abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74592702
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:29 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nou, laten we het hebben over politiek! En de crisis!

Nee? Geen goed idee?...

Maar dan draaien we 'Fin de siècle' van Stef Bos. Geweldig nummer. Hebben we meteen een briljant bruggetje naar haar link met Zuid Afrika. Drinken we natuurlijk geen Zuid Afrikaanse wijn, maar Spaanse. En als de wijn wit moet zijn, dan nemen we natuurlijk Elzaswijn. Kan Mei Li Vos ook meteen aanschuiven, die is naar verluid ook Wende-fan. En dan zijn we weer bij de politiek en zijn we rond.
en nu echt.....
pi_74594420
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:47 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

en nu echt.....
Oh, vond je het geen goed idee?
Om eerlijk te zijn: een gesprek moet bij mij wel ergens over gaan. Iets concreets. Gaan lullen over 'de dood' of 'de liefde' met iemand die je niet kent is toch niet helemaal mijn ding.
pi_74596573
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:20 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn: een gesprek moet bij mij wel ergens over gaan. Iets concreets. Gaan lullen over 'de dood' of 'de liefde' met iemand die je niet kent is toch niet helemaal mijn ding.
Hmm ja, ik snap je punt wel, maar om nou met Wende in gesprek te gaan over de huidige financiele crisis vind ik ook weer zo wat...
Ik zou bijvoorbeeld graag eens praten over idealen, dromen, en waarom-je-bent-zoals-je-bent ofzo. Misschien klinkt dat wat vaag of zweverig, maar het lijkt mij interessanter dan om over de crisis te praten en daarbij Mei Li Vos ook nog even uit te nodigen

Nog andere voorstellen?
  woensdag 11 november 2009 @ 12:18:09 #204
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74600535
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:20 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dit vond ik toch wel mooi om te zien: http://www.tvblik.nl/24-uur-met/wende-snijders
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_74601206
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:18 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dit vond ik toch wel mooi om te zien: http://www.tvblik.nl/24-uur-met/wende-snijders
Eens! Was een mooie uitzending
  woensdag 11 november 2009 @ 18:38:03 #206
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_74611752
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:37 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Buma/Stemra. Wie trekt de stekker uit die terminale club graaiers?
Degene die het in stand houdt? Nee wacht, dat is nu juist (indirect) de artiest die er volgens velen zo weinig aan kan doen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_74615547
quote:
Op woensdag 11 november 2009 12:18 schreef qu63 het volgende:

[..]

Jawel, maar tegelijk wordt ik wel een beetje moe dat wanneer Wende Snijders ergens praat/moet praten, het altijd over sex, dood en je bent een/ik ben geen chansonnière gaat.

Maar goed, we kunnen het ook gewoon houden op een biertje/wijntje drinken.
pi_74615624
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:12 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Hmm ja, ik snap je punt wel, maar om nou met Wende in gesprek te gaan over de huidige financiele crisis vind ik ook weer zo wat...
Ik zou bijvoorbeeld graag eens praten over idealen, dromen, en waarom-je-bent-zoals-je-bent ofzo. Misschien klinkt dat wat vaag of zweverig, maar het lijkt mij interessanter dan om over de crisis te praten en daarbij Mei Li Vos ook nog even uit te nodigen

Nog andere voorstellen?
Volgens mij is Mei Li wel een topwijf om een politiek gesprek mee te hebben.
Maar waarom zou je met iemand die je eigenlijk helemaal niet kent over zulke dingen als idealen en dromen willen praten?
pi_74616781
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:22 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar waarom zou je met iemand die je eigenlijk helemaal niet kent over zulke dingen als idealen en dromen willen praten?
Ja, dat vind ik eigenlijk wel een goede vraag van je. Ik denk dat dat komt (dat ik dat zou willen) omdat ik denk dat Wende daar verstandige of goeie dingen over kan zeggen. Juist omdat zij in ieder geval overkomt als iemand die haar dromen echt najaagt en zich niet in laat pakken door dat wat het 'grote publiek' wil zien.

Ergens hoorde ik haar ook zeggen dat het opzich niet erg is om commercieel te zijn (in de zin van een praatje maken bij RTL Boulevard bijvoorbeeld), zolang je wat betreft muziek daarbij maar geen concessies maakt.

Terug naar m'n punt, want ik dwaal af. Ik zie in Wende iemand die dromen en idealen najaagt, en zich daarbij weinig aan lijkt te trekken van wat moet of wat men het liefst zou zien. Ze lijkt me iemand die vooral dat doet wat ze graag wil doen, en dat vind ik bewonderenswaardig, en daarom zou ik daar graag eens met d'r over praten.
pi_74618540
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:52 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Ze lijkt me iemand die vooral dat doet wat ze graag wil doen, en dat vind ik bewonderenswaardig, en daarom zou ik daar graag eens met d'r over praten.
Ik weet wel zeker dat ze doet wat ze zelf graag wil, dat moet wel als je in het Frans gaat zingen, dat doe je immers niet omdat je graag succes wilt hebben.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:07:25 #211
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74619302
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:22 schreef en_door_slecht het volgende:
Omdat die misschien wel universeel zijn?
It's Time To Shine
  woensdag 11 november 2009 @ 22:07:49 #212
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74619311
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:44 schreef Larry-Laffer het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat ze doet wat ze zelf graag wil, dat moet wel als je in het Frans gaat zingen, dat doe je immers niet omdat je graag succes wilt hebben.
Tja, ze is deels Franstalig opgevoed, dus zo'n rare keus is dat ook weer niet he
It's Time To Shine
pi_74623602
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:52 schreef sunmoonstar het volgende:
Ja, dat vind ik eigenlijk wel een goede vraag van je. Ik denk dat dat komt (dat ik dat zou willen) omdat ik denk dat Wende daar verstandige of goeie dingen over kan zeggen. Juist omdat zij in ieder geval overkomt als iemand die haar dromen echt najaagt en zich niet in laat pakken door dat wat het 'grote publiek' wil zien.
Toen ik dit stukje van je post las, schoot door me heen: "sunmoonstart is Wende"

Maar volgens mij heb je hier wel gelijk. Oke, ik heb me laten overtuigen door jou en qu63. Ik regel de wijn, maar daar hebben jullie je dan te schikken naar mijn smaak.
pi_74623727
quote:
Op woensdag 11 november 2009 22:07 schreef qu63 het volgende:

[..]

Omdat die misschien wel universeel zijn?
Maar toch ook uitgekauwd?
  donderdag 12 november 2009 @ 08:45:56 #215
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74625086
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:30 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar toch ook uitgekauwd?
Waar wil je het dan over hebben, de paringsdans van de witgevlekte bergmarmot?
It's Time To Shine
pi_74635618
quote:
Op donderdag 12 november 2009 01:13 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Toen ik dit stukje van je post las, schoot door me heen: "sunmoonstart is Wende"
Dat zou het plannen van een wijntje wel wat eenvoudiger maken

We zouden de vraag ook om kunnen draaien, trouwens: waar zou Wende het met ons over willen hebben??
pi_74640830
'Over de Muur' is nu wel te beluisteren via de site van Q-music.

Linkje: http://www.q-music.nl/static/php/get_mp3.php?name=5209.mp3&id_site=6
pi_74737265
quote:
Op donderdag 12 november 2009 08:45 schreef qu63 het volgende:
Waar wil je het dan over hebben, de paringsdans van de witgevlekte bergmarmot?
Dat is ook wel weer het andere uiterste. Maar ik denk dat sunmoonstar wel een goede opmerking had: waar zou iemand die elke keer gevraagd wordt over dood, liefde, mooi zijn en Franstalige liedjes het over willen hebben? Ik gok: niet over dood, liefde, mooi zijn en Franstalige liedjes. En aangezien ik het altijd wel over politiek wil hebben, staat w.m.b. die optie nog open. Maar ik zou toch ook echt wel willen weten waar haar zoal bezighoudt naast haar werk op de planken.
pi_74737289
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:35 schreef sunmoonstar het volgende:
'Over de Muur' is nu wel te beluisteren via de site van Q-music.

Linkje: http://www.q-music.nl/static/php/get_mp3.php?name=5209.mp3&id_site=6
Ben ik nog steeds gek, of staat daar het hele interview, maar zonder Over de muur?
pi_74739396
Ik vind haar versie van laat me zo geweldig
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  maandag 16 november 2009 @ 10:12:05 #221
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74740934
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:53 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ben ik nog steeds gek, of staat daar het hele interview, maar zonder Over de muur?
Ah, ik dacht ook al Ben dus niet de enige!
It's Time To Shine
  maandag 16 november 2009 @ 10:12:32 #222
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74740945
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:52 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat is ook wel weer het andere uiterste. Maar ik denk dat sunmoonstar wel een goede opmerking had: waar zou iemand die elke keer gevraagd wordt over dood, liefde, mooi zijn en Franstalige liedjes het over willen hebben? Ik gok: niet over dood, liefde, mooi zijn en Franstalige liedjes. En aangezien ik het altijd wel over politiek wil hebben, staat w.m.b. die optie nog open. Maar ik zou toch ook echt wel willen weten waar haar zoal bezighoudt naast haar werk op de planken.
Maar waar draait het om in het leven? Precies, geboorte, liefde en de dood
It's Time To Shine
  maandag 16 november 2009 @ 14:17:51 #223
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_74747585
It's Time To Shine
pi_74748965
quote:
Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ah, ik dacht ook al Ben dus niet de enige!
Hmm raar, toen ik bij het posten van die linkje die aanklikte, toen hoorde ik toch echt over de muur. Maar een nieuwe poging:

Klik hierrr: http://www.q-music.nl/page/audio_maand/2009/11/25
En dan ga je naar het fragment van 9-11-2009 (Wende Snijders zing 'Over de Muur')
Hoop dat ie dan zo lukt!
pi_74909407
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:08 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Hmm raar, toen ik bij het posten van die linkje die aanklikte, toen hoorde ik toch echt over de muur. Maar een nieuwe poging:

Klik hierrr: http://www.q-music.nl/page/audio_maand/2009/11/25
En dan ga je naar het fragment van 9-11-2009 (Wende Snijders zing 'Over de Muur')
Hoop dat ie dan zo lukt!
Die doet het inderdaad wel. Geen geweldige uitvoering, imho.

Gisteren Wende in Atak. Lang niet uitverkocht en de zaal was erg stram. Ze kreeg daar ook geen vat op, maar ik heb van d'r genoten!
pi_74910606
quote:
Op zaterdag 21 november 2009 22:46 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die doet het inderdaad wel. Geen geweldige uitvoering, imho.

Gisteren Wende in Atak. Lang niet uitverkocht en de zaal was erg stram. Ze kreeg daar ook geen vat op, maar ik heb van d'r genoten!
Wat had ze qua kleding aan, datzelfde 'gewaad' als in Paradiso?
pi_74916703
quote:
Op zondag 22 november 2009 16:10 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Wat had ze qua kleding aan, datzelfde 'gewaad' als in Paradiso?
Ja, en zoals je weet vind ik dat prachtig! Overigens was het hele decor hetzelfde als ik op Youtube ben tegengekomen.
Ik had niet echt de indruk dat ze 't Atak zo naar d'r zin had, dat was wel wat jammer.
pi_74920774
quote:
Op zondag 22 november 2009 20:09 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ja, en zoals je weet vind ik dat prachtig! Overigens was het hele decor hetzelfde als ik op Youtube ben tegengekomen.
Ik had niet echt de indruk dat ze 't Atak zo naar d'r zin had, dat was wel wat jammer.
Jammer om te horen dat ze het, ogenschijnlijk, niet echt naar d'r zin had. Dat is voor haarzelf vervelend, maar ook voor de mensen die wel erg hebben uitgekeken naar het concert, zoals jij bijvoorbeeld. Ik hoop dat je ondanks dat toch hebt hebt kunnen genieten van de avond!!
pi_74933737
quote:
Op zondag 22 november 2009 21:24 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Jammer om te horen dat ze het, ogenschijnlijk, niet echt naar d'r zin had. Dat is voor haarzelf vervelend, maar ook voor de mensen die wel erg hebben uitgekeken naar het concert, zoals jij bijvoorbeeld. Ik hoop dat je ondanks dat toch hebt hebt kunnen genieten van de avond!!
Ik heb er zeker van genoten, Wende is een van de weinige artiesten die op de planken beter is dan op CD. Het enige nummer dat ik live (veel) slechter vind is 'Yes we can'.
Het ging op het einde van de avond overigens wel een stuk beter dan in het begin. Grappig om te zien dat in de loop van de avond veel mensen van plek wisselden en het levendige deel steeds verder naar voren kwam te staan. Publiek blijkt dan toch ook belangrijk te zijn voor het slagen van een avond.
Maar als ik haar gastenboek een beetje doorkijk, ging het in Groningen ongeveer hetzelfde. Wellicht iets met volksaard, ofzo. Alleen was daar het geluid nogal slecht. Dat was in Enschede prima in orde.
pi_75015523
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:59 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik heb er zeker van genoten, Wende is een van de weinige artiesten die op de planken beter is dan op CD. Het enige nummer dat ik live (veel) slechter vind is 'Yes we can'.
Het ging op het einde van de avond overigens wel een stuk beter dan in het begin. Grappig om te zien dat in de loop van de avond veel mensen van plek wisselden en het levendige deel steeds verder naar voren kwam te staan. Publiek blijkt dan toch ook belangrijk te zijn voor het slagen van een avond.
Maar als ik haar gastenboek een beetje doorkijk, ging het in Groningen ongeveer hetzelfde. Wellicht iets met volksaard, ofzo. Alleen was daar het geluid nogal slecht. Dat was in Enschede prima in orde.
Fijn, dat het dan voor jou iig toch een geslaagde avond was! Heb haar zelf nog nooit live gezien, maar in januari ga ik dat dus voor 't eerst meemaken ben erg benieuwd :d
  donderdag 26 november 2009 @ 12:08:58 #231
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75015604
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75023174
quote:
Op donderdag 26 november 2009 12:08 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Batswaardig.
Voor jou 1000 anderen.
pi_75115106
Gisteravond in de Patronaat in Haarlem stond het propvol (te vol!) en de zaal stond op z'n kop.

Ik vond het wel jammer dat Wende niet wat nummers van haar vorige cd's deed. Is toch leuk voor de fans? Iemand in de zaal riep "De wereld beweegt!!" en Wende reageerde door te zeggen dat dat een ander tijdperk was. Best jammer.

Verder prachtig om te zien hoe ze beweegt en uit haar dak gaat. Deed me soms een beetje denken aan 'Vrije geluiden" zo 'apart' was 't bij vlagen. Maar ik heb erg genoten .
  zondag 29 november 2009 @ 19:02:28 #234
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_75117233
Het was tof. Setlist was prima. Natuurlijk staan er erg goede nummers op de vorige albums, en De wereld beweegt is ook absoluut een van mijn favorieten, maar ik heb het gisteren niet gemist.

Het was ook tof om te zien hoeveel plezier ze er zelf in had.

En ja het was druk, maar goed te doen. Al ben ik ook niet dol op uitverkochte concerten. Ik was niet heel vroeg binnen, maar kon zonder moeite via het balkon langs de bar en redelijk vooraan staan.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:40:50 #235
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_75193417
Op 9 oktober zijn Patrick Votrian, Jan van Eerd en Wende met een fiets van de Fietsfabriek door Amsterdam gecrosst, langs onder andere een kapper, een bejaardentehuis, een lagere school en een bruine kroeg op de hoek van het Waterlooplein om iedereen uit volle borst 'yes, we can' mee te laten brullen. Ziehier het resultaat daarvan.
Grappig genoeg werd er op die dag bekend gemaakt dat Obama de Nobelprijs in ontvangst mag nemen, hetgeen op 10 december zal gaan gebeuren...

De clip is opgenomen en gemonteerd door Rene Sommer.

It's Time To Shine
pi_75196391
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:40 schreef qu63 het volgende:
Op 9 oktober zijn Patrick Votrian, Jan van Eerd en Wende met een fiets van de Fietsfabriek door Amsterdam gecrosst, langs onder andere een kapper, een bejaardentehuis, een lagere school en een bruine kroeg op de hoek van het Waterlooplein om iedereen uit volle borst 'yes, we can' mee te laten brullen. Ziehier het resultaat daarvan.
Grappig genoeg werd er op die dag bekend gemaakt dat Obama de Nobelprijs in ontvangst mag nemen, hetgeen op 10 december zal gaan gebeuren...

De clip is opgenomen en gemonteerd door Rene Sommer.

k Had 'm al gezien ja. Vind 't wel een leuke clip. Lekker eenvoudig, maar daarom juist leuk!
pi_75210535
Ik mag haar vrijdag in de HMH voor het eerst live aanschouwen .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_75219664
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
En ik morgen! Ben benieuwd of ze nog samen met Blof gaat zingen .
  woensdag 2 december 2009 @ 21:32:20 #239
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_75227570
Sinds kort is Wende bij mij de meest (op de pc, iPod en telefoon) afgespeelde artiest. Onlangs is ze de vorige koploper (Kashmir) met 2 plays voorbij gestreefd.

De top 3 zit wel zeer dicht bij elkaar:

Wende 1338
Kashmir 1336
Depeche Mode 1330

Ik wist dat ik het regelmatig op zet, maar zo vaak, dat is wel een kleine verrassing.
pi_75228229
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Veel plezier! Ga er van genieten!!!
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:16 schreef karoltje het volgende:

[..]

Jij ook veel plezier, Karoltje. Geniet ervan!
pi_75276196
quote:
Op woensdag 2 december 2009 18:16 schreef karoltje het volgende:

[..]

En, hoe was 't?
  vrijdag 4 december 2009 @ 22:44:16 #242
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_75301276
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:21 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En, hoe was 't?
Ze heeft iig met Blof gezongen las ik..
It's Time To Shine
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:29:16 #243
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_75302793
Ik vind Wende's versie van Come Together trouwens briljant!
It's Time To Shine
pi_75303608
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:21 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En, hoe was 't?
Gaaf! Wende deed met blof Dansen aan Zee en Ne Me Quitte Pas. Alleen deed ze Hey. In haar eigen concert kwam ze (uiteraard) beter tot haar recht maar dit was ook erg leuk!!
pi_75312510
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:29 schreef qu63 het volgende:
Ik vind Wende's versie van Come Together trouwens briljant!
Ja, absoluut, veel beter dan de Beatles en de Stones!
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:41:00 #246
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_75312551
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:39 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Niet overdrijven.
pi_75312689
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Niet overdrijven.
Nee, vind ik echt. Ik vind haar versie beter. De enige die ik ook geweldig vind, is die van Jackson.
  zaterdag 5 december 2009 @ 14:29:45 #248
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_75313774
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:39 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die van de Stones ken ik niet, maar die van Wende is zo lekker niet-standaard. Het is gewoon haar performance die het af maakt, als de beatles het zo gemaakt hadden was het niet mooi geworden..
It's Time To Shine
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:39:44 #249
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_75316972
2 foto's van Wende tijdens het Blof-concert:

It's Time To Shine
pi_75317020
Heel knappe zangeres. We hebben er een fenomeentje bij in Nederland hoor
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_75318881
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:41 schreef Norrage het volgende:
Heel knappe zangeres. We hebben er een fenomeentje bij in Nederland hoor
Ze is al een tijdje bezig hoor.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 5 december 2009 @ 17:47:16 #252
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75318910
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:45 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik ken haar amper een jaar.

Ze is toch wel recentelijk op tv doorgebroken, denk ik.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_75319058
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:45 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ja, maar dit is voor het eerst iets anders dan haar chansons en zo....zover ik weet
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_75325117
Dit is al haar 2e cd sinds ze van de chansons is afgestapt. Ik denk dat ze nu meer in de media is dan normaal vanwege de promo van haar nieuwe cd.
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:14:07 #255
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_75938308
It's Time To Shine
pi_75950496
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:14 schreef qu63 het volgende:

Gewelidge versie!

Iedereen verklaar mij elke keer voor gek, maar ik vind haar versie(s) beter dan die van Shaffy.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:44:47 #257
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76746888
Net terug van het concertgebouw

W E N D E

Ze was geweldig
It's Time To Shine
pi_76763534
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:44 schreef qu63 het volgende:
Net terug van het concertgebouw

W E N D E

Ze was geweldig
Ik was gister ook in het concertgebouw. Vond het echt geweldig. Zo goed gewoon... zo overweldigend. Ben nog steeds helemaal onder de indruk!!!
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:24:01 #259
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76764230
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:08 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Ik was gister ook in het concertgebouw. Vond het echt geweldig. Zo goed gewoon... zo overweldigend. Ben nog steeds helemaal onder de indruk!!!
Waar zat jij?

Ik op rij 3, stoel 14!
It's Time To Shine
pi_76764651
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:24 schreef qu63 het volgende:

[..]

Waar zat jij?

Ik op rij 3, stoel 14!
Rij 9... stoel weet ik ff niet uit m'n hoofd...
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:36:48 #261
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76764771
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:33 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Rij 9... stoel weet ik ff niet uit m'n hoofd...
Dan zag jij net iets meer van wat er op het podium gebeurde dan ik
It's Time To Shine
pi_76764942
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:36 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dan zag jij net iets meer van wat er op het podium gebeurde dan ik
Want??

Wat was trouwens wat jou betreft het 'hoogtepunt' van de avond?
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:54:13 #263
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76765545
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:40 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Want??
Ik zag Wende alleen maar als ze vooraan het podium stond en Bart Wolvekamp zag ik pas toen het concert afgelopen was.. Annabelle Lopz Ochoa heb ik de helft van de tijd dat ze er was ook niet gezien doordat ze achter de piano stond of achter de strijkers
quote:
Wat was trouwens wat jou betreft het 'hoogtepunt' van de avond?
Wende's glimlach (en lachende ogen) na ieder applaus!

En haar tomeloze ernegie op het podium!

Gewoon: Wende
It's Time To Shine
  zondag 17 januari 2010 @ 01:33:08 #264
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76926700
Wende was afgelopen week trouwens in het Klokhuis, leuk om te zien!
http://player.omroep.nl/?aflID=10526335
  zondag 17 januari 2010 @ 16:32:20 #266
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76928140
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:56 schreef sunmoonstar het volgende:
Wende was afgelopen week trouwens in het Klokhuis, leuk om te zien!
http://player.omroep.nl/?aflID=10526335
Ja! Mn zusje zei het inderdaad!

Meteen maar ff kijken
It's Time To Shine
pi_76930879
welke nummers zong ze met blof dan ?
  zondag 17 januari 2010 @ 18:02:20 #268
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76931295
It's Time To Shine
  zondag 17 januari 2010 @ 18:04:40 #269
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76931408
It's Time To Shine
pi_76932398
Nog meer mooie beelden. Dit keer van de Sinfonietta-concerten. Om nog lekker na te kunnen genieten.. Het zijn beelden van het concert in de Frits Philipszaal in Eindhoven, maar dat maakt natuurlijk niet echt. Optreden was hetzelfde als in Amsterdam. Hoewel de hele avond echt geweldig was, waren de onderstaande fragmenten denk ik voor mij toch wel de hoogtepunten... Genieten, met de hoofdletter G.

Hey:

Au Suivant:

Wonderful:
  zondag 17 januari 2010 @ 19:09:07 #271
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76933720
Ik vind de beeldkwaliteit alleen niet zo mooi

En jammer dat Rip the ribbon maar 1x is opgenomen, en dan niet eens helemaal!

It's Time To Shine
pi_76936943
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:09 schreef qu63 het volgende:
Ik vind de beeldkwaliteit alleen niet zo mooi
Oh, vond ik juist wel best heel goed, wetende dat het vanuit het publiek met waarschijnlijk een compactcamera gefilmd is.
quote:
En jammer dat Rip the ribbon maar 1x is opgenomen, en dan niet eens helemaal!
Ik heb persoonlijk nie zo veel met dat nummer.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:00:07 #273
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76938782
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:21 schreef sunmoonstar het volgende:
Oh, vond ik juist wel best heel goed, wetende dat het vanuit het publiek met waarschijnlijk een compactcamera gefilmd is.
Maar soms is haar gezicht niet meer duidelijk te zien of teveel belicht enzo (ben soms een zeikerd )
quote:
Ik heb persoonlijk nie zo veel met dat nummer.
Ik vind vooral de opbouw in het nummer heel mooi, en vooral haar gezicht(suitdrukkingen) aan het einde!

It's Time To Shine
pi_76939503
ik ekn haar niet maar zou eens opzoeken op google.
hallo
pi_76939522
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:00 schreef qu63 het volgende:

Ik vind vooral de opbouw in het nummer heel mooi, en vooral haar gezicht(suitdrukkingen) aan het einde!

Je bedoelt die 'pose' op 4.18 in bovenstaande youtube-filmpje?
  zondag 17 januari 2010 @ 21:40:24 #276
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76941066
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:13 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Je bedoelt die 'pose' op 4.18 in bovenstaande youtube-filmpje?
Ook ja, maar eigenlijk zoals hier:
In Amsterdam had ze toen nog een karaf water in haar handen waar ze ook 'dronken' mee rondzwaaide. Ze doet zoveel meer met het nummer dan 'alleen maar' zingen!

Op een van haar dvd's staat nog een versie van dit nummer, ik kan het alleen niet op YouTube vinden
It's Time To Shine
pi_76942578
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:40 schreef qu63 het volgende:

Ze doet zoveel meer met het nummer dan 'alleen maar' zingen!

Helemaal mee eens. En dat maakt het ook zo supermooi en supergoed.
Man, ik kan er uren over doorpraten
  zondag 17 januari 2010 @ 22:17:09 #278
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76942983
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:08 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En dat maakt het ook zo supermooi en supergoed.
Man, ik kan er uren over doorpraten
Ik ook
It's Time To Shine
pi_76943631
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:17 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik ook
Das mooi, want dan is dit topic toch weer ergens goed voor
  zondag 17 januari 2010 @ 23:46:58 #280
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_76947764
Bijvoorbeeld om te melden dat ik in april en mei weer bij Wende ben!
It's Time To Shine
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:39:18 #281
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77050596
Kaartje voor mei (deventer) is al binnen

Heeft er iemand trouwens tabs voor Wende's nummers?

Ik heb er tot nu toe maar 2 gevonden..
Hey & Bream my heart...
It's Time To Shine
pi_77051442
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:39 schreef qu63 het volgende:
Kaartje voor mei (deventer) is al binnen

Heeft er iemand trouwens tabs voor Wende's nummers?

Hey & Bream my heart...
Wat gaaaaaaf dat je dan weer gaat. Dat is toch het 'chaos-concert'? Superleuk joh!
pi_77051528
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:39 schreef qu63 het volgende:

Hey & Bream my heart...
Woooow, met die van 'hey' ben ik zo blij. Pas sinds kort begonnen met gitaar spelen (man, zo moeilijk!) maar dit ga ik straks toch eens proberen (tegen beter weten in... )
pi_77060881
Wat moet ik me voorstellen bij die 'chaos' concerten .
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:08:29 #285
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77064134
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:57 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Wat gaaaaaaf dat je dan weer gaat. Dat is toch het 'chaos-concert'? Superleuk joh!
Jup!

En kaartje voor april (Amstelveen) is ook binnen!
It's Time To Shine
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:10:34 #286
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77064225
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:35 schreef karoltje het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij die 'chaos' concerten .
Van Schouwburg Amstelveen
quote:
Chaos
Wende Snijders

Met haar theatrale chansonprogramma en chanson-cd was Wende de grote verrassing van 2005. Drie bekroonde albums vol ontroerende en temperamentvolle Franse chansons brachten haar in korte tijd aan de top, waar ze zich sindsdien stevig heeft genesteld. Zo won Wende onder meer de volgende prijzen: twee Edisons, de ZONTA award, de BAT-prijs, de Gouden Notenkraker, en de Annie MG Schmidt-prijs voor haar eigen lied 'De wereld beweegt'.

Roel van Dalen gebruikte deze titel als naam voor zijn documentaire over haar creatieve weg naar de tweede theatervoorstelling 'Wende'. Na twee succesvolle theatertournees slaat Wende andere wegen in om haar grenzen te verruimen. Dit zal resulteren in een nieuwe cd 'No 9', met tekst en muziek van haar hand, die in het najaar van 2009 uitkomt.

'Chaos' is een zoektocht naar het mooiste verhaal van de liefde in een mozaïek van muziek, beeld, dans, tekst en zang waarin ook Wende’s verborgen talenten aan bod komen. Het wordt een avond waarop niets is wat het lijkt. Ontwikkelt orde zich uit chaos? Of is orde enkel een andere chaos?

'Wende zingt zoals Karel Appel schildert: impulsief, naief, kleurrijk en met enorme zeggingskracht' (Volkskrant).

'Als geen ander trekt deze twintiger het repertoire naar zich toe en laat het klinken alsof ze het pas een paar uur eerder heeft ontdekt. Met strakgespannen stiltes die die indruk alleen nog maar versterken. Belangrijk is daarbij ook de intens met haar mee pulserende begeleiding door pianist Bart Wolvekamp, bassist Guus Bakker en drummer Arthur Lijten' (NRC Handelsblad).

'Leven tot het gaatje volgens haar eigen interpretatie, eigen toonzetting, eigen geregisseerde stiltes. Wende heeft geen moeite om - samen met haar ijzersterke combo - het publiek in één klap te vangen, te leiden naar haar sferen' (Trouw).
It's Time To Shine
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:13:21 #287
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77073510
Eigenlijk is Chaos hetzelfde als de concerten van vorige week met het Amsterdam Sinfonietta

It's Time To Shine
  woensdag 20 januari 2010 @ 22:25:05 #288
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77074216
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:59 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Woooow, met die van 'hey' ben ik zo blij. Pas sinds kort begonnen met gitaar spelen (man, zo moeilijk!) maar dit ga ik straks toch eens proberen (tegen beter weten in... )
Ik doe ook een stiekeme poging

(Ik heb helaas alleen een elektrische gitaar -> http://gitaarbouw.fadeweb.net/gitaarbouwlib/pics/redspecial.jpg )
It's Time To Shine
pi_77089649
Ik heb de CD besteld No9, krijg ik vandaag binnen
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_77090950
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:23 schreef Miam het volgende:
Ik heb de CD besteld No9, krijg ik vandaag binnen
Leuk! Laat je even weten wat je er van vindt?
pi_77094052
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:57 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Leuk! Laat je even weten wat je er van vindt?
Jazeker
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:34:26 #292
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77105091
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:59 schreef sunmoonstar het volgende:

[..]

Hey lukt bij mij al aardig! Alleen meespelen gaat nog iets te snel...
It's Time To Shine
pi_77120719
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:34 schreef qu63 het volgende:

[..]

Hey lukt bij mij al aardig! Alleen meespelen gaat nog iets te snel...
Bij mij gaat het stukje voor stukje ook steeds een beetje beter, maar om nou te zeggen dat ik 'm onder de knie heb... nee, da nog lang niet. Ik heb het liedje wel ook vertraagd gemaakt, met Audacity, gratis te downloaden via deze link
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:53:37 #294
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77460429

Wat zou ik graag willen dat ze dat tegen mij zegt/zingt!

De tekst:
quote:
Déshabillez-moi, déshabillez-moi
Oui, mais pas tout de suite, pas trop vite
Sachez me convoiter, me désirer,
me captiver
Mais ne soyez pas comme tous les hommes,
trop pressés.
Et d'abord, le regard
Tout le temps du prélude
Ne doit pas être rude, ni hagard
Dévorez-moi des yeux
Mais avec retenue
Pour que je m'habitue, peu à peu...

Oui, mais pas tout de suite, pas trop vite
Sachez m'hypnotiser, m'envelopper,
me capturer
Avec délicatesse, en souplesse, et doigté
Choisissez bien les mots
Dirigez bien vos gestes
Ni trop lents, ni trop lestes, sur ma peau
Voilà, ça y est, je suis
Frémissante et offerte
De votre main experte, allez-y...

Maintenant tout de suite, allez vite
Sachez me posséder, me consommer,
me consumer
Conduisez-vous en homme
Soyez l'homme... Agissez!
Et vous... déshabillez-vous!
En voor sukkels zoals ik die nooit verder gekomen zijn dan "ja suis" etc.
quote:
Kleed me uit, kleed me uit
Ja, maar niet meteen, niet te snel
Weet me te begeren, me te verlangen,
me te fascineren
Maar wees niet zoals alle mannen,
te gehaast
En eerst, de blik
Altijd het voorspel
Wees niet ruw, noch wild
Verslind mij met de ogen
Maar met terughoudendheid
Zodat ik er aan wen, beetje bij beetje

Ja maar niet meteen, niet te snel
Weet me te hypnotiseren, me in te pakken,
me te vangen
Met delicatesse, souplesse en tact
Kies goed de woorden
Richt je gebaren goed
Niet te te langzaam, niet te snel, op mijn huid
Voilà, klaar, ik ben
Sidderend en ik bied me aan
voor uw deskundige hand, gaat uw gang

Nu meteen, ga snel
Weet me te bezitten, vrij hartstochtelijk met me,
verteer me, hou je niet in
Bestuur me mannelijk
Wees een man, handel!
En u, kleed u uit!
It's Time To Shine
pi_78799170
Ik hoorde deze avond voor het eerst van Wende Snijders tijdens DWDD en was erg onder de indruk.. Na alle youtube videos hier gezien te hebben ben ik eigenlijk wel helemaal weg van deze artiste!!

Alleen... Serieuze vraag... Heeft ze ze wel allemaal op een rijtje? Ze komt een beetje 'vreemd' over wanneer ze niet zingt...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_78848310
Haha ja ze heeft wel allemaal op een rijtje, maar ze is inderdaad wel wat vaag. Ze komt vaak niet uit haar woorden en volgens mij heeft ze het continu heel druk in haar hoofd. :p
Gegroet.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:24:06 #297
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_79074912
Vanavond is Wende te gast bij Rudy Mackay op 3fm, en aangezien ik in de buurt van het MediaPark woon ga ik daar even buurten!
It's Time To Shine
  zaterdag 13 maart 2010 @ 01:04:28 #298
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_79086044
Ik heb gebuurt!

En een cd laten signeren!

klikbaar
It's Time To Shine
pi_79335948