NOu ja bling bling bedoel ik ook niet echt. Maar wel gewoon dat je zegt van WOW dat is als nieuw zo mooiquote:Op vrijdag 23 september 2005 23:37 schreef Estolan het volgende:
PS ik en Noidea houden niet echt van BlingBling
Inderdaad. Ik zag eergisteren nog bij A racing car is reborn een gerevideerd en schoongemaakt blok van een E-type. Wauw.quote:Op vrijdag 23 september 2005 23:16 schreef ook_gek het volgende:
en wat doet zo een ding dan?
En 1 vraag he. Als toch je gehele blok er uit is waarom maak je dat niet direct op en top schoon zo dat het 1 en al bling bling is.
Ziet er toch stukken mooier uit?
Is die remschijf nu zo erg verroest of lijkt dat zo?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:29 schreef Estolan het volgende:
Weer wat foto's erbij
[afbeelding]
Blokkie erin, OEH nice Alu Poelie
[afbeelding]
Oooooooh 2 vingers, ruimte genoeg
[afbeelding]
ander aanzicht
Sweeeeeeet!!!!
Is roest idd, maar dat is met 1x remmen weg.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:52 schreef zBus het volgende:
[..]
Is die remschijf nu zo erg verroest of lijkt dat zo?
Dat is zo, laat je eigen auto maar eens een week buiten staan zonder te rijden en dus te remmenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:52 schreef zBus het volgende:
[..]
Is die remschijf nu zo erg verroest of lijkt dat zo?
Het eerste deel van de vraag ben ik ook benieuwd naar al gok ik zo dat het een kwestie is van veel doen icm een grote interesse want daar leer je sowieso het meeste van.quote:Op vrijdag 23 september 2005 23:43 schreef Chokeme het volgende:
Hoe kom je aan al die kennis van auto's ? Ten minste ik mag aannemen dat je er toch aardig wat van afweet, 90 % van de termen waarmee je 2 posts hierboven gooit heb ik nog nooit van gehoord.
Zo'n beetje hetzelfde verhaal als ik dus, alleen zou ik niet zeggen dat autotechniek opzich mijn vakgebied is. Het helpt superveel als je een keer kan zien hoe een expert iets doet natuurlijk, daar leer je het snelst vanquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:22 schreef Estolan het volgende:
uhm tja, ben iemand die iets wil bereiken, en die het gewoon doet
koop een auto waaraan je wilt sleutelen, download het volledige handboek, en ga proberen
als je er niet uitkomt, raadpleeg dan het handboek, en begin weer opnieuw
Verder is het omdat ik in mn weekend help bij De supra tuner van Nederland, @ Supra City, daar leer je verdomt veel van. Blokken uit en in elkaar zetten, hoe je een AEM instelt, etc. Sleutelen aan Supra MK3's, MK4's, Skyline's, 200sx S13 + S15, Celica GT-Four en ga zo maar door
Bedoeling? tja van alles een beetje eigenlijk, er kan altijd nog een traction control systeem op maar rondjes draaien is ook wel leuk.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:08 schreef Five_Aces het volgende:
Wat is hier eigenlijk de bedoeling van als het klaar is?Dat het hard rechtvooruit wil geloof ik wel. Dragracen? Driften? Wil het ook een beetje normaal de bocht om met dat soort vermogens? Niet dat je na een tik op je gaspedaal 3 slagen rond gaat
Estolan = Oki @ supras.nlquote:Arnout wrote:
Takenpakket Oki:
- Kroketjes halen
- Kutklusjes doen zoals tapeinden uit een catalysator boren
- Spullen brengen en halen bij de dealer, motorshop, erik e.d.
Voor de rest is die gast alleen maar irritant, ontzettend eigenwijs en onwetend. Ik heb em er nog nooit op kunnen betrappen dat het 'in 1 keer goed ging'. In het puur hypothetische geval dat hij aan autos van 'klanten' werkt staat of Doki of ik er altijd naast. In de praktijk kan je het dan beter gewoon zelf doen ja.
Wat er in de weekends gebeurt bij mij op de zaak heeft ook weinig tot niets met de bedrijfsvoering te maken. Onze instelling is dat door de weeks aan auto's van klanten gewerkt wordt en in de weekends aan eigen projecten. Helaas lijkt het de laatste tijd weer op een sociaal opvanghuis voor verveelde supra eigenaren (en vier cylinder mietjes). Binnenkort maar weer de bezem er door heen.
Oki is niet in dienst bij mij en al zijn uitlatingen zijn puur op persoonlijke titel. Als hij het heeft over 'wij' dan heeft ie het over zichzelf en misschien zijn tweede ik.
Ja met een SR20DET wordt heel wat afgestoeid natuurlijk, maar wat is een PnP harness? Plug and play harness? Maar wat bedoel je met harness?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:33 schreef Five_Aces het volgende:
Nieuwere AEM systemen kan je gebruik maken van de automap functie die een deel zelf doetPlus dat je een grote kans hebt dat ze een basemap hebben, een Suprablok of whatever word zo veel mee gedaan dat ze er vast wel een PnP harness voor hebben.
Ja maar de stoelen op zich houden je al voldoende vast in de bochten, de gordels zouden daar weinig aan toevoegen.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:41 schreef Five_Aces het volgende:
Is een beetje een vaag systeem, meestal wil je juist je 4-6 punt harnas fixed hebben omdat die je ook in je stoel houd in bochten.
dat laat hij nou net weer doenquote:Op zondag 25 juni 2006 18:09 schreef Drive-r het volgende:
Veel plezier met mappen trouwens, altijd leuk om zelf mee te stoeien...
Het is prima om de gordels op een punt te bevestigen, zoals jullie gedaan hebben. Het is echter gevaarlijk om de gordels niet recht achter de persoon te bevestigen. Als je vol in de gordels schiet, trekken ze je naar de zijkant, dit is simpelweg gevaarlijk.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:18 schreef Estolan het volgende:
Stoelen zitten echt prima, denk 1 vd beste Sparco Kuipstoeltjes die er zijn
want die verstelbare zijn dan ook gelijk even 2x zoveel geld!!!!
De gordels horen gewoon zo, dit is DE manier om deze gordels te monteren. Elk type gordel heeft een andere manier van montage, dus niet The Same!
Een hele domme fout ja... als je dan toch het mappen door een pro laat doen, waarom heb je dan AEM? Laat hem dan een custom chip mappen....quote:Op zondag 25 juni 2006 20:19 schreef Estolan het volgende:
En Mappen vd AEM word door een Pro gedaan, das niet bepaald leuk om mee te stoeien, want 1 domme fout en je motorblok draait de soep in
Staat er op de site van Schroth dat de bevestiging schuin achter de passagier mag liggen? Heb je daar een linkje van, lijkt me interessant...quote:Op zondag 25 juni 2006 23:43 schreef Estolan het volgende:
- Nouja, maybe heb je gelijk, maar dan heeft de site van Schroth ongelijk. En zij zijn toch de makers van het gehele systeem, dus denk dat we dat maar moeten vertrouwen. En alsnog, als je zo'n crash veroorzaakt, denk ik niet dat dat het grootste probleem zou zijn, maar eerder je voeten/benen/armen.
- Over die AEM, volg je niet helemaal, de AEM EMS mag alleen maar door een gecertificeerd persoon gemapped worden, door die zelfde persoon is hij ook ingebouwd. En waarom een AEM? dat staat allemaal al ergens in dit topic gepost
Engine Management System, het vervangen van je ECU voor een volledig instelbaar motor management system. AEM biedt via hun site alle software aan en geeft zelf al aan dat het plug-and-play is... nergens iets over certificering oid. Daarnaast kan iedereen Motec kopen, daar zijn absoluut geen 'regels' voor, ik begrijp niet hoe jij hierbij komt.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:53 schreef Estolan het volgende:
Uhm de regels zijn van AEM zelf, en er is ook maar 1 hoofddealer in NL bv. dat zijn ook dezelfde regels als bij MOTEC
En leg is uit wat je bedoeld bij: een Chip Bakken????
Vraag me af of je weet wat een AEM EMS is?
Je kunt een eigen chip maken, dit is hetzelfde werk (of minder) als het mappen van je AEM en een stuk goedkoper.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:07 schreef Estolan het volgende:
]De Stock ECU kan je toch niet aanpassen??? ja chiptuning! Stage2 chip erin, maar verder valt er niks aan te veranderen.
Dit kun je in principe ook allemaal op een chip krijgen. Als de Ecu al begrenst is (wat meer vreemd lijkt, maar niet onmogelijk), dan moet je inderdaad de hele compu vervangen en is iets als AEM inderdaad een goede keuze.quote:De Stock ECU is ook begrenst.
Waarom AEM? omdat die ECU ook meer kan aansturen dan alleen de motor, denk aan SpalFans, 2Step, Rev, Boost
Vraag me af met wie jij praat. Ik zou zelf met EMS gaan kloten omdat je daar zelf de meeste tijd voor hebt en dus het meeste van kunt maken. Daarnaast is het fijn om te weten hoe je motor is afgesteld, niet iedereen gaat voor hetzelfde profiel. Ik vind het in ieder geval prettig om te weten welke instellingen ik gebruik, wat de voor- en nadelen van bepaalde keuzes zijn en waar de risico's liggen. Daarnaast is het helemaal fijn om een aantal maps naast elkaar te hebben.quote:dat kan allemaal niet met een Stock ECU, daar heb je bv weer een AVC-R voor nodig. En als je de volledige APEX serie in 1x aanschat, ben je evenduur uit als een AEM, en daar kan je dan nog veel meer mee doen.
En ik heb het niet over iets KOPEN, maar programmeren mag ( volgens AEM usa ) alleen door mensen die hun cursus gevolgd hebben, dat is nou eenmaal zo.
iedereen kan zn laptop eraan aansluiten, maar dan heb je geen garantie, geen inruil mogelijkheden etc.
En als nog? Waarom zou je zelf gaan klooien met een EMS als je mensen kent die daar gespecialiceerd in zijn?
Ik denk ( laat ik het dan zo zeggen ), dat als een persoon die nog nooit ermee gewerkt heeft en geen enkele cursus gevolgd heeft, een MOTEC EMS in zn auto hangt en alles naar de klote helpt. Hij niet kan gaan vragen om advies hulp, garantie, inruiling etcquote:Op maandag 26 juni 2006 00:15 schreef Drive-r het volgende:
PS: Ik heb nooit zelf met de AEM mensen te maken gehad, maar je opmerking over MOTEC is simpelweg bull.
quote:Op maandag 26 juni 2006 00:19 schreef Estolan het volgende:
A. het is geen simpele rally wagen
B. het moet functioneel zijn, betrouwbaar en snel
C. Liever duur dan niet te koop ( oftewel liever makkelijk dan een hele omweg )
D. Ik laat alles doen door iemand die meer er vanaf weet dan ikzelf, ik kijk dan wel en leer op die manier, zo blijft mijn, en ook noidea's auto gewoon Heel
Ik gaf twee posts geleden al aan dat je hiervoor inderdaad de ecu moet vervangen. LEZEN.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:26 schreef Estolan het volgende:
Vertel mij dan hoe je dit:
Fuel Table Automapping
Base Maps Included
Programmable Traction Control
Onboard 512kb Datalogger
10 Cyl Sequential Fuel Injection
16 General Purpose Outputs
7 Definable Switch Inputs
Electronic Boost Control
Soft Cut Rev Limiters
2 Step Launch Control
Wet or Dry Nitrous Control
Definable Knock Control
Full Idle Control
4 EGT Inputs w/Fuel Control
16/32 Hybrid High-Speed Processor
in een stock ECU krijgt
Je zegt net dat je liever voor iets goeds gaat, in plaats van iets goedkoops... Dan zou je dus voor MOTEC moeten gaan, maar goed.quote:en Waarom heb jij het dan over MOTEC?
Btw, waar de auto gebouwd word zit een AEM specialist, dus waarom zou ik of noidea dan voor een ander systeem kiezen? en je weet niet eens wat hij voor die AEM betaald heeft, maybe was er wel een Special Price.
Ik oordeel niet over Supras.nl, in wie ik heus vertrouwen heb. Ik oordeel over jou en het gebrek aan kennis, maar het overschot aan praatjes dat je bezit. Blijkbaar denken ze er bij supra.nl ook zo over, daardoor krijg ik eigenlijk alleen maar meer vertrouwen in zequote:Hoe kan je oordelen over dingen waarvan je de helft nog niet weet?
En jij hebt duidelijk geen id wat voor soort Rides er worden gebouwd waar deze 200SX staat, so it seems
quote:Op maandag 26 juni 2006 00:31 schreef Estolan het volgende:
Nog even iets "persoonlijks"
Je hebt wel een hoop te zeggen ineens, maar ik zie maar 3 PTA posts in de afgelopen 2 jaar van je, en nu ineens barst je los
quote:ik wilde hier enkel wat posten voor noidea na een paar maanden het topic gevolgd te hebben
Maar er word door Arnout weldegelijk werk verricht voor AEM, door het uittesten van situaties die ze zelf nog niet gedaan hebben, en dat voordeel heb je niet als tuinschuur tunerquote:Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef StefanP het volgende:
Laten we niet over Motec en AEM gaan ruzien? Ze doen allebei hetzelfde en hebben voor- en nadelen. Titan, SP, WOTM en dergelijke rijden allemaal met een AEM en dat zijn echt geen kleine jongens. In de domestics wereld (en zo te horen ook de rally) wordt de motec meer gebruikt.
Chippen is niet te doen. Ik haat dat woord. Het wordt door sjonnies en huisvaders gebruikt die hun golfje sneller willen maken, terwijl de winst misschien 1pk is. Serieuze winst haal je alleen door piggybacks of een standalone.
Trouwens, de AEM maps mag iedereen zelf aanpassen. Tuning is sowieso iets waar je geen garantie op krijgt, ook al geef je 10000 euro uit. Zodra je de tuner uit rijdt, heb je al pech als iets breekt. Er zijn te veel variabelen, de stress op onderdelen is te hoog en het is niet te doen om daar garantie op te geven. Of Arnout de map nou maakt of jijzelf, AEM vergoedt geen cent als er iets stuk gaat. Die beperking van AEM zou ik me dan ook weinig van aantrekken (toch zou ik het niet zelf doen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |