Dat is misschien wat overdreven, maar er zijn in Zuid-Amerika toch maar weinig welvarende streken in vergelijking met het aantal mensen dat er woont. Vandaar mijn vergelijking met China.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar als je gaat beweren dat Zuid Amerika vergelijkbaar is met de binnenlanden van China heb je er gewoon weinig van begrepen en dat is behoorlijk irritant.
Net zoals in China, daar is dan wel minder van dat laatste, maar de arbeidskrachten in China lijken mij efficiėnter, dus in grote lijnen zijn de troeven ongeveer dezelfde.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een welvarende elite, een groot potientieel aan goede en goedkope arbeidskrachten en veel natuurlijke rijkdommen
Dat zei ik toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zuid Amerika heeft meer natuurlijke rijkdommen
Volgens een groot aantal Amerikanen niet behalve dat zij nu Spaans moeten leren. Grappig genoeg hoor je dezelfde verhalen over Hispanics in de VS als hier over Marokkanen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Latino“s die nu in de VS wonen voegen dus niks toe aan de economie van de VS?
quote:Buitenland positief over loskoppeling yuan-dollar
Het buitenland is positief over het besluit van China om de yuan los te koppelen van de dollar en met 2,1 procent in waarde te verhogen.
Goede richting
De Europese Commissie noemt het "een stap in de goede richting. Wij geloven dat dit goed is voor China zelf, voor een gebalanceerde groei, en ook voor de wereldeconomie." De Commissie waarschuwt wel dat de stap 'geen significante gevolgen zal hebben voor de handel'.
Historisch
De Amerikaanse minister van Financiėn, John Snow, reageert ook enthousiast en Japan, buurland van China, vindt het loslaten van de dollar in China zelfs een historisch moment. Ondanks het enthousiasme vanuit het buitenland zullen de meeste Chinezen van het loslaten van de aan de dollar gekoppelde koers niet ze heel veel merken, aldus de Chinese Centrale Bank.
Duurder
De EU en de VS hebben er al langere tijd bij China op aangedrongen de munteenheid los te koppelen van de dollar. Dat mechanisme zou de Chinese munteenheid en dus alle Chinese producten kunstmatig goedkoop houden. De VS en de EU verwachten dat de Chinese producten in het buitenland nu duurder worden, waardoor de concurrentiepositie van de eigen industrie verbetert.
Gaat die blanke Amerikaan ook de karweitjes doen die de Latino doet? En dat tegen hetzelfde uurloon?quote:Poef jij denkt zwart/wit.. Maar de gemiddelde "Latino" voegen inderdaad minder toe aan die economie in vergelijk met de gemiddelde blanke Amerikaan van Europese komaf.
Nee, en je hebt gelijk als je zegt dat er sprake is van een dubbele standaard daarin.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gaat die blanke Amerikaan ook de karweitjes doen die de Latino doet? En dat tegen hetzelfde uurloon?
Tuurlijk, dat is Amerika!quote:Op zondag 24 juli 2005 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gaat die blanke Amerikaan ook de karweitjes doen die de Latino doet? En dat tegen hetzelfde uurloon?
Geen idee en ik weet ook niet of die gegevens uberhaupt te achterhalen zijn.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn de Latino´s net zo vaak werkeloos als de Marokkaan in Nederland of ook zo oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers?
Ik kijk wel linker uitquote:Op zondag 24 juli 2005 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan het toch wel inschatten?
Hispanics zijn hispanics, ik kan niet aan de neuzen zien wie legaal is en wie niet.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Illegalen vergelijken met legalen slaat natuurlijk zowiezo nergens op
Niet uit de criminaliteitsstatistieken, Diego, alleen uit de werkeloosheids statistieken.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, maar illegalen blijven zowiezo buiten die statistieken
Goeie vraag, weet ik niet zeker, er is ooit wel eens een rel geweest over ras opnemen in criminaliteits stats maar ik kan mij de uitkomst niet herinneren.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Worden die in de VS niet politiek correct weergegeven en wel naar afkomst geregistreerd?
Een Marokkaan die geboren is in Nederland is geen Marokkaan meer![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |