Aha, okay.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
er wordt teveel uitgeleend en uitgegeven door consumenten, producenten, overheid en het buitenland naar de omstandigheden, dus wordt de prijs van geld voor in den beginne banken duurder gemaakt
quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:30 schreef George-Butters het volgende:
Ach dat oorlogvoeren is overschat, net als werken.... Wat mensen daar nu leuk aanvinden
Nee hoor, maar als de schrijver een verhaal, dat moet overeenkomen met de werkelijkheid, uit derde hand zegt te hebben is voor mij reden om een redelijk fantastisch overkoment verhaal af te doen als pure propaganda.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beetje jaloers? Ahh geeft niet hoor, dat mag ook wel hoor! De bijdrage van Nederland, daar zullen we het maar niet over hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |