Razvan is een normale slavische naam geloof ik.. ik kom m hier in Roemenie redelijk veel tegen..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:46 schreef Electrocute het volgende:
Ik had het genoegen met een meisje die Lijsje heette op de basisschool te zitten.
Andere debiele namen:
...
Razvan
In Roemenië normaal, betekent niet dat het in Nederland normaal isquote:Op maandag 13 juni 2005 12:02 schreef Ram6 het volgende:
Razvan is een normale slavische naam geloof ik.. ik kom m hier in Roemenie redelijk veel tegen..
Merdjo Boenmen??quote:Op zondag 12 juni 2005 16:03 schreef Muck het volgende:
[..]
ik heet marjo boonman, dat gaat vast net zo goed lukken![]()
A boy named Suequote:Op zondag 12 juni 2005 12:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Dan is het ook heel logisch om een meisje een jongensnaam te geven.![]()
![]()
Dat is ook een vrij normale naam in Belgie, Limburg incluisquote:Op maandag 13 juni 2005 20:03 schreef Chasin het volgende:
broer van iemand die ik ken uit limburg heet Guy... blijkt daar redelijk te zijn en wordt uitgesproken als "Giej"
ik lees de spits en metroquote:Op maandag 13 juni 2005 20:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is ook een vrij normale naam in Belgie, Limburg incluis
De Belgische Eerste Minister heet trouwens ook Guy, die zal wel wat bekender zijn dan de broer van een kennis bij ieder Nederlander die wel eens een krant open doet.
Is een doodnormale naam in Limburg. Maar je spreekt het niet uit als 'giej'. Tenminste, de normale uitspraak is 'kie', waar de k een beetje het midden houdt tussen een Nederlandse k en een Engels g als in go.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:03 schreef Chasin het volgende:
broer van iemand die ik ken uit limburg heet Guy... blijkt daar redelijk te zijn en wordt uitgesproken als "Giej" met een zachte g dus![]()
Aimee en Amy verschillen idd ontzettend van uitspraakquote:Op maandag 13 juni 2005 21:31 schreef The_Voice_Within het volgende:
Ik ken een meisje dat Pleun heet... Echt een verschrikkelijke boerennaam. En ik had vroeger een meisje op school en die heette Aimee, maar je sprak het uit als M E.
En m'n vriend vind Valentina mooi voor een meisjeIk heb het hem héél snel uit z'n hoofd gepraat dat ons kind later die naam krijgt.
Mooie namen vind ik Amy, Esri en Sarah.
M E versus Emy verschilt tochquote:Op maandag 13 juni 2005 21:36 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Aimee en Amy verschillen idd ontzettend van uitspraak
Aimee, als in de naam van dat meisje, werd letterlijk uitgesproken als M E. Amy klinkt echt heel anders. (Zoals in Amy Lee van Evanescence)quote:Op maandag 13 juni 2005 21:36 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Aimee en Amy verschillen idd ontzettend van uitspraak
Is gewoon een afkorting hier in Limburg voor Gerard.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:54 schreef Samcali het volgende:
Een collega van me heet Sraar.....was hier in de buurt (Limburg) een tamelijk normale naam![]()
Daarbij is het ook nog eens dezelfde naam...quote:Op maandag 13 juni 2005 21:41 schreef ChrisJX het volgende:
Ai-mee vs Eee-mie. Zo veel scheelt het niet. Zeker niet zoveel dat je de ene compleet belachelijk kunt vinden en de ander ontzettend leuk.
Pleun is gewoon kort voor Appolonia, en is eerder kak dan boerin.quote:Op maandag 13 juni 2005 21:31 schreef The_Voice_Within het volgende:
Ik ken een meisje dat Pleun heet... Echt een verschrikkelijke boerennaam. En ik had vroeger een meisje op school en die heette Aimee, maar je sprak het uit als M E.
En m'n vriend vind Valentina mooi voor een meisjeIk heb het hem héél snel uit z'n hoofd gepraat dat ons kind later die naam krijgt.
Ik heb al jaren Esra in mn hood als naam voor een dochterquote:Mooie namen vind ik Amy, Esri en Sarah.
Die leuke Hasse kan ik niet zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:42 schreef RaisinGirl het volgende:
He, toevalig ken ik een heel leuke Hasse.. Vernoemd naar het boek van Thea Beckman, Hasse Simonsdochter. Ik zou zelf nooit die naam kiezen, maar het kan erger.
Als je écht wilt lachen, moet je op zaterdag in de nrc bij de geboorte aankondigingen kijken.
Daar zag ik een paar weken terug iets heel tragisch. Het betrof een meisje en ze kreeg van haar ouders drie namen mee, waarvan twee namen luidde: Camilla Edwina. En raad eens hoe haar ouders heten? Juist. Camilla en Edwin..
Nou ja, das toch best leuk bedacht? Toch?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:42 schreef RaisinGirl het volgende:
Als je écht wilt lachen, moet je op zaterdag in de nrc bij de geboorte aankondigingen kijken.
Daar zag ik een paar weken terug iets heel tragisch. Het betrof een meisje en ze kreeg van haar ouders drie namen mee, waarvan twee namen luidde: Camilla Edwina. En raad eens hoe haar ouders heten? Juist. Camilla en Edwin..
Als je vader toevallig Jan heet, dan wordt het dus Jannie of Janna.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, das toch best leuk bedacht? Toch?
Hendrikaquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:21 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Als je vader toevallig Jan heet, dan wordt het dus Jannie of Janna.
Maar nu vraag ik me af, wat doe je als de vader Henk heet?
Jij Kenauquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:32 schreef FordXRRS het volgende:
Ik heb ook zo'n geweldige naam![]()
Hasse
Raad eens hoever mensen kwamen/komen met hun grappen![]()
Ik kende iemand (als ze nog leefde was ze inmiddels over de 100quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:42 schreef RaisinGirl het volgende:
Dan toch maar Hasse Simonsdochterquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:00 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Jij Kenau
Of is die grap te intellectueel
Maak er dottir van. Betekent hetzelfde, klinkt hipperquote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:53 schreef FordXRRS het volgende:
Dan toch maar Hasse Simonsdochter![]()
Alleen dat 'dochter' dan weer![]()
Thea beckman... Kinderen van moeder aardequote:Op dinsdag 14 juni 2005 16:35 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Maak er dottir van. Betekent hetzelfde, klinkt hipper
quote:Op maandag 13 juni 2005 19:36 schreef innepin het volgende:
Heb de test even gedaan: meneer de amerikaan hier naast mij zegt spontaan "Marjo Boonman"Alleen de laatste 'a' wordt een beetje weggelaten, a la 'boonm'n'
maar hij weet ook wel iets over Nederlands - als hij dat niet had geweten, was het "Mardjo Boenman" geworden,.
wáááát?! wie noemt zijn kind nou vlinder?!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:13 schreef gathering_storm het volgende:
Het verse kind van Antonie Kamerling en Isa Hoes heet Vlinder![]()
*door de mand valtquote:Op woensdag 15 juni 2005 02:00 schreef Hilzillah het volgende:
Thea beckman... Kinderen van moeder aarde
is IJslands voor dochterquote:Op donderdag 16 juni 2005 01:28 schreef Hilzillah het volgende:
[..]Vind dottir wel een mooie naam!!
Doet? Als in, Doet Willemsen? Nou, daar werd ze vast wel populair mee, zo'n naam.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:05 schreef fratsman het volgende:
Kom je in Friesland vaker tegen hoor.
De zoon van het gezin waar mijn oma in de oorlog heeft gezeten, heette Feike. En zijn latere vrouw heette Doet.
Geloof me, als klein kind sta je heel vreemd te kijken, als je aan zulke mensen wordt voorgesteld...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |