tis een uurtje of vier rijden geloof ik naar Washington. Je kan een nachtje daar blijven, er schijnt daar verder niet al te veel te zien zijn (behalve het witte huis en musea)quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:04 schreef evil-me het volgende:
ik ga van 3 tot 12 augustus naar new york en verblijf in een jeugdherberg The wanderers inn
iemand ervaring
verder is het te doen om een dag op en neer te gaan naar washington ivm met vans warped tour.
Waar je op vliegt lijkt me niet zo spannend; zou gewoon de gunstigste vlucht nemen (qua vliegtijden en geld)... Qua reistijd scheelt het weinig, of je nou van JFK of van Newark moet komen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:52 schreef Jaguarized het volgende:
En wat versta je dan onder het centrum? Port Authority busstation?
Ben nog een beetje op zoek naar wat meer antwoorden/reacties...wil de vlucht namelijk zsm gaan boeken...
Van Newark Airport naar New York Penn Station kost USD 11.55 met Airtrain en vervolgens de NJTransit. Dan betaal je daarna nog 2 dollar voor de metro naar het hostelquote:Op woensdag 11 mei 2005 22:08 schreef Jaguarized het volgende:
Wat kost een ritje naar Newark dan ongeveer?
Ik zou voor vlucht 1 via Kopenhagen gaan. je hebt daar een kortere overstaptijd op de terugweg en je gaat iets later weg. Als je nog een andere keuze heb zou ik altijd voor de laatste vlucht kiezen (rond 23.00) dan heb je de kans dat je wat meer kan slapen en minder last hebt van een jetlag (uit eigen ervaring).quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:04 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm keuze wordt moeilijk, JFK is een paar euro duurder, om de een of andere reden neig ik naar JFK. Newark heeft als voordeel dat ik terugvlieg via Kopenhagen en langer in NY kan zijn, ook al is het maar een uurtje
Stonden de branstoftoeslag, poliskosten, assurantiebelasting, annuleringsverzekering, reisverzekering, vliegticketverzekering er wel bij?quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:01 schreef Jaguarized het volgende:
Na het invoeren van gegevens worden de totale kosten van 393 euro ineens flink verhoogd: De oorspronkelijke kosten van 393 euro die bestonden uit security tax en luchthaven tax worden verhoogd met onderstaande kosten:
US tax: 20 euro
Customer Service Charge: 35 euro
Boekingskosten: 25 euro
Ze gaan me toch niet vertellen dat er 35 euro moet worden neergelegd voor het maken van een fototje en een vingerafdrukje?!? Boekingskosten voor e-ticket vind ik ook zwaar overdreven. Je betaalt 25 euro voor een e-ticket, dus zo'n a4 ding, a la voucher.
De poliskosten, assurantiebelasting, annuleringsverzekering, reisverzekering, vliegticketverzekering heb ik allemaal weggelaten, ik ga er niet vanuit dat United ineens failliet is.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:32 schreef hmmmmmmmmm het volgende:
[..]
Stonden de branstoftoeslag, poliskosten, assurantiebelasting, annuleringsverzekering, reisverzekering, vliegticketverzekering er wel bij?
Vliegticketprijzen zijn er ondoorzichtig. De ene maatschappij rekent de ene tax/toeslag/verzekering wel, de andere weer niet. Kijk uiteindelijk echt naar de prijs die je betaalt. ook vele prijzen hier genoemd op het forum zijn excl. verborgen addertjes.
newark is volgens mij veel rustiger, toen wij er aankwamen was er echt niemand. Met de bus naar PA kost ongeveer 13 USD d8 ik en duurt ongeveer 3 kwartier. Maar ik snap nog steeds niet waarom je zo'n heisa maakt over de airportsquote:Op woensdag 11 mei 2005 23:04 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm keuze wordt moeilijk, JFK is een paar euro duurder, om de een of andere reden neig ik naar JFK. Newark heeft als voordeel dat ik terugvlieg via Kopenhagen en langer in NY kan zijn, ook al is het maar een uurtje
Je moet vanaf 26 juni een biometrisch paspoort met een gelaats scan hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 08:24 schreef evil-me het volgende:
ik hoorde iets over het biometrisch paspoort wie weet hoe dat precies zit. Dacht dat het pas in september zou worden ingevoerd maar nu wordt juli gezegd
serieusquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:33 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Je moet vanaf 26 juni een biometrisch paspoort met een gelaats scan hebben.
26 oktober en dat geldt alleen voor NIEUWE paspoorten:quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:33 schreef Dizzee het volgende:
Je moet vanaf 26 juni een biometrisch paspoort met een gelaats scan hebben.
Ja, ALLEEN als je een nieuw paspoort krijgt na 26 oktober.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:51 schreef Dr_Evil het volgende:
Ja, die laatste zin zou je ook even moeten onderstrepen.. Nederland haalt die deadline dus niet en dus moet je een visum halen.. De vraag is even hoeveel die moet gaan kosten..
Nee, geen plee.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:30 schreef Dr_Evil het volgende:
Iemand ervaring met Americana Inn.. Goedkoopste dat ik kan vinden en de reviews op tripadvisor zijn redelijk.. Domme vraag: shared bathrooms betekend ook geen toilet op je kamer?
dit ongeveer?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:48 schreef Jeroenus het volgende:
Visum krijg je in het vliegtuig. Zo'n groen strookje krijg je en nog een formuliertje met vragen of je een Nazi-verleden hebt
Vliegticketverzekering is verplicht dacht ik.quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:42 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
De poliskosten, assurantiebelasting, annuleringsverzekering, reisverzekering, vliegticketverzekering heb ik allemaal weggelaten, ik ga er niet vanuit dat United ineens failliet is.
Het kan zijn dat die taxen alleen gelden als je overstapt in de VS.quote:Ik vind het gewoon nogal vreemd dat World Ticket Center de enige is die een dergelijke US Tax en CSC heeft voor zover ik gezien heb. Ik belde zojuist nog met een vriendin die bij D-Reizen werkt en die had er nog nooit van gehoord.
Bij Pennsylvania krijg je, net zoals bij alle online boekingen, gewoon een email ter bevestiging.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:03 schreef Dr_Evil het volgende:
En het online boeken van een hotel (newyorkhotels.com enz.) werkt dat een beetje.. Gelijk betalen? Wat voor bevestiging krijg je enz.. ?
ik vlieg ook met Delta Airlines over twee weken , een paar jaar geleden heb ik met United Airlines gevlogen , zij hadden van die kleine tv's in de rugleuning van de persoon voor je , zodat je je eigen tv had met meerdere zenders , ik geloof niet dat Delta dat heeft, da's wel jammerquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:58 schreef smesjz het volgende:
Delta Airlines.
Jammer, want vroegah was Iceland Air de allergoedkoopstequote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:58 schreef smesjz het volgende:
Ik zit van 18 mei tot 1 juni in NYC. Vliegen vanuit Keflavik (IJsland), waar ik nu zit is het onbetaalbaar. Terug naar NL en vanaf daar vliegen is dus goedkoper ivm concurrentie. Ik wil absoluut naar zo'n honkbal wedstrijd toe. Yankees doen het dan wel niet zo bijzonder, maar tis meer voor de ervaring.
Ik was lekker laat met boeken (week van te voren) dus goedkoop is het allemaal niet. Maar ik heb er erg zin in. Iedere dag vroeg op en laat naar bedGenoeg te zien en te doen. Vlucht gaat via Delta Airlines.
Ja, maar die vliegt helaas niet op NY. Wel Atlanta of Cincinnati.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:17 schreef Jaguarized het volgende:
Delta heeft dat toch in die nieuwe 777 serie?
Ik heb iPod + Dante's Divina Comedia bij. TV kijken vind ik niet zo bijzonder. In januari had ik van Copenhagen naar Keflavik een film met Steve Martin en nog zo'n grietje gezien. Father of the bird part 2, echt zaaddodend slechtquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:13 schreef Xlarge het volgende:
[..]
ik vlieg ook met Delta Airlines over twee weken , een paar jaar geleden heb ik met United Airlines gevlogen , zij hadden van die kleine tv's in de rugleuning van de persoon voor je , zodat je je eigen tv had met meerdere zenders , ik geloof niet dat Delta dat heeft, da's wel jammer
Dat is wel erg kut en dat vliegtuig is wel erg brak. Heb met Basiqair (nu Transavia) vorig jaar mei ongeveer 5 uur moeten wachten in Rotterdam op vlucht naar Stockholm. Brandde een of ander lampje dat niet hoorde te branden. Beter safe dan sorry, maar het verpest wel je vakantie zo.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:28 schreef MofoF1 het volgende:
Ja, lekker... Delta...
Vloog vorige week dinsdag naar NY, met een enorm wrak. Waren we boven de oceaan, ging er iets in de motor stuk: 'ladies and gentlemen, we've got a slight problem with the right engine'. Lek kerosinefilter of zo. Voorzorgslanding op Shannon Airport in Ierland, 5 uur vast gezeten daar, want het nieuwe filter moest uit Londen komen.
Wat een doffe ellende...
Fotootje:
[afbeelding]
Je, en het is helemaal balen als je maar drie dagen hebt in totaal, dat kan je die vijf uur wel gebruiken in de stad...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:35 schreef smesjz het volgende:
[..]
Dat is wel erg kut en dat vliegtuig is wel erg brak. Heb met Basiqair (nu Transavia) vorig jaar mei ongeveer 5 uur moeten wachten in Rotterdam op vlucht naar Stockholm. Brandde een of ander lampje dat niet hoorde te branden. Beter safe dan sorry, maar het verpest wel je vakantie zo.
En heb iets dergelijks gehad met Virgin Express van Copenhagen naar Brussel. Er moest gewacht worden op een motor onderdeel uit Spanje
Bij de HMV (cd winkel) kun je kaartjes kopen.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:55 schreef forzaola het volgende:
Ik ben van 22 tm 28 mei in NY. En nou zou ik graag een keer naar een wedstrijd van de yankees gaan.
Weet iemand hoe ik dat het best kan aanpakken?
Kan je gewoon daar een kaartje scoren of hebben ze net zoals in nl een clubkaart systeem of zo...
Iemand?
Wat is er brak aan dat vliegtuig? Alleen de verf bladdert er een beetje af...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:35 schreef smesjz het volgende:
[..]
Dat is wel erg kut en dat vliegtuig is wel erg brak. Heb met Basiqair (nu Transavia) vorig jaar mei ongeveer 5 uur moeten wachten in Rotterdam op vlucht naar Stockholm. Brandde een of ander lampje dat niet hoorde te branden. Beter safe dan sorry, maar het verpest wel je vakantie zo.
En heb iets dergelijks gehad met Virgin Express van Copenhagen naar Brussel. Er moest gewacht worden op een motor onderdeel uit Spanje
MofoF1 noemt het een 'wrak', dus het zal niet alleen de verf zijn geweest. Anyway, ik heb het betreffende vliegtuig niet van binnen gezien en baseerde mijn oordeel alleen op die foto. Het is volgens mij een kleine moeite om het verven en afbladderde verf kan ook een teken zijn van slecht onderhoud.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:44 schreef Douwe het volgende:
[..]
Wat is er brak aan dat vliegtuig? Alleen de verf bladdert er een beetje af...
quote:Op zondag 15 mei 2005 16:04 schreef smesjz het volgende:
[..]
Het is volgens mij een kleine moeite om het verven
Kan idd voordeliger zijn. Ter plekke een hotelkamer boeken is vaak nog voordeliger. Tenminste zo heb ik het ervaren.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:00 schreef smesjz het volgende:
Volgens de reisorganisatie is dit een 2,5 sterren hotel. Wat is het probleem dan precies? Deze omschrijving hoort bij het Malibu hotel en de prijs voor een kamer is op de website significant lager dan wat ik moet betalen, dus ik had net zo goed zelf kunnen boeken denk ik dan.
Ja, maar loop je dan niet het risico dat je alleen dure plekken hotels tegen komt? Zeker als je op zoek bent naar een budget hotel....quote:Op zondag 15 mei 2005 16:13 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Kan idd voordeliger zijn. Ter plekke een hotelkamer boeken is vaak nog voordeliger. Tenminste zo heb ik het ervaren.
Ik vlieg wel eerst naar Atlanta met Delta , maar niet in een 777 maar een 767 , heeft die ook die kleine tv's in de stoelen, of niet ?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:38 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Ja, maar die vliegt helaas niet op NY. Wel Atlanta of Cincinnati.
Nee. Ik hoorde trouwens ook dat als je een koptelefoon wil hebben, dat je dan 2 euro moet betalen.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:16 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik vlieg wel eerst naar Atlanta met Delta , maar niet in een 777 maar een 767 , heeft die ook die kleine tv's in de stoelen, of niet ?
Weet niet hoe dat ik NY is. In andere (amerikaanse steden) had ik daar geen last van. Je zou eventueel 1 nacht kunnen boeken en van daaruit verder kijken.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:04 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ja, maar loop je dan niet het risico dat je alleen dure plekken hotels tegen komt? Zeker als je op zoek bent naar een budget hotel....
Nee. Wel in business.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:16 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ik vlieg wel eerst naar Atlanta met Delta , maar niet in een 777 maar een 767 , heeft die ook die kleine tv's in de stoelen, of niet ?
Volgens mij niet hoor. Kreeg gratis deken, kussen en koptelefoon.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:21 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee. Ik hoorde trouwens ook dat als je een koptelefoon wil hebben, dat je dan 2 euro moet betalen.
quote:There are 12 channels of audio entertainment on this plane. In Economy, you'll need the special double prong headphone adapter to use your own headphones. If you need to purchase headphones the cost is $2.
Ik heb het er maar niet opgewaagd, maar misschien iets voor een andere keer. Online boeken lijkt me ook wel wat zonder tussenkomst van reisorganisatie, maar nu ik heb alles laten regelen i.v.m. studie in buitenland en ik had er niet zo veel tijd voor.quote:Op zondag 15 mei 2005 17:24 schreef Dizzee het volgende:
Weet niet hoe dat ik NY is. In andere (amerikaanse steden) had ik daar geen last van. Je zou eventueel 1 nacht kunnen boeken en van daaruit verder kijken.
Same here.. Al was het wel lekker krap in dat vliegtuig.. Dus geen UA taferelen..quote:Op zondag 15 mei 2005 17:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Kreeg gratis deken, kussen en koptelefoon.
Nooit gehoord trouwens dat je daarvoor moet betalen.![]()
Ik lees dat ik stoel 34A heb en volgens mij heb ik dan geen stoel voor mij...quote:Op zondag 15 mei 2005 23:23 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Same here.. Al was het wel lekker krap in dat vliegtuig.. Dus geen UA taferelen..![]()
is gratis hoorquote:Op zondag 15 mei 2005 17:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor. Kreeg gratis deken, kussen en koptelefoon.
Nooit gehoord trouwens dat je daarvoor moet betalen.![]()
Delta toch? Dan is het een stoel aan het raamkant, maar je hebt wel gewoon een stoel voor je als ik het zo zie. Ik heb 35G en terug 33A.quote:Op maandag 16 mei 2005 01:30 schreef smesjz het volgende:
[..]
Ik lees dat ik stoel 34A heb en volgens mij heb ik dan geen stoel voor mij...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |