abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2005 @ 08:38:21 #1
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_26658145
De meeste ongelukjes gebeuren in en om het huis. Vooral tijdens het doen van huishoudelijk werk en andere klusjes.
Welke (ernstige) verwondingen heb jij al opgelopen tijdens de Meimaand Klusmaand?

* heeft tijdens het rooien van bamboe zijn pols aan de bamboe gespiest en ternauwernood een slagaderlijke bloeding ontlopen
I follow you......but not on Twitter
  maandag 2 mei 2005 @ 08:42:33 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26658185
Ik nooit wat wel veel gezien. Wel eens op het dak van een LTS naar vingers lopen zoeken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 2 mei 2005 @ 08:49:05 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26658254
Verstandige klussers hebben dat niet, die dragen al naar gelang het werk, handschoenen, veilighidsbril en gehoorbeschermers.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 2 mei 2005 @ 08:51:21 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26658278
quote:
Op maandag 2 mei 2005 08:38 schreef 1-of-6Billion het volgende:
De meeste ongelukjes gebeuren in en om het huis. Vooral tijdens het doen van huishoudelijk werk en andere klusjes.
Welke (ernstige) verwondingen heb jij al opgelopen tijdens de Meimaand Klusmaand?

* 1-of-6Billion heeft tijdens het rooien van bamboe zijn pols aan de bamboe gespiest en ternauwernood een slagaderlijke bloeding ontlopen
Doe je goed!
We willen dan natuurlijk wel foto's van de pleisters, blauwe nagels etc. etc.
pi_26658316
quote:
Op maandag 2 mei 2005 08:49 schreef Pikkebaas het volgende:
Verstandige klussers hebben dat niet, die dragen al naar gelang het werk, handschoenen, veilighidsbril en gehoorbeschermers.
een slijptol ragt zo door je handschoentje heen hoor en een blauwe vinger is daarmee ook niet te voorkomen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_26658324
quote:
sissy
pi_26658627
hmm.. ben bang (maar ook wel benieuwd) naar de bloederige foto's
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  maandag 2 mei 2005 @ 09:18:47 #8
49558 1-of-6Billion
pi_26658662
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:17 schreef addie84 het volgende:
hmm.. ben bang (maar ook wel benieuwd) naar de bloederige foto's
geef me 5 minuten
  maandag 2 mei 2005 @ 09:22:43 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26658718
Oh, ik zei toch wel pleisters hè?
Ik bedoel... er hoeven geen afbeeldingen van afgehakte ledematen, losliggende tanden etc. etc. Needless to say hoop ik, maar toch.
pi_26658736
Oh, hier heb ik ook nog wel wat voor. Plastic hoeklijntje nodig voor in mijn raamkozijn. Moest een klein hoekje uit, dus ik zou dat wel even met een Stanleymes doen. Dat ging prima, tot ik er nog een klein randje extra af moest hebben. Werk dus kort vast gepakt, en veel kracht gezet. En uitgeschoten...
Snee over de bovenkant van mijn duim, door de nagel heen, 3 mm diep. Zijkant van wijsvinger zelfde probleem, maar minder diep en breder.

En tot overmaat van ramp: Geen pleisters in huis, en op zondag... Met theedoek om klauw naar een kennis om daar wat verbandtroep te halen. Joy. Dat heeft een paar dagen goed geklopt...
  maandag 2 mei 2005 @ 09:33:05 #11
49558 1-of-6Billion
pi_26658878
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, ik zei toch wel pleisters hè?
Ik bedoel... er hoeven geen afbeeldingen van afgehakte ledematen, losliggende tanden etc. etc. Needless to say hoop ik, maar toch.
Het is alweer 2 dagen geleden dus de ergste schrik is er alweer af, maar voor de tere zieltjes onder ons, dan maar zo foto
pi_26659028
heb een tijd geleden met een riek door mijn veiligheidsschoenen gestoken, maar omdat ik dacht dat ik nooit door mijn schoen gestoken kon hebben en ik zo gauw geen gaatje kon vinden in mijn schoen, nog een paar minuten doorgelopen, maar toen de pijn niet minder werd voorzichtig mijn schoen uitgedaan en toen zag ik een hele rode sok.

Gauw ontsmettingsmiddel erop gedaan en stevig verbonden.

ook mijn schoen goed bekeken, en toen zag ik het gaatje, was precies door een oogje van de veter erin gegaan, vandaar dat ik geen gat in mijn schoen zag.

heb geen foto ervan, wel een heel klein litteken op mijn voet
pi_26659030
aansteller

ik heb wel een keer gehad dat ik voor school een of ander iets voor techniek (2e klas ) in elkaar moest flansen en ik een beetje in tijdnood zat Resultaat: een flinke snee in mijn knie.. zit nu nog een flink litteken
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_26659142
Oeh, school. Zoeen heb ik er ook nog wel Met handenarbeid moesten we iets creatiefs solderen. Daar ik niet woest crea-bea ben, werd het in mijn geval een kubus achtige constructie. Bij het bouwen van de bovenste rib van de kubus ging het een beetje mis. Eerst alle deeltjes netjes ingesmeerd met S39, vervolgens de bovenste rib vastpakken en op zijn plaats houden, en heel geconcentreerd daar houden. Dus op geheugen de soldeerbout (type: gigantisch, nog gebruikt bij het bouwen van de titanic) van tafel pakken. En vervolgens de soldeerbout bij het hitte-element vastpakken. Met 3 vingers...

3 prima brandwonden dus, die nog weken pijn gedaan hebben. Wel prettig, kon niet schrijven, dus lekker lui in de les
  maandag 2 mei 2005 @ 09:48:43 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26659170
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:33 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Het is alweer 2 dagen geleden dus de ergste schrik is er alweer af, maar voor de tere zieltjes onder ons, dan maar zo foto [afbeelding]

Die had niet per se achter een link gehoeven hoor!
  maandag 2 mei 2005 @ 09:51:17 #16
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_26659208
Ik heb een keer een stukje van mijn pink afgesneden met een stanley-mes ..dat doet het nu nog steeds goed bij de chickies
  maandag 2 mei 2005 @ 09:52:05 #17
49558 1-of-6Billion
pi_26659217
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die had niet per se achter een link gehoeven hoor!
'kHad niet zoveel zin om de policy door te spitten op zoek naar referenties over (open) wonden
Dus maar geen risico gelopen....
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 12:59:28 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_26664350
Ik heb alleen maar oorlogswonden bij het klussen, vooral als ik een zakmes gebruike n die in moet klappen. Daar zit gewoon standaard een stukje vlees tussen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_26665723
Op mijn middelbare school zat een jongen die met zijn lange lokken tussen de kolomboormachine was gekomen . Die had dus een flinke kale plek en hoofdpijn. Zelf ontkom ik meestal gelukkig aan de pijnlijke gevallen, het enige wat ik momenteel zie is een stukje vel dat klemzat toen ik de zijkant van een aanhanger vast zette.
pi_26667082
Keb ooit een stanleymes tussen mijn duim en wijsvinger gezet .
Diepe snee, ik was te lam om naar het ziekenhuis te gaan om te hechten (+ ik dacht, ooooh dat valt wel mee). Naja, nu zit er een mooi litteken.
Ik zal der wel ff een foto van maken. (Litteken that is).
  maandag 2 mei 2005 @ 14:36:38 #21
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_26667387
Wel in mei (of rond die tijd, kan ook juni zijn geweest ):

Was bij mijn werkgever aan't helpen met verhuizen, en om snel van het ene pand bij het andere te zijn even op de achterbumper van de aanhanger gaan staan. 't ding was 1,80 hoog of zo en gesloten dus de bestuurder zag 't niet. Omdat het maar 150 meter over een industrieterrein was dacht ik dat hij niet zo hard zou rijden...

Asfalt doet zeer als je er met 20 km/u overheen rolt
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  maandag 2 mei 2005 @ 14:49:54 #22
49558 1-of-6Billion
pi_26667831
Het is nog wel een beetje slapjes met die foto's
Foto's van littekens zijn uiteraard ook welkom!!!1!11!
  Moderator maandag 2 mei 2005 @ 19:03:22 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_26672949
Tijd geleden op het werk wel een serieus klusongevalletje meegemaakt.. Heb er ook een wijze les van geleerd betreffende ladders / trappen

*************** BEGIN OF FLASHBACK *******************
Woensdag en Donderdag waren ik en een collega bezig met het aanleggen van een brandmeldinstallatie in een schoenenzaak (bristol) in Winterswijk. Op woensdag hadden we alle buizen aangelegd en de kastjes al geplaatst waarin dan later die brandmelders worden geplaatst (je weet wel die rode kastjes met zo'n glaasje ervoor wat je in moet slaan bij brand )

Afijn, donderdag begonnen met het trekken van die kabels. Door die buizen moesten twee (stugge) kabeltjes getrokken worden (1 dikke van 0,5 mm doorsnede en één van 0,2 mm volgens mij )

We komen op een gegeven moment waar mijn collega die kabel niet goed meer kon aanvoeren en ik die veer die wij aan die kabel hadden geknoopt niet vastkon pakken. Ik pak dus een tangetje en krijg op die manier 10 cm veer eruit waar ik zelf verder aan ga trekken met mijn handen. Hij ging wat stroef dus ik dacht ik geef hem even een zetje; en pak die veer vast met twee handen en ga daar aantrekken (ik stond op een trap op 4 meter hoogte onder het systeemplafond :$ tijdens deze actie)

En nu komt het...}:|/

Met dat ik met twee handen even een klein rukje geef; knapt die veer los van de kabel waardoor ik in één keer geen weerstand meer had; ik dus achterover van de trap val met die veer in mijn handen. Ik in een reflex mij vast probeer te grijpen aan een stuk stelling wat ik zo lost trek (plaatjes dienden als decoratie, was van alluminium..)

Ik boven op een stelling terechtkom; ik met mijn hand op een schap in die stelling dubbelklap en ik met een grote knal op de grond terecht kom.

Het gevolg daarvan staat op deze foto (net 5 weken gewerkt en nu al voor een week of vier uitgeschakeld

(Zwaar gekneusd; paar weken rust houden)

*************** END OF FLASHBACK *******************

Nu wel weer hersteld hoor; al kan ik het bij hoge belasting best nog wel goed voelen soms
  maandag 2 mei 2005 @ 20:25:21 #24
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_26675734
meestal valt het wel mee met mij. Vaak niet meer dan een schrammetje.'

het schrammetje op mijn duim komt van de wc afvoer die ik heb aangepast die net wel met een beetje bruut beleid paste (had de pijp nog niet afgebraamd}

het litteken daarnaast kwam van een dik stuk SCHERP ijzerdraad waarmee ik tijdelijk ff een tl bak mee wou ophangen

ps heb m'n voorpoot ff oder de scanner geplaatst wegens gebrek aan digicam.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  maandag 2 mei 2005 @ 21:10:24 #25
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_26677271
quote:
Dat kan je, letterlijk, ook overdrijven! Dit is weliswaar geen [KLU] verhaal maar een [WGR] verhaal, maar toch:

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ik o.a. monsters moest boren uit blokken zilver. Deze blokken wogen zo'n 50 kilo per stuk en waren van buiten behoorlijk stekelig, alleen met handschoenen op te pakken dus.

Als ze eenmaal onder de boormachine lagen, dan éérst handschoenen uit en dán boren! De laboratorium-chef was een eigenwijs die wel met handschoenen aan boorde, tot hij op een dag met een zeer bleke neus naar het AMC kon omdat de boor zijn handschoen had gegrepen en bijna zijn duim er af geknepen had (het leer van de handschoen werd razendsnel opgedraaid als een soort van duimschroef).

Dus: jongens en meisjes: boren? dan geen handschoenen aan!!
  maandag 2 mei 2005 @ 21:29:49 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26677999
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:10 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Dus: jongens en meisjes: boren? dan geen handschoenen aan!!
En lange haren in een netje of op een staart. Geeft echt een bende als dat tussen de boor komt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 21:58:10 #27
37843 lady-wrb
kortaf
pi_26678981
ik heb een keer met mijn haar in een boormachine vastgezeten.
sindsdien toch maar altijd een staartje gemaakt.
  maandag 2 mei 2005 @ 22:03:57 #28
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_26679126
tvp.
Morgen zal ik een foto maken van mijn bekraste armen na het boomknuffelen.
pi_26679463
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:40 schreef addie84 het volgende:

ik heb wel een keer gehad dat ik voor school een of ander iets voor techniek (2e klas ) in elkaar moest flansen en ik een beetje in tijdnood zat Resultaat: een flinke snee in mijn knie.. zit nu nog een flink litteken
Ik heb in m'n vinger gefiguurzaagd Gelukkig valt het litteken alleen in een bepaalde lichtval op
quote:
Op maandag 2 mei 2005 21:29 schreef Martijn_77 het volgende:
En lange haren in een netje of op een staart. Geeft echt een bende als dat tussen de boor komt
Eerste les bij techniek
  maandag 2 mei 2005 @ 22:34:11 #30
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_26680092
Had een collega die eens dwars door zijn hand heen boorde met boortje 10

Moest een gat boren in een grote PVC-buis 1000mm, hij boorde en drukte met zijn andere hand tegen de achterkant aan. Zo door zijn hand.

Heb de (accu)boormachine nog moeten verwijderen door hem op links te zetten
pi_26680308
Lang geleden, toen Light nog een klein Lightje was, wilde hij z'n ouders helpen in de tuin. Met een niet zo heel grote spade helpen de tuin omspitten. Het idee was leuk, de uitvoering iets minder. Je moet namelijk uitkijken waar je die schep de grond inramt, zeker als je op slippers ofzo loopt. Daarbij is het handig, zo ontdekte ik, om de tenen te ontwijken. Dat deed ik dus niet, en ik zet die schep zo op de nagel van een grote teen. Het resultaat was een blauwe nagel die er na een paar dagen ook afviel.

Het is gelukkig wel goedgekomen, die nagel is wel weer aangegroeid
pi_26697812
Van het werken bij de Gamma al verscheidene littekens. Tijdens een verbouwing daar wilde ik een plaat met schroeven weggooien, plaat stuitert terug en ik ga automatisch in de verdedigingshouding. Gevolg: schroef gaat een centimeter of 7 door m'n hand heen (bovenkant pols). Na twee jaar zie je het litteken nog zitten.
Zelfde is nog een keer gebeurd aan de binnenkant van mijn linkerhand, met moeite zie je nog een litteken die vanaf de onderkant naar linksboven loopt.
Dan nog een Ytong-blok waar een scherp stukje aanzat, die had ik alleen niet gezien...zit nu nog een litteken boven die eerste....
Verder nog wat kleinere en eentje van 4 cm die je niet goed ziet, allemaal op m'n armen/handen...

Maar verder kijk ik goed uit tijdens het werk

edit:

Toch een foto gevonden, ziet er nu niet meer zo uit...
pi_26836224
Schopje omhoog voor gewonde klussers
  zondag 8 mei 2005 @ 22:24:45 #34
49558 1-of-6Billion
pi_26837528
quote:
Op zondag 8 mei 2005 21:46 schreef Tinkerbell het volgende:
Schopje omhoog voor gewonde klussers
Je zou denken, na zo'n weekend.... dat er wel wat verwondingen te bespeuren zouden zijn...
pi_26838078
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:24 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Je zou denken, na zo'n weekend.... [afbeelding] dat er wel wat verwondingen te bespeuren zouden zijn...
Wel eens geprobeerd wat in te tikken met allebei je handen in 't verband? :
pi_26838103
Veilig weekend geweest, ondanks dat ik regelmatig met hoogvoltage gewerkt heb
  zondag 8 mei 2005 @ 22:51:33 #37
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_26838524
Heb de (accu)boormachine nog moeten verwijderen door hem op links te zetten

Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
  donderdag 12 mei 2005 @ 10:53:25 #38
49558 1-of-6Billion
pi_26937930
Gisteren een Kronkelwilg (ex-paastak) gesloopt. 7 blaren en 4 verkrampte vingers rechts. Met een veel te klein bijltje aan het hakken geweest. Na een paar minuten kon ik mijn vingers niet meer strekken en had ik de bijl klemvast. Na een paar tellen kwamen ze dan wel weer los, dus ging ik gewoon door. Nu zijn ze een beetje dik & stijf. Kantoorhandjes, hè
pi_26943011
zo, jij was zeker bang dat de bijl uit je handen zou schieten??
pi_26945051
vorig jaar hand verbrand aan de uitlaat van een scooter die ik aan het opvoeren was ( ja toen had ik nog een scooter ) muahah
  donderdag 12 mei 2005 @ 15:34:16 #41
49558 1-of-6Billion
pi_26947006
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:35 schreef Gurb het volgende:
zo, jij was zeker bang dat de bijl uit je handen zou schieten??
Mja, maar het is ook tamelijk taai hout, zo'n kronkelwilg...
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:45:43 #42
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_26961562
Lekker aan het lassen. Tik ik met de hamer de slak eraf, vliegt dat ding zo in de opgerolde broekspijp van mijn overal, brandt er dwars doorheen en zakt zo in mijn hoge werkschoen. Nog nooit zo snel mijn schoen uitgetrokken en heb mijn voet met sok en al in de koelbak geplonsd.
En idd...klussen met handschoenen gaat niet altijd. Heb met het slijpen van een boor mijn vinger wel eens langs de slijpschijf gehaald. Was ook niet zo prettig. Maar met handschoenen aan kan je je boortje echt niet goed vasthouden. Haar heb ik wel altijd in een staartje...daar ben ik echt panisch voor.
pi_26962120
bij mij valt het nog wel mee, de meeste 'wonden' die ik heb komen van mijn soldeerbout (als je dat ding dagelijks gebruikt wil je hem nogwel eens verkeerd wegleggen...op je hand/arm ofzo ) en ik heb een keer met een standy mes in mn been gesneden maar het viel mee ik mocht met 3 hechtingen naar huis
Bram! Boterham!
  vrijdag 13 mei 2005 @ 00:26:40 #44
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_26962537
ouders helpen met bikken * in steen*, bijtel, hamer... fantiek op een of andere manier de bijtel in j hand zetten... hoe het gebeurt is weet ik niet... mooi litteken

Vrijwilligers werk, kinderen die hutten bouwen, met je sportschoenen op een stuk hout staan waar een spijker uitstekket van 180mm... en dan dapper zeggen : doet geen pijn
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_26968068
180mm? das 18 cm... ik neem aan dat je 18mm bedoeld?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 12:00:32 #46
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_26971704
Ik loop continue met (schaaf)wondjes en pijnlijke plekken enzo.
Niet dat ik niet kan klussen, ik ben gewoon lomp

Verhaaltje:

De mannen van Kwiklut hadden m'n uitlaat niet goed gerepareerd en een stom stuk buis extra over de pijp gezet. Dat kreng ging er dus niet vanaf, dus tussen de bankschroef en vol gas dat ding er af proberen te slaan.
Half uur mee bezig, sta ondertussen met een maatje te lullen en ben van onderaf tegen die pijp aan het slaan, naar me toe zeg maar.
Misschien raad je het al, maar op een gegeven moment schamp ik langs die pijp af en hengst vol die hamer minder dan een halve cm onder m'n oog En ik sloeg HARD! Gevolg, bloeden als een gek, ik had nog maar half door wat er gebeurd was, alleen dat ik sterretjes zag, maatja van mij rustig naar m'n vriendin toe om even te waarschuwen, zo van: Euuuhh, jah, dr is wat gebeurt. FordXRRS bloed een beetje... Paniek Alom, ziekenhuis, blauw oog en een litteken...

Voor de rest ook eens een keer in de fik gestaan tijdens een stukje spelen met de slijptol, m'n been werd zo warm ineens
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 12:12:46 #47
64781 bonke
pipo koeie
pi_26972035
leuke verhaaltjes
zef ben ik bijna een keer mijn arm kwijtgeraakt door het werken achter een draaibank
ik had een stijltje vast van een rol en ik gaf een beetje gas met de bank en opeens zat ik er een hele slag omheen , op me hurken auwaa ( een half rondje extra en me arm was er waarschijnlijk afgescheurd )
ik heb ook een keer de helft van het vel van me vinger eraf gekregen
een slagaderlijke bloeding bij me pols omdat ik langs een scherp stuk pijp liep
half door me duim heen gezaagd
iets zwaars op me kleine teen laten valllen ( die deed trouwens echt zeer)
een keer een lasdraadje dwars door me hand gstoken
en op me werk hadden ze een keer een spelletje, dat was een klein kogeltje op een aambeeld laten stuiteren en dan met je mond opvangen
er was er dus een die op die manier 2 voortanden kwijtraakte ( ik dus niet )
ook was er es een keer iemand die een bloedblaar onder ze nagel door wilde boren ( druk eraf halen enzo ) en boorde toen gewoon ff dwars door ze vinger heen

owjaa: ik kwam een keer in et ziekenhuis om een wondje te laten behandelen ( ik denk dat ik toen in me duim had gezaagt ) komt er een dokter die vroeg waar de nagelextracter lag ? ik was blij dat het niet mijn nagel was
brrrrrrrrrrr een nagelextracter
pies on joe toe
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:50:48 #48
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_26981823
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 12:12 schreef bonke het volgende:
ook was er es een keer iemand die een bloedblaar onder ze nagel door wilde boren ( druk eraf halen enzo ) en boorde toen gewoon ff dwars door ze vinger heen
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:02:33 #49
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_26982232

Slijptol in m'n knie... 1 cm naar boven en ik loop nooit meer
  vrijdag 13 mei 2005 @ 17:09:08 #50
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_26982439
Tijdens het schroeven van pallets schoot ik met de boormachine uit in mijn duim (ik hield de schroef vast , dom dom dom)

Had een week geen gevoel in mijn duim

Het is alweer halfjaar geleden, en heb geen foto's
pi_26983108
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef SjacoBaco het volgende:
[afbeelding]

auw!
Bram! Boterham!
  Moderator vrijdag 20 mei 2005 @ 09:00:53 #52
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_27175207
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 17:02 schreef SjacoBaco het volgende:
[afbeelding]

aaaaaaaah
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:57:48 #53
7675 Boekel
Dussss....
pi_27184047
Op een withete lasspetter geknield....dwars door: overal, broek, huid...
linkje

Verder eens het topje van m'n duim afgeknipt met een snoeischaar, was elektra aan het aanleggen en een vriend van me kwam net binnenlopen...misgeknipt...ongeveer halve cm eraf, net tot rand van nagelriem. Gelukkig zonder littekens genezen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:38:28 #54
49558 1-of-6Billion
pi_27185563
Whèhèhèhèhè Het klusforum blijft en dit is een meesterlijk topic
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:44:48 #55
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_27185790
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:57 schreef Boekel het volgende:
Gelukkig zonder littekens genezen.
Maar de foto ziet er lekker naar uit.....

(ik loop nog steeds met een ritssluiting op m'n knie die trekt bij vochtig weer..... )
pi_27186020
quote:
linkje
Auw
pi_27186793
quote:
linkje
Sterkte! Ziet er behoorlijk pijnlijk uit.
  maandag 23 mei 2005 @ 11:40:47 #58
7675 Boekel
Dussss....
pi_27269218
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:50 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Auw
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:10 schreef Dark_Killah het volgende:
[..]
Sterkte! Ziet er behoorlijk pijnlijk uit.
Eigenlijk viel het wel mee....denk iets met zenuwen wegbranden...
Nu ruim een maand later is het gat trouwens alweer bijna weg
pi_27695466
Voorlopig win ik, denk ik zo:

Het resultaat van een slijptol in aluminiumplaat laten lopen met de bedoeling er een uitsparing uit te zagen. Door het 'stroperige' karakter dat aluminium krijgt onder invloed van mechanische bewerking heeft de slijpschijf 'gehapt' waardoor deze is ontploft. En aangezien de kap op de slijptol de schijf slechts ten dele afschermd, sloegen de vele stukjes naar boven en naar beneden weg; zo ook onder de beschermbril door. Het resultaat: 20 hechtingen in het gezicht rijker en twee tanden armer. Plus nog een vijftal hechtingen in de knie, want ook daar werd ik geraakt. Toch heb ik mazzel gehad. De snijwonden in het gezicht waren, zoals een toevalig dienstdoende chirurg op de eerste hulp het noemde, niet 'door en door' als bijv. bij een hazelip, waardoor er van de verwondingen uiteindelijk (deze pic is eerlijk gezegd al weer 10 jaar oud) nagenoeg niets meer te zien is.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 07:32:59 #60
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_27698329
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:11 schreef RRRobert het volgende:

[afbeelding]

Het resultaat van een slijptol in aluminiumplaat laten lopen met de bedoeling er een uitsparing uit te zagen. Door het 'stroperige' karakter dat aluminium krijgt onder invloed van mechanische bewerking heeft de slijpschijf 'gehapt' waardoor deze is ontploft. En aangezien de kap op de slijptol de schijf slechts ten dele afschermd, sloegen de vele stukjes naar boven en naar beneden weg; zo ook onder de beschermbril door. Het resultaat: 20 hechtingen in het gezicht rijker en twee tanden armer. Plus nog een vijftal hechtingen in de knie, want ook daar werd ik geraakt. Toch heb ik mazzel gehad. De snijwonden in het gezicht waren, zoals een toevalig dienstdoende chirurg op de eerste hulp het noemde, niet 'door en door' als bijv. bij een hazelip, waardoor er van de verwondingen uiteindelijk (deze pic is eerlijk gezegd al weer 10 jaar oud) nagenoeg niets meer te zien is.
Damn..
pi_27700763
Jeesss RRRobert
pi_27700840
Hoe ziet het er nu dan uit?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:34:32 #63
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27701325
quote:
linkje

Verder eens het topje van m'n duim afgeknipt met een snoeischaar, was elektra aan het aanleggen en een vriend van me kwam net binnenlopen...misgeknipt...ongeveer halve cm eraf, net tot rand van nagelriem. Gelukkig zonder littekens genezen.
Geen klus- maar werkblunder (en bovendien van iemand anders): Bij een 'panbehandelingsinstallatie' (een soort kookpot om vloeibaar staal te mengen met andere metalen om het te legeren) spettert het altijd vreselijk. Vandaar de bordjes 'staalspetters' die argeloze voorbijgangers moeten waarschuwen.

Paar jaar geleden liep er iemand tóch door, kreeg een spetter (zo'n 1600 graden heet) op zijn trouwring, verbrandde daarmee vreselijk zijn vinger en stak deze in een reflex in zijn mond, mond ook behoorlijk verbrand...

* NT-T.BartMan heeft gelukkig nog geen ongelukjes gehad in de fabriek...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:36:18 #64
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27701375
quote:

[afbeelding]

[...]
zo ook onder de beschermbril door.
[...]
Driewerf IEUW!! Ogen niet geraakt hoop ik???
pi_27703606
quote:
linkje

Gereedschap gebruiken waar het niet voor is bedoeld is ook oorzaak nummer 1 van veel klusongevallen. Met een snoeischaar elektra aanleggen
pi_27703754
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:17 schreef _Denker het volgende:
Hoe ziet het er nu dan uit?
Zoals gezegd, je ziet er nauwelijks meer wat van. Ik heb echt veel geluk gehad dat de dienstdoende arts op de EHBO tevens plastisch chirurg in opleiding was. Die man heeft 't echt heel netjes dicht gemaakt. En antuurlijk het geluk dat de lippen neit helemaal 'door' gesneden waren, de neus nauwelijk werd geraakt, etc. Een decimetertje omlaag en de hals...
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:36 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Driewerf IEUW!! Ogen niet geraakt hoop ik???
Nope. Ik had keurig alle beschermingsmiddelen op en aan, dus ook een veiligheidsbril op. Alleen de onderste gezichtshelft was onbedekt.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:01:51 #67
7675 Boekel
Dussss....
pi_27705602
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 11:47 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Gereedschap gebruiken waar het niet voor is bedoeld is ook oorzaak nummer 1 van veel klusongevallen. Met een snoeischaar elektra aanleggen
Een snoeischaar verschilt niet veel van een speciale 'schaar' om elektrapijp door te knippen, oorzaak hier was niet opletten / afgeleid worden...gelukkig viel het achterf mee (geen litteken )
pi_27706181
Gelukkig is het toch goed gekomen, maar een schaar voor electrapijp is toch met een ronde gesloten bek, terwijl een snoeischaar meer een banaan vorm heeft?
pi_27707190
Hmmmm tot nu toe niks meer dan regelmatig 220V en hier en daar en wat schaafwonden.

Maar zo'n slijptol gebeuren nidd wel eens rare dingen mee ja. Zo heb ik dat hele beschermkapje weg.
pi_27720831
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 13:47 schreef basset het volgende:
Hmmmm tot nu toe niks meer dan regelmatig 220V en hier en daar en wat schaafwonden.

Maar zo'n slijptol gebeuren nidd wel eens rare dingen mee ja. Zo heb ik dat hele beschermkapje weg.
Ik heb nadien ook regelmatig heibel gehad met collega's die de beschermkap op zijhandgreep van een slijptol afsloopten, onder het mom van 'zit alleen maar in de weg'. Gelukkig heb ik sinds een dikke vijf jaar een kantoorbaan, is een stuk veiliger en wordt aanzienlijk beter betaald.
pi_27722048
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:45 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Ik heb nadien ook regelmatig heibel gehad met collega's die de beschermkap op zijhandgreep van een slijptol afsloopten, onder het mom van 'zit alleen maar in de weg'. Gelukkig heb ik sinds een dikke vijf jaar een kantoorbaan, is een stuk veiliger en wordt aanzienlijk beter betaald.
Het lullige is dat ze gelijk hebben. Dat ding zit ook in de weg
Maar eigenlijk is het wel stom. Ik moet er niet aan denken als ie er af schiet. Voor zover dat mogelijk is.
pi_27732332
ergste wat kan gebeuren is dat je schijf breekt en als een ongeleid projectiel jouw kant op komt.

maar hoe groot is die kans nou?

woensdag 8 juni 2005 @ 10:28:56 #73
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27734294
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:15 schreef Gurb het volgende:
ergste wat kan gebeuren is dat je schijf breekt en als een ongeleid projectiel jouw kant op komt.

Pimp hier met je klusverwondingen

pi_27746740
zozo ziet er heftig uit allemaal...
heb geen foto's maar heb een jaar of wat geleden met mijn vingertjes in de cirkelzaag gelegen, zijn nu dus ook iets korter.
Tja en heb mezelf wel eens in de fik gestoken; spetters van een slijptol waar ik niet goed op lette... oeps....
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:55:38 #75
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_27784027
2 vingers stukje van geamputeerd ... tussen metaalplooimachiene gezeten tijdens vakantie werk (de machiene was niet in orde ... aan mekaar gesmolten nood stop en zo)
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_27786399
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:15 schreef Gurb het volgende:

Die kans is groter dan je denkt. Een slijpschijf in een kleine slijptol (110 mm schijfdiameter) draait rond met een toerental van tussen de 8.000 en 13.000 toeren per minuut (een beetje afhankelijk van het merk en het motorvermogen). Als zo'n schijf nu beschadigd raakt, dan is de schijf dus vaak niet meer mooi rond, met als gevolg onbalans tijdens het draaien. Dit onbalans uit zich vaak in trillen, waardoor de schijf tijdens de slijpbeweging de neiging krijgt tot 'stuiteren' op het te slijpen materiaal. (De ervaren metaalbewerker weet precies wat ik bedoel.) Dit heeft op zich weer tot gevolg dat de schijf nog sneller en onregelmatiger slijt of zelfs afbrokkelt. Daardoor kan de schijf zo ontzettend in onbalans raken, dat deze -door het hoge toerental- spontaan uit elkaar slingert en in duizenden stukjes uiteen spat. Vooral de goedkopere schijfjes (die uit de knakenbak van de bouwmarkt of benzinepomp zijn berucht) hebben hier nog wel eens last van.
pi_27786517
quote:

[afbeelding]

-au-
Ik kan me echt niet voorstellen hoeveel pijn zoiets doet, en dat is maar goed ook denk ik...
Trouwens wel grappig dat je zoontje in je iccontje bijna hetzelfde kapsel heeft als jij op deze foto.
pi_27788541
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:09 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ik kan me echt niet voorstellen hoeveel pijn zoiets doet, en dat is maar goed ook denk ik...
Trouwens wel grappig dat je zoontje in je iccontje bijna hetzelfde kapsel heeft als jij op deze foto.
Het kindje in m'n icoontje is m'n dochter ruim 11 maanden oud en ze heeft nog niet zo veel haar, dus doen we het in 'babykrul'

Anyway; het gekke is, die klap was zo... 'verdovend' dat de pijn helemaal geen issue was. Iets wat bijv. verkeersslachtoffers enzo ook wel eens schijnen te ervaren. Nadat ik naar het ziekenhuis was gebracht, hebben ze daar natuurlijk wel de boel schoongemaakt en gehecht onder invloed van de nodige verdovingsinjecties, maar voor de -in hun ogen minder urgente- gebitsschade (-2 tanden) moest ik zelf maar een tandarts opzoeken ( ) Ik heb me met m'n dicht genaaide en opgezwollen voorgevel middels een taxi terug laten brengen naar m'n werk (daar gebeurde dit) en ben daar doodleuk in m'n auto gestapt en naar huisgereden. Nadien een tandarts opgezocht (ook per auto!) en pas toen die klaar was vroeg-tie: Heb jij eigenlijk wel pijnstillers gekregen? Nou nee dus. Kreeg ik me toch een fijne pilletjes mee... Die pijn kwam idd wel, maar eigenlijk pas 's avonds, na alle 'hektiek'. Toch gek wat adrenaline in een menselijk lijf kan bewerkstelligen.
pi_27788748
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:05 schreef RRRobert het volgende:

[..]

Het kindje in m'n icoontje is m'n dochter ruim 11 maanden oud en ze heeft nog niet zo veel haar, dus doen we het in 'babykrul'

Anyway; het gekke is, die klap was zo... 'verdovend' dat de pijn helemaal geen issue was. Iets wat bijv. verkeersslachtoffers enzo ook wel eens schijnen te ervaren. Nadat ik naar het ziekenhuis was gebracht, hebben ze daar natuurlijk wel de boel schoongemaakt en gehecht onder invloed van de nodige verdovingsinjecties, maar voor de -in hun ogen minder urgente- gebitsschade (-2 tanden) moest ik zelf maar een tandarts opzoeken ( ) Ik heb me met m'n dicht genaaide en opgezwollen voorgevel middels een taxi terug laten brengen naar m'n werk (daar gebeurde dit) en ben daar doodleuk in m'n auto gestapt en naar huisgereden. Nadien een tandarts opgezocht (ook per auto!) en pas toen die klaar was vroeg-tie: Heb jij eigenlijk wel pijnstillers gekregen? Nou nee dus. Kreeg ik me toch een fijne pilletjes mee... Die pijn kwam idd wel, maar eigenlijk pas 's avonds, na alle 'hektiek'. Toch gek wat adrenaline in een menselijk lijf kan bewerkstelligen.
Ohoh sorry, dat kan je niet echt makkelijk zien bij zo'n klein kindje

Maar goed dat al die stofjes in je hoofd er zijn...
pi_27792388
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:05 schreef RRRobert het volgende:

[..]
Toch gek wat adrenaline in een menselijk lijf kan bewerkstelligen.
Nerds'r'us: endorfines. Overigens zorgen die er bij mij voor dat ik binnen no-time misselijk wordt; ik heb een keer een rubberen slang op een glazen tuitje van een destillatiekoeler proberen te zetten bij een practicum, waarbij dat tuitje terwijl het al in de slang zat afbrak, ik een half tuitje in m'n linkerduim duwde, en m'n rechterduim op het afgebroken tuitje duwde. Na een minuut of zo stond ik te kokhalzen boven de gootsteen met twee lekkende duimen.

de twee weken daarna waren trouwens heel zwaar

De echte pijn komt idd pas later. En dan voel je ook dat er allerlei spieren zeer doen waarvan je niet wist dat je ze had.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:07:53 #81
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27797687
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 23:52 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Nerds'r'us: endorfines. Overigens zorgen die er bij mij voor dat ik binnen no-time misselijk wordt; ik heb een keer een rubberen slang op een glazen tuitje van een destillatiekoeler proberen te zetten bij een practicum, waarbij dat tuitje terwijl het al in de slang zat afbrak, ik een half tuitje in m'n linkerduim duwde, en m'n rechterduim op het afgebroken tuitje duwde.

[...]
Op die manier heb ik iemand een volpipet op een ballon zien zetten waarbij de pipet boven de bol afbrak en de persoon het restant dwars door zijn hand heenstak.

Stond in eerste instantie heel verbaasd te kijken watskebeurt?
pi_28289986
Hm, minder indrukwekkend als de meeste verwondingen hier, en helaas geen foto, maar toch. Van het weekend even laminaat gelegd in de garage van een maatje van me (hij had nog wat over). Bij het aanslaan van de plaat met Kapitein Blokje (het aanslaghout) eerst het velletje van mijn wijsvinger tussen het blokje en de hamer. Auw. Bloeduitstortinng 1. Vervolgens, weer met Kapitein Hamer en Kapitein Blokje, duim tussen hamer en blokje. Vol op mijn nagelriem van mijn duim geslagen. Dat doet nog indrukwekkend pijn... Bloeduitstorting 2. Die op mijn wijsvinger is inmiddels vanzelf open en over gegaan, maar op mijn nagelriem van mijn duim zit nog. Ik hoop dat ik mijn nagel niet kwijtraak Vanaf dat punt maar de hamer van mijn pappie gepakt, en toen niet meer op mijn klauwtjes geslagen... Zelfs nu hij er niet meer is stuurt hij de hamer nog

(Overigens: Kapitein Blokje en Hamer komen van het maatje die mijn winkelhaak 'Kapitein Haak' noemde. Sindsdien heten alle gebruikte gereedschappen 'Kapitein'. Dus Kapitein Haak voor de winkelhaak, Kapitein Aanslaghaak voor het stuk ijzer wat je bij Kapitein Blokje krijgt, Kapitein Potlood enzo. En toen was ik nuchter, kan je nagaan. Kapitein Leenhamer is inmiddels niet mijn vriendje...)
pi_28581955
maatje van mij had eergisteravond een mooie actie

Hij had de hele dag buitengewerkt in de regen, dus zijn werkschoenen waren doorweekt.
Bij hem thuis (boerderij) zijn ze een betonvloer aan het uitbreiden, en dan werd onderheid. 's Avonds zou hij even de betonnen paalkoppen ff snellen (bovenste stuk beton weghalen en alleen de wapening laten zitten, die later gekoppeld worden met de wapening van de fundering)
Dus hij trok zijn gympies aan en gaat aan de slag. Na een uurtje stapt ie met z'n voet bovenop een afgeknipt stuk wapeningsstaal, en die schiet zo door z'n zool heen.
resultaat: gat van 1 cm in zijn voet, loopt mank en sinds gisteren een penicilinekuurtje (wond begon te ontsteken)
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:21:01 #84
49558 1-of-6Billion
pi_28582270
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:12 schreef Gurb het volgende:
maatje van mij had eergisteravond een mooie actie

Hij had de hele dag buitengewerkt in de regen, dus zijn werkschoenen waren doorweekt.
Bij hem thuis (boerderij) zijn ze een betonvloer aan het uitbreiden, en dan werd onderheid. 's Avonds zou hij even de betonnen paalkoppen ff snellen (bovenste stuk beton weghalen en alleen de wapening laten zitten, die later gekoppeld worden met de wapening van de fundering)
Dus hij trok zijn gympies aan en gaat aan de slag. Na een uurtje stapt ie met z'n voet bovenop een afgeknipt stuk wapeningsstaal, en die schiet zo door z'n zool heen.
resultaat: gat van 1 cm in zijn voet, loopt mank en sinds gisteren een penicilinekuurtje (wond begon te ontsteken)
(auw-smiley?)
En ook een tetanus-prikje hoop ik?
pi_28582327
Ik ben 4 jaar geleden van het dak gelazerd toen ik een schotel aan het ophangen was... heel stom toen ik de schotel oppakte (inc. bevestigingstang) werd het te zwaar op de ladder waardoor de onderkant omhoog kwam en dus de ladder de weg naar beneden had gevonden. Ik zette mijn handen op het dak en ik zou mezelf wel opvangen in de dakgoot.... dat lukte ook wel... maar dat dak was een leiendak... en die leien worden op zijn plaats gehouden door haakjes... één van die haakjes heeft de hele binnenkant van mijn linkerpink gezien. 9 hechtingen, zenuwen door en later viel er nog een stukje af . Het is nog niet helemaal in orde met die pink.

De pink

Het bewuste dak
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
  donderdag 7 juli 2005 @ 11:26:55 #86
49558 1-of-6Billion
pi_28582465
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:22 schreef Chief het volgende:
Ik ben 4 jaar geleden van het dak gelazerd toen ik een schotel aan het ophangen was... heel stom toen ik de schotel oppakte (inc. bevestigingstang) werd het te zwaar op de ladder waardoor de onderkant omhoog kwam en dus de ladder de weg naar beneden had gevonden. Ik zette mijn handen op het dak en ik zou mezelf wel opvangen in de dakgoot.... dat lukte ook wel... maar dat dak was een lijendak... en die lijen worden op zijn plaats gehouden door haakjes... één van die haakjes heeft de hele binnenkant van mijn linkerpink gezien. 9 hechtingen, zenuwen door en later viel er nog een stukje af . Het is nog niet helemaal in orde met die pink.

[afbeelding]
De pink

[afbeelding]
Het bewuste dak
Je plaatjes doen het niet

AUWIE
pi_28584465
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:21 schreef 1-of-6Billion het volgende:

En ook een tetanus-prikje hoop ik?
ja, die had ie direct gehaald, en ook ontsmet en in sodawater gezeten, maar toch na een dag ontstoken
quote:
Ik ben 4 jaar geleden van het dak gelazerd toen ik een schotel aan het ophangen was... heel stom toen ik de schotel oppakte (inc. bevestigingstang) werd het te zwaar op de ladder waardoor de onderkant omhoog kwam en dus de ladder de weg naar beneden had gevonden. Ik zette mijn handen op het dak en ik zou mezelf wel opvangen in de dakgoot.... dat lukte ook wel... maar dat dak was een leiendak... en die leien worden op zijn plaats gehouden door haakjes... één van die haakjes heeft de hele binnenkant van mijn linkerpink gezien. 9 hechtingen, zenuwen door en later viel er nog een stukje af . Het is nog niet helemaal in orde met die pink.

[afbeelding]
De pink

[afbeelding]
Het bewuste dak
das idd een stevige wond, en nu vier jaar later nog steeds last ervan joh?
pi_28587715
last is misschien een groot woord... maar door de kapotte zenuwen voelt ie 'raar' aan...
(.)(.) | J'habite à Tavernes, le Var, France.
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:52:44 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28590641
Ai!
pi_28591401
Aaaa, dat is niet prettig, maar waarschijnlijk beter dan naar beneden lazeren en weet ik wat allemaal breken ....

Ja ja, elk nadeel hep ze voordeel
pi_29024879
Ok, hier kan nog wel een postje achteraan.

Ongeval 1: Ik zat nog op het VBO. Ongelukje met een waterstraatje van een boelbar, waar staalplaten zeer nauwkeurig mee 'doorgesneden' kunnen worden. Er schoot een slangetje los. Gevol platgeslagen stalenneus van mijn rechtervoet. Bont en blauw, nagel groteteen met meerdere scheuren.

Ongeval 2: Grote freestafel voor het fresen van kozijn profielen. Werkklaar, maak de machine schoon met een brostel. Een soort steek door mijn rechterhand, en tafel kleur rood. Kwam met de zijkant van mijn hand tegen de freeskop, die daarop een paar slagen ronddraaide en wta leuke happen neemt. Goed dicht gedrukt, geen hechten nodig.

Ongeval 3 (paar weken geleden): Doorslijpen van een koperen leiding. Slijpschijf breekt af. Apparaat word nog uitdraaiende gelanceerd. Een flinke snee in mijn linker voet, precies tussen de spier van de grote teen en een groot bloed vat. 4 hechtingen. Week niet kunnen lopen.

donderdag 21 juli 2005 @ 23:28:24 #92
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29025208
ik word misselijk
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 22 juli 2005 @ 09:25:05 #93
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_29031987
gruwelijk!
pi_29432846
Ermm...zou je niet een andere carriere overwegen?

In ander nieuws, de ultieme klusblunder:
quote:
EINDHOVEN Een 24-jarige man uit Geldrop
is overleden na een ongeluk bij een
bouwmarkt in Eindhoven. De man had daar
een stapel panelen gekocht. Buiten viel
de kar met het hout over hem heen.Hij
overleed in het ziekenhuis in Nijmegen.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:43:56 #95
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_29433148
Ik heb 4!!!! blaren op 1 hand
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_29447421
ik ging gisteren een stuk van een scharnier wegslijpen uit een kozijn, omdat de schroeven niet meer los wilden. Maar de slijptol die ik kreeg van mijn maat had geen beschermkap meer, want bij de vorige klus kwam mijn maat niet diep genoeg met de kap eraf, dus hij had de kap erafgehaald
voordat ik begon, dacht ik nog, wel ff opletten dat ik niet met mijn hand tegen de schijf aankom.
en vlak voordat ik klaar was, raakte ik hem toch.
de wond viel gelukkig mee, een cm of 2 lang spoor in mijn hand, maar niet diep, dus een pleister was voldoende.
Daarna toch maar wel de beschermkap eropgezet voordat ik verder ging.
pi_29475113
Ik krijg hier kippenvel van, bah! Gelukkig ben ik een schijtebak die niks durft en a-technisch is dus de kans dat mij zoiets gebeurt is 0,00098394
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:47:34 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_29705652
Ingescheurde duimnagel door iets te enthousiast behangsteken bij broer
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 17 augustus 2005 @ 08:47:15 #99
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_29711104
Interressant topic dit. Ik ben nogal een kneus met klussen en ik ben eigenwijs. Zoals het dragen van beschermingsmateriaal. Nu ik deze foto's zo een beetje zie ga ik dat toch maar doen. Zo eigenwijs ben ik dus ook maar niet..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_29738370
1. op school bij plastische opvoeding kreeg ik men potje met verf niet open, dus probeerde ik het met een stanley mes (cutter in het nederlands) en dat ging dus niet, met een hysterische leerkracht, een mooi bloedfonteintje, en nu 4j later nog een litteken van zo'n 7cm in men linker hand

2. bij het afschuren van dingen slaag ik er altijd in om vel van men vinggers te schuren

voor de rest ben ik vrij voorzichtig
pi_29742207
quote:

[afbeelding]
De pink

[afbeelding]
Het bewuste dak
Dat ging van een leien dakje (-1 matig)
pi_30138136
Mijn goden. Dit topic.

*gereedschapskist opbergt en nooit meer tevoorschijn haalt*
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  woensdag 31 augustus 2005 @ 17:55:09 #103
49558 1-of-6Billion
pi_30138343
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:47 schreef Allan24 het volgende:
Mijn goden. Dit topic.

woensdag 31 augustus 2005 @ 17:59:14 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30138449
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:47 schreef Allan24 het volgende:
Mijn goden. Dit topic.

Zal je zien dat je uitschiet met de kaasschaaf of zo

Ik baal eigenlijk best wel dat ik geen kluswond heb om mee te pimpen
Wat voor klusmodje ben je dan
* Twijfelende blik werpt op nieuwe decoupeerzaag...
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_30138684
gezien het feit dat ik zelden goede voorzorgsmaatregelen neem ben ik er tot nog toe altijd best goed vanaf gekomen. Haal wel altijd en eeuwig mijn handen aan van alles en nog wat open maar dat is volgens mij gewoon aangeboren (loop altijd met een voorraadje pleisters rond).

Heb alleen één keer in mijn hand geboord, toen ik met mijn vrije hand de plaat waar ik van onderaf in aan het boren was, kennelijk niet helemaal juist geplaatst had.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_30139853
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:59 schreef Duderinnetje het volgende:

* Twijfelende blik werpt op nieuwe decoupeerzaag...
Decoupeerzagen (en hun grote broer de circelzaag) zijn eng.
pi_30287273
Vrijdag begonnen om een nieuw bureau te maken van mdf, ik dus de werkbank pakken en een mdf plaat an 70 bij 70 eropgelegd. Net dat ik de decoueerzaag wil pakken glijd die mdfplaat er af, precies op me grote teen, was binnen 10 sec blauw. De nagel begint nu een beetje los te laten en het doet nog steeds veel pijn.
pi_57019898
Welke Fok!kers staan er binnenkort in de krant? ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit meeltje gehad heeft:
quote:
Dag Meneer Boekel (?),

Voor een artikel voor de Geassocieerde Pers Diensten over ongelukken ben ik op zoek naar verhalen van mensen die wel eens gewond zijn geraakt bij het klussen of tuinieren. Ik kwam op de site van forum fok terecht waar ik uw verhaal las. Zou u uw verhaal nogmaals over de telefoon aan mij kunnen vertellen? Ik hoop dat dit wellicht morgen nog mogelijk is! Kunt u mij vertellen of en wanneer dit mogelijk is? Alvast bedankt!

Hartelijke groeten,

Annemieke Kooper, redacteur GPD
Nou heb ik er niet zo'n behoefte aan om in de krant te komen, maar het doet me wel herinneren aan een dom / bizar voorval wat ik laatst had...Na jaren zonder ongelukken...

Vanaf November ongeveer leggen we de oude zeilboot van mijn baas op een mooi plekje in de gemeentehaven met verlichting erin, dat geeft een prachtig plaatje, maar bij mij ook een gaatje...

We gebruiken voor de verlichting een verlichting-slang, die we voor de stevigheid met ty-wraps vastmaken aan een touw. Nu stak ik mijn hoofd uit een luik in het voordek, en kreeg dat touw / lichtsnoer tegen m'n hoofd...precies met een ty-wrap in mijn oor! Nou dan weet je dus eerst even niet wat je gebeurt, maar ik kan verklappen dat het niet echt fijn is als zo'n ty-wrap door je trommelvlies prikt.

Het is nu ruim 3 maanden later, na 3 weken was m'n trommelvlies weer dicht en hoorde ik alles weer normaal, alleen heb ik nu wel continu een pieptoon in m'n oor (vergelijkbaar met de piep van een oude tv...maar dan harder...) erg fijn...misschien gaat het nog over maar dat wist de kno arts niet zeker, voorlopig lijkt het wel steeds erger te worden.

PS. dit is een heel oud topic maar met de zoekfunctie kon ik geen andere topics hierover vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')