Om de een of andere reden zijn dit soort verhalen altijd in dezelfde afwijkende schrijfstijl geschreven. Ben je soms een kloon van machteld?quote:Op maandag 2 mei 2005 19:57 schreef Tiesemans het volgende:
Gestappo praktijken zijn terug en het heeft slechts 60 jaar geduurd.....
Daar kunnen die buurtspionnen van het voormalige communistische oostblok nog een puntje aan zuigen...
Legaal en voor een (redelijk ?) inkomen de hele dag mensen gelijk hun eigen vlees en met dezelfde rechten en plichten bespioneren en intimideren... in een "democratisch" land...
Nazi praktijken zeg ik u !!! Niks Stalinisme of extreem communisme.... nope gewoon pure fasisme en totaal gebrek aan naasteliefde ... kortom Gestapo gekut alleen dan wel in een nieuw jasje.....
Het jasje van de UWV en de gemeente,, en zodadelijk ook de rest van de overheid.
Donner - Bot - Hoogevorst - Nicolai - Remkes ---- Allemaal Elitaire facisten....
Bah waar zijn de tijden van verzet... de dagen dat de NSBérs hun leven niet zeker waren ....
Dat je zeker wist dat je vocht voor een vrij en beter Nederland .
Nope nu is iedereen de lul in dit land....
Of je werkloos bent, allochtoon, of autochtoon... hoor je er niet bij dan ben je de lul....
En als je pech hebt eindig je dan ook nog eens aan de schandpaal in Fok als nietsdeugende uitkering trekker...
Bah bah bah...
mmmz hoe harder je werkt hoe zwaarder je de lul bent. mensen die bijvoorbeeld 50.000 euro per jaar verdienen komen wel in de hoogste belastingschijf, 60%?, terwijl ze vaak ook veel meer uren maken.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:49 schreef SCH het volgende:
De basissuggestie van CMT is natuurlijk zo fout als wat. Uitkeringstrekkers zijn fout en de werkende mens die belasting betaalt is goed. Hoe naief kun je zijn?
Hmmm Ik denk dat je dit moet nuanceren. Wanneer je een WW-uitkering aanvraagt dan is dit hele circus niet van toepassing; daar heb je niet voor niets premie voor betaald en daar zijn duidelijke richtlijnen voor.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik kan uit ervaring zeggen dat dat in mijn geval ZEKER niet zo was. En ik ben bij lange na niet de enige. En je 'te goed voelen' voor bepaalde baantjes... tsja... ik heb een bepaalde opleiding, dus in eerste instantie zal ik wel proberen iets te vinden dat daarbij of bij dat niveau aansluit, ja. Dat is niet jezelf te goed voelen, da's volgens mij redelijk normaal.
En ja, je hebt natuurlijk ook negatieve gevallen, ja. Maar er zijn dus vele schakeringen, wil ik alleen maar zeggen
V.
quote:Op maandag 2 mei 2005 20:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Om de een of andere reden zijn dit soort verhalen altijd in dezelfde afwijkende schrijfstijl geschreven. Ben je soms een kloon van machteld?
Uhm...... Alcohol ? ... vieringen ? ... Onprettig gestoord ? .... uit een reageerbuis ?quote:Op maandag 2 mei 2005 20:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben je nog dronken van de1 mei vieringen ofzo?
Of gewoon onprettig gestoord?
Neem een kratje mee, dan kun je daarop gaan staanquote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:41 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
[..]
Uhm...... Alcohol ? ... vieringen ? ... Onprettig gestoord ? .... uit een reageerbuis ?
Nee... Maar in iedergeval niet naief (genoeg) om te denken dat ik deel mag nemen aan de Nederlandse disney versie van Utopia.
Kortom laat mij dan maar lekker ratelen, dan komen jullie jezelf nog wel tegen wanneer de elite van dit land, van dit landje een modern T-Ford lopend bandje maken, waarin iedereen precies genoeg mag doen om z'n eigen T-fordje te kopen, cq bestaansrecht overeenkomend naar gedane arbeid.
Dan zoef ik lekker rustig verder op staatskosten.
Jammer dat ik alleen dat hoger onderwijs voor jan lul heb doorlopen...
Hutje op de hei is zo gek nog niet..![]()
quote:Sociale fraude opgespoord via de kraan
2 mei 2005 ENSCHEDE - Mensen met een onterechte uitkering zijn in Overijssel tegen de lamp gelopen omdat zij te weinig water gebruikten. De uitkeringsbestanden werden gekoppeld aan het watergebruik. Als er per jaar te weinig water uit de kraan kwam, was het onlogisch dat de uitkeringstrekker ook op het opgegeven adres woonde.
Dat heeft de gemeente Enschede maandag bekendgemaakt. Op die manier is tussen april vorig jaar en half februari dit jaar ruim 1 miljoen euro aan onterecht ontvangen uitkeringen opgespoord. In 21 gevallen werd de uitkering helemaal stopgezet.
Veertien Twentse gemeenten werken samen bij de opsporing. Watergebruik van minder dan 10 kubieke meter per jaar vormde de basis voor nader onderzoek naar verzwegen samenleven. Twee uitkeringen van alleenstaanden leveren tenslotte meer op dan de uitkering van een samenwonend stel.
Deze manier van opsporing is de eerste waarbij deze bestanden zijn gekoppeld. Eerder is wel bekend geworden dat AOW'ers regelmatig worden gecontroleerd om na te gaan of ze samenwonen. Dat gebeurt onder andere door de energierekening tegen het licht te houden. Alleenstaande 65-plussers hebben recht op een AOW van 70 procent van het minimum, samenwonenden ontvangen elk 50 procent.
Typisch Nederlands dit weer. Hebben ze ergens geen recht op volgens de regelgeving, gaan ze maar lopen kloten en zieken. Zegt wel weer genoeg over die lui.quote:Op zondag 1 mei 2005 10:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
...
Triest natuurlijk. 25% van de aanvragers bleek geen recht te hebben op een uitkering, dat is 25% minder uitkeringen en dus een flinke besparing. Triest dat ze nu mensen gaan stalken, dat ze in plaats daarvan eens werk gaan zoeken ofzo.
Het is Nederland op zijn smalst; we zijn als de dood dat iemand meer krijgt dan waar ie recht op heeft maar we hebben er geen enkel probleem mee dat de controle die er voor nodig is om deze personen op te sporen veel duurder is dan wat het uiteindelijk opbrengt. Je zult bij de nieuwsberichten over een succesvolle opsporingsoperatie dan ook nooit lezen wat de operatie heeft gekost en wat de netto opbrengst was, laat staan dat je iets hoort over de zaken dat een opsporingsonderzoek niet succesvol was.quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:34 schreef Gia het volgende:
Terecht dat ze gecontroleerd worden. Zijn er een heleboel die gewoon stiekem samenwonen.
Die Aow-ers, waar ik het over had, moesten meer dan 60 000 euro terugdokken. Vind ik nogal de moeite waard.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:13 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is Nederland op zijn smalst; we zijn als de dood dat iemand meer krijgt dan waar ie recht op heeft maar we hebben er geen enkel probleem mee dat de controle die er voor nodig is om deze personen op te sporen veel duurder is dan wat het uiteindelijk opbrengt. Je zult bij de nieuwsberichten over een succesvolle opsporingsoperatie dan ook nooit lezen wat de operatie heeft gekost en wat de netto opbrengst was, laat staan dat je iets hoort over de zaken dat een opsporingsonderzoek niet succesvol was.
Controle moet in alle redelijkheid gebeuren. Het tellen van tandenborstels, onderzoeken van de wasmand, alsmede onderzoeken die meer kosten dan ze opleveren vallen daar dus niet onder.
Klopt, maar het blijft wikken en wegen tussen muggenzifterij en een signaal afgeven dat regels nageleefd dienen te worden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:13 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is Nederland op zijn smalst; we zijn als de dood dat iemand meer krijgt dan waar ie recht op heeft maar we hebben er geen enkel probleem mee dat de controle die er voor nodig is om deze personen op te sporen veel duurder is dan wat het uiteindelijk opbrengt. Je zult bij de nieuwsberichten over een succesvolle opsporingsoperatie dan ook nooit lezen wat de operatie heeft gekost en wat de netto opbrengst was, laat staan dat je iets hoort over de zaken dat een opsporingsonderzoek niet succesvol was.
Controle moet in alle redelijkheid gebeuren. Het tellen van tandenborstels, onderzoeken van de wasmand, alsmede onderzoeken die meer kosten dan ze opleveren vallen daar dus niet onder.
Plus dat als we er niet tegen optreden dan zal er automatisch meer misbruik van gemaakt worden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Die Aow-ers, waar ik het over had, moesten meer dan 60 000 euro terugdokken. Vind ik nogal de moeite waard.
Er is nog altijd een verschil tussen niet optreden en gepast optreden. Dat is namelijk het punt waar het om gaat; de inspecties bij uitkeringsgerechtigden thuis die onder bedreiging van het stopzetten van de uitkering plaatsvinden, zijn volledig ongepast.quote:Op donderdag 5 mei 2005 08:29 schreef UnleashMitch het volgende:
Plus dat als we er niet tegen optreden dan zal er automatisch meer misbruik van gemaakt worden.
Met zo´n redenatie kun je ook het bestrijden van (soft)drugs stopzetten. Dat kost namelijk vele malen meer dan dat het opbrengt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:13 schreef NewOrder het volgende:
[..]
De doelstelling van drugsbestrijding ontgaat mij dan ook.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:07 schreef AvispaCS het volgende:
Met zo´n redenatie kun je ook het bestrijden van (soft)drugs stopzetten. Dat kost namelijk vele malen meer dan dat het opbrengt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |