abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 september 2005 @ 23:16:46 #101
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_30873978
en wat doet zo een ding dan?

En 1 vraag he. Als toch je gehele blok er uit is waarom maak je dat niet direct op en top schoon zo dat het 1 en al bling bling is.

Ziet er toch stukken mooier uit?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_30874552
Antw:

wat doet welk ding dst? de AEM? das een programmeerbare ECU ( via de Laptop ), zo kan je vanalles instellen:

Fuel Table Automapping
Base Maps Included
Programmable Traction Control
Onboard 512kb Datalogger
10 Cyl Sequential Fuel Injection
16 General Purpose Outputs
7 Definable Switch Inputs
Electronic Boost Control
Soft Cut Rev Limiters
2 Step Launch Control
Wet or Dry Nitrous Control
Definable Knock Control
Full Idle Control
4 EGT Inputs w/Fuel Control
16/32 Hybrid High-Speed Processor

en genoeg meer


Waarom niet geheel schoonmaken? blok komt zo uit Japan, en is puur om even Stock te gaan rijden, daarna word er een compleet blok opnieuw gebouwd, alleen dan volledig Aftermarket, een leuk project dus nog
pi_30874589
PS ik en Noidea houden niet echt van BlingBling
  vrijdag 23 september 2005 @ 23:43:18 #104
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_30874739
Hoe kom je aan al die kennis van auto's ? Ten minste ik mag aannemen dat je er toch aardig wat van afweet, 90 % van de termen waarmee je 2 posts hierboven gooit heb ik nog nooit van gehoord.
It's okay to be white
  zaterdag 24 september 2005 @ 00:00:06 #105
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_30875233
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:37 schreef Estolan het volgende:
PS ik en Noidea houden niet echt van BlingBling
NOu ja bling bling bedoel ik ook niet echt. Maar wel gewoon dat je zegt van WOW dat is als nieuw zo mooi
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_30876794
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:16 schreef ook_gek het volgende:
en wat doet zo een ding dan?

En 1 vraag he. Als toch je gehele blok er uit is waarom maak je dat niet direct op en top schoon zo dat het 1 en al bling bling is.

Ziet er toch stukken mooier uit?
Inderdaad. Ik zag eergisteren nog bij A racing car is reborn een gerevideerd en schoongemaakt blok van een E-type. Wauw.
Age of fruity enlightenment!
pi_30879648
Omdat het blok er niet zolang in blijft zitten. Er komt toch uiteindelijk een getuned blok in.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_31081004
Lekker project

*terugvindpost*
pi_31082461
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:52 schreef Just0 het volgende:
Lekker project

*terugvindpost*
Idd, gaat denk ik wel strak worden.
pi_31169015
wat een sooi pimp spullen.

Goed bezig!
pi_31170858
Zijn jullie aanstaande weekend er weer om te sleutelen? dan kom ik ook nog wel langs
pi_31185994
ik ben er wel denk ik, zondag ofzo
pi_31186535
Ikke denk ik niet, maar als je naar een keertje je supra komt showen, kunnen we meteen een 400m sprint doen....
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_31209484
LOL


2Step


BANG BANG BANG IEIIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIE


doei .......
pi_31214423
Weer wat foto's erbij



Blokkie erin, OEH nice Alu Poelie


Oooooooh 2 vingers, ruimte genoeg


ander aanzicht


Sweeeeeeet!!!!
pi_31224650
Zekers sweet, wanneer komen er weer foto's van het geheel?
pi_31235228
Als tie rijdt maak ik in elk geval wat foto's, ik kan niet zeggen wanneer dat precies zal zijn.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_31277959
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:29 schreef Estolan het volgende:
Weer wat foto's erbij


[afbeelding]
Blokkie erin, OEH nice Alu Poelie

[afbeelding]
Oooooooh 2 vingers, ruimte genoeg

[afbeelding]
ander aanzicht

Sweeeeeeet!!!!
Is die remschijf nu zo erg verroest of lijkt dat zo?
pi_31278162
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:52 schreef zBus het volgende:

[..]

Is die remschijf nu zo erg verroest of lijkt dat zo?
Is roest idd, maar dat is met 1x remmen weg.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:04:00 #120
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_31278164
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:52 schreef zBus het volgende:

[..]

Is die remschijf nu zo erg verroest of lijkt dat zo?
Dat is zo, laat je eigen auto maar eens een week buiten staan zonder te rijden en dus te remmen
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:06:16 #121
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_31278208
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 23:43 schreef Chokeme het volgende:
Hoe kom je aan al die kennis van auto's ? Ten minste ik mag aannemen dat je er toch aardig wat van afweet, 90 % van de termen waarmee je 2 posts hierboven gooit heb ik nog nooit van gehoord.
Het eerste deel van de vraag ben ik ook benieuwd naar al gok ik zo dat het een kwestie is van veel doen icm een grote interesse want daar leer je sowieso het meeste van.
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_31278535
uhm tja, ben iemand die iets wil bereiken, en die het gewoon doet
koop een auto waaraan je wilt sleutelen, download het volledige handboek, en ga proberen
als je er niet uitkomt, raadpleeg dan het handboek, en begin weer opnieuw

Verder is het omdat ik in mn weekend help bij De supra tuner van Nederland, @ Supra City, daar leer je verdomt veel van. Blokken uit en in elkaar zetten, hoe je een AEM instelt, etc. Sleutelen aan Supra MK3's, MK4's, Skyline's, 200sx S13 + S15, Celica GT-Four en ga zo maar door
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:42:58 #123
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_31364837
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:22 schreef Estolan het volgende:
uhm tja, ben iemand die iets wil bereiken, en die het gewoon doet
koop een auto waaraan je wilt sleutelen, download het volledige handboek, en ga proberen
als je er niet uitkomt, raadpleeg dan het handboek, en begin weer opnieuw

Verder is het omdat ik in mn weekend help bij De supra tuner van Nederland, @ Supra City, daar leer je verdomt veel van. Blokken uit en in elkaar zetten, hoe je een AEM instelt, etc. Sleutelen aan Supra MK3's, MK4's, Skyline's, 200sx S13 + S15, Celica GT-Four en ga zo maar door
Zo'n beetje hetzelfde verhaal als ik dus, alleen zou ik niet zeggen dat autotechniek opzich mijn vakgebied is. Het helpt superveel als je een keer kan zien hoe een expert iets doet natuurlijk, daar leer je het snelst van
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_31369204
Hij zei VROEM!

AEM in de S13


De Laptop waarmee de boel geprogrammeert wordt en alles gececkt wordt.


En video matriaal.
http://www.b-woudenberg.s(...)0200SX%20SR20DET.wmv
pi_31376957
Mooi, hij loopt!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 11:11:46 #126
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_31379394
keurig!
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_31386020
Beter! ik kom binnenkort weer eventjes neuzen haha
pi_31398012
Daar komt tenminste geluid uit !!
pi_31414044
ghehe ja nog zonder uitlaat
pi_34754447
Een kleine update:

Alle meters die erin zitten, op 1 na.



En nog een foto van het geheel


Over een week of 2 a 3 wordt de AEM ingesteld en kan ik ermee rijden.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:09:57 #131
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_34759085
Lijkt me een mooi moment!

God speed!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  donderdag 9 februari 2006 @ 00:07:44 #132
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_34886964
Heb je nou nog niet eens die dikke FMIC gepost?
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_34953558
ghehe nee Camera ligt nog in de Shop, na AS weekend ( druk weekend in de RAI ) komen weer update foto's
pi_34955225
\0/
pi_34956008
Gaaaaf
  zaterdag 11 februari 2006 @ 00:08:32 #136
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_34956467
Wat is hier eigenlijk de bedoeling van als het klaar is? Dat het hard rechtvooruit wil geloof ik wel. Dragracen? Driften? Wil het ook een beetje normaal de bocht om met dat soort vermogens? Niet dat je na een tik op je gaspedaal 3 slagen rond gaat
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_34957910
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 00:08 schreef Five_Aces het volgende:
Wat is hier eigenlijk de bedoeling van als het klaar is? Dat het hard rechtvooruit wil geloof ik wel. Dragracen? Driften? Wil het ook een beetje normaal de bocht om met dat soort vermogens? Niet dat je na een tik op je gaspedaal 3 slagen rond gaat
Bedoeling? tja van alles een beetje eigenlijk, er kan altijd nog een traction control systeem op maar rondjes draaien is ook wel leuk.

Oh en nog ff een foto van de intercooler die ingebouwd is:


[ Bericht 9% gewijzigd door noidea op 11-02-2006 01:05:17 ]
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 01:34:25 #138
77352 Hugster
Mandarijntje
  dinsdag 14 februari 2006 @ 12:39:58 #139
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35071966
Mis je zo niet heel veel rijkoeling (lees: gaat de zaag nog in de voorbumper?)?

Verder ziet het er goed uit zolangzamerhand .
Life is too short don't stress every day
pi_35074004
de bumper is aan de binnenkant al helemaal Kaal en de bumperbalk is ook voor 50% verdwenen, genoeg rijwind dus
pi_36773435
ff update met foto's

Uitlaat hangt eronder, Tein Coils en tension-rods gemonteerd, Greddy Intercooler + piping gemonteerd, HKS BoV met Flens ( aangepast op de buis ), stalen remleidingen, Rotora Big Brake Kit (4piston), 200SX S14 Diff ( met nieuwe ophangrubbers ), Front-Subframe opnieuw gecoated met nieuwe bouten, APEXi luchtfilter









pi_36777892
pics werken niet! (kruisjes)
pi_36778242
Ja datalimiet is al overschreden.........
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_36778473
Kaffers bij Wanadoo!!!
pi_36813901
Tein

Ziet er goed uit jongens!
pi_36821733
Dat is toch 'n Hi-Power of niet? (Heb ik ook, lijkt mij dezelfde).

Ziet er verder lekker uit hoor

Had ik maar meer poen ;p
pi_36962176
Wat ik niet snap hè, wat is de relatie tussen Estolan en noidea? 't is de auto van noidea, dat snap ik, maar wat doet Estolan dan?
pi_36962638
ghehe

we kennen elkaar al erg lang, de 200sx van Noidea staat bij Supras.nl waar hij getuned word, en daar sleutel ik in het weekend
pi_36990683
Foto's

Vandaag bezig geweest met het uitboren van de Studs die in de S13 Cat zaten, na een hoop rook en gedoe toch gelukt

alleen past de uitlaat nog steeds niet perfect, de DownPipe moet nog iets worden aangepast



Nog even een foto van de HKS flens die op de Intake buis gelast is



Close-Up
erg mooi werk van Maarten ( EngineShop )

pi_36991729
ziet er goed uit estolan, hoeveel pk heb je ongeveer als ie dalijk klaar is?

wel lekker rellen hier trouwes
pi_36991913
ghehe

a. het is de auto van Noidea
b. hoeveel pk's nog geen id, iig wel meer als 210pk, dat zienw e wel wanneer de AEM goed geprogrammeerd is, ik ben zelf ook erg benieuwd naar het resultaat


Auto zal wel agressiever zijn als Stock, en remmen zal hij zeker gaan doen
pi_37001651
oke,

jij had toch ook een sx?
pi_37001800
Ja, met een Toyota Supra blok erin, maar die rijd nog niet
pi_37043636
die las is kinky werk.
  woensdag 19 april 2006 @ 23:02:39 #156
137749 fast-tuning
Tunuh en Styluh is vet!
pi_37112619
quote:
Arnout wrote:

Takenpakket Oki:
- Kroketjes halen
- Kutklusjes doen zoals tapeinden uit een catalysator boren
- Spullen brengen en halen bij de dealer, motorshop, erik e.d.

Voor de rest is die gast alleen maar irritant, ontzettend eigenwijs en onwetend. Ik heb em er nog nooit op kunnen betrappen dat het 'in 1 keer goed ging'. In het puur hypothetische geval dat hij aan autos van 'klanten' werkt staat of Doki of ik er altijd naast. In de praktijk kan je het dan beter gewoon zelf doen ja.
Wat er in de weekends gebeurt bij mij op de zaak heeft ook weinig tot niets met de bedrijfsvoering te maken. Onze instelling is dat door de weeks aan auto's van klanten gewerkt wordt en in de weekends aan eigen projecten. Helaas lijkt het de laatste tijd weer op een sociaal opvanghuis voor verveelde supra eigenaren (en vier cylinder mietjes). Binnenkort maar weer de bezem er door heen.
Oki is niet in dienst bij mij en al zijn uitlatingen zijn puur op persoonlijke titel. Als hij het heeft over 'wij' dan heeft ie het over zichzelf en misschien zijn tweede ik.
Estolan = Oki @ supras.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door fast-tuning op 19-04-2006 23:10:58 ]
R.I.P. Volkwagen Golf G60
pi_37136389
opruimslotje

en weer open, met het vriendelijke verzoek aan estolan of hij zich nromaal kan gedragen en ontopic kan blijven.

[ Bericht 84% gewijzigd door Alexxxxx op 20-04-2006 19:32:26 ]
pi_37139608
Haal die reply van fast tuning dan ook weg
pi_37139804
ik post alleen maar foto's
pi_37721862
Vandaag weer langs Erik geweest om wat spullen te halen

- Fan-Holder, Custom voor de PWR alu radiateur, zodat er 2 Spal-Fans op gemonteerd kunnen worden, die via de AEM worden aangestuurd



- Stoel-frames, samen met Leon eerst een proef frame gemaakt ( aangezien Sparco geen frames levert voor de 200SX ), stoel gepast en het frame daarna langs Erik gebracht, zodat hij er een stevige versie van kon maken


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-05-2006 22:36:12 ]
pi_38279643
Nog wat foto's, nu toch echt heel bijna gaan rijden.













If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39133658
Vandaag 1e testrun gemaakt met Noidea

even in de avond langs Haarlem gegaan, nu gemapped zonder boost, dus je moet erg rustig rijden . Vandaag is hij uitgelijnt, heeft wel een Camber achter van 3graden LOL maar dat word binnenkort wle opgelost. Morgen naar de APK, en volgens weekend word hij af gemapped, dan is hij klaar

De rotora's remmen ook goed

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2006 23:47:40 ]
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:27:31 #163
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_39135038
ziet er goed uit

Dat mappen van die AEM eh? Heeft Arnout daar gewoon standaard/basis maps voor liggen die hij inlaad. Dan de motor laat lopen en met de verschillende waardes die de diverse sensoren aan de AEM doorgeven hem zelf handmatig wat bij/afstellen en dan loopt hij lekker?

Hoe moet ik dit zien? Op hoeveel punten wordt de AEM afgesteld?

Ontstekingstiming, benzineinspuiting, boost, en wat nog allemaal meer?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:33:51 #164
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39135221
Nieuwere AEM systemen kan je gebruik maken van de automap functie die een deel zelf doet Plus dat je een grote kans hebt dat ze een basemap hebben, een Suprablok of whatever word zo veel mee gedaan dat ze er vast wel een PnP harness voor hebben.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:57:05 #165
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_39135849
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:33 schreef Five_Aces het volgende:
Nieuwere AEM systemen kan je gebruik maken van de automap functie die een deel zelf doet Plus dat je een grote kans hebt dat ze een basemap hebben, een Suprablok of whatever word zo veel mee gedaan dat ze er vast wel een PnP harness voor hebben.
Ja met een SR20DET wordt heel wat afgestoeid natuurlijk, maar wat is een PnP harness? Plug and play harness? Maar wat bedoel je met harness?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 01:12:45 #166
46960 StefanP
polemicist
pi_39136149
Om de AEM op de kabelboom aan te sluiten.

Maaruh, ziet er goed uit! Heb je hem al gewogen? Ik ben benieuwd wat dat nou weegt. Heb je veel gestript? Zo te zien wel.

Wel een opmerking: ik heb m'n twijfels over de veiligheid van je seatbelts. Op zich niets mis met die dingen, maar ze zitten aan je frame vast. Zulke riemen horen op de juiste hoogte aan een harness bar achter de stoelen bevestigd te worden, om beschadegingen aan nek en rug te voorkomen mocht er iets mis gaan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39138352
@ StefanP:

Doki ( edwin_s ) heeft dat allemaal uitgezocht over die grodel, volgens Schroth mag dat juist niet, over zo'n bar heen, en is dit de juiste manier van montage

Maar denk eerder dat elke gordel fabrikant weer een ander verhaal heeft. De zij montage is zoals origneel, gewoon aan de Body, de achter montage is electronisch


En er is een soort van Base Map voor de Sr20DET ( model S15 ), maar verder word alles zelf verder afgewerkt tot hij netjes loopt, dan naar de APK voor de uitstoot, en dan verder mappen tot 1bar
pi_39182397
Wat zijn jullie met de wagen van plan, sprinten, trackdays, stoplichtsprintjes ?
pi_39182917
Oh van alles wat eigenlijk.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39192798
Meer Daily Driver

toch
pi_39192967
Met af en toe sprinten, trackdays en stoplichtsprintjes, DUH
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39196969
als het voornamelijk daily driver is ga je toch niet voor zulke sparco kuipjes, maar voor de sparco's met verstelbare leuning ofzo?

zoiets zegmaar:




en hoe zit het met die gordels? Kunnen die nog steeds uitrollen als normale gordels en blokkeren ook als normale gordels?
pi_39199901
Hoezo? Die dingen zitten al lekker zonder verstelbare leuning.
De gordels spannen idd vanzelf aan onder harde acceleratie en deceleratie.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 25 juni 2006 @ 13:41:47 #174
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39204918
Is een beetje een vaag systeem, meestal wil je juist je 4-6 punt harnas fixed hebben omdat die je ook in je stoel houd in bochten.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39213397
quote:
Op zondag 25 juni 2006 13:41 schreef Five_Aces het volgende:
Is een beetje een vaag systeem, meestal wil je juist je 4-6 punt harnas fixed hebben omdat die je ook in je stoel houd in bochten.
Ja maar de stoelen op zich houden je al voldoende vast in de bochten, de gordels zouden daar weinig aan toevoegen.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39213653
Voor een daily driver zijn de harnassen op de duur enigzins irritant, dat vind ik in rallywagens al irritant tijdens vervoer of verkenning en dat is slechts een paar weekenden per jaar...

Tevens zou ik de bevestiging van de riemen zeker anders doen. Ten eerste zitten ze nu niet compleet recht achter je stoel, wat bij een echte klap zeker problemen gaat geven (je kunt je stoel simpelweg kapot trekken, aangezien je lichaam nu schuin naar achter worden getrokken). Veel plezier met mappen trouwens, altijd leuk om zelf mee te stoeien...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zondag 25 juni 2006 @ 18:16:06 #177
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_39213865
Bij de stoelen en gordels is men idd meer voor de looks gegaan dan voor de functionaliteit

  zondag 25 juni 2006 @ 19:44:01 #178
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_39217317
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:09 schreef Drive-r het volgende:
Veel plezier met mappen trouwens, altijd leuk om zelf mee te stoeien...
dat laat hij nou net weer doen
pi_39218700
Stoelen zitten echt prima, denk 1 vd beste Sparco Kuipstoeltjes die er zijn

want die verstelbare zijn dan ook gelijk even 2x zoveel geld!!!!

De gordels horen gewoon zo, dit is DE manier om deze gordels te monteren. Elk type gordel heeft een andere manier van montage, dus niet The Same!

Het is juist chill dat je niet "vast" zit, zodat je bv bij een parkeer garage ofzo, gewoon normaal kan bewegen ( zoals normale gordels ), maar bij acc / dcc blijven ze goed blokkeren. Het is ook niet een goedkoop systeem, maar wel erg veilig


Ps. als je een crash maakt waarbij je stoel breekt, dan denk ik dat er voor de rest ook alles naar de tering is, je moet dan wel goed en hard crashen
pi_39218723
En Mappen vd AEM word door een Pro gedaan, das niet bepaald leuk om mee te stoeien, want 1 domme fout en je motorblok draait de soep in
pi_39230366
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:18 schreef Estolan het volgende:
Stoelen zitten echt prima, denk 1 vd beste Sparco Kuipstoeltjes die er zijn

want die verstelbare zijn dan ook gelijk even 2x zoveel geld!!!!

De gordels horen gewoon zo, dit is DE manier om deze gordels te monteren. Elk type gordel heeft een andere manier van montage, dus niet The Same!
Het is prima om de gordels op een punt te bevestigen, zoals jullie gedaan hebben. Het is echter gevaarlijk om de gordels niet recht achter de persoon te bevestigen. Als je vol in de gordels schiet, trekken ze je naar de zijkant, dit is simpelweg gevaarlijk.

Je hoeft het niet te geloven, heb alleen meerder rallywagens gebouwd, weet wel een beetje hoe het een en ander hoort... Een beetje simpele mechanica kan ook wel laten zien dat het gevaarlijk is...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39230426
quote:
Op zondag 25 juni 2006 20:19 schreef Estolan het volgende:
En Mappen vd AEM word door een Pro gedaan, das niet bepaald leuk om mee te stoeien, want 1 domme fout en je motorblok draait de soep in
Een hele domme fout ja... als je dan toch het mappen door een pro laat doen, waarom heb je dan AEM? Laat hem dan een custom chip mappen....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39230843
- Nouja, maybe heb je gelijk, maar dan heeft de site van Schroth ongelijk. En zij zijn toch de makers van het gehele systeem, dus denk dat we dat maar moeten vertrouwen. En alsnog, als je zo'n crash veroorzaakt, denk ik niet dat dat het grootste probleem zou zijn, maar eerder je voeten/benen/armen.

- Over die AEM, volg je niet helemaal, de AEM EMS mag alleen maar door een gecertificeerd persoon gemapped worden, door die zelfde persoon is hij ook ingebouwd. En waarom een AEM? dat staat allemaal al ergens in dit topic gepost
pi_39231457
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:43 schreef Estolan het volgende:
- Nouja, maybe heb je gelijk, maar dan heeft de site van Schroth ongelijk. En zij zijn toch de makers van het gehele systeem, dus denk dat we dat maar moeten vertrouwen. En alsnog, als je zo'n crash veroorzaakt, denk ik niet dat dat het grootste probleem zou zijn, maar eerder je voeten/benen/armen.

- Over die AEM, volg je niet helemaal, de AEM EMS mag alleen maar door een gecertificeerd persoon gemapped worden, door die zelfde persoon is hij ook ingebouwd. En waarom een AEM? dat staat allemaal al ergens in dit topic gepost
Staat er op de site van Schroth dat de bevestiging schuin achter de passagier mag liggen? Heb je daar een linkje van, lijkt me interessant...

Verder heb je AEM genomen omdat dit programmeerbaar is? Als je hem echter zelf niet mapped en dus een expert het laat doen, kan deze toch net zo goed na elke afstelling een chip bakken en die erin stoppen? Hoef je het hele AEM systeem niet aan te schaffen. Verder zeg je eerder dat je het AEM heb leren instellen, dus ik dacht eerst dat je dit ook zelf zou doen. En het lijkt me erg sterk AEM alleen door 'gecertificeerde' mensen mag gebeuren. Als dit zo was, zou ik het zeker nooit kopen, maar er lekker een motec compu in flikkeren...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39231729
Uhm de regels zijn van AEM zelf, en er is ook maar 1 hoofddealer in NL bv. dat zijn ook dezelfde regels als bij MOTEC
En leg is uit wat je bedoeld bij: een Chip Bakken????

Vraag me af of je weet wat een AEM EMS is?
pi_39231970
PS dat die gordels schuin achter de stoel zitten valt ook wel weer mee. De foto is trouwens ook schuin genomen door de achterbak heen
pi_39232331
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:53 schreef Estolan het volgende:
Uhm de regels zijn van AEM zelf, en er is ook maar 1 hoofddealer in NL bv. dat zijn ook dezelfde regels als bij MOTEC
En leg is uit wat je bedoeld bij: een Chip Bakken????

Vraag me af of je weet wat een AEM EMS is?
Engine Management System, het vervangen van je ECU voor een volledig instelbaar motor management system. AEM biedt via hun site alle software aan en geeft zelf al aan dat het plug-and-play is... nergens iets over certificering oid. Daarnaast kan iedereen Motec kopen, daar zijn absoluut geen 'regels' voor, ik begrijp niet hoe jij hierbij komt.

Een chip bakken is het maken van een chip. Je zou in jullie geval net zo makkelijk de originele ECU aan een pc kunnen hangen, de motor op de rollenbank af kunnen stellen en die afstellingen op een simpele chip zetten. Dit is goedkoper en je hebt nog steeds je custom afstellingen... Als je er zelf toch niet meer mee gaat spelen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39232813
De Stock ECU kan je toch niet aanpassen??? ja chiptuning! Stage2 chip erin, maar verder valt er niks aan te veranderen.

De Stock ECU is ook begrenst.

Waarom AEM? omdat die ECU ook meer kan aansturen dan alleen de motor, denk aan SpalFans, 2Step, Rev, Boost

dat kan allemaal niet met een Stock ECU, daar heb je bv weer een AVC-R voor nodig. En als je de volledige APEX serie in 1x aanschat, ben je evenduur uit als een AEM, en daar kan je dan nog veel meer mee doen.


En ik heb het niet over iets KOPEN, maar programmeren mag ( volgens AEM usa ) alleen door mensen die hun cursus gevolgd hebben, dat is nou eenmaal zo.

iedereen kan zn laptop eraan aansluiten, maar dan heb je geen garantie, geen inruil mogelijkheden etc.

En als nog? Waarom zou je zelf gaan klooien met een EMS als je mensen kent die daar gespecialiceerd in zijn?
pi_39233219
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:07 schreef Estolan het volgende:
]De Stock ECU kan je toch niet aanpassen??? ja chiptuning! Stage2 chip erin, maar verder valt er niks aan te veranderen.
Je kunt een eigen chip maken, dit is hetzelfde werk (of minder) als het mappen van je AEM en een stuk goedkoper.
quote:
De Stock ECU is ook begrenst.

Waarom AEM? omdat die ECU ook meer kan aansturen dan alleen de motor, denk aan SpalFans, 2Step, Rev, Boost
Dit kun je in principe ook allemaal op een chip krijgen. Als de Ecu al begrenst is (wat meer vreemd lijkt, maar niet onmogelijk), dan moet je inderdaad de hele compu vervangen en is iets als AEM inderdaad een goede keuze.
quote:
dat kan allemaal niet met een Stock ECU, daar heb je bv weer een AVC-R voor nodig. En als je de volledige APEX serie in 1x aanschat, ben je evenduur uit als een AEM, en daar kan je dan nog veel meer mee doen.

En ik heb het niet over iets KOPEN, maar programmeren mag ( volgens AEM usa ) alleen door mensen die hun cursus gevolgd hebben, dat is nou eenmaal zo.

iedereen kan zn laptop eraan aansluiten, maar dan heb je geen garantie, geen inruil mogelijkheden etc.

En als nog? Waarom zou je zelf gaan klooien met een EMS als je mensen kent die daar gespecialiceerd in zijn?
Vraag me af met wie jij praat. Ik zou zelf met EMS gaan kloten omdat je daar zelf de meeste tijd voor hebt en dus het meeste van kunt maken. Daarnaast is het fijn om te weten hoe je motor is afgesteld, niet iedereen gaat voor hetzelfde profiel. Ik vind het in ieder geval prettig om te weten welke instellingen ik gebruik, wat de voor- en nadelen van bepaalde keuzes zijn en waar de risico's liggen. Daarnaast is het helemaal fijn om een aantal maps naast elkaar te hebben.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39233392
PS: Ik heb nooit zelf met de AEM mensen te maken gehad, maar je opmerking over MOTEC is simpelweg bull.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39233689
En daarom zijn er maar zo weinig auto's met genoeg pk aan de wielen die RIJDEN! omdat jan en allemaal maar dnek Oh Dat Kan Ik Wel!


Ik heb het AEM programma ook hier thuis op de pc, en NEE dat is niet iets om mee te kloten, want 1 instelling niet goed zetten ( ik noem bv de A/F / timing etc etc etc ) en je motor draait per direct naar de haaien ( even te weinig benzine, te arm/rijk, pingelen, boostcreep, wat dan ook )


En ja de ECU van een Sr20DET is begrenst, op topsnelheid en op vermogen. En Nee je kan geen Stock ECU aanpassen zodat je evenveel functies kan aansturen die je bij de AEM al std hebt.


En Waarom zou je het wiel 2x willen uitvinden?

En het programmeren van je ECU is beter om op de weg te doen, dat is realistiser dan op een testbank, vandaar dat veel bv. Supra's gewoon op de weg ( closed-road ) worden geprogrammeerd, en niet op een testbank. En dit duurt ook wel een aantal uur, en een testbank kost je 60-90e per run, dan kom je alsnog duurder uit dan gewoon een AEM erin te hangen


Geen id hoe jij denkt, maar

A. het is geen simpele rally wagen
B. het moet functioneel zijn, betrouwbaar en snel
C. Liever duur dan niet te koop ( oftewel liever makkelijk dan een hele omweg )
D. Ik laat alles doen door iemand die meer er vanaf weet dan ikzelf, ik kijk dan wel en leer op die manier, zo blijft mijn, en ook noidea's auto gewoon Heel
pi_39233777
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:15 schreef Drive-r het volgende:
PS: Ik heb nooit zelf met de AEM mensen te maken gehad, maar je opmerking over MOTEC is simpelweg bull.
Ik denk ( laat ik het dan zo zeggen ), dat als een persoon die nog nooit ermee gewerkt heeft en geen enkele cursus gevolgd heeft, een MOTEC EMS in zn auto hangt en alles naar de klote helpt. Hij niet kan gaan vragen om advies hulp, garantie, inruiling etc


dat weet ik zo goed als zeker
pi_39233953
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:19 schreef Estolan het volgende:

A. het is geen simpele rally wagen
B. het moet functioneel zijn, betrouwbaar en snel
C. Liever duur dan niet te koop ( oftewel liever makkelijk dan een hele omweg )
D. Ik laat alles doen door iemand die meer er vanaf weet dan ikzelf, ik kijk dan wel en leer op die manier, zo blijft mijn, en ook noidea's auto gewoon Heel


Jij hebt duidelijk geen idee hoeveel geavanceerder rallywagens zijn tov jullie klus. Blijkt al uit je keuze voor AEM trouwens, iets serieuser en je had wel MOTEC genomen.

Maar goed, ik wilde hier enkel wat posten voor noidea na een paar maanden het topic gevolgd te hebben. Ik denk dat hij advies krijgt van de verkeerde persoon, je bent nogal zelfingenomen en zeker van iets waar je geen ervaring mee hebt.

Mocht noidea nog wat vragen hebben, dan hoor ik ze graag. Zeker over die gordels zou ik nog even nadenken, dit soort dingen doe je liever goed, het is toch je eigen veiligheid.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39234114
Vertel mij dan hoe je dit:

Fuel Table Automapping
Base Maps Included
Programmable Traction Control
Onboard 512kb Datalogger
10 Cyl Sequential Fuel Injection
16 General Purpose Outputs
7 Definable Switch Inputs
Electronic Boost Control
Soft Cut Rev Limiters
2 Step Launch Control
Wet or Dry Nitrous Control
Definable Knock Control
Full Idle Control
4 EGT Inputs w/Fuel Control
16/32 Hybrid High-Speed Processor


in een stock ECU krijgt

en Waarom heb jij het dan over MOTEC?

Btw, waar de auto gebouwd word zit een AEM specialist, dus waarom zou ik of noidea dan voor een ander systeem kiezen? en je weet niet eens wat hij voor die AEM betaald heeft, maybe was er wel een Special Price.

Hoe kan je oordelen over dingen waarvan je de helft nog niet weet?

En jij hebt duidelijk geen id wat voor soort Rides er worden gebouwd waar deze 200SX staat, so it seems
pi_39234360
Nog even iets "persoonlijks"

Je hebt wel een hoop te zeggen ineens, maar ik zie maar 3 PTA posts in de afgelopen 2 jaar van je, en nu ineens barst je los

Interessant


Maar goed dat terzijde.


Ik vertrouw op de mensen die ik ken, en waar een hoop snelle wagens vandaan komen, die nog steeds rijden, en zelfs al de 12sec op de 1/4mile rijden ( zandvoort ) en ook met vermogens van boven de 600PK op de achterwielen. Die ook met AEM EMS rijden. Dus ja, ik blijf erbij, de specialist programmeerd, en wij gebruiken het

verder waren er geen wensen
pi_39234377
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:26 schreef Estolan het volgende:
Vertel mij dan hoe je dit:

Fuel Table Automapping
Base Maps Included
Programmable Traction Control
Onboard 512kb Datalogger
10 Cyl Sequential Fuel Injection
16 General Purpose Outputs
7 Definable Switch Inputs
Electronic Boost Control
Soft Cut Rev Limiters
2 Step Launch Control
Wet or Dry Nitrous Control
Definable Knock Control
Full Idle Control
4 EGT Inputs w/Fuel Control
16/32 Hybrid High-Speed Processor


in een stock ECU krijgt
Ik gaf twee posts geleden al aan dat je hiervoor inderdaad de ecu moet vervangen. LEZEN.
quote:
en Waarom heb jij het dan over MOTEC?

Btw, waar de auto gebouwd word zit een AEM specialist, dus waarom zou ik of noidea dan voor een ander systeem kiezen? en je weet niet eens wat hij voor die AEM betaald heeft, maybe was er wel een Special Price.
Je zegt net dat je liever voor iets goeds gaat, in plaats van iets goedkoops... Dan zou je dus voor MOTEC moeten gaan, maar goed.
quote:
Hoe kan je oordelen over dingen waarvan je de helft nog niet weet?

En jij hebt duidelijk geen id wat voor soort Rides er worden gebouwd waar deze 200SX staat, so it seems
Ik oordeel niet over Supras.nl, in wie ik heus vertrouwen heb. Ik oordeel over jou en het gebrek aan kennis, maar het overschot aan praatjes dat je bezit. Blijkbaar denken ze er bij supra.nl ook zo over, daardoor krijg ik eigenlijk alleen maar meer vertrouwen in ze
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39234500
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:31 schreef Estolan het volgende:
Nog even iets "persoonlijks"

Je hebt wel een hoop te zeggen ineens, maar ik zie maar 3 PTA posts in de afgelopen 2 jaar van je, en nu ineens barst je los
Mensen die direct je posts na gaan lezen... Ik heb trouwens wel iets meer gepost dan dat, moet ik ergens een PTA vergunning aanvragen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 juni 2006 @ 00:36:45 #198
46960 StefanP
polemicist
pi_39234684
Laten we niet over Motec en AEM gaan ruzien? Ze doen allebei hetzelfde en hebben voor- en nadelen. Titan, SP, WOTM en dergelijke rijden allemaal met een AEM en dat zijn echt geen kleine jongens. In de domestics wereld (en zo te horen ook de rally) wordt de motec meer gebruikt.

Chippen is niet te doen. Ik haat dat woord. Het wordt door sjonnies en huisvaders gebruikt die hun golfje sneller willen maken, terwijl de winst misschien 1pk is. Serieuze winst haal je alleen door piggybacks of een standalone.

Trouwens, de AEM maps mag iedereen zelf aanpassen. Tuning is sowieso iets waar je geen garantie op krijgt, ook al geef je 10000 euro uit. Zodra je de tuner uit rijdt, heb je al pech als iets breekt. Er zijn te veel variabelen, de stress op onderdelen is te hoog en het is niet te doen om daar garantie op te geven. Of Arnout de map nou maakt of jijzelf, AEM vergoedt geen cent als er iets stuk gaat. Die beperking van AEM zou ik me dan ook weinig van aantrekken (toch zou ik het niet zelf doen).
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39234760
Ja en alweer iemand die in dat grapje getrapt is, Blijkbaar lees JIJ dan toch niet zo goed


Maar ok, Je hebt mij alleen nog niet wijs gemaakt waarom MOTEC dan ineens Zo Veel Beter is dan een AEM systeem. En jij hebt het steeds over Chip bakken, en nu kom je erachter dat we veel meer opties gebruiken, dus zeg je ineens dat ik wel gelijk heb

mmmm en dat al binnen 1 uur, Nice

En ik vertrouw de mensen ( 2 ) bij supras ook, en daar heb ik ook een hoop geleerd, en ik bemoei me er ook niet mee.

Maar ij gaat hier ineens in de aanval over de spullen die nu gebruikt worden, als je dat zo cool was, ha dje al eerder het gemeld, en niet wanneer de auto zga klaar is
quote:
ik wilde hier enkel wat posten voor noidea na een paar maanden het topic gevolgd te hebben
pi_39234881
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef StefanP het volgende:
Laten we niet over Motec en AEM gaan ruzien? Ze doen allebei hetzelfde en hebben voor- en nadelen. Titan, SP, WOTM en dergelijke rijden allemaal met een AEM en dat zijn echt geen kleine jongens. In de domestics wereld (en zo te horen ook de rally) wordt de motec meer gebruikt.

Chippen is niet te doen. Ik haat dat woord. Het wordt door sjonnies en huisvaders gebruikt die hun golfje sneller willen maken, terwijl de winst misschien 1pk is. Serieuze winst haal je alleen door piggybacks of een standalone.

Trouwens, de AEM maps mag iedereen zelf aanpassen. Tuning is sowieso iets waar je geen garantie op krijgt, ook al geef je 10000 euro uit. Zodra je de tuner uit rijdt, heb je al pech als iets breekt. Er zijn te veel variabelen, de stress op onderdelen is te hoog en het is niet te doen om daar garantie op te geven. Of Arnout de map nou maakt of jijzelf, AEM vergoedt geen cent als er iets stuk gaat. Die beperking van AEM zou ik me dan ook weinig van aantrekken (toch zou ik het niet zelf doen).
Maar er word door Arnout weldegelijk werk verricht voor AEM, door het uittesten van situaties die ze zelf nog niet gedaan hebben, en dat voordeel heb je niet als tuinschuur tuner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')