Of hebben de juiste nog niet ontmoetquote:Op maandag 2 mei 2005 12:16 schreef Beach het volgende:
Stelling: mensen die een relatie willen amar single zijn, zijn te perfectionistisch
Dat hangt misschien van hun single tijd af. Je kunt niet verwachten dat je in bijv. een jaar tijd een ideale wederhelft tegen het lijf loopt. Het kan, maar het hoeft niet. Hoe lager je grenzen liggen, hoe hoger die kans is.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:16 schreef Beach het volgende:
Stelling: mensen die een relatie willen amar single zijn, zijn te perfectionistisch
Of ze zijn gewoon zelf zo lelijk dat niemand een relatie met hun wil hebbenquote:Op maandag 2 mei 2005 12:16 schreef Beach het volgende:
Daar kan het niet aan liggenquote:Op maandag 2 mei 2005 12:21 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Of ze zijn gewoon zelf zo lelijk dat niemand een relatie met hun wil hebben![]()
Ook in dat geval zijn ze te perfectionistisch, gelet op de mogelijkhedenquote:Op maandag 2 mei 2005 12:21 schreef Teardrop-nl het volgende:
[..]
Of ze zijn gewoon zelf zo lelijk dat niemand een relatie met hun wil hebben![]()
Niet waar. Deze stelling is veelste kort door de bocht.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:16 schreef Beach het volgende:
Stelling: mensen die een relatie willen maar single zijn, zijn te perfectionistisch
oneensquote:Op maandag 2 mei 2005 12:43 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Niet waar. Deze stelling is veelste kort door de bocht."Een relatie willen" wil je niet met iedereen.
Ik zou de stelling omdraaien op deze manier:
Singles zouden veel vaker een relatie kunnen krijgen, als ze minder perfectionistisch waren.
WaarEr zijn meisjes die me leuk genoeg zouden vinden, maar ik hun niet.
Is ook nog een mogelijkheid, maar er zijn er nog wel meer hoor, op vele verschillende vlakken ook nog eens.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:16 schreef Beach het volgende:
Stelling: mensen die een relatie willen maar single zijn, zijn te perfectionistisch
Dus jij wilt zeggen dat niemand hier wel eens heeft gedacht: "Ow die vindt me leuk, maar ik hem/haar niet zo..." ? Of als je in een discotheek staat dat het lelijke eendje in de hoek wel erg makkelijk zou zijn, maar het niet deed?quote:Op maandag 2 mei 2005 12:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
oneens
Je kan ook gewoon niet goed in de markt liggen
Ik heb gewoon niet door dat iemand mij leuk vind. Die signalen vang ik niet op.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:55 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat niemand hier wel eens heeft gedacht: "Ow die vindt me leuk, maar ik hem/haar niet zo..." ? Of als je in een discotheek staat dat het lelijke eendje in de hoek wel erg makkelijk zou zijn, maar het niet deed?
eh ja maar is dat dan perfectionistisch?quote:Op maandag 2 mei 2005 12:55 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat niemand hier wel eens heeft gedacht: "Ow die vindt me leuk, maar ik hem/haar niet zo..." ? Of als je in een discotheek staat dat het lelijke eendje in de hoek wel erg makkelijk zou zijn, maar het niet deed?
Dit kan één van de oorzaken zijn, maar er is ook nog een andere die ik aan de hand van een eigen vorbeeld zal toelichten.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:43 schreef WeirdMicky het volgende:
Singles zouden veel vaker een relatie kunnen krijgen, als ze minder perfectionistisch waren.
Zeker weten. Als je met minder genoegen zou nemen, zou je dus wel een relatie kunnen krijgen, maar omdat je niet alles "aanpakt" wat zich aanbiedt, ben je nog singlequote:Op maandag 2 mei 2005 13:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
eh ja maar is dat dan perfectionistisch?
Precies.quote:
Ja en er zijn ook genoeg singles die de lusten niet op gaan zoeken, omdat ze dat niks vinden.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:32 schreef Christine het volgende:
[..]
Precies.
Ik vind overigens dat er soms heel negatief gedaan wordt over single zijn, alsof het een last is waar je zo snel mogelijk van bevrijd moet worden. Er zullen genoeg mensen er zo tegenaan kijken, maar ik er zijn ook genoeg happy-singles die inderdaad de lusten ergens zoeken, zonder de lasten van een relatie te hoeven dragen.
Euh, mijn punt? Ik hou maar weer es op
Correctie: die niet weten wat ze missenquote:Op maandag 2 mei 2005 13:34 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ja en er zijn ook genoeg singles die de lusten niet op gaan zoeken, omdat ze dat niks vinden.
Ik vind er nog best een verschil zitten in kieskeurig (ziet ze er een beetje leuk uit ) en perfectionistisch (voldoet ze aan AL mijn wensen)quote:Op maandag 2 mei 2005 13:29 schreef Christine het volgende:
[..]
Zeker weten. Als je met minder genoegen zou nemen, zou je dus wel een relatie kunnen krijgen, maar omdat je niet alles "aanpakt" wat zich aanbiedt, ben je nog single
Volgens mij kom je hier weer op het punt "single en kieskeurig" waar volgens mij deze reeks mee gestart isIk ben het er absoluut mee eens dat je als kieskeurige (of perfectionistische, als je het zo wilt noemen) single minder snel een relatie krijgt dan iemand die niet zo kieskeurig is. Dus misschien gaat je stelling wel op
Alleen is het niet in elk geval zo... er zullen ongetwijfeld mensen rondlopen die zelfs door de lelijkste eendjes met de nek aangekeken worden... alhoewel, als je naar de tokkies kijkt...
Op ieder potje lijkt toch wel een dekseltje te passen
Nou die correctie vind jij misschien van toepassing, maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:35 schreef Christine het volgende:
[..]
Correctie: die niet weten wat ze missen
Dat laatste zal moeilijk gaan, je kan moeilijk voldoen aan AL de eisen.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind er nog best een verschil zitten in kieskeurig (ziet ze er een beetje leuk uit ) en perfectionistisch (voldoet ze aan AL mijn wensen)
het kan ook zo maar zijn dat ze die lusten niet kunnen vinden...quote:Op maandag 2 mei 2005 13:35 schreef Christine het volgende:
[..]
Correctie: die niet weten wat ze missen
Of er geen behoefte aan hebben zonder een relatie.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
het kan ook zo maar zijn dat ze die lusten niet kunnen vinden...
Daar komt weer de mening "singles zijn zielig" om de hoek kijken.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
het kan ook zo maar zijn dat ze die lusten niet kunnen vinden...
Je kan wel zo leuk vertellen dat jij het niet mist, en dat het niet zo is dat je niet weet wat je mist... maar hoe kan je daar nou uitspraken over doen als je niet weet wat je mist?quote:Op maandag 2 mei 2005 13:41 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Of er geen behoefte aan hebben zonder een relatie.
Nee, ik zeg dat ze de lusten van een relatie (sex, ect) niet kunnen vinden. Dat heeft niets met een levenspartner te maken. De lusten zou je ook zonder relatie kunnen hebben, toch?quote:Op maandag 2 mei 2005 13:42 schreef Christine het volgende:
[..]
Daar komt weer de mening "singles zijn zielig" om de hoek kijken.
Ja, als je jarenlang tevergeefs zoekt naar een levenspartner, dan ben je zielig single. Maar je kan ook gewoon helemaal niet van je single-status af willen, niet op zoek zijn, en gewoon genieten van de dingen des levens. Ik behoor iig tot de laatste categorie.
Mensen zijn nooit perfect, dus praten we nu over in welke mate we perfectionisch willen zijn als het gaat om relaties. Hoeveel van je wensen komen uiteindelijk uit en welke niet en is dat het dan nog wel waard?quote:Op maandag 2 mei 2005 13:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind er nog best een verschil zitten in kieskeurig (ziet ze er een beetje leuk uit ) en perfectionistisch (voldoet ze aan AL mijn wensen)
Daarom zijn perfectionistische mensen ook nog singlequote:Op maandag 2 mei 2005 13:39 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Dat laatste zal moeilijk gaan, je kan moeilijk voldoen aan AL de eisen.
"Ziet ze er een beetje leuk uit" vind ik niet onder de noemer "kieskeurig" vallen. Ik vind het niet meer dan logisch dat de mannen waar ik mijn nek voor omdraai er een beetje leuk uit zien. En wanneer je perfectionistisch bent, zoek je dan serieus iemand die aan AL je wensen voldoet? Want die kan je nooit vinden, omdat die niet bestaat...quote:Op maandag 2 mei 2005 13:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat soort lusten wel - ben ik vrij erg mee bezigquote:Op maandag 2 mei 2005 13:44 schreef Pheno het volgende:
De lusten zou je ook zonder relatie kunnen hebben, toch?
Je wil niet weten hoeveel van dat soort mensen er nog rondlopen hoorquote:Op maandag 2 mei 2005 13:47 schreef TGT het volgende:
Juist logisch dat je erg kieskeurig bent. Anders zou het betekenen dat je op alles en iedereen verliefd zou worden.. Lijkt me ook niet al te best.
Denk je? Kan je dat alleen in een relatie vinden? En als je het mist - waarom ga je er dan niet naar op zoek?quote:Op maandag 2 mei 2005 13:46 schreef WeirdMicky het volgende:
maar uiteindelijk mis je de liefde eromheen.
Ik zou er niet goed van worden.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:49 schreef Christine het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel van dat soort mensen er nog rondlopen hoor
De ene dag smoorverliefd op de één, de volgende dag head-over-heels op de ander.
Ik zou liefde - en dan de beantwoorde vorm - eigenlijk alleen kunnen vinden in een relatie ja. En alhoewel ik liefde mis, ben ik van mening dat je het niet kan zoeken. Ik sta open voor mn gevoelens, althans dat hoop ik, maar ik ben niet actief op zoek. De tijd dat ik dat wel deed, pakte minder goed voor me uitquote:Op maandag 2 mei 2005 13:49 schreef Christine het volgende:
[..]
Denk je? Kan je dat alleen in een relatie vinden? En als je het mist - waarom ga je er dan niet naar op zoek?
* MouseOver meldtquote:Op maandag 2 mei 2005 13:49 schreef Christine het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel van dat soort mensen er nog rondlopen hoor
De ene dag smoorverliefd op de één, de volgende dag head-over-heels op de ander.
Jij en de lieftallige dame boven je hebben dus een typische seksrelatie?quote:Op maandag 2 mei 2005 13:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik zou liefde - en dan de beantwoorde vorm - eigenlijk alleen kunnen vinden in een relatie ja. En alhoewel ik liefde mis, ben ik van mening dat je het niet kan zoeken. Ik sta open voor mn gevoelens, althans dat hoop ik, maar ik ben niet actief op zoek. De tijd dat ik dat wel deed, pakte minder goed voor me uit
Wat is dan voor jou het grote verschil tussen liefde zoals je die kan krijgen van familie en vrienden, en de liefde die je in een relatie krijgt. Is dat enkel de exclusiviteit, of zit daar meer bij? Het lijkt me een nuanceverschil namelijk, vooral als je kijkt wat voor een band je met sommige vrienden kan hebben.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:51 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik zou liefde - en dan de beantwoorde vorm - eigenlijk alleen kunnen vinden in een relatie ja. En alhoewel ik liefde mis, ben ik van mening dat je het niet kan zoeken. Ik sta open voor mn gevoelens, althans dat hoop ik, maar ik ben niet actief op zoek. De tijd dat ik dat wel deed, pakte minder goed voor me uit
Ja, en lekker dat het isquote:Op maandag 2 mei 2005 13:54 schreef nozem het volgende:
[..]
Jij en de lieftallige dame boven je hebben dus een typische seksrelatie?![]()
Toch ari, heb je 16x per week liefdesverdrietquote:Op maandag 2 mei 2005 13:51 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet gezond, maarja ze bestaan he... die mensen
Nee hoor, de ene verliefheid wordt gewoon vervangen door de ander.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:56 schreef TGT het volgende:
[..]
Toch ari, heb je 16x per week liefdesverdrietStomzinnig.
waarom? je hoeft toch niet perfectionistisch ingesteld te zijn?quote:Op maandag 2 mei 2005 12:16 schreef Beach het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |