Nou hier niet het geval, bij mij duiken ze als de ziekte als ze in het bad zitten.quote:Op donderdag 28 april 2005 22:24 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Grappig dat die ene helemaal geel is.Ik zou wel een beetje oppassen met (te diep) water, baby-eendjes blijven niet zo goed drijven als ze geen verenvet van hun moeder krijgen.
Niets. Alleen grootbrengen en kunnen ze de sloot weer in. Dat duurt een week of 6.quote:Op donderdag 28 april 2005 22:13 schreef sizzler het volgende:
Wat ga je er mee doen?
Op laten groeien, en over 5 weken vrij laten zegt iequote:Op donderdag 28 april 2005 22:13 schreef sizzler het volgende:
Wat ga je er mee doen?
Nou ze schijten om de 10 minuten hoor.quote:
Ja, voor brood.quote:Op donderdag 28 april 2005 22:49 schreef Cracka-ass het volgende:
Geweldig, nu komen ze je ook stalken als je ze weer buiten laat rondlopen.
Ja, maar reigers zijn daar iets behendiger in.quote:Op donderdag 28 april 2005 22:51 schreef Bluezz het volgende:
Ehm, heb je ze uit de sloot geplukt of zo?
Speciaal kuikenvoer wat je bij de dierenwinkel kan krijgen, en natuurlijk brood, bloemetjes, gras, en nog meer dingen die je in de gft-bak gooitquote:Op donderdag 28 april 2005 23:36 schreef Vassili_Z het volgende:
Met wat geef je ze eten?
Die gele piept en bijt het hardst van allemaal.quote:
Joh, alsof de natuur nu ontwricht is met drie eenden erbij. Hoeveel eenden gaan er per jaar niet onnatuurlijk dood door aanrijdingen?quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:52 schreef snakelady het volgende:
Heel erg lief maar in het vervolg misschien toch geen eendjes redden, het is immers de natuur dat eendjes ten prooi vallen voor andere diersoorten.
Maar cute zijn ze zeker.
Ik bedoel eigenlijk dat je zo wel bezig kan blijven, bedoel het ook niet slecht naar TS ofzo maar stel voor iedereen zou zo eendjes redden dan zouden er wel problemen kunnen ontstaan.quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
Joh, alsof de natuur nu ontwricht is met drie eenden erbij. Hoeveel eenden gaan er per jaar niet onnatuurlijk dood door aanrijdingen?
quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
Joh, alsof de natuur nu ontwricht is met drie eenden erbij. Hoeveel eenden gaan er per jaar niet onnatuurlijk dood door aanrijdingen?
Ja, het is een vlot voor het water en warmte voor de nacht.quote:Op vrijdag 29 april 2005 01:14 schreef Sjakie01 het volgende:
hahaha prachtig, maar ze zijn wel gehecht aan die kruik of niet?
Doodgereden door een vrachtauto.quote:Op vrijdag 29 april 2005 01:22 schreef Jordy-B het volgende:
Over Alfred Jodocus Kwak gesproken...
Wat is d'r met mams en paps gebeurd?
Dat zou best kunnen; maar iedereen voert ook brood aan de eenden, dat is misschien "erger" dan er een paar grootbrengen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 01:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat je zo wel bezig kan blijven, bedoel het ook niet slecht naar TS ofzo maar stel voor iedereen zou zo eendjes redden dan zouden er wel problemen kunnen ontstaan.
Maar zoals ik al aangaf, ze zijn super cute en misschien had ik de verleiding ook niet kunnen weerstaan.
Zelfs dan zou het weinig uitmaken, die hele natuurlijke leefomgeving van eenden is toch al naar de klote door het 'eendjes voeren' van mensen. Normaal worden eenden 30 jaar, maar doordat de gemiddelde eend nu zo'n beetje alleen maar brood eet, worden ze gemiddeld maar 1,5 jaar. Om maar niet te spreken van die bekende groepsverkrachtingen door woerden in de zomer (ze hoeven zelf geen voer meer te zoeken en gaan zich dus vervelen), waarbij weleens vrouwtjeseenden verdrinken en hun kuikens ten prooi vallen aan roofdieren.quote:Op vrijdag 29 april 2005 01:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat je zo wel bezig kan blijven, bedoel het ook niet slecht naar TS ofzo maar stel voor iedereen zou zo eendjes redden dan zouden er wel problemen kunnen ontstaan.
Maar ze kùnnen wel 20-30 jaar worden als de omstandigheden goed zijn.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:30 schreef pberends het volgende:
Eenden worden gewoon een jaar of 15 hoor, ik woon al 10 jaar aan de sloot, en er zitten hele oude bij.
Da's wel héél erg Alfred Jodocus Kwak...quote:
Ow ja had het over de echte eendjes; die moeder leeft gewoon nog, en de vadereend kijkt nooit om naar de kindjes.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Da's wel héél erg Alfred Jodocus Kwak...
Wat een rotvader. Jij bent vast een betere.quote:Op vrijdag 29 april 2005 18:20 schreef pberends het volgende:
Ow ja had het over de echte eendjes; die moeder leeft gewoon nog, en de vadereend kijkt nooit om naar de kindjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |