Nu wel??quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik durfde als kind nooit in het Spookslot..
Daarvoor wilde ik mezelf nog even bedanken, dus bij deze.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Mensen die hun eigen vragen beantwoorden
Ik sluit me hier bij aan; bedankt AEquote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:34 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Daarvoor wilde ik mezelf nog even bedanken, dus bij deze.
Het vergde iets meer tijd dan het opzoeken van een woordverklaring in de van Dale, maar het levert dan wel zeer bruikbare info op ten goede van het voorstellingsvermogen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:36 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik sluit me hier bij aan; bedankt AE![]()
Hier ben ik het fundamenteel mee oneens!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:45 schreef Z het volgende:
... Kunst is kunst als de maker iets kunst vindt, de toeschouwer staat daar buiten. ...
Mag ik jou ook nog bedanken voor jouw spitwerk? Bij deze dus.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:34 schreef ALTER-EGO het volgende:
Daarvoor wilde ik mezelf nog even bedanken, dus bij deze.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:17 schreef cioran63 het volgende:
Kunst is nu eenmaal kunst als er kunst op staat. Dat wil zeggen, als de maker het gemaakt heeft als kunst. Vervolgens kun je onderscheid gaan maken tussen goede en slechte kunst.
bron: http://www.blauwefeniks.nl/forum/messages/208/5470.htmlquote:Kunst is kunst als het kunst heet. De moeilijkheden beginnen pas bij het onderscheiden van goede en slechte kunst.
Zeg je hier nu mee dat kunst kunst is als men bereid is er ( bergen ) geld voor neer te tellen, Gajus?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:10 schreef Gajus het volgende:
[..]
Hier ben ik het fundamenteel mee oneens!
Iemand maakt iets ofwel rotzooit wat aan, om Karel Appel te citeren. Het is vervolgens aan anderen om dat werk als kunst te erkennen. In de praktijk blijkt die erkenning uit het feit dat men bereid is een hoge prijs voor het werk te betalen (aanzienlijk meer dan voor een vergelijkbaar ambachtelijk werk, dus meer dan de materiaal- en productiekosten).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door OllieA op 03-05-2005 23:15:57 ]And it's only the giving
That makes you
What you are
Ik heb mijn post even aangepast...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik had er stiekem op gehoopt dat Gajus zelf tot die conclusie zou komen, Ollie...
Neen, dat heb ik niet beweerd.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zeg je hier nu mee dat kunst kunst is als men bereid is er ( bergen ) geld voor neer te tellen, Gajus?
Ja, ja ... de lucht is bezwangerd van telepathie.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:08 schreef OllieA het volgende:
Zo was een Van Gogh eerst geen kunst, en later Hoge Kunst.
Ik kan daar geen duidelijk antwoord op geven.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:29 schreef Gajus het volgende:
Maar de essentie van mijn eerdere post laat jij onbesproken: wie stelt vast wat een kunstwerk is, de maker zelf of anderen dan de maker?![]()
Wat min-of-meer overeenstemt met mijn criterium "het losmaken van emoties".quote:Op dinsdag 3 mei 2005 23:47 schreef De-oneven-2 het volgende:
"Kunst moet niets behalve boeien."
Da's eigenlijk alles wat er over te zeggen valt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And it's only the giving
That makes you
What you are
Doel je daarmee op een bepaald iemand?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Jawel, maar die is eigenlijk alleen leuk voor de analfabeten onder ons...
Het woord 'kunst' heeft verschillende betekenissen. Om eventuele spraakverwarring te voorkomen hanteer ik de termen kunstbeoefening en kunstwerk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik bedoel, kunst zou niet afhankelijk mogen of moeten zijn van anderen. Wel?
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:53 schreef Gajus het volgende:
[..]
Het woord 'kunst' heeft verschillende betekenissen. Om eventuele spraakverwarring te voorkomen hanteer ik de termen kunstbeoefening en kunstwerk.
De kunstbeoefening is geheel het domein van de kunstenaar, anderen hebben daar niets te zoeken. De kunstbeoefening resulteert hopelijk tot een kunstwerk. Als het kunstwerk eenmaal een feit is, dan gaat het kunstwerk een eigen leven leiden, dan ligt het lot van het kunstwerk geheel in handen van anderen (zeker na het overlijden van de kunstenaar).
quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:52 schreef cioran63 het volgende:
Stom genoeg stond de hele titel eronder ja.
Dat er tekst op het plaatje stond zag ik nog wel, maar wat er stond, kon ik niet eens ontcijferen met mijn vertroebelde blik.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik maakte maar een grapje, AE...
Wat ik slechts bedoelde te zeggen, is dat de titel, voor een ieder die kan lezen, onderaan te lezen is...
Wees dan maar blij dat je nooit naast mij in de schoolbanken hebt gezeten.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb met spieken mijn diploma's weten te behalen.
Dat heeft er in geresulteerd dat spieken nu eenmaal een hardnekkige gewoonte van me is geworden.
Zonder de financiële steun van zijn broer had Van Gogh voortijdig moeten stoppen met schilderen en had de wereld nooit kennis kunnen nemen van (de resultaten van) zijn talenten. Vele getalenteerden zijn onbekend gebleven, zowel tijdens als na hun leven.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:13 schreef OllieA het volgende:
Van Gogh wist het publiek bij leven niet echt te boeien.
"Aquis submersus" wat dat ook moge betekenen uit 1919.quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Anyway, Max Ernst, AE.
Doe jij dan de titel nog even?
Wij wachten vol verwachting op de nieuwe opgave...quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:16 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
"Aquis submersus" wat dat ook moge betekenen uit 1919.
Volgens mij staat die er al... een paar posts hierboven?quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Wij wachten vol verwachting op de nieuwe opgave...
(. )
Mijn hartelijke dank, maar ik heb me ook nergens behoorlijk voorgesteld.quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hé, cioran,
ik weet niet van wie je een kloon bent, maar toch en alsnog een warm welkom in deze/dit topic!
De ideale kans om dat nu te doen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:19 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Mijn hartelijke dank, maar ik heb me ook nergens behoorlijk voorgesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |