Tja zal het wat worden? Er zitten wel leuke nieuwe dingen bij tenminste.quote:Afgelopen woensdag presenteerde Nokia een nieuwe reeks smartphones met multimedia-features, onder de noemer Nseries. De toestellen zullen, afhankelijk van het model, uitgerust kunnen zijn met technische snufjes zoals 3G-telefonie, 2 megapixel camera, Carl Zeiss objectief, video-opnames met vhs-kwaliteit, wireless lan en een 4GB harddisk. In eerste instantie zijn de N91, N90 en N70 aangekondigd. De N90 2 megapixel camera phone zal nog dit kwartaal uitkomen en een prijskaartje van rond de 600 euro dragen. In het derde kwartaal wordt de kleinere N70 verwacht. Voor kerst 2005 zal tenslotte de N91 worden uitgebracht, die naast wireless lan tevens voorzien zal zijn van een 4GB grote harddisk.
Nokia-ceo Jorma Ollila voorspelde tegenover de pers dat zijn bedrijf 25 miljoen smartphones zal verkopen, meer dan het dubbele als in 2004. Van camera phones verwacht hij dat de Finse fabrikant dit jaar 100 miljoen stuks zal moeten verslepen en van mobieltjes met mp3-functionaliteit niet minder dan 40 miljoen stuks. Van laatstgenoemde types werden vorig jaar 'slechts' 10 miljoen stuks op de markt gezet. De directeur beloofde dat de N91 - de smartphone met 4GB harddisk - beter verkocht zal gaan worden dan Apples iPod en dat de camera phones Nokia Canon als cameraproducent het nakijken zullen geven. Om het een en ander in perspectief te plaatsen: Apple heeft gezegd dat er 5,3 miljoen iPods over de toonbank zijn gegaan in het afgelopen kwartaal, terwijl volgens IDC Canon in 2004 de grootste camerafabrikant was met 17 procent aandeel van de wereldwijd 74 miljoen stuks grote digitale-cameramarkt (wat neerkomt op 12,58 miljoen camera's).
De Nseries-subbrand moet Nokia onderscheiden van de concurrentie en meer marge bieden. Rivaal Samsung heeft ook al een camera phone gepresenteerd met een hogere resolutie, naast een mobieltje met harde schijf aanboord. Van Sony Ericsson wordt na de zomervakantie een 'Walkman'-phone verwacht. Nokia wilde de N91 eigenlijk eerder lanceren, maar liep vertraging op met de ontwikkeling van een muziekdownloadservice, in samenwerking met Microsoft en OD2.
http://www.tweakers.net/nieuws/37116
Dat to begin withquote:Op donderdag 28 april 2005 17:53 schreef Remzz het volgende:
Trouwens wel erg gewaagde uitspraak dat ze beter verkocht zouden worden dan de iPod's...
De 2 megapixel camera, Carl Zeiss objectief, video-opnames met vhs-kwaliteit geven mij opzich wel een goed gevoel hieroverquote:Op zaterdag 30 april 2005 22:47 schreef speedfreakssj het volgende:
ben benieuwd hoe de foto's worden en of video ook echt video is ipv wat snelle frames.....
als je even googled op "Nokia n91 buy" kom je zat tegenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Wat is 'hier' boyv?
Hier in de buurt, in mijn woonplaats, in dit dorp, in dit gatquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Wat is 'hier' boyv?
dat dacht ik dus ook directquote:
groot nadeel is natuurlijk dat de keuze steeds moeilijker te maken wordt en bovendien de toestellen snel achterhaald zullen zijnquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:48 schreef Takje het volgende:
Ik vind het wel een leuke en interessante ontwikkeling van die gsm's. De hevige concurrentie op dit gebied betekent een enorme speed boost voor de technologie. Met de N91 wordt naar mijn mening weer een nieuwe standaard gezet.
die link meldt ook dat de n90 geen trilfunctie zou hebbenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 03:34 schreef nils7 het volgende:
Humm ik denk dat het nog wel een poosje duurt eer dat de N90 en N91 beschikbaar zijn.
Die N90 is trouwens een echt bakbeest zeg jezes: http://smartphoneweb.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=298&Itemid=2
Grote handen?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:04 schreef TimmyAsd het volgende:
Jezus, das die p900 toch? Dies best groot. Maar als die gozer hem in zijn handen heeft (plaatje eronder) lijkt hij weer klein..
Tjah, trillen en een hardeschijf gaan niet samen denk ikquote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:28 schreef ߨúĐęWyN het volgende:
[..]
die link meldt ook dat de n90 geen trilfunctie zou hebben![]()
hij is ook uitgesteld lees ik...
daar ben ik ook bang voor ja! zal wel zo'n ding worden wat voor de helft niet werkt ofzo.... zie je trouwens vrij vaak met mobiele telefoons waarbij geprobeert wordt een comppleet andere weg in te slaan, die floppen vrij vaak naar mijn gevoel...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:45 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik vrees voor een grote teleurstelling als ik dat ding in mijn handen krijg
Graf knetter bliksem, misschien wel. Nou, da's ergquote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:14 schreef Ruis het volgende:
gruwel tering, word dat ding net zo groot als een P900?
Qtekquote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:20 schreef grunge-metal het volgende:
Ziet wel leuk uit, maar zoals Remzz al zegt, ze lijken me erg lomp. En ik heb nu al een iPod dus ga ik denk dan niet zo'n telefoon halen. Maar een PDA op wat er ongeveer uitziet als een telefoon is natuurlijk wel erg cool.
De prijs is ook een factor hčquote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:30 schreef blrrrt het volgende:
Wat denken jullie? Wordt het ooit een serieuze bedreiging voor de HD-mp3speler?4GB is evenveel als de iPod mini. Hij speelt mp3, M4A, AAC, AAC+, wma Scherm is groter dan een mini (en in kleur) Incusief een 2MP camera
Als je naar de specs kijkt heeft het best een kansje...
Je betaalt via dat abonnement dan voor die telefoon. Stel dat je em 'goedkoop' krijgt bij een Vodafone abonnement (twee jaar) van 35 euro, dan betaal je per maand toch nog zo'n 25 ā 30 euro voor die telefoon. Als je namelijk een sim-only abonnement neemt (zonder telefoon dus), dan krijg je vaak cashbacks van 70% tot 90% van de maandkosten van dat abonnement.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:00 schreef blrrrt het volgende:
[..]
In combinatie met een abo zal het wel meevallen.
het verschil is dat je de telefoon kosteloos in maandelijkse termijnen afbetaaldquote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:26 schreef boyv het volgende:
[..]
Je betaalt via dat abonnement dan voor die telefoon. Stel dat je em 'goedkoop' krijgt bij een Vodafone abonnement (twee jaar) van 35 euro, dan betaal je per maand toch nog zo'n 25 ā 30 euro voor die telefoon. Als je namelijk een sim-only abonnement neemt (zonder telefoon dus), dan krijg je vaak cashbacks van 70% tot 90% van de maandkosten van dat abonnement.
Waarop baseer je dit?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:16 schreef TimmyAsd het volgende:
... De N91 komt als het goed is in 2 weken....
er gaan ook serieuse roddels over een 'iPhone'quote:Op zondag 10 juli 2005 17:30 schreef JoPiDo het volgende:
ik wil dat Apple een mooie telefoon uitbrengt
Boejje, ik maak de betere foto's niet met een telefoon. No more single box solution for mequote:Op zondag 24 juli 2005 15:49 schreef Drommelsch85 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tering, hij vreet die K750i gewoon op![]()
Ik heb ook liever een Nokia, nadat ik de K750i in hadden heb gehad. Die N91 lijkt me heel okee, maar die dikte lijkt me wel té dik. Maar goed, we zien wel.quote:Op maandag 25 juli 2005 18:20 schreef RikDeMan het volgende:
Volgens de site mobile-review.com is de N91 al uit. Zou mij wel goed uitkomen want ik moet een nieuw abo afsluiten en zit nu te kijken naar een SE K750i terwijl ik liever de N91 of 8800 heb :-)
Dus? Dat maakt de N90 niet klein.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boejje, ik maak de betere foto's niet met een telefoon. No more single box solution for me
Is nog niet duidelijk. Reken wel op niet eerder dan november.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:21 schreef Oosthoek het volgende:
En de 91? Foto's maken doe ik wel met een fotocamera namelijk.
De N91 wordt voor velen een kerstcadeautje... De release zal medio december gaan worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:21 schreef Oosthoek het volgende:
En de 91? Foto's maken doe ik wel met een fotocamera namelijk.
Lulkoek Nokia heeft vanaf het begin af aan gemeld wanneer deze toestellen uit zouden komen en deze data worden nu nog geroepen. Pas als ze 3-4 maanden daarna nog niet uit zijn geef ik je gelijk maar Nokia meldde al direct november/december bij de persintroductie van de 91 dus nie lullen maar gaatjes vullen (ik zoch iets rijmends).quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:54 schreef sirrom het volgende:
[..]
De N91 wordt voor velen een kerstcadeautje... De release zal medio december gaan worden.
Maar mijn geduld is echt wel op helaas. Ik ben al maanden aan een nieuw toestel toe maar zolang wachte is geen enkel toestel waard. Triest maar waar. Dit topic startte in april en de telefoon is nog steeds niet verkrijgbaar.
![]()
Persoonlijk vind ik dat Nokia beetje de weg kwijt is: prachtig toestel publiceren en vervolgens NIET in productie brengen. MIjn gevoel zegt dat er iets niet klopt danwel met dit toestel of met Nokia..
Enquettes wijzen trouwens op een opmars van Samsung. Ik begrijp wel waarom: die toestellen zijn ook echt verkrijgbaar![]()
Waar verwijs je naar of waar citeer je van? Link/Url of Quote eens wat.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:04 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lulkoek Nokia heeft vanaf het begin af aan gemeld wanneer deze toestellen uit zouden komen en deze data worden nu nog geroepen. Pas als ze 3-4 maanden daarna nog niet uit zijn geef ik je gelijk maar Nokia meldde al direct november/december bij de persintroductie van de 91 dus nie lullen maar gaatjes vullen (ik zoch iets rijmends).
Vraag je ook ff waar hij/zij die heeft gekocht? Iig niet bij een Belcompany, Phonehouse of Vodafone Citypoint iigquote:Op donderdag 15 september 2005 17:17 schreef speedfreakssj het volgende:
Daarom liep iemand van mijn vorige werk met een D600
import misschien maar hijs nog niet uit in nederlandquote:Op donderdag 15 september 2005 17:17 schreef speedfreakssj het volgende:
Daarom liep iemand van mijn vorige werk met een D600
Nou de N90 was al in juni bij de providers dus dat moet echt geen problemen opleveren.quote:Op vrijdag 16 september 2005 10:24 schreef nbhardstyle het volgende:
kan ook zijn dat de toestellen allang klaar zijn. Maar de netwerk providers in nederland testen de toestellen eerst op hun netwerk op gebruik van bv gprs, mms. Als dit niet goed werkt gaan de toestellen terug naar nokia en die moeten de software dan aanpassen. zon proces duurt een tijd. pas als ze werken op alle netwerken worden ze in de markt gezet.
Zie de reactie boven jequote:Op zaterdag 17 september 2005 22:23 schreef sirrom het volgende:
Vandaag bij Mediamarkt: geen informatie bekend over release.
Gisteren bij een groot en zakelijk telecom bedrijf: geen info bekend.
Die had ik gezien, vandaar mijn bericht cq reactie over wat andere bedrijven melden.quote:
Als het goed is gaat hij morgen in de verkoop bij Belcompany..quote:Op zondag 18 september 2005 14:12 schreef sirrom het volgende:
[..]
Die had ik gezien, vandaar mijn bericht cq reactie over wat andere bedrijven melden.
Mocht die er daadwerkelijk zijn, laat je ff wat weten hier? Thnx
En geen trilfunctie dan valt hij zo-ie-zo al af voor mij!quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:05 schreef TimmyAsd het volgende:
De N90 is icm een KPN 90 euro gratis.. 2 jaar...
Hij is in de winkel, hij is erg groot en ik moet er niets van hebben
ah, meer potentiële flops!quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:28 schreef Geqxon het volgende:
Er zijn nieuwe N-serie modellen
Nokia’s N71, N80, and N92 media phones
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |