abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2005 @ 08:38:21 #1
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_26658145
De meeste ongelukjes gebeuren in en om het huis. Vooral tijdens het doen van huishoudelijk werk en andere klusjes.
Welke (ernstige) verwondingen heb jij al opgelopen tijdens de Meimaand Klusmaand?

* heeft tijdens het rooien van bamboe zijn pols aan de bamboe gespiest en ternauwernood een slagaderlijke bloeding ontlopen
I follow you......but not on Twitter
  maandag 2 mei 2005 @ 08:42:33 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26658185
Ik nooit wat wel veel gezien. Wel eens op het dak van een LTS naar vingers lopen zoeken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 2 mei 2005 @ 08:49:05 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26658254
Verstandige klussers hebben dat niet, die dragen al naar gelang het werk, handschoenen, veilighidsbril en gehoorbeschermers.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 2 mei 2005 @ 08:51:21 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26658278
quote:
Op maandag 2 mei 2005 08:38 schreef 1-of-6Billion het volgende:
De meeste ongelukjes gebeuren in en om het huis. Vooral tijdens het doen van huishoudelijk werk en andere klusjes.
Welke (ernstige) verwondingen heb jij al opgelopen tijdens de Meimaand Klusmaand?

* 1-of-6Billion heeft tijdens het rooien van bamboe zijn pols aan de bamboe gespiest en ternauwernood een slagaderlijke bloeding ontlopen
Doe je goed!
We willen dan natuurlijk wel foto's van de pleisters, blauwe nagels etc. etc.
pi_26658316
quote:
Op maandag 2 mei 2005 08:49 schreef Pikkebaas het volgende:
Verstandige klussers hebben dat niet, die dragen al naar gelang het werk, handschoenen, veilighidsbril en gehoorbeschermers.
een slijptol ragt zo door je handschoentje heen hoor en een blauwe vinger is daarmee ook niet te voorkomen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_26658324
quote:
sissy
pi_26658627
hmm.. ben bang (maar ook wel benieuwd) naar de bloederige foto's
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  maandag 2 mei 2005 @ 09:18:47 #8
49558 1-of-6Billion
pi_26658662
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:17 schreef addie84 het volgende:
hmm.. ben bang (maar ook wel benieuwd) naar de bloederige foto's
geef me 5 minuten
  maandag 2 mei 2005 @ 09:22:43 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26658718
Oh, ik zei toch wel pleisters hè?
Ik bedoel... er hoeven geen afbeeldingen van afgehakte ledematen, losliggende tanden etc. etc. Needless to say hoop ik, maar toch.
pi_26658736
Oh, hier heb ik ook nog wel wat voor. Plastic hoeklijntje nodig voor in mijn raamkozijn. Moest een klein hoekje uit, dus ik zou dat wel even met een Stanleymes doen. Dat ging prima, tot ik er nog een klein randje extra af moest hebben. Werk dus kort vast gepakt, en veel kracht gezet. En uitgeschoten...
Snee over de bovenkant van mijn duim, door de nagel heen, 3 mm diep. Zijkant van wijsvinger zelfde probleem, maar minder diep en breder.

En tot overmaat van ramp: Geen pleisters in huis, en op zondag... Met theedoek om klauw naar een kennis om daar wat verbandtroep te halen. Joy. Dat heeft een paar dagen goed geklopt...
  maandag 2 mei 2005 @ 09:33:05 #11
49558 1-of-6Billion
pi_26658878
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, ik zei toch wel pleisters hè?
Ik bedoel... er hoeven geen afbeeldingen van afgehakte ledematen, losliggende tanden etc. etc. Needless to say hoop ik, maar toch.
Het is alweer 2 dagen geleden dus de ergste schrik is er alweer af, maar voor de tere zieltjes onder ons, dan maar zo foto
pi_26659028
heb een tijd geleden met een riek door mijn veiligheidsschoenen gestoken, maar omdat ik dacht dat ik nooit door mijn schoen gestoken kon hebben en ik zo gauw geen gaatje kon vinden in mijn schoen, nog een paar minuten doorgelopen, maar toen de pijn niet minder werd voorzichtig mijn schoen uitgedaan en toen zag ik een hele rode sok.

Gauw ontsmettingsmiddel erop gedaan en stevig verbonden.

ook mijn schoen goed bekeken, en toen zag ik het gaatje, was precies door een oogje van de veter erin gegaan, vandaar dat ik geen gat in mijn schoen zag.

heb geen foto ervan, wel een heel klein litteken op mijn voet
pi_26659030
aansteller

ik heb wel een keer gehad dat ik voor school een of ander iets voor techniek (2e klas ) in elkaar moest flansen en ik een beetje in tijdnood zat Resultaat: een flinke snee in mijn knie.. zit nu nog een flink litteken
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_26659142
Oeh, school. Zoeen heb ik er ook nog wel Met handenarbeid moesten we iets creatiefs solderen. Daar ik niet woest crea-bea ben, werd het in mijn geval een kubus achtige constructie. Bij het bouwen van de bovenste rib van de kubus ging het een beetje mis. Eerst alle deeltjes netjes ingesmeerd met S39, vervolgens de bovenste rib vastpakken en op zijn plaats houden, en heel geconcentreerd daar houden. Dus op geheugen de soldeerbout (type: gigantisch, nog gebruikt bij het bouwen van de titanic) van tafel pakken. En vervolgens de soldeerbout bij het hitte-element vastpakken. Met 3 vingers...

3 prima brandwonden dus, die nog weken pijn gedaan hebben. Wel prettig, kon niet schrijven, dus lekker lui in de les
  maandag 2 mei 2005 @ 09:48:43 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26659170
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:33 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Het is alweer 2 dagen geleden dus de ergste schrik is er alweer af, maar voor de tere zieltjes onder ons, dan maar zo foto [afbeelding]

Die had niet per se achter een link gehoeven hoor!
  maandag 2 mei 2005 @ 09:51:17 #16
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_26659208
Ik heb een keer een stukje van mijn pink afgesneden met een stanley-mes ..dat doet het nu nog steeds goed bij de chickies
  maandag 2 mei 2005 @ 09:52:05 #17
49558 1-of-6Billion
pi_26659217
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Die had niet per se achter een link gehoeven hoor!
'kHad niet zoveel zin om de policy door te spitten op zoek naar referenties over (open) wonden
Dus maar geen risico gelopen....
  † In Memoriam † maandag 2 mei 2005 @ 12:59:28 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_26664350
Ik heb alleen maar oorlogswonden bij het klussen, vooral als ik een zakmes gebruike n die in moet klappen. Daar zit gewoon standaard een stukje vlees tussen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_26665723
Op mijn middelbare school zat een jongen die met zijn lange lokken tussen de kolomboormachine was gekomen . Die had dus een flinke kale plek en hoofdpijn. Zelf ontkom ik meestal gelukkig aan de pijnlijke gevallen, het enige wat ik momenteel zie is een stukje vel dat klemzat toen ik de zijkant van een aanhanger vast zette.
pi_26667082
Keb ooit een stanleymes tussen mijn duim en wijsvinger gezet .
Diepe snee, ik was te lam om naar het ziekenhuis te gaan om te hechten (+ ik dacht, ooooh dat valt wel mee). Naja, nu zit er een mooi litteken.
Ik zal der wel ff een foto van maken. (Litteken that is).
  maandag 2 mei 2005 @ 14:36:38 #21
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_26667387
Wel in mei (of rond die tijd, kan ook juni zijn geweest ):

Was bij mijn werkgever aan't helpen met verhuizen, en om snel van het ene pand bij het andere te zijn even op de achterbumper van de aanhanger gaan staan. 't ding was 1,80 hoog of zo en gesloten dus de bestuurder zag 't niet. Omdat het maar 150 meter over een industrieterrein was dacht ik dat hij niet zo hard zou rijden...

Asfalt doet zeer als je er met 20 km/u overheen rolt
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  maandag 2 mei 2005 @ 14:49:54 #22
49558 1-of-6Billion
pi_26667831
Het is nog wel een beetje slapjes met die foto's
Foto's van littekens zijn uiteraard ook welkom!!!1!11!
  Moderator maandag 2 mei 2005 @ 19:03:22 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_26672949
Tijd geleden op het werk wel een serieus klusongevalletje meegemaakt.. Heb er ook een wijze les van geleerd betreffende ladders / trappen

*************** BEGIN OF FLASHBACK *******************
Woensdag en Donderdag waren ik en een collega bezig met het aanleggen van een brandmeldinstallatie in een schoenenzaak (bristol) in Winterswijk. Op woensdag hadden we alle buizen aangelegd en de kastjes al geplaatst waarin dan later die brandmelders worden geplaatst (je weet wel die rode kastjes met zo'n glaasje ervoor wat je in moet slaan bij brand )

Afijn, donderdag begonnen met het trekken van die kabels. Door die buizen moesten twee (stugge) kabeltjes getrokken worden (1 dikke van 0,5 mm doorsnede en één van 0,2 mm volgens mij )

We komen op een gegeven moment waar mijn collega die kabel niet goed meer kon aanvoeren en ik die veer die wij aan die kabel hadden geknoopt niet vastkon pakken. Ik pak dus een tangetje en krijg op die manier 10 cm veer eruit waar ik zelf verder aan ga trekken met mijn handen. Hij ging wat stroef dus ik dacht ik geef hem even een zetje; en pak die veer vast met twee handen en ga daar aantrekken (ik stond op een trap op 4 meter hoogte onder het systeemplafond :$ tijdens deze actie)

En nu komt het...}:|/

Met dat ik met twee handen even een klein rukje geef; knapt die veer los van de kabel waardoor ik in één keer geen weerstand meer had; ik dus achterover van de trap val met die veer in mijn handen. Ik in een reflex mij vast probeer te grijpen aan een stuk stelling wat ik zo lost trek (plaatjes dienden als decoratie, was van alluminium..)

Ik boven op een stelling terechtkom; ik met mijn hand op een schap in die stelling dubbelklap en ik met een grote knal op de grond terecht kom.

Het gevolg daarvan staat op deze foto (net 5 weken gewerkt en nu al voor een week of vier uitgeschakeld

(Zwaar gekneusd; paar weken rust houden)

*************** END OF FLASHBACK *******************

Nu wel weer hersteld hoor; al kan ik het bij hoge belasting best nog wel goed voelen soms
  maandag 2 mei 2005 @ 20:25:21 #24
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_26675734
meestal valt het wel mee met mij. Vaak niet meer dan een schrammetje.'

het schrammetje op mijn duim komt van de wc afvoer die ik heb aangepast die net wel met een beetje bruut beleid paste (had de pijp nog niet afgebraamd}

het litteken daarnaast kwam van een dik stuk SCHERP ijzerdraad waarmee ik tijdelijk ff een tl bak mee wou ophangen

ps heb m'n voorpoot ff oder de scanner geplaatst wegens gebrek aan digicam.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  maandag 2 mei 2005 @ 21:10:24 #25
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_26677271
quote:
Dat kan je, letterlijk, ook overdrijven! Dit is weliswaar geen [KLU] verhaal maar een [WGR] verhaal, maar toch:

Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ik o.a. monsters moest boren uit blokken zilver. Deze blokken wogen zo'n 50 kilo per stuk en waren van buiten behoorlijk stekelig, alleen met handschoenen op te pakken dus.

Als ze eenmaal onder de boormachine lagen, dan éérst handschoenen uit en dán boren! De laboratorium-chef was een eigenwijs die wel met handschoenen aan boorde, tot hij op een dag met een zeer bleke neus naar het AMC kon omdat de boor zijn handschoen had gegrepen en bijna zijn duim er af geknepen had (het leer van de handschoen werd razendsnel opgedraaid als een soort van duimschroef).

Dus: jongens en meisjes: boren? dan geen handschoenen aan!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')