Je hebt werkelijk geen idee waar ik op doel heh?quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waar hebben _we_ dan behoeft aan?
je 'mentatliteitsverandering' ...?
Tja, misschien kunnen we Balkenende een 'europese normen-en-waarden-discussie' op laten zetten
Nee, ik probeer me te baseren op de argumenten en opinies die mensen posten, als die ontbreken wordt het idd wat moeilijk.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee waar ik op doel heh?
Is het voor jou niet duidelijk dat men dat regentencultuurtje in Brussel meer dan zat is? Dat cultuurtje waarbij de bestuurders hun best doen om maar zover mogelijk van de burger af te staan, zodat zij die burger van alles en nog wat ongestraft door de strot kunnen duwen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:10 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee, ik probeer me te baseren op de argumenten en opinies die mensen posten, als die ontbreken wordt het idd wat moeilijk.
Als je weer wilt discussieren over de Europese Grondwet, doe ik graag mee, anders niet
Het hoeft helemaal niet door de ambtelijke molen. Eén partij in het parlement vraagt stemming aan, de partijen stemmen en het bezwaar is er bij gewone meerderheid. Hoe makkelijk wil je het hebben?quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gij hebt geen ervaring met de ambtelijke mallemolen?
En ik probeer je uit te leggen dat die 'regenten' niet in brussel zetelen, maar dat beslissingen in Europa genomen worden door Chirac, Schröder, Balkenende (al heeft die weinig te zeggen), Belusconi ... nationaal gekozen politici ... die via 'verdragen' zoals in Maastricht, Amsterdam, Dublin, Rome, Nice handje-klap uitvoeren ....quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Is het voor jou niet duidelijk dat men dat regentencultuurtje in Brussel meer dan zat is? Dat cultuurtje waarbij men z'n best doet om maar zover mogelijk van de burger af te staan, zodat men die burger van alles en nog wat ongestraft door de strot kan duwen?
Helaas ziet het ernaar uit dat de meerderheid van de Nederlanders het met je eens is, hetgeen betekent dat het referendum over de Europese Grondwet dreigt te worden misbruikt voor rebellie tegen de vermeende ivoren toren van de politiek.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Is het voor jou niet duidelijk dat men dat regentencultuurtje in Brussel meer dan zat is? Dat cultuurtje waarbij de bestuurders hun best doen om maar zover mogelijk van de burger af te staan, zodat zij die burger van alles en nog wat ongestraft door de strot kunnen duwen?
Ik kan dit soort zaken wel in hele dure en moeilijke bewoordingen gaan vatten, maar ik zie niet wat dat toe zou voegen. En bovendien is dat mijn stijl niet.
Dit argument wordt door degenen die kritiek hebben op de tegenstemmers altijd van stal gehaald, maar is niet valide. Het is een dooddoener, een discussiestopper.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:41 schreef Eb het volgende:
[..]
Helaas ziet het ernaar uit dat de meerderheid van de Nederlanders het met je eens is, hetgeen betekent dat het referendum over de Europese Grondwet dreigt te worden misbruikt voor rebellie tegen de vermeende ivoren toren van de politiek.
Een 'nee' tegen de Europese Grondwet is om meer dan 1 reden onverstandig.
1. Indien je van mening bent dat de politiek niet naar behoren functioneert, zijn er andere mogelijkheden om die mening te uiten. In het ergste geval kun je je onthouden van stemming.
Dit is wat de voorstanders ons zo graag willen laten geloven. Het blijkt werkelijk nergens uit, eerder het tegendeel.quote:2. In essentie zal de Europese Grondwet het functioneren van de politiek ten goede komen. een 'nee' tegen de Europese Grondwet vertraagt dat proces alleen maar; je zou je zelf in de vingers snijden.
Dit is exact hetzelfde wat je zegt in je eerste punt. Niet valide dus.quote:3. Oneigenlijk gebruik van een volksraadpleging ('nee' uit ongenoegen met 'de hoge heren') komt de ontwikkeling van interactief beleid niet ten goede.
Misschien moet je jezelf eens op de hoogte stellen van de echte redenen waarom mensen er tegen zijn. Die zijn er namelijk bij bosjes. Redenen om er voor te zijn, dat zijn de slappe inhoudsloze populistische uitspraken van meneer Donner, Brinkhorst, Balkenende etc. zijn zonder uitzondering drogredenen, bovendien zeer mager en slecht onderbouwd met alternatieve waarheden.quote:Die Europese Grondwet is nu juist een van de betere initiatieven, ik kan er met mijn kop niet bij dat mensen daar op zo'n rare manier mee omgaan.
Hiermee lijk je voornamelijk te erkennen dat het jou gaat om 'nationale' politici, en je dit is een nationaal politiek thema ziet ... en je tegen gaat stemmen vanwege je afkeer van de brinkhorsten, Zalmen, Balkenende's...quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:01 schreef speedfreak1 het volgende:
dat zijn de slappe inhoudsloze populistische uitspraken van meneer Donner, Brinkhorst, Balkenende etc. zijn zonder uitzondering drogredenen, bovendien zeer mager en slecht onderbouwd met alternatieve waarheden.
Een andere user zei geen trek te hebben in wat 'Brussel ons door de strot wil duwen'. Dat noem ik een oneigenlijk argument. Het staat je vrij om aan te geven wat je niet bevalt aan die Europese grondwet, dat zou de discussie juist ten goede komen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:01 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Dit argument wordt door degenen die kritiek hebben op de tegenstemmers altijd van stal gehaald, maar is niet valide. Het is een dooddoener, een discussiestopper.
[..]
Het gaat om universeel geldende grondbeginselen voor de Europese Unie. Eén grondwet in plaats van tig grondwetjes die allemaal onderling verschillen. Dat lijkt me een efficiente oplossing, maar ik ben benieuwd naar je tegendeel.quote:Dit is wat de voorstanders ons zo graag willen laten geloven. Het blijkt werkelijk nergens uit, eerder het tegendeel.
Nee, het is niet hetzelfde. In het eerste punt pleit ik ervoor om je ongenoegen met de politiek in het algemeen via andere kanalen te uiten en hiervoor niet het referendum over de Europese Grondwet te misbruiken.quote:Dit is exact hetzelfde wat je zegt in je eerste punt. Niet valide dus.
Weet ik toch... Bosjes domme en inhoudsloze mensen die achter populistische griezels als Geert Wilders aanhobbelen. Mensen die eigenlijk alleen maar kunnen voelen en niet in staat zijn na te denken. Die voelen dat ze boos zijn, en bang, en daar geen raad mee weten.quote:Misschien moet je jezelf eens op de hoogte stellen van de echte redenen waarom mensen er tegen zijn. Die zijn er namelijk bij bosjes.
Het zwartmaken van de tegenstander (letterlijk, hier.) gaat je niet goed af.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:40 schreef Eb het volgende:
Weet ik toch... Bosjes domme en inhoudsloze mensen die achter populistische griezels als Geert Wilders aanhobbelen. Mensen die eigenlijk alleen maar kunnen voelen en niet in staat zijn na te denken. Die voelen dat ze boos zijn, en bang, en daar geen raad mee weten.
Als jij enigszins moeite had gedaan om bijvoorbeeld de talrijke topics op dit gebied door te spitten was je de argumenten tegen in meervoud tegengekomen. Je zou ook eens kunnen kijken op de site van Elsevier. Het staat je vrij om jezelf van te voren op de hoogte te stellen van de argumenten die er zijn, dat liever dan dat je uit een soort bevooroordeelde arrogantie mensen dingen gaat toedichten.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:40 schreef Eb het volgende:
[..]
Een andere user zei geen trek te hebben in wat 'Brussel ons door de strot wil duwen'. Dat noem ik een oneigenlijk argument. Het staat je vrij om aan te geven wat je niet bevalt aan die Europese grondwet, dat zou de discussie juist ten goede komen.
Voor zo ver je het niet in de gaten hebt, het is zeker geen grondwet, het heeft er zelfs niets mee te maken. Wat hier wordt voorgesteld is een reeks verdragen die zeer zeker geen liberalisering inhouden, wel een groot aantal extra regels.quote:Het gaat om universeel geldende grondbeginselen voor de Europese Unie. Eén grondwet in plaats van tig grondwetjes die allemaal onderling verschillen. Dat lijkt me een efficiente oplossing, maar ik ben benieuwd naar je tegendeel.
Ik zit hier weliswaar niet om de heer Wilders te verdedigen, al vind ik dat hij goede standpunten heeft, maar wat je hier opmerkt slaat werkelijk als een lul op een drumstel. Wederom, stel jezelf eerst eens op de hoogte voordat je iets roept. Een geschikte bron daartoe is wellicht www.groepwilders.nl , waar je uit eerste hand kunt vernemen wat de heer Wilders wel zegt, en dat is zeer vaak iets anders dan dat jij, anderen, de media, en de gedrukte pers er van maken.quote:Wilders heeft het niet zo op Europa als idee in algemene zin, misschien bedoelde je dat te zeggen?
OK, ik had iets over het hoofd gezien, het democratisch instrument blijkt trouwens slechts zolang de heren politici de uitslag serieus nemen. Vooralsnog lijkt het er op dat men nu al zoekt naar uitwegen, mocht de uitslag een ondubbelzinnig nee inhouden.quote:Nee, het is niet hetzelfde. In het eerste punt pleit ik ervoor om je ongenoegen met de politiek in het algemeen via andere kanalen te uiten en hiervoor niet het referendum over de Europese Grondwet te misbruiken.
In het derde punt betoog ik dat een oprecht referendum over de Europese Grondwet de kracht van het referendum als democratisch instrument zal bewijzen en daarmee de inzet ervan in de toekomst.
En jij bent? Arrogant? In hoge mate! Je begrijpt wellicht dat ik je na deze laatste strofe niet erg serieus wens te nemen. Misschien pas je nog in die zandbak met gelijkgestemden.quote:Weet ik toch... Bosjes domme en inhoudsloze mensen die achter populistische griezels als Geert Wilders aanhobbelen. Mensen die eigenlijk alleen maar kunnen voelen en niet in staat zijn na te denken. Die voelen dat ze boos zijn, en bang, en daar geen raad mee weten.
Zie je zelf dat je jezelf keihard tegenspreekt in één alinea ..?quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:48 schreef Lemmeb het volgende:
Mijn stelling: zonder Grondwet kan het ook. En sterker nog: als men het zonder Grondwet niet kan, lukt het mèt ook niet. En dat het zonder niet lukt hebben we wel gemerkt, dus waar hebben we het in godsnaam nog over?
Het enige argument dat de goede verstaander daaruit zou kunnen halen, is dat die hele EU, zoals die op dit moment vormgegeven is, één grote farce is. En dat het nooit meer goed gaat komen, tenzij men het hele systeem eens op de schop gooit.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Zie je zelf dat je jezelf keihard tegenspreekt in één alinea ..?
eerst geef je aan dat het _zonder_ grondwet wél zou kunnen...
en vervolgens gebruik je het argument dat het zonder Grondwet duidelijk niet lekker gaat, als argument om daar vooral niks aan te veranderen...
Dus je bent niet tegen de grondwet maar tegen de hele Europese Unie op zich. Dan heb ik goed voor argument voor jou. Met de grondwet kan Nederland uit de EU stappen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het enige argument dat de goede verstaander daaruit zou kunnen halen, is dat die hele EU, zoals die op dit moment vormgegeven is, één grote farce is. En dat het nooit meer goed gaat komen, tenzij men het hele systeem eens op de schop gooit.
Nu ookquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:07 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Dus je bent niet tegen de grondwet maar tegen de hele Europese Unie op zich. Dan heb ik goed voor argument voor jou. Met de grondwet kan Nederland uit de EU stappen.
Met als consequentie dat je geen of in ieder geval veel minder handel meer kan drijven met de EU landen omdat zij het zien als verraad. En omdat een groot deel van ons BBP komt van de export naar die landen lijkt mij dat niet zo'n goed idee.quote:
Daar verandert die Grondwet echt helemaal niks aan hoorquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:13 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Met als consequentie dat je geen of in ieder geval veel minder handel meer kan drijven met de EU landen omdat zij het zien als verraad.
Ze hebben het inmiddels aangepast, maar volgens mij niet terecht, er zijn 8 leden voor nodig, dus zal een regering inderdaad 7 medestanders moeten zoeken.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:05 schreef chairman.fx het volgende:
[..]
Het is toch 1/3e, dus 8
Deze en de data van de grondwet had ik fout.
edit: 8 is zelfs ook niet genoeg bij 25 lidstaten, was het niet 1/3e?
nee ik merk tquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:35 schreef iamredleader het volgende:
Hij werkt niet?
Mogen ze me gelijk in de rolstoel gooienquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:35 schreef longinus het volgende:
Ze willen de arbeidstijden ook affschaffen in de grondwet, kan je gedwongen worden 60 uur te werken.
Iddquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:37 schreef Ondergrond het volgende:
Goede poll!
Wat we ook stemmen, de grondwet komt er toch wel![]()
![]()
Ik omdat ik voor de grondwet ben. En nog geen enkel goed ]inhoudelijk argument tegen heb gehoord.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:39 schreef Woutey het volgende:
Wie stemde er "ja" en waarom?
quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik omdat ik voor de grondwet ben. En nog geen enkel goed ]inhoudelijk argument voor heb gehoord.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:42 schreef longinus het volgende:
Jan Peter en Gerrit Zalm zitten ook op Fok! (2xja)
tja, fastfood-cultuur noem ik dat...quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:44 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, ik proef een fundamenteel verschil in denkwijze tussen de voor- en tegenstanders.
Waar de voorstanders vooral hun best doen om in lange uitweidingen uit de doeken te doen waarom we die Grondwet zo ontzettend hard nodig hebben, zijn de tegenstanders vooral van mening dat een dergelijke argumentatie in 2 regels ook zou moeten kunnen als die Grondwet echt zo belangrijk was.
Dit lijkt me pure speculatie en heeft niks met de feiten te maken. Bangmakerij uit de categorie "oorlog".quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:13 schreef ub40_bboy het volgende:
Met als consequentie dat je geen of in ieder geval veel minder handel meer kan drijven met de EU landen omdat zij het zien als verraad.
Wat is er volgens jou wel goed aan de grondwet dan? Vraag ik toch wel eens af... Of je moet het goed vinden dat je hier straks een masale inloop van polen krijgt die hier gaan werken!quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik omdat ik voor de grondwet ben. En nog geen enkel goed ]inhoudelijk argument tegen heb gehoord.
En welke argumenten voor heb je dan gehoordquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik omdat ik voor de grondwet ben. En nog geen enkel goed ]inhoudelijk argument tegen heb gehoord.
* schouders ophaaltquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
tja, fastfood-cultuur noem ik dat...
Waarom een cullinair verfijnde maaltijd, als je in 30 seconden ook een hap bij de mcDonalds kunt halen?
Het is altijd weer verbazingwekkend hoe van die alfa-achtige types compleet rechtlijnige en valide argumenten weten om te buigen tot 'mcdonalds-argumentatie' of 'onderbuikgevoelens', alleen omdat het niet omschreven is in een lap tekst van 4,5 kantje. Ik noem dat ambtenarij op het hoogste niveauquote:De 'massa' kan inderdaad een voorkeur hebben voor de mcdonalds-argumentatie, het onderbuikgevoel ... ik heb het idee dat democratieen die zich baseren op zulke gevoelens, meestal niet de grootste politici en hervormers voorbtrengen, maar populisten, en korte-termijnspolitiek.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:39 schreef Woutey het volgende:
Wie stemde er "ja" en waarom?
Uhu, ja tuurlijk is dat zo... maar ik heb geen zin om overal van alles te gaan zoeken en te lezen.. en wat ik al eerder zei: er zal toch weinig verandering komen naar mijn mening...quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:54 schreef Woutey het volgende:
Ik denk dat dat krantje van de nederlandse staat komt of niet?
Dat moet je niet eens doorlezen want dat is pure propaganda.
Eigenlijk moet je ergens een onafhankelijk document zoeken, maar die heb ik ook niet gezien
LOL mensen eruit lullen op grond van postlengte is óók een kwaliteitquote:
Ja, als ik me een muisarm moet scrollen tijdens het lezen vergaat me de behoefte inhoudelijk te reageren.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:58 schreef Lemmeb het volgende:
LOL mensen eruit lullen op grond van postlengte is óók een kwaliteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |