Vanity kan ook "misplaatste trots" betekenenquote:
Yasha?quote:Op donderdag 12 mei 2005 04:41 schreef VixenFromHell het volgende:
ik hoorde ooit iets over iemand die Jasje zou heten...
hoop dat dat toch niet waar was
Jaaahquote:Op donderdag 12 mei 2005 08:51 schreef shoegal het volgende:
ooh en wel eens naar dat opsporings programma op sbs gekeken? is volgens mij alweer van de buis maar die officier van justite wat daar altijd bij zat heette Dop Kruimel.
Graddiequote:Op donderdag 12 mei 2005 08:47 schreef shoegal het volgende:
ik heet graddie![]()
Eigenlijk gradie maar dan spreekt iedereen het uit als graaaadie.
Ben een meisje.
Nee, Venlo.quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:46 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Toevallig in Nieuwegein? Ik had vroeger ook 2 buurjongetjes die zo heetten
Hm, Gradie....quote:Op donderdag 12 mei 2005 08:47 schreef shoegal het volgende:
ik heet graddie![]()
Eigenlijk gradie maar dan spreekt iedereen het uit als graaaadie.
Ben een meisje.
ligt dat niet in de buurt van dordrecht?quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:11 schreef amaranta het volgende:
robrecht, zou niet eens weten hoe je het uit moet spreken...
Nee, dat is de zanger van kikx.quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:56 schreef Prego het volgende:
[..]
ligt dat niet in de buurt van dordrecht?
Afkorting van mijn naam, Candice. Betekent 'fel wit' of 'vlammend wit' in het Latijn en Grieks. Ben er op zich niet ontevreden mee, maar beetje jammer dat heel Nederland het niet kan uitspreken (op z'n Engels moet het!) of spellen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:54 schreef Scootmobiel het volgende:
'Candy' vind ik ook belachelijk als voornaam. Het klinkt weliswaar best leuk, maar gezien de betekenis ('snoepgoed'!) zou ik m'n kind nooit zo'n naam geven.
Hetzelfde geldt voor namen als Toy (speelgoed) of Vanity (ijdelheid).![]()
volgens mij had ie ut echt over jasjequote:
Aha, dat verklaart een hoop. Wist niet dat het daarvan afgeleid was.quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:51 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Afkorting van mijn naam, Candice. Betekent 'fel wit' of 'vlammend wit' in het Latijn en Grieks. Ben er op zich niet ontevreden mee, maar beetje jammer dat heel Nederland het niet kan uitspreken (op z'n Engels moet het!) of spellen.
Bij die kerel heb ik op de Hogeschool van Utrecht op de opleiding ROP gezetenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:54 schreef inXs het volgende:
Bij mij op school heet er een kerel: "Hommo Hamster" ... Tja wat je daar nu van moet denken..
Ik ken twee mannen die Dick en Cock heten, en die gingen samen een weekendje naar Engeland. Dikke pret.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:28 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Nu snap ik "Pikkebaas"![]()
Ik hoop voor je dat je dan niet als achternaam "Kok" hebt![]()
Het is dan ook een jongensnaamquote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:46 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ben ook niet echt gelikkig met mijn voornaam, HILMAR, iedereen denkt dat ik een jongetje ben.
Erg crea ouders... vernoemd naar de oma's Hillechien Maria (HIL - MAR)
Volgens mij Rob-recht. Maar ik kan het fout hebbenquote:Op donderdag 12 mei 2005 16:26 schreef amaranta het volgende:
Nee, dat is de zanger van kikx.
Maar is het nou Roo-brecht
of is het nou: rob-recht
of- ro-brecht
wie noemt z'n kind nou Cock als voornaamquote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ken twee mannen die Dick en Cock heten, en die gingen samen een weekendje naar Engeland. Dikke pret.
Dat vind ik ook van de naam Jip. Komt nog steeds voor.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 22:54 schreef Samcali het volgende:
Een collega van me heet Sraar.....was hier in de buurt (Limburg) een tamelijk normale naam![]()
Zag vandaag ergens een bordje in de tuin staan, er was een "Joppe" geboren.
Klinkt voor sommige mensen misschien leuk voor een baby, maar dat je later als volwassen vent Joppe heet vind ik toch een tamelijk zielig vooruitzicht![]()
Dan is het ook heel logisch om een meisje een jongensnaam te geven.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:47 schreef Hilzillah het volgende:
Kleine zusje heet trouwens Sverre - Leontien
Kleine broertje heet Jesper - Coenradus![]()
& Hilmar & sverre zijn Deense jongens namen![]()
Ik vind dat juist wel een leuke naam en één van betekenis. dieu-donné betekent namelijk door God gegeven.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:57 schreef Kiki het volgende:
Ik kreeg niet al te lang geleden een geboortekaartje in de brievenbus...Hoera, het is een zoon:
Dieu-donné
Tsja...
dat méén je toch niet?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:30 schreef Lauzie het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel een leuke naam en één van betekenis. dieu-donné betekent namelijk door God gegeven.
ik heet marjo boonman, dat gaat vast net zo goed lukkenquote:Op donderdag 12 mei 2005 02:25 schreef TopStyle het volgende:
[..]
Nee die van mij dan; Theun de Bruijn.
Laat een engelssprekende dat maar eens fatsoenlijk zn waffel uitkrijgen.
Dat moet je niet aan mij vragen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 20:43 schreef dark_humanity774 het volgende:
[..]
wie noemt z'n kind nou Cock als voornaam![]()
![]()
Dat is het ook gelemaal nietquote:Op zondag 12 juni 2005 12:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Dan is het ook heel logisch om een meisje een jongensnaam te geven.![]()
![]()
Doet mij ook meer denken aan Sinbad de zeeman...quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:48 schreef Ballicious het volgende:
Ik zou toch in deze tijd echt geen Geraldine willen heten hoor, kom op zeg. Verzin eens wat spectaculairders. En redbad, tja... dat gaat natuurlijk nergens over.
ik ken een jochgumquote:Op maandag 13 juni 2005 10:24 schreef anneja het volgende:
Uit de zaterdagkrant: Jochgem. Als je dan toch dyslectisch bent laat je toch even iemand anders controleren of je de naam van je kind goed spelt?
Twee broertjes bij ons uit de buurt heten Theun en Thijn, vind ik ook maar niks. Binnenshuis hebben we het meestal over Tuheun en Tuhijn. Teun en Tijn an sich vind ik best leuk hoor, daar niet van.
Ik heb een achternichtje dat Kendy heet, imho nog een tandje erger dan Candyquote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:54 schreef Scootmobiel het volgende:
'Candy' vind ik ook belachelijk als voornaam. Het klinkt weliswaar best leuk, maar gezien de betekenis ('snoepgoed'!) zou ik m'n kind nooit zo'n naam geven.
Hetzelfde geldt voor namen als Toy (speelgoed) of Vanity (ijdelheid).![]()
quote:Op maandag 13 juni 2005 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb een achternichtje dat Kendy heet, imho nog een tandje erger dan Candy
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |