abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26717954
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:25 schreef BaajGuardian het volgende:
welke taal is the truth is in here ook alweer?
Vroeg ik me ook juist af ... The Truth is in Here... ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 4 mei 2005 @ 07:15:27 #52
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_26718034
om het even in den nederlandsche tael te zeggen , :

het interreseert niet in welke taal het er staat , mensen proberen wat over te brengen , en geloof me als je het over gaat schrijven gaat vaak de boodschap verloren , het probeem Is niet de taal mensen , het probleem is luiheid van mensen , niet de tijd willen nemen voor een topic , men wil hap slik klare brokjes , nou..jullie kijken niet naar SBS6 , jullie lezen topics over serieuze zwaar uitgebreide zaken.
vind je het teveel , dan lees je het toch gewoon niet.

sigh
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_26718850
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:44 schreef MUUS het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet alleen om de 911 topics. .

En dan nog... in eigen woorden vertellen en een linkje naar de engelse bron erbij kan toch ook?
Precies, het is een stuk vriendelijker naar de lezer toe om je eigen bewoording te posten, vergezeld met een gequote stuk tekst. Zomaar klakkeloos lappen engelstalige tekst copy-pasten is voor niemand een goede toevoeging.

Ik vind het trouwens vreemd dat ik meteen wordt afgeschilderd als iemand die kwaad in de zin heeft, vooral door merlin die me op dit moment door het slijk haalt. Is nergens voor nodig, toch, Muus? Kun je daar niet iets van zeggen, want het punt wat ik aandraag is niet onzinnig...
pi_26718874
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 07:15 schreef BaajGuardian het volgende:
om het even in den nederlandsche tael te zeggen , :

het interreseert niet in welke taal het er staat , mensen proberen wat over te brengen , en geloof me als je het over gaat schrijven gaat vaak de boodschap verloren , het probeem Is niet de taal mensen , het probleem is luiheid van mensen , niet de tijd willen nemen voor een topic , men wil hap slik klare brokjes , nou..jullie kijken niet naar SBS6 , jullie lezen topics over serieuze zwaar uitgebreide zaken.
vind je het teveel , dan lees je het toch gewoon niet.

sigh
Ik wil JUIST tijd nemen voor een topic. Het lijkt er juist op dat JUIST diegenen die lappen engelse tekst copy-pasten niet de moeite willen doen de tijd te willen nemen voor een discussie, en lui zijn. Nogmaals, afgezien van het gegeven dat engelse taal voor mij lastig lezen is, maakt het de discussie niet aantrekkelijk.
pi_26720618
foei foei die merlin toch ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_26720709
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 10:47 schreef UncleScorp het volgende:
foei foei die merlin toch ...
Je punt is??
pi_26720809
is toch in het nederlands ?
pi_26720823
pi_26721188
bah dat gedoe met merlin ... er wordt hier wel es regelmatiger ruzie gemaakt hoor
pi_26721282
Wanneer iemand een grote lap tekst in het engels plaatst lees ik dat echt niet hoor.
wanneer iemand een grote lap tekst in het nederlands plaatst lees ik dat ook niet.
ja daaag...ik lees gewoon wat fragmenten van die tekst (mocht het interessant lijken) en schat in hoe de tekst verder zal zijn.
als het interessant voor me is neem ik de moeite dit alles te lezen maar dit komt eigenlijk zelden voor hiero.

hieronder een hulpmiddeltje voor de zeikertjes ik bedoel voor de gene die moeite hebben met talen.
http://babelfish.altavista.com/tr
groeten
pi_26721302
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:08 schreef UncleScorp het volgende:
bah dat gedoe met merlin ... er wordt hier wel es regelmatiger ruzie gemaakt hoor
Dus omdat je dat niet lekker zit ga je "foei foei die merlin toch ..." posten. Mag ik vragen waar dat op slaat? Mag ik niet aankaarten dat merlin zich raar opstelt en mij door het slijk zit te halen, omdat ik een (in mijn ogen in ieder geval) verbetering wil voor het Truth forum?
pi_26721334
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:12 schreef JoZzephus het volgende:
hieronder een hulpmiddeltje voor de zeikertjes ik bedoel voor de gene die moeite hebben met talen.
http://babelfish.altavista.com/tr
groeten
Ik ben een zeikertje?
Ik heb een paar keer gebruik gemaakt van vertaalsites, maar de tekst die daaruit komt is verre van goed.
pi_26721808
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:12 schreef TheMassive het volgende:
Dus omdat je dat niet lekker zit ga je "foei foei die merlin toch ..." posten. Mag ik vragen waar dat op slaat? Mag ik niet aankaarten dat merlin zich raar opstelt en mij door het slijk zit te halen, omdat ik een (in mijn ogen in ieder geval) verbetering wil voor het Truth forum?
Wat wil je dan eigenlijk ?
Dat merlin een ban krijgt van de mods ?
Dont count on it ... ow shit ... reken er maar niet op
pi_26721892
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Wat wil je dan eigenlijk ?
Dat merlin een ban krijgt van de mods ?
Dont count on it ... ow shit ... reken er maar niet op
Waarom vat jij het zo persoonlijk op? Heb je mijn posts met argumenten niet gelezen? Volgens mij het ik toch echt duidelijk aangegeven wat ik storend vind, aan de reacties van Muus te zien begrijpt zij ook wat ik aankaart. Jij blijkbaar niet?
  woensdag 4 mei 2005 @ 11:46:45 #65
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26722185
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:13 schreef TheMassive het volgende:
Ik vind het trouwens vreemd dat ik meteen wordt afgeschilderd als iemand die kwaad in de zin heeft, vooral door merlin die me op dit moment door het slijk haalt. Is nergens voor nodig, toch, Muus? Kun je daar niet iets van zeggen, want het punt wat ik aandraag is niet onzinnig...
Hij heeft al gezegd dat ie je gaat negeren dus wat wil je nog meer horen? Daarnaast vinden de die-hard conspiracy mensen het blijkbaar zinnig om lappen tekst te posten en hebben ze het idee dat de 'lol' eraf gaat als dat niet meer mag. Volgens hun kunnen ze dan namelijk niet meer alle bewijzen laten zien en dus springen ze op de barricade en ja dat wordt soms wat fel. Ik kan het ergens wel begrijpen. Nu kun je, denk ik, in sommige gevallen commentaar beter negeren dan er op ingaan omdat het er niet constructiever op wordt Reactie lokt reactie uit enzo.

Nu ben ik wel met je eens dat er knip-plak teksten tussenstaan die ongewenst zijn (zoals reeds aangegeven heb je ook een goed punt!).Tis ook niet echt makkelijk in regels vast te leggen wanneer een stuk knippen en plakken zinvol is en ik denk ook niet dat je het in regels moet willen vastleggen! Of het draagt bij of het draagt niet bij. Simpel ergens. Nu is dit punt reeds genoteerd en besproken dus het lijkt me afgehandeld voor nu. Ik denk dat er wel wat opmerkingen in de desbetreffende topics terecht zullen komen.

Verder met truth onderwerpen bespreken dan maar? In de desbetreffende topics wel te verstaan
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26722276
Ah, goeie post, livelived, daar kan ik tenminste iets mee.
Ik kan inderdaad begrijpen dat het posten van lappen tekst het de "die hards" helpt om hun mening te onderbouwen, maar wanneer mensen die lappen tekst niet meer lezen, dan helpt het die "die hards" toch niet?
pi_26722733
er zijn er altijd die die lappen tekst wel gretig lezen ... en dikwijls is het dan weer een springplank naar andere bronnen
en zoals jozzephus opmerkte ... er zijn er zelfs die lappen nl tekst niet lezen. Op den duur mag het precies niet meer dan 10 regeltjes zijn en liefst met een fotooke bij, want anders haken de meesten af ?

elk moet maar voor zichzelf beslissen wat hij/zij al of niet leest ...
pi_26723243
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:07 schreef UncleScorp het volgende:
en zoals jozzephus opmerkte ... er zijn er zelfs die lappen nl tekst niet lezen. Op den duur mag het precies niet meer dan 10 regeltjes zijn en liefst met een fotooke bij, want anders haken de meesten af ?
Nou nee hoor UncleScorp alleeen zou het wel handig of verstandig zijn dat wanneer iemand een lang stuk tekst gaat plaatsen hij of zij wel even een samenvatting geeft van wat je kan verwachten wat je evt. gaat lezen...en een link/bron waar hij/zij dit vandaan heeft...dat zie je ook niet altijd en dat vind ik wel belangrijk.
op deze manier kunnen de users die geinteresseerd zijn de complete tekst lezen.
verder vind ik het ook wel leuk als de gene die een tekst plaats ook zijn eigen mening geeft op die tekst want anders weten we nog niks en vervolgens kun je dan eventueel (verder) discussieren
pi_26723328
Precies, dat bedenk ik me nu net, wat is er mis met het geven van de link van de website ipv het domweg copy-pasten van de hele tekst. Zo hou je de discussie in mijn ogen een stuk vriendelijker. Je kan dan je eigen mening posten, ondersteund met een link naar de tekst waar je naar wil refereren. Geen probleem toch? Als iemand geinteresseerd is in de discussie zoals aangegeven wordt, dan zal diegene ook echt wel die site nalezen.
  woensdag 4 mei 2005 @ 12:35:42 #70
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26723442
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 11:50 schreef TheMassive het volgende:
Ik kan inderdaad begrijpen dat het posten van lappen tekst het de "die hards" helpt om hun mening te onderbouwen, maar wanneer mensen die lappen tekst niet meer lezen, dan helpt het die "die hards" toch niet?
Mja ligt aan het doel wat ze ermee hebben. Neem de dood van prinses Diana waarbij sommige ervan overtuigd zijn dat ze vermoord is. Als ik dat nu ook vind en mensen daarvan wil overtuigen dan zou ik een topic in de Discovery Channel documentairestijl maken omdat het dan erg laagdrempelig is. Vooral mensen geen moeite laten doen want dat kost me aanhangers voor me theorie.

Als ik echter de zaak wil bespreken met mensen die toch al overtuigd zijn dan wil ik de ins en outs weten en boeit het me niet om hele artikelen door te lezen. Ik kan me dan zo voorstellen dat iemand 100 artikelen leest en er 3 post die hij helemaal geweldig vindt. Scheelt mij selecteren en ik kan me favo onderwerp bespreken + steeds meer kennis erover opdoen. Sommige dingen zijn ook gewoon moeilijk en vragen veel tekst.

Het tweede is niet leuk voor eventuele derde personen nee. Vraag is een beetje wat je met het subforum aan wilt. Ik kan me goed voorstellen dat er discussie ruimte moet wezen en dus laagdrempeligheid en ergo: knip-plak post dragen dan zelden bij. Aan de andere kant is er misschien ook de wens om een bespreek-topic te houden voor de echte 'experts' op dit gebied die er moe van worden om de simpele dingen uit te (blijven) leggen. Mensen die menen dat het samenvatten en vertalen van stukken geen recht doet aan de inhoud. Misschien waren ze zo vol van de tekst toen ze het onder ogen kregen dat ze het ook in die vorm willen delen met de rest.

Nu kun je er natuurlijk meer over zeggen: Zo kan het knippen en plakken ook gemakzuchtig en onhandig zijn. Iemand beweert dat die auto van Diana nooit zo tegen die pilaar kon aankomen zonder 'hulp' van een explosie. Bewijs: Zie Google. Of je zoekt drie links van 50 pagina's en voert het aan als: "Lees maar het staat er ergens tussen". Tja niet bepaald wat je wilt en wat het voor derden leuk zal maken of tot zinnige reacties zal leiden. Als je echter wilt aankaarten hoe een automotor werkt en naar een site van 5 pagina's verwijst die het super duidelijk uitlegt (met animaties enzo) dan beschouw ik dat wel weer als een pre.

Tis niet echt vast te leggen maar je kunt het wel aanvoelen De mods weten dit ook hoor en je punt is meer dan duidelijk bij hun. Draag het echter maar eens over aan de users. Dat vraagt tijd, geduld, etc.

Mja wat is optimaal? Samenvatten in eigen woorden met een link naar de bron lijkt mij de beste oplossing en een goede balans opleveren in de meeste gevallen. Of elke user afzonderlijk het hierdoor een leuker subforum vind is echter de vraag.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26723905
Mja ik kan me wel vinden in al de motivaties hierboven.

Zelf heb ik nog maar 1 topic gestart en dat voldoet wel aan de vereisten zoals hierboven uitgelegd, denk ik toch ...

iapetus : Maan (Saturnus) of Ruimteschip ?

Natuurlijk krijg je dan altijd van die stompzinnige reacties van mensen die duidelijk de originele tekst/site niet eens doornemen. De topicstarter houdt het meestal bewust ingekort omdat anders de meesten afhaken, maar soms is het nodig om het ganse verhaal es door te nemen om beter inzicht in het topic te krijgen, maar dat is dan alleen voor de echt-geïnteresseerden.

Ik krijg het meer op mijn heupen van de massa's onzinnige/belachelijke posts die mensen hier soms neerdroppen als reactie op een topic, reageer dan niet zou ik zeggen.
pi_26724051
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:49 schreef UncleScorp het volgende:
Mja ik kan me wel vinden in al de motivaties hierboven.

Zelf heb ik nog maar 1 topic gestart en dat voldoet wel aan de vereisten zoals hierboven uitgelegd, denk ik toch ...

[url=http://forum.fok.nl/topic/672678
]http://forum.fok.nl/topic/672678[/quote][/url]

Keurig topic. Mooi toch? Zelf je eigen mening/argumenten posten, ondersteund door een link. Degenen die geinteresseerd zijn gaan echt wel op die link klikken!
pi_26724097
Voila

Laat dan die belachelijke posters er nog vantussen en je hebt een deftig topic.
pi_26724196
Precies, dus ik zie het nut van posten van hele lappen buitenlandstalige tekst ook niet. We kunnen dus zien aan unclescorp dat het ook anders kan.
pi_26724242
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 12:31 schreef TheMassive het volgende:
Precies, dat bedenk ik me nu net, wat is er mis met het geven van de link van de website ipv het domweg copy-pasten van de hele tekst. Zo hou je de discussie in mijn ogen een stuk vriendelijker. Je kan dan je eigen mening posten, ondersteund met een link naar de tekst waar je naar wil refereren. Geen probleem toch? Als iemand geinteresseerd is in de discussie zoals aangegeven wordt, dan zal diegene ook echt wel die site nalezen.
Zolang jouw openingsposts ook nog steeds [domweg] copy-paste werk bevatten, moet je ook niet zeuren. Een beter begin begint bij jezelf!!!
\
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')