abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juli 2005 @ 22:39:16 #226
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29072353
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar als je gaat beweren dat Zuid Amerika vergelijkbaar is met de binnenlanden van China heb je er gewoon weinig van begrepen en dat is behoorlijk irritant.
Dat is misschien wat overdreven, maar er zijn in Zuid-Amerika toch maar weinig welvarende streken in vergelijking met het aantal mensen dat er woont. Vandaar mijn vergelijking met China.
pi_29072471
Een welvarende elite, een groot potientieel aan goede en goedkope arbeidskrachten en veel natuurlijke rijkdommen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 23 juli 2005 @ 22:53:16 #228
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29072606
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een welvarende elite, een groot potientieel aan goede en goedkope arbeidskrachten en veel natuurlijke rijkdommen
Net zoals in China, daar is dan wel minder van dat laatste, maar de arbeidskrachten in China lijken mij efficiėnter, dus in grote lijnen zijn de troeven ongeveer dezelfde.
pi_29072641
Zuid Amerika heeft meer natuurlijke rijkdommen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 23 juli 2005 @ 22:56:40 #230
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29072680
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 22:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zuid Amerika heeft meer natuurlijke rijkdommen
Dat zei ik toch?
  zaterdag 23 juli 2005 @ 23:49:07 #231
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_29073825
De zuid Amerikanen hebben niet de juiste mentaliteit om ooit van grote economische betekenis te worden. Tevens ook teveel verschillende levensvisies om ooit in dezelfde richting te trekken.
waarschijnlijk wel
pi_29074122
De Latino“s die nu in de VS wonen voegen dus niks toe aan de economie van de VS?
  zondag 24 juli 2005 @ 00:10:13 #233
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_29074379
Poef jij denkt zwart/wit.. Maar de gemiddelde "Latino" voegen inderdaad minder toe aan die economie in vergelijk met de gemiddelde blanke Amerikaan van Europese komaf.
waarschijnlijk wel
pi_29075398
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 23:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Latino“s die nu in de VS wonen voegen dus niks toe aan de economie van de VS?
Volgens een groot aantal Amerikanen niet behalve dat zij nu Spaans moeten leren. Grappig genoeg hoor je dezelfde verhalen over Hispanics in de VS als hier over Marokkanen.

Ik ga er overigens niet van uit dat men daar gelijk in heeft, alleen dat de houding niet veel verschilt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 00:58:17 ]
pi_29082993
Klein stapje voor de VS om hun positie te behouden:
quote:
Buitenland positief over loskoppeling yuan-dollar

Het buitenland is positief over het besluit van China om de yuan los te koppelen van de dollar en met 2,1 procent in waarde te verhogen.

Goede richting
De Europese Commissie noemt het "een stap in de goede richting. Wij geloven dat dit goed is voor China zelf, voor een gebalanceerde groei, en ook voor de wereldeconomie." De Commissie waarschuwt wel dat de stap 'geen significante gevolgen zal hebben voor de handel'.

Historisch
De Amerikaanse minister van Financiėn, John Snow, reageert ook enthousiast en Japan, buurland van China, vindt het loslaten van de dollar in China zelfs een historisch moment. Ondanks het enthousiasme vanuit het buitenland zullen de meeste Chinezen van het loslaten van de aan de dollar gekoppelde koers niet ze heel veel merken, aldus de Chinese Centrale Bank.

Duurder
De EU en de VS hebben er al langere tijd bij China op aangedrongen de munteenheid los te koppelen van de dollar. Dat mechanisme zou de Chinese munteenheid en dus alle Chinese producten kunstmatig goedkoop houden. De VS en de EU verwachten dat de Chinese producten in het buitenland nu duurder worden, waardoor de concurrentiepositie van de eigen industrie verbetert.
pi_29088583
quote:
Poef jij denkt zwart/wit.. Maar de gemiddelde "Latino" voegen inderdaad minder toe aan die economie in vergelijk met de gemiddelde blanke Amerikaan van Europese komaf.
Gaat die blanke Amerikaan ook de karweitjes doen die de Latino doet? En dat tegen hetzelfde uurloon?
pi_29088702
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Gaat die blanke Amerikaan ook de karweitjes doen die de Latino doet? En dat tegen hetzelfde uurloon?
Nee, en je hebt gelijk als je zegt dat er sprake is van een dubbele standaard daarin.
pi_29088746
Zijn de Latino´s net zo vaak werkeloos als de Marokkaan in Nederland of ook zo oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers?
pi_29088797
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is Amerika!
pi_29089929
En waar heb je die kennis vandaan?
pi_29089972
quote:
Op zondag 24 juli 2005 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zijn de Latino´s net zo vaak werkeloos als de Marokkaan in Nederland of ook zo oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers?
Geen idee en ik weet ook niet of die gegevens uberhaupt te achterhalen zijn.
pi_29090042
Je kan het toch wel inschatten?
pi_29090609
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Je kan het toch wel inschatten?
Ik kijk wel linker uit

Heel voorzichtig dan...mijn ervaring was dat er inderdaad veel werkeloosheid is onder latino's, meest mexicanen uiteraard, en veel laagbetaalde (al dan niet zwarte) dagarbeid en dat de latino's ook goed vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Vergeet ook niet dat met name onder Mexicanen er heel veel illegalen zijn.

Ik geloof niet dat de cijfers sterk verschillen van bijv. de zwarte bevolking en men begint langzaam maar zeker ook sociaal op te klimmen, de nieuwe burgemeester van LA is een hispanic bijvoorbeeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2005 18:38:18 ]
pi_29090721
Illegalen vergelijken met legalen slaat natuurlijk zowiezo nergens op
pi_29092861
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Illegalen vergelijken met legalen slaat natuurlijk zowiezo nergens op
Hispanics zijn hispanics, ik kan niet aan de neuzen zien wie legaal is en wie niet.
pi_29093650
Nee, maar illegalen blijven zowiezo buiten die statistieken
pi_29093984
quote:
Op zondag 24 juli 2005 20:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Nee, maar illegalen blijven zowiezo buiten die statistieken
Niet uit de criminaliteitsstatistieken, Diego, alleen uit de werkeloosheids statistieken.
pi_29094049
Worden die in de VS niet politiek correct weergegeven en wel naar afkomst geregistreerd?

Een Marokkaan die geboren is in Nederland is geen Marokkaan meer
pi_29094533
quote:
Op zondag 24 juli 2005 20:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Worden die in de VS niet politiek correct weergegeven en wel naar afkomst geregistreerd?

Een Marokkaan die geboren is in Nederland is geen Marokkaan meer
Goeie vraag, weet ik niet zeker, er is ooit wel eens een rel geweest over ras opnemen in criminaliteits stats maar ik kan mij de uitkomst niet herinneren.

Wat ik kan vinden toont geen verschil in stijging tussen zwart of hispanic, misdaad begaan door blanken is echter sneller toegenomen.

http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/glance/jailrace.htm

Als we tenminste mogen aannemen dat de gevangenispopulatie globaal overeenkomt met die van daders van misdaden.
pi_29094752
Blanken: 320.000 60% van de bevolking?
Zwarten: 275.00 20% van de bevolking?
Hispanics: 100.000 15% van de bevolking?

Zo ongeveer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')