3 weken ofzo.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:16 schreef komrad het volgende:
pberends, wanneer ga je ze nu loslaten in de wrede buitenwereld?
krijgen ze nog een bezoekregeling dan, in de trend van:"quote:
Het zijn dieren, geen mensenquote:Op zondag 8 mei 2005 10:43 schreef komrad het volgende:
[..]
krijgen ze nog een bezoekregeling dan, in de trend van:"
1e week max 2 dagen bij papa
2e week max 1 dag
of zo
quote:Op zondag 8 mei 2005 11:45 schreef MOBO666 het volgende:
En toch vind ik dat je ze wel eens met de natuur moet laten kennis maken, er zijn veel gevaren voor zo'n beest .... dan worden ze dadelijk alsnog dood gereden of opgegeten of en waarom? omdat jij ze zo graag wilt verzorgen , en begrijp me niet verkeerd want ik weet dat je goede bedoelingen hebt en dat je het beste met ze voor hebt ... maar normaal gesproken leren ze alles van de moeder dat bijvoorbeeld auto's gevaarlijk zijn ik zeg maar even wat, en dat ontneem jij ze nu.
Oja nu zitten ze trouwens ook lekker warm binnen en zijn de kou niet gewent.
Maak een hok van gaas ofzo als je ze zo graag wilt verzorgen dan hebben ze het iedergeval beter dan nu en wennen ze vast een beetje aan het buitenleven .
vergis je niet, ze herkennen hun moeder hoorquote:Op zondag 8 mei 2005 11:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Het zijn dieren, geen mensen. Ik moet nog zien of ze wel terugkomen. Waarschijnlijk alleen voor eten.
we willen gewoon meer foto's zien en daarom beginnen we te zeikenquote:Op zondag 8 mei 2005 12:42 schreef pberends het volgende:
Zeiksnorren. Alles komt prima op zijn pootjes terecht; de vorige eend die ik jaren geleden heb opgevoed leeft ook nog steeds
.
niks zeiksnorren, je bent gewoon egoistisch bezig, denk eens aan die beesten in plaats van jezelf, ach ja je krijgt aandacht he , daar gaat het waarscheinlijk omquote:Op zondag 8 mei 2005 12:42 schreef pberends het volgende:
Zeiksnorren. Alles komt prima op zijn pootjes terecht; de vorige eend die ik jaren geleden heb opgevoed leeft ook nog steeds
.
Feit: elk mens is egoistisch en wil aandacht. Jij ook. En daarom loop je ook te zeiken; je wil aandacht.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:45 schreef MOBO666 het volgende:
[..]
niks zeiksnorren, je bent gewoon egoistisch bezig, denk eens aan die beesten in plaats van jezelf, ach ja je krijgt aandacht he , daar gaat het waarscheinlijk om
Nee ik loop hier te "zeiken" omdat ik het beste met die dieren voor heb... jij blijkbaar niet he anders had je er wel wat meer moeite voor gedaanquote:Op zondag 8 mei 2005 12:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Feit: elk mens is egoistisch en wil aandacht. Jij ook. En daarom loop je ook te zeiken; je wil aandacht.
Tuurlijk, zonder mijn tijdelijke opvang waren ze al dood.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:53 schreef MOBO666 het volgende:
[..]
Nee ik loop hier te "zeiken" omdat ik het beste met die dieren voor heb... jij blijkbaar niet he anders had je er wel wat meer moeite voor gedaan
mischien wel mischien niet, en ik vind het opzich ook wel goed wat je doet maar zeg nou zelf, die dieren moeten toch leren wat de gevaren zijn en die moeten toch wennen aan het buiten leven.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Tuurlijk, zonder mijn tijdelijke opvang waren ze al dood.
Eenden zijn zeer instinctief, bovendien weten ze heel goed wat de gevaren zijn, als ze een kraai zien vliegen dan blijven ze doodstif zitten en meer van dat soort dingen. Bovendien hoef je in een sloot waar mensen vaak brood voeren geen zorgen te maken dat ze het wel of niet overleven.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:01 schreef MOBO666 het volgende:
[..]
mischien wel mischien niet, en ik vind het opzich ook wel goed wat je doet maar zeg nou zelf, die dieren moeten toch leren wat de gevaren zijn en die moeten toch wennen aan het buiten leven.
anders gaan ze daarlijk alsnog dood en is je werk voor niets geweest, om dat ze niet weten hoe ze moeten overleven etc.
Klopt, ook voor honden gaan ze instinctief kilometers aan de kant.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Eenden zijn zeer instinctief, bovendien weten ze heel goed wat de gevaren zijn, als ze een kraai zien vliegen dan blijven ze doodstif zitten en meer van dat soort dingen. Bovendien hoef je in een sloot waar mensen vaak brood voeren geen zorgen te maken dat ze het wel of niet overleven.
In je voortuinquote:Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik grijp even dit topic aan om te melden dat er alweer een mama eend zit te broeden in mijn voortuin onder de maagdenpalm. Vorig jaar zijn daar 2 nesten uitgekomen met de eerste keer 15 eendjes en de tweede keer 9.
We hebben nu nog maar een paar weken te gaan
Mama vorig jaar:
[afbeelding]
Vorig jaar eendjes:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |