Tijd geleden op het werk wel een serieus klusongevalletje meegemaakt.. Heb er ook een wijze les van geleerd betreffende ladders / trappen
*************** BEGIN OF FLASHBACK *******************
Woensdag en Donderdag waren ik en een collega bezig met het aanleggen van een brandmeldinstallatie in een schoenenzaak (bristol) in Winterswijk. Op woensdag hadden we alle buizen aangelegd en de kastjes al geplaatst waarin dan later die brandmelders worden geplaatst (je weet wel die rode kastjes met zo'n glaasje ervoor wat je in moet slaan bij brand
![]()
)
Afijn, donderdag begonnen met het trekken van die kabels. Door die buizen moesten twee (stugge) kabeltjes getrokken worden (1 dikke van 0,5 mm doorsnede en één van 0,2 mm volgens mij )
We komen op een gegeven moment waar mijn collega die kabel niet goed meer kon aanvoeren en ik die veer die wij aan die kabel hadden geknoopt niet vastkon pakken. Ik pak dus een tangetje en krijg op die manier 10 cm veer eruit waar ik zelf verder aan ga trekken met mijn handen. Hij ging wat stroef dus ik dacht ik geef hem even een zetje; en pak die veer vast met twee handen en ga daar aantrekken (ik stond op een trap op 4 meter hoogte onder het systeemplafond :$ tijdens deze actie)
En nu komt het...}:|/Met dat ik met twee handen even een klein rukje geef; knapt die veer los van de kabel waardoor ik in één keer geen weerstand meer had; ik dus achterover van de trap val met die veer in mijn handen. Ik in een reflex mij vast probeer te grijpen aan een stuk stelling wat ik zo lost trek (plaatjes dienden als decoratie, was van alluminium..)
Ik boven op een stelling terechtkom; ik met mijn hand op een schap in die stelling dubbelklap en ik met een grote knal op de grond terecht kom.
Het gevolg daarvan staat op deze foto (net 5 weken gewerkt en nu al voor een week of vier uitgeschakeld
(Zwaar gekneusd; paar weken rust houden)
*************** END OF FLASHBACK *******************
Nu wel weer hersteld hoor; al kan ik het bij hoge belasting best nog wel goed voelen soms