abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:48:43 #201
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26910241
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Waar hebben _we_ dan behoeft aan?

je 'mentatliteitsverandering' ...?
Tja, misschien kunnen we Balkenende een 'europese normen-en-waarden-discussie' op laten zetten
Je hebt werkelijk geen idee waar ik op doel heh?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:10:23 #202
33189 RM-rf
1/998001
pi_26910901
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je hebt werkelijk geen idee waar ik op doel heh?
Nee, ik probeer me te baseren op de argumenten en opinies die mensen posten, als die ontbreken wordt het idd wat moeilijk.

Als je weer wilt discussieren over de Europese Grondwet, doe ik graag mee, anders niet
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:25:48 #203
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26911366
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nee, ik probeer me te baseren op de argumenten en opinies die mensen posten, als die ontbreken wordt het idd wat moeilijk.

Als je weer wilt discussieren over de Europese Grondwet, doe ik graag mee, anders niet
Is het voor jou niet duidelijk dat men dat regentencultuurtje in Brussel meer dan zat is? Dat cultuurtje waarbij de bestuurders hun best doen om maar zover mogelijk van de burger af te staan, zodat zij die burger van alles en nog wat ongestraft door de strot kunnen duwen?

Ik kan dit soort zaken wel in hele dure en moeilijke bewoordingen gaan vatten, maar ik zie niet wat dat toe zou voegen. En bovendien is dat mijn stijl niet.
pi_26911617
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 09:38 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Gij hebt geen ervaring met de ambtelijke mallemolen?
Het hoeft helemaal niet door de ambtelijke molen. Eén partij in het parlement vraagt stemming aan, de partijen stemmen en het bezwaar is er bij gewone meerderheid. Hoe makkelijk wil je het hebben?
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:35:32 #205
33189 RM-rf
1/998001
pi_26911659
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Is het voor jou niet duidelijk dat men dat regentencultuurtje in Brussel meer dan zat is? Dat cultuurtje waarbij men z'n best doet om maar zover mogelijk van de burger af te staan, zodat men die burger van alles en nog wat ongestraft door de strot kan duwen?
En ik probeer je uit te leggen dat die 'regenten' niet in brussel zetelen, maar dat beslissingen in Europa genomen worden door Chirac, Schröder, Balkenende (al heeft die weinig te zeggen), Belusconi ... nationaal gekozen politici ... die via 'verdragen' zoals in Maastricht, Amsterdam, Dublin, Rome, Nice handje-klap uitvoeren ....

pas als het impopulaire besluiten bij het publiek zijn, geven de nationale politici opeens niet thuis, doen ze net alsof dat enkel 'bureaucraten in Brussel' zijn, die dat beslissen.. en _zij_ daar vooral niks aan zouden kunnen doen.

Hypocrieten als Zalm met zijn dominee-houding tov de duitse schending van het stabiliteitspact, terwijl hij godnondanju zelf in de Raad der Minister weigerde iets aan te doen toen deze duitsland vrijspraken van een vervolging, welke de commissie en het parlement wel wilden opleggen, maar door de raad der Ministers overrulled werden.

Wil je dat voorkomen, is het juist de zaak niet je kop in het zand te steken... een TEGEN-stem tegen de grondwet is dat. Juist binen de grondwet wordt de macht van nationale politici teruggebracht; met hun veto's en unanieme besluiten, waardoor de achterkamertjes wel nodig zijn om beleid te vormen.

Een TEGEN-stem zal betekenen dat Europa juist van 'de regeringsleiders' afhankelijk blijft .. en ja, Balkenende en Zalm gaan zich dan weer eens publiekelijk presenteren als 'wij gaan nu nederland redden, want het volk is tegen europa' ..

en wat doen ze, juist ja, ze duiken diezelfde achterkamertjes in ... om 'te onderhandelen'.
En alle TEGEN-stemmers geven nu al aan daarop te 'hopen', hoe bedoel je, afkeer van 'achterkamertjespolitiek' en 'regentencultuur'?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:41:58 #206
54636 Eb
Le Big Mac
pi_26913691
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:25 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Is het voor jou niet duidelijk dat men dat regentencultuurtje in Brussel meer dan zat is? Dat cultuurtje waarbij de bestuurders hun best doen om maar zover mogelijk van de burger af te staan, zodat zij die burger van alles en nog wat ongestraft door de strot kunnen duwen?

Ik kan dit soort zaken wel in hele dure en moeilijke bewoordingen gaan vatten, maar ik zie niet wat dat toe zou voegen. En bovendien is dat mijn stijl niet.
Helaas ziet het ernaar uit dat de meerderheid van de Nederlanders het met je eens is, hetgeen betekent dat het referendum over de Europese Grondwet dreigt te worden misbruikt voor rebellie tegen de vermeende ivoren toren van de politiek.

Een 'nee' tegen de Europese Grondwet is om meer dan 1 reden onverstandig.

1. Indien je van mening bent dat de politiek niet naar behoren functioneert, zijn er andere mogelijkheden om die mening te uiten. In het ergste geval kun je je onthouden van stemming.

2. In essentie zal de Europese Grondwet het functioneren van de politiek ten goede komen. een 'nee' tegen de Europese Grondwet vertraagt dat proces alleen maar; je zou je zelf in de vingers snijden.

3. Oneigenlijk gebruik van een volksraadpleging ('nee' uit ongenoegen met 'de hoge heren') komt de ontwikkeling van interactief beleid niet ten goede.

Die Europese Grondwet is nu juist een van de betere initiatieven, ik kan er met mijn kop niet bij dat mensen daar op zo'n rare manier mee omgaan.
pi_26914293
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:41 schreef Eb het volgende:

[..]

Helaas ziet het ernaar uit dat de meerderheid van de Nederlanders het met je eens is, hetgeen betekent dat het referendum over de Europese Grondwet dreigt te worden misbruikt voor rebellie tegen de vermeende ivoren toren van de politiek.

Een 'nee' tegen de Europese Grondwet is om meer dan 1 reden onverstandig.

1. Indien je van mening bent dat de politiek niet naar behoren functioneert, zijn er andere mogelijkheden om die mening te uiten. In het ergste geval kun je je onthouden van stemming.
Dit argument wordt door degenen die kritiek hebben op de tegenstemmers altijd van stal gehaald, maar is niet valide. Het is een dooddoener, een discussiestopper.
quote:
2. In essentie zal de Europese Grondwet het functioneren van de politiek ten goede komen. een 'nee' tegen de Europese Grondwet vertraagt dat proces alleen maar; je zou je zelf in de vingers snijden.
Dit is wat de voorstanders ons zo graag willen laten geloven. Het blijkt werkelijk nergens uit, eerder het tegendeel.
quote:
3. Oneigenlijk gebruik van een volksraadpleging ('nee' uit ongenoegen met 'de hoge heren') komt de ontwikkeling van interactief beleid niet ten goede.
Dit is exact hetzelfde wat je zegt in je eerste punt. Niet valide dus.
quote:
Die Europese Grondwet is nu juist een van de betere initiatieven, ik kan er met mijn kop niet bij dat mensen daar op zo'n rare manier mee omgaan.
Misschien moet je jezelf eens op de hoogte stellen van de echte redenen waarom mensen er tegen zijn. Die zijn er namelijk bij bosjes. Redenen om er voor te zijn, dat zijn de slappe inhoudsloze populistische uitspraken van meneer Donner, Brinkhorst, Balkenende etc. zijn zonder uitzondering drogredenen, bovendien zeer mager en slecht onderbouwd met alternatieve waarheden.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:23:51 #208
33189 RM-rf
1/998001
pi_26915129
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:01 schreef speedfreak1 het volgende:

dat zijn de slappe inhoudsloze populistische uitspraken van meneer Donner, Brinkhorst, Balkenende etc. zijn zonder uitzondering drogredenen, bovendien zeer mager en slecht onderbouwd met alternatieve waarheden.
Hiermee lijk je voornamelijk te erkennen dat het jou gaat om 'nationale' politici, en je dit is een nationaal politiek thema ziet ... en je tegen gaat stemmen vanwege je afkeer van de brinkhorsten, Zalmen, Balkenende's...

En op 'wie' zet je nu je hoop, mocht het lukken de ratificatie weg te stemmen via dat referendum, én er een mogelijk geschapen worden de europese grondwet voor nederland te 'heronderhandelen ...?
Precies op die politici als Brinkhorst, Balkenende en Zalm, die dan jouw belangen in een afgesloten achterkamertje gaan 'beschermen' ... en daar heb je dan zelf direkt voor gekozen, en daar zullen zij zich dan op beroepen, dat 'het volk van nederland' wil dat ZIJ de belangen van nederland beheren door gesloten achterkamertjes-onderhandelingen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:40:49 #209
54636 Eb
Le Big Mac
pi_26915799
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:01 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Dit argument wordt door degenen die kritiek hebben op de tegenstemmers altijd van stal gehaald, maar is niet valide. Het is een dooddoener, een discussiestopper.
[..]
Een andere user zei geen trek te hebben in wat 'Brussel ons door de strot wil duwen'. Dat noem ik een oneigenlijk argument. Het staat je vrij om aan te geven wat je niet bevalt aan die Europese grondwet, dat zou de discussie juist ten goede komen.
quote:
Dit is wat de voorstanders ons zo graag willen laten geloven. Het blijkt werkelijk nergens uit, eerder het tegendeel.
Het gaat om universeel geldende grondbeginselen voor de Europese Unie. Eén grondwet in plaats van tig grondwetjes die allemaal onderling verschillen. Dat lijkt me een efficiente oplossing, maar ik ben benieuwd naar je tegendeel.
Wilders heeft het niet zo op Europa als idee in algemene zin, misschien bedoelde je dat te zeggen?
quote:
Dit is exact hetzelfde wat je zegt in je eerste punt. Niet valide dus.
Nee, het is niet hetzelfde. In het eerste punt pleit ik ervoor om je ongenoegen met de politiek in het algemeen via andere kanalen te uiten en hiervoor niet het referendum over de Europese Grondwet te misbruiken.
In het derde punt betoog ik dat een oprecht referendum over de Europese Grondwet de kracht van het referendum als democratisch instrument zal bewijzen en daarmee de inzet ervan in de toekomst.
quote:
Misschien moet je jezelf eens op de hoogte stellen van de echte redenen waarom mensen er tegen zijn. Die zijn er namelijk bij bosjes.
Weet ik toch... Bosjes domme en inhoudsloze mensen die achter populistische griezels als Geert Wilders aanhobbelen. Mensen die eigenlijk alleen maar kunnen voelen en niet in staat zijn na te denken. Die voelen dat ze boos zijn, en bang, en daar geen raad mee weten.
pi_26916352
Regering voert referendumwet niet uit

10-05-2005 • De Europese grondwet lijkt in de meeste gemeentehuizen in Nederland niet gratis verkrijgbaar, terwijl de overheid wettelijk verplicht is hem beschikbaar te stellen. De SP heeft in 24 gemeenten gecontroleerd of de overheid aan haar informatieplicht voldoet. In verreweg de meeste gevallen is slechts een inkijkexemplaar beschikbaar. In een derde van de gemeenten is géén enkel exemplaar beschikbaar, zelfs niet ter inzage. Volgens de wet moeten burgers vier weken voor het referendum een gratis exemplaar kunnen afhalen. Tweede-Kamerlid Harry van Bommel heeft het kabinet om opheldering gevraagd.

Op 9 mei, de Dag van Europa, togen in 24 plaatsen SP’ers naar het gemeentehuis om te controleren of de regering aan haar informatieplicht voldoet. Op verschillende plaatsen kregen SP’ers de Grondwetkrant aangeboden, als alternatief voor een boek of een cd-rom.

Tweede-Kamerlid Harry van Bommel vindt de gang van zaken schandalig. "Hiermee wordt de schijn opgehouden dat in de Grondwetkrant het hele Verdrag staat, terwijl de belangrijke protocollen, bijlagen en verklaringen eruit zijn weggelaten. Daarin staat onder meer dat de miljoenenverslindende maandelijkse verhuizing van Europarlementariërs tussen Brussel naar Straatsburg blijft bestaan. Dat hoeven de burgers blijkbaar niet te weten. De regering verzaakt de burgers volledig te informeren en handelt dus in strijd met de Wet raadplegend referendum Europese grondwet. De regering moet dit falen onmiddellijk herstellen."

Bron: www.sp.nl

Tsja...
  woensdag 11 mei 2005 @ 15:59:01 #211
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_26916561
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:40 schreef Eb het volgende:
Weet ik toch... Bosjes domme en inhoudsloze mensen die achter populistische griezels als Geert Wilders aanhobbelen. Mensen die eigenlijk alleen maar kunnen voelen en niet in staat zijn na te denken. Die voelen dat ze boos zijn, en bang, en daar geen raad mee weten.
Het zwartmaken van de tegenstander (letterlijk, hier.) gaat je niet goed af. Probeer het nog een keer.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_26918275
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:40 schreef Eb het volgende:

[..]

Een andere user zei geen trek te hebben in wat 'Brussel ons door de strot wil duwen'. Dat noem ik een oneigenlijk argument. Het staat je vrij om aan te geven wat je niet bevalt aan die Europese grondwet, dat zou de discussie juist ten goede komen.
Als jij enigszins moeite had gedaan om bijvoorbeeld de talrijke topics op dit gebied door te spitten was je de argumenten tegen in meervoud tegengekomen. Je zou ook eens kunnen kijken op de site van Elsevier. Het staat je vrij om jezelf van te voren op de hoogte te stellen van de argumenten die er zijn, dat liever dan dat je uit een soort bevooroordeelde arrogantie mensen dingen gaat toedichten.
[..]
quote:
Het gaat om universeel geldende grondbeginselen voor de Europese Unie. Eén grondwet in plaats van tig grondwetjes die allemaal onderling verschillen. Dat lijkt me een efficiente oplossing, maar ik ben benieuwd naar je tegendeel.
Voor zo ver je het niet in de gaten hebt, het is zeker geen grondwet, het heeft er zelfs niets mee te maken. Wat hier wordt voorgesteld is een reeks verdragen die zeer zeker geen liberalisering inhouden, wel een groot aantal extra regels.
quote:
Wilders heeft het niet zo op Europa als idee in algemene zin, misschien bedoelde je dat te zeggen?
Ik zit hier weliswaar niet om de heer Wilders te verdedigen, al vind ik dat hij goede standpunten heeft, maar wat je hier opmerkt slaat werkelijk als een lul op een drumstel. Wederom, stel jezelf eerst eens op de hoogte voordat je iets roept. Een geschikte bron daartoe is wellicht www.groepwilders.nl , waar je uit eerste hand kunt vernemen wat de heer Wilders wel zegt, en dat is zeer vaak iets anders dan dat jij, anderen, de media, en de gedrukte pers er van maken.
[..]
quote:
Nee, het is niet hetzelfde. In het eerste punt pleit ik ervoor om je ongenoegen met de politiek in het algemeen via andere kanalen te uiten en hiervoor niet het referendum over de Europese Grondwet te misbruiken.
In het derde punt betoog ik dat een oprecht referendum over de Europese Grondwet de kracht van het referendum als democratisch instrument zal bewijzen en daarmee de inzet ervan in de toekomst.
OK, ik had iets over het hoofd gezien, het democratisch instrument blijkt trouwens slechts zolang de heren politici de uitslag serieus nemen. Vooralsnog lijkt het er op dat men nu al zoekt naar uitwegen, mocht de uitslag een ondubbelzinnig nee inhouden.
[..]
quote:
En jij bent? Arrogant? In hoge mate! Je begrijpt wellicht dat ik je na deze laatste strofe niet erg serieus wens te nemen. Misschien pas je nog in die zandbak met gelijkgestemden.
Gelukkig zijn grote groepen uit elke politieke geleding tegen, het maakt je opmerking des te belachelijker.

[ Bericht 1% gewijzigd door speedfreak1 op 11-05-2005 17:03:45 ]
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:48:05 #213
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26918314
En intussen heb ik nog geen enkel goed argument langs zien komen waarom die Grondwet nou zo cruciaal zou zijn voor de hervorming in de Europese politiek .

Mijn stelling: zonder Grondwet kan het ook. En sterker nog: als men het zonder Grondwet niet kan, lukt het mèt ook niet. En dat het zonder niet lukt hebben we wel gemerkt, dus waar hebben we het in godsnaam nog over?

Tegenstemmen is het enige valide antwoord!
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:00:41 #214
33189 RM-rf
1/998001
pi_26918685
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:48 schreef Lemmeb het volgende:

Mijn stelling: zonder Grondwet kan het ook. En sterker nog: als men het zonder Grondwet niet kan, lukt het mèt ook niet. En dat het zonder niet lukt hebben we wel gemerkt, dus waar hebben we het in godsnaam nog over?
Zie je zelf dat je jezelf keihard tegenspreekt in één alinea ..?

eerst geef je aan dat het _zonder_ grondwet wél zou kunnen...

en vervolgens gebruik je het argument dat het zonder Grondwet duidelijk niet lekker gaat, als argument om daar vooral niks aan te veranderen...

Tja, dan is het aloude SP-motto inderdaad het beste voor jou, 'Stem tégen' ... want dat is de meest 'veilig' aanvoelende weg, tegen-zijn is makkelijk.... vooral als dat enkel gebaseerd is op een 'alles is slecht, alles blijft slecht, en iedere poging om het beter te maken, maakt het enkel slechter'-idee
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:03:48 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26918780
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Zie je zelf dat je jezelf keihard tegenspreekt in één alinea ..?

eerst geef je aan dat het _zonder_ grondwet wél zou kunnen...

en vervolgens gebruik je het argument dat het zonder Grondwet duidelijk niet lekker gaat, als argument om daar vooral niks aan te veranderen...
Het enige argument dat de goede verstaander daaruit zou kunnen halen, is dat die hele EU, zoals die op dit moment vormgegeven is, één grote farce is. En dat het nooit meer goed gaat komen, tenzij men het hele systeem eens op de schop gooit.
pi_26918900
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het enige argument dat de goede verstaander daaruit zou kunnen halen, is dat die hele EU, zoals die op dit moment vormgegeven is, één grote farce is. En dat het nooit meer goed gaat komen, tenzij men het hele systeem eens op de schop gooit.
Dus je bent niet tegen de grondwet maar tegen de hele Europese Unie op zich. Dan heb ik goed voor argument voor jou. Met de grondwet kan Nederland uit de EU stappen.
lollig
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:09:33 #217
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26918952
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:07 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Dus je bent niet tegen de grondwet maar tegen de hele Europese Unie op zich. Dan heb ik goed voor argument voor jou. Met de grondwet kan Nederland uit de EU stappen.
Nu ook . Gewoon doen.
pi_26919046
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nu ook . Gewoon doen.
Met als consequentie dat je geen of in ieder geval veel minder handel meer kan drijven met de EU landen omdat zij het zien als verraad. En omdat een groot deel van ons BBP komt van de export naar die landen lijkt mij dat niet zo'n goed idee.
lollig
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:21:11 #219
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26919277
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:13 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Met als consequentie dat je geen of in ieder geval veel minder handel meer kan drijven met de EU landen omdat zij het zien als verraad.
Daar verandert die Grondwet echt helemaal niks aan hoor . Weglopen=weglopen.
pi_26919671
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:05 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Het is toch 1/3e, dus 8

Deze en de data van de grondwet had ik fout.

edit: 8 is zelfs ook niet genoeg bij 25 lidstaten, was het niet 1/3e?
Ze hebben het inmiddels aangepast, maar volgens mij niet terecht, er zijn 8 leden voor nodig, dus zal een regering inderdaad 7 medestanders moeten zoeken.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_26919672
Binnenkort is er een referendum voor de Europese grondwet. Ben jij hier voor of tegen?

Stem jij voor de Europese grondwet?
» Ja
» Nee
» Geen idee/Ik stem nie

Ik zelf ga er tegen stemmen. Nederland is al zo'n klein en ik ben bang dat we hierdoor nog minder zeggenschap krijgen over Europa.

Jullie?
pi_26919719
Hij werkt niet?
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:35:52 #223
90400 longinus
Hollander
pi_26919729
Ze willen de arbeidstijden ook affschaffen in de grondwet, kan je gedwongen worden 60 uur te werken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_26919756
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:35 schreef iamredleader het volgende:
Hij werkt niet?
nee ik merk t
raar ding

naja reageer maar gewoon voor of tegen
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:37:20 #225
118600 Ondergrond
Fruityloops Owns U.
pi_26919786
Goede poll!

Wat we ook stemmen, de grondwet komt er toch wel
Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
pi_26919789
Nu werkt ieee!!
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:38:07 #227
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_26919807
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:35 schreef longinus het volgende:
Ze willen de arbeidstijden ook affschaffen in de grondwet, kan je gedwongen worden 60 uur te werken.
Mogen ze me gelijk in de rolstoel gooien
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:38:46 #228
82589 S-Two
barba macacu
pi_26919828
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:37 schreef Ondergrond het volgende:
Goede poll!

Wat we ook stemmen, de grondwet komt er toch wel
Idd
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_26919852
Wie stemde er "ja" en waarom?
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:42:35 #230
90400 longinus
Hollander
pi_26919956
Jan Peter en Gerrit Zalm zitten ook op Fok! (2xja)
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:44:20 #231
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26920013
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:39 schreef Woutey het volgende:
Ik omdat ik voor de grondwet ben. En nog geen enkel goed ]inhoudelijk argument tegen heb gehoord.
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:44:46 #232
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26920031
Afijn, ik proef een fundamenteel verschil in denkwijze tussen de voor- en tegenstanders.

Waar de voorstanders vooral hun best doen om in lange uitweidingen uit de doeken te doen waarom we die Grondwet zo ontzettend hard nodig hebben, zijn de tegenstanders vooral van mening dat een dergelijke argumentatie in 2 regels ook zou moeten kunnen als die Grondwet echt zo belangrijk was.
pi_26920068
Ik stem ook voor.
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:46:48 #234
118600 Ondergrond
Fruityloops Owns U.
pi_26920101
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik omdat ik voor de grondwet ben. En nog geen enkel goed ]inhoudelijk argument voor heb gehoord.
.
Wie er nu nog over mijn avatar begint, is officieel een mongool. (Artikel 29.c)
pi_26920119
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:42 schreef longinus het volgende:
Jan Peter en Gerrit Zalm zitten ook op Fok! (2xja)
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:48:37 #236
33189 RM-rf
1/998001
pi_26920159
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:44 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, ik proef een fundamenteel verschil in denkwijze tussen de voor- en tegenstanders.

Waar de voorstanders vooral hun best doen om in lange uitweidingen uit de doeken te doen waarom we die Grondwet zo ontzettend hard nodig hebben, zijn de tegenstanders vooral van mening dat een dergelijke argumentatie in 2 regels ook zou moeten kunnen als die Grondwet echt zo belangrijk was.
tja, fastfood-cultuur noem ik dat...
Waarom een cullinair verfijnde maaltijd, als je in 30 seconden ook een hap bij de mcDonalds kunt halen?

De 'massa' kan inderdaad een voorkeur hebben voor de mcdonalds-argumentatie, het onderbuikgevoel ... ik heb het idee dat democratieen die zich baseren op zulke gevoelens, meestal niet de grootste politici en hervormers voorbtrengen, maar populisten, en korte-termijnspolitiek.
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:50:17 #237
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26920223
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:13 schreef ub40_bboy het volgende:
Met als consequentie dat je geen of in ieder geval veel minder handel meer kan drijven met de EU landen omdat zij het zien als verraad.
Dit lijkt me pure speculatie en heeft niks met de feiten te maken. Bangmakerij uit de categorie "oorlog".
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_26920259
quote:

[..]

Ik omdat ik voor de grondwet ben. En nog geen enkel goed ]inhoudelijk argument tegen heb gehoord.
Wat is er volgens jou wel goed aan de grondwet dan? Vraag ik toch wel eens af... Of je moet het goed vinden dat je hier straks een masale inloop van polen krijgt die hier gaan werken!
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:52:20 #239
90400 longinus
Hollander
pi_26920281
quote:

[..]

En welke argumenten voor heb je dan gehoord
pi_26920285
of het nou van ons afhangt of niet nee stemmen doe ik toch wel
God must be an asshole, let's find him and beat the fuck out of him!
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:52:42 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26920289
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

tja, fastfood-cultuur noem ik dat...
Waarom een cullinair verfijnde maaltijd, als je in 30 seconden ook een hap bij de mcDonalds kunt halen?
* schouders ophaalt

Ja jij mag dat zo vinden. Mij heb je er echt niet mee.
quote:
De 'massa' kan inderdaad een voorkeur hebben voor de mcdonalds-argumentatie, het onderbuikgevoel ... ik heb het idee dat democratieen die zich baseren op zulke gevoelens, meestal niet de grootste politici en hervormers voorbtrengen, maar populisten, en korte-termijnspolitiek.
Het is altijd weer verbazingwekkend hoe van die alfa-achtige types compleet rechtlijnige en valide argumenten weten om te buigen tot 'mcdonalds-argumentatie' of 'onderbuikgevoelens', alleen omdat het niet omschreven is in een lap tekst van 4,5 kantje. Ik noem dat ambtenarij op het hoogste niveau .
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:52:59 #242
82589 S-Two
barba macacu
pi_26920296
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:39 schreef Woutey het volgende:

Ach, er was hier zo'n krantje en daar was ik het wel mee eens. Heb me er verder nog niet echt in verdiept ofso, maar ga dat ook niet doen. Door de nieuwe europese grondwet zullen de landen onderling beter samen kunnen werken, maar ach... ik denk dat als we voor of tegen stemmen we er toch weinig van zullen merken. En dat de europese grondwet er komt is toch alleen maaar een kwestie van tijd dus...
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:53:23 #243
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_26920307
Ik stem voor:

- omdat Nederland een klein land is en het moet hebben van export, zal het wel mee moeten gaan om niet uitgesloten te worden door de landen die (massaal) JA gestemd hebben.
- omdat er achterop een boekje dat ik eens gekregen heb staat dat er bij één NEE van een van de lidstaten er opnieuw vergaderd gaat worden om een JA te kunnen krijgen. Dus dat gaat nog meer geld kosten dan dat het nu al gekost heeft.
- omdat de regels welke in deze grondwet worden verzameld reeds bestaan. Deze bestaan nu uit verschillende regels welke per lang zijn opgenomen in hun wetboek, om het te centraliseren is gekozen om de bestaande regels in één Europeese grondwet te voegen. Er veranderd dus niks aan die regelgeving.
- omdat ik nagedacht heb waarom ik NEE zou stemmen,.. en ik wist geen betere reden dan welke ik heb om op JA te stemmen.

Dus ik stem JA,..
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_26920333
Ik ga niet eens stemmen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_26920334
Ik denk dat dat krantje van de nederlandse staat komt of niet?

Dat moet je niet eens doorlezen want dat is pure propaganda.
Eigenlijk moet je ergens een onafhankelijk document zoeken, maar die heb ik ook niet gezien
pi_26920388
Ja dat krantje! Lullig vond ik dat. Een en al subjectief gebrabbel over die grondwet... alsof je niet zonder kunt.
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:56:53 #247
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26920406
Je moet nodig leren sjunnen, Lemmeb.
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:58:04 #248
82589 S-Two
barba macacu
pi_26920432
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:54 schreef Woutey het volgende:
Ik denk dat dat krantje van de nederlandse staat komt of niet?

Dat moet je niet eens doorlezen want dat is pure propaganda.
Eigenlijk moet je ergens een onafhankelijk document zoeken, maar die heb ik ook niet gezien
Uhu, ja tuurlijk is dat zo... maar ik heb geen zin om overal van alles te gaan zoeken en te lezen.. en wat ik al eerder zei: er zal toch weinig verandering komen naar mijn mening...
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:58:56 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26920461
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:56 schreef PJORourke het volgende:
Je moet nodig leren sjunnen, Lemmeb.
LOL mensen eruit lullen op grond van postlengte is óók een kwaliteit .
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:00:45 #250
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26920501
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:58 schreef Lemmeb het volgende:
LOL mensen eruit lullen op grond van postlengte is óók een kwaliteit .
Ja, als ik me een muisarm moet scrollen tijdens het lezen vergaat me de behoefte inhoudelijk te reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')