abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25238323
Tijd voor nog es een nieuw topic !

Ik zeg er wel direct bij dat het idee van Hoagland komt ... voor velen misschien al een reden om af te haken ...

De vlucht van Cassini kwam vooral in het nieuws door de landing op Titan, maar onderweg was ie ook de maan Iapetus gepasseerd. Zelfs NASA vond het interessant want er werden wel 100 foto's van genomen, en gepubliceerd.
http://www.enterprisemiss(...)turnshine-images.jpg
http://www.enterprisemiss(...)urn-Shine-Sets-O.jpg

Het is natuurlijk Hoagland die anomalieën zoekt en vindt ...

In vergelijking met de andere 32 manen van Saturnus, heeft iapetus niet echt de ronde sphere-vorm.

iapetus' baan rond Saturnus is totaal niet te vergelijken met de andere manen

Op uitvergrote foto's meent hij rechte en hoekige structuren te zien

Rondom iapetus is een rechte lijn te zien, een muur als het ware ...

of zoals hij het zelf zegt :
There is no viable geological model to explain a sixty thousand-foot-high, sixty thousand-foot-wide, four million-foot-long wall spanning an entire planetary hemisphere ; let alone, located in the precise plane of its equator!

Hij verwijst trouwens naar het boek (Arthur C Clarck) en de film (S. Kubrick) 2001 A Space Odyssey, waarin na het vinden van de monoliet, een missie wordt opgezet naar Iapetus, op zoek naar de stargate.
Het boek werd trouwens geschreven 20 jaar voor de Voyager voor het eerst Saturnus passeerde.

En nu hij toch in de wereld van boeken en films zat, kwam vervolgens de volgende vergelijking boven :

Wel frappant moet ik zeggen.
(Ik veronderstel dat de meesten wel Star Wars kennen )

Wie het interessant vind kan nog meer details lezen op http://www.enterprisemission.com/moon1.htm

Voor de rest blijft het spannend afwachten naar nieuwe, tot 100x meer gedetailleerde foto's in 2007 ...

En wat denken de Fokkers ervan ?

[ Bericht 1% gewijzigd door UncleScorp op 25-02-2005 12:09:03 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_25238558
Is gewoon een maan... buitenaards leven bestaat niet, en de mensheid heeft nog geen ruimteschepen gebouwd... simpel dus..
dat dus.
pi_25238693
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:47 schreef QM84 het volgende:
... en de mensheid heeft nog geen ruimteschepen gebouwd...
Welterusten, QM84
twee violen en een trommel en een fluit
pi_25238733
morgen valle ze aan or
pi_25238816
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:33 schreef UncleScorp het volgende:

En wat denken de Fokkers ervan ?
Er is geen enkele reden waarom een rond ruimteschip van mensen of aliens een zichtbare naad in het midden zou hebben.

Maar ik wil de lol niet bederven, geinige theorie!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_25238823
Die enorme rand over de evenaar is wel frappant inderdaad.

Leuke laatste foto, maar is het nu de bedoeling dat die maan eigenlijk een oud ruimteschip is uit Star Wars Dat is toch uit een 'galaxy far, far away'?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_25238826
WHAHAHAW lol die vergelijking (Y), maar als het een ruimteschip is, is het wel een verdomt lege en slome
Bah !
pi_25240467
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 21:00 schreef viezerdt het volgende:
WHAHAHAW lol die vergelijking (Y), maar als het een ruimteschip is, is het wel een verdomt lege en slome
And let me ad to that.... t is er ook nogal stoffig....
Wat is de ware definitie van niets?
pi_25240815
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:33 schreef UncleScorp het volgende:

There is no viable geological model to explain a sixty thousand-foot-high, sixty thousand-foot-wide, four million-foot-long “wall” … spanning an entire planetary hemisphere … let alone, located in the precise plane of its equator!
Dat het niet verklaarbaar is door een model wil nog niet zeggen dat het een ruimteschip is hè?
pi_25241311
Kan me niet voorstellen dat het een ruimteschip is, maar die rand fasineert me wel enorm. Het is een heel raar verschijnsel wat nog niet eerder is geconstateerd bij andere manen of planeten.
pi_25245518
Er zijn meer rare verschijnselen bij iapetus in vergelijking met andere manen Darksoulz ... , daarom dat Hoagland het beter beginnen bestuderen is wss
Misschien heb ik met "ruimteschip" een verkeerde term gebruikt ... ik kan me ook niet echt voorstellen dat dat ding ineens gaat beginnen rondvliegen ofzo, eerder een ruimtebasis of -station ?
Ik blijf het alleszins fascinerend vinden ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:57:43 #12
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_25247966
die rand is idd fascinerend.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_25248441
Ach met wat wazige velivosky theorien zou die rand ook wel te verklaren moeten zijn

Die rand ziet eruit alsof deze planeet toen hij nog half voloeibaar was met een flink snelheid rondjes gedraait heeft,en door de middelpuntzoekende kracht deze lijn ontstaan is.
pi_25248442
Ach met wat wazige velivosky theorien zou die rand ook wel te verklaren moeten zijn

Die rand ziet eruit alsof deze planeet toen hij nog half voloeibaar was met een flink snelheid rondjes gedraait heeft,en door de middelpuntzoekende kracht deze lijn ontstaan is.
pi_25250122
Schrik maar niet als een tractorbeam je pik eraf trekt
Touch my tralalaaa
pi_25250197
Fascinerend zeg. Die rand.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25251577
Die rand kan ook een "rimpel" zijn van een mega inslag. Zo te zien heeft deze maan genoeg inslag kraters. Als je zo'n rand van een krater doortrekt naar de evenaar toe krijg je ook zo'n muur.

Die muur kan dus gewoon een rand zijn van een mega inslag.

Wel erg fascinerend idd.
pi_25251635
Die rand is toch wel fascinerend zeg.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 18:33:58 #19
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_25253674
That's no moon....
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_25254142
Woensdag heeft Hoagland z'n theory uitgespoten op C2C. (liever 2 uur luisteren dan 1 uur lezen)

Anyway, aangezien toch niemand dat artikel in z'n geheel leest:

Die zo te zien kaarsrechte rand is 20 kilometer hoog, 20 kilometer breed en 1300 kilometer lang. Sommige berichten hebben het over 12 km hoog, maar de origenele berichten hebben het allemaal over 12 mile.

Hoagland is altijd heel leuk om naar te luisteren. Een hele enthousiaste vriendelijke man (die ooit voor NASA werkte) die een enorme kennis heeft van astronomie, wiskunde, scheikunde en natuurkunde. Hij speculeert er af toe wel extreem op los (wat moet kunnen), maar het leuke is dat een hoop van zijn kernzaken als het 'mars tidal model' en het leven op Mars, door steeds meer wetenschappers wordt ondersteund (dat het ruime publiek niet wordt haalt is wat anders).
Hoe het met zijn hyperdimensional theory zit, weet ik nog niet, maar er zitten veel interessante aspecten aan. (en het valt perfect in lijn met een breed scala aan zaken)
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:07:02 #21
42381 CvB
handles your hunger better
pi_25255142
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:59 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden waarom een rond ruimteschip van mensen of aliens een zichtbare naad in het midden zou hebben.
Goeie opmerking, helemaal mee eens!

Toch is het een goeie zaak dat ze die maan meer gaan onderzoeken, kben ook wel benieuwd naar de herkomst van die lijn en de andere fenomenen rond Iapetus.
Vind ik
pi_25262348
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:06 schreef Merovingian. het volgende:
Die zo te zien kaarsrechte rand is 20 kilometer hoog, 20 kilometer breed en 1300 kilometer lang. Sommige berichten hebben het over 12 km hoog, maar de origenele berichten hebben het allemaal over 12 mile.
En daar gaat hij de fout in. Zolang er geen beter foto's zijn, is de vorm van de richel niet duidelijk. Zelfde geval met het gezicht op mars. Betere foto's hebben laten zien dat wat een gezicht leek, slechts een illusie was door de lage kwaliteit foto's.

Het is leuk om een hele theorie op te hangen aan een op het oog kaarsrechte muur, maar dat klopt natuurlijk van geen kanten. Eerst kijken wat het werkelijk is, d.m.v. beter foto's, danwel bezoek van robots, dan een theorie verzinnen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 26 februari 2005 @ 08:54:47 #23
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_25262353
Het is een Halo
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
pi_25265729
quote:
En daar gaat hij de fout in. Zolang er geen beter foto's zijn, is de vorm van de richel niet duidelijk....

Het is leuk om een hele theorie op te hangen aan een op het oog kaarsrechte muur, maar dat klopt natuurlijk van geen kanten. Eerst kijken wat het werkelijk is, d.m.v. beter foto's, danwel bezoek van robots, dan een theorie verzinnen..
Hij gaat nergens de fout in. Iedereen mag een hypothese of theorie opbouwen, zonder op zijn vingers getikt te worden. Dat we nooit genoeg data krijgen om deze hypotesis/theoriën verder uit te bouwen is iets anders. Beiden astronomen op de show hadden een andere theorie en beiden wilden dat NASA priotiteit zou geven aan Iapetus om meer data te verzamelen. (wat ze ongetwijfeld niet zullen doen)

De richel is geologisch gezien kaarsrecht. Daar was de meer orthodoxe astronoom het naast hem ook wel over eens. Een blinde kan dat nog wel zien.

Er zijn nog 2 vaagheden aan Iapetus en 1 mogelijke die ik twijfelachtig vind. Het ruimteschip kan makkelijk terug voor 2007 en uitgebreidere radardata zou nog steeds moeten worden vrijgegeven.

Maar ik weet ook wel dat er niks uitkomt. En dat heeft niks met geld te maken.
“One should never argue with a fool or a liar because people might not be able to tell the difference.”
pi_25266721
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 14:28 schreef Merovingian. het volgende:

De richel is geologisch gezien kaarsrecht.
Da's wel fascinerend!
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')