abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26524189
Deel XXXIII al weer van de Final Fantasy topic reeks!

In 1987 was er een klein softwarebedrijfje in Japan dat op de rand van een faillissement stond. In een laatste poging het hoofd boven water te houden, bedacht een van haar medewerkers een spel dat niet alleen een revolutie zou ontketenen in de wereld van Role-Playing Games, maar het bedrijf tot een van de grootste spelers in de industrie zou maken. Omdat het spel de laatste hoop op overleven was voor het bedrijf, kreeg het de naam Final Fantasy. De bedenker er van heette Hironobu Sakaguchi, en de naam van het bedrijf was Square.

Intussen staat de Final Fantasy reeks, samen met Dragon Quest, al jaren op eenzame hoogte. Geroemd om zijn boeiende verhaallijnen, prachtige muziek en fantastische graphics, bezorgen de 12 delen van Final Fantasy vele gamers al jaren een ervaring die ze niet snel zullen vergeten.

Een 13e deel is intussen in de maak, en daarnaast zijn er vele spin-offs uitgebracht of zullen nog verschijnen, waaronder twee films en twee anime series. De hoeveelheid merchandise is bijna niet bij te houden, en wordt vaak voor hoge bedragen verhandeld.

In dit topic kun je al je vragen en opmerkingen kwijt over Final Fantasy en verwante zaken. Kom je niet verder in het spel, stel dan hier je vraag. Speculeer mee over Final Fantasy XII, of deel je ervaring met deel VII. Pimp met je merchandise of maak je mede-FOK!kers attent op een interessante veiling op eBay. Zolang het met Final Fantasy te maken heeft, kun je het hier kwijt.

Vorige deeltjes:

Het XXXII e Final Fantasy Topic
Het XXXI e Final Fantasy Topic
Het X X X e Final Fantasy Topic
De Final Fantasy Legende ( X X I X )

De laatste post uit het vorige deel:
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 16:40 schreef Jebus het volgende:
Ik vind turnbased juist wel relaxed, dat je bij een moeilijke baas ff rustig aan kan doen en niet helemaal de pan uit strest. Maar misschien ontwikkelt die stijl zich wel steeds meer naar de strategische rpg's (fire emblem) en wordt final fantasy veel meer realtime.

[ Bericht 21% gewijzigd door chibibo op 26-04-2005 18:32:16 ]
pi_26524509
Momenteel bezig met FF-X2

Ben nu bij chapter 4 (na 15 uur spelen).
Hoeveel chapters zitten er eigenlijk in die game?
pi_26524609
Ik ben nu bezig met FF-X en FF-VIII. 'T is maar net waar ik zin in heb.
Don't hurry, be crappy!
pi_26524892
Ik bedenk me ineens dat het bijna E3 is! Nou ben ik daar sowieso al een hele tijd naar aan het uitkijken natuurlijk, vooràl vanwege de onthulling van de 3 nieuwe consoles (en dan met name "die ene" )... maar er is natuurlijk ook kans dat Square-Enix FF XII materiaal heeft om aan het publiek te laten zien! Ik denk, maar vooral hóóp het wel!
pi_26542221
Ik ben ook met FFX-2 bezig maar zit nog in chapter 2 toch best een vermakelijk spel

En hopelijk krijgen we idd meer van FF12 te weten, en de releasedate van FF7 Advent Children
  woensdag 27 april 2005 @ 17:00:09 #6
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_26547892
Wat is het irritant om FF VIII op de pc te spelen zeg. Maar ik ben wel helemaal in dat verhaal gezogen, echt knap als je zoiets kan verzinnen allemaal
pi_26548017
quote:
Op woensdag 27 april 2005 17:00 schreef Jim.Beam het volgende:
Wat is het irritant om FF VIII op de pc te spelen zeg. Maar ik ben wel helemaal in dat verhaal gezogen, echt knap als je zoiets kan verzinnen allemaal
Dat is een vreemde port inderdaad.
Die controls zijn echt niet logisch.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_26548839
quote:
Op woensdag 27 april 2005 17:00 schreef Jim.Beam het volgende:
Ik heb gewoon een joypad (Playstation look&feel) aangesloten en zo ingesteld dat ie net als de PS2 reageert. Hij trilt alleen niet bij het oproepen van een GF.
Don't hurry, be crappy!
pi_26571479
FF is en blijft één van mn favoriete series. Helaas ben ik er op 't ogenblik flink op uitgekeken .
Wanneer komt het nieuwste deel eigenlijk in europa (deel 12) ?
pi_26571511
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Lard_Webber op 28-04-2005 15:22:00 (zucht... foutje) ]
pi_26578199
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:20 schreef Lard_Webber het volgende:
Wanneer komt het nieuwste deel eigenlijk in europa (deel 12) ?
Als we dàt eens wisten...
pi_26580793
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:46 schreef P-Style het volgende:
Als we dàt eens wisten...
Ik reken er dit jaar in ieder geval niet op.
pi_26580889
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:20 schreef chibibo het volgende:
Ik reken er dit jaar in ieder geval niet op.
Nee, zéker niet. Als 'ie nog dit jaar verschijnt, dan alleen in Japan. Ik denk zelfs dat er een kans is dat FFXII hier pas verschijnt als de PS3 er al is!
pi_26581015
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:24 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nee, zéker niet. Als 'ie nog dit jaar verschijnt, dan alleen in Japan. Ik denk zelfs dat er een kans is dat FFXII hier pas verschijnt als de PS3 er al is!
Was dat niet ook zo met FFIX en de PS2 het scheelde in ieder geval niet veel.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
pi_26581147
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:30 schreef peristilius het volgende:
Was dat niet ook zo met FFIX en de PS2 het scheelde in ieder geval niet veel.
Inderdaad. FFIX verscheen hier in februari/maart 2001, terwijl de PS2 al sinds 24 november 2000 in Nederland te krijgen was. Ik weet nog dat ik vlak na de release van FFIX (een maandje later ofzo) m'n PS2 kocht en dat FFIX in het begin het spel was dat ik het meeste op m'n PS2 speelde (ondanks dat het een PS1 spel was).
pi_26581276
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:33 schreef P-Style het volgende:

[..]

Inderdaad. FFIX verscheen hier in februari/maart 2001, terwijl de PS2 al sinds 24 november 2000 in Nederland te krijgen was. Ik weet nog dat ik vlak na de release van FFIX (een maandje later ofzo) m'n PS2 kocht en dat FFIX in het begin het spel was dat ik het meeste op m'n PS2 speelde (ondanks dat het een PS1 spel was).
Ik weet alleen nog dat ik hem voor mn verjaardag kreeg in maart, was mn eerste final fantasy.
Vind hem nog steeds de leukste.
pi_26581357
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:37 schreef peristilius het volgende:
...was mn eerste final fantasy.
quote:
Geboortedatum: 1989-03-12
Aha! Dat verklaart!
pi_26581436
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:40 schreef P-Style het volgende:

[..]

[..]

Aha! Dat verklaart!
Ja ik kan me nog net herinneren dat FFVII voor de pc in de PU stond, maar toen had ik nog geen idee wat Final Fantasy was.
pi_26602538
Ik was op zoek naar een leuk spelletje voor de nieuwe PS2 van m'n broertje. (zijn spelletjes waren oerzaai). Ik was toen wat videoclips aan het downloaden, waaronder een van Avril Lavigne.

Die videoclip bleek dus gewoon een compilatie te wezen van de beelden van FFX op de muziek van Skaterboy. Het was niet moeilijk om uit te zoeken welk spel daarbij hoorde en die heb ik dus maar gekocht. Nog geen centje spijt van. Sterker nog, op deel 9 na heb ik alle delen die op de PS2 speelbaar zijn. Maar vanwege tijdsgebrek ben ik alleen nog met FFX en FFVIII bezig. :-(
Don't hurry, be crappy!
pi_26611623
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 17:45 schreef RiDo78 het volgende:
Sterker nog, op deel 9 na heb ik alle delen die op de PS2 speelbaar zijn.
Dus je hebt I, II, IV, V, VI, VII, VIII, X en X-2?
pi_26614152
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 00:25 schreef P-Style het volgende:
Dus je hebt I, II, IV, V, VI, VII, VIII, X en X-2?
Klopt...
Final Fantasy Origins (I & II)
Final Fantasy ... (IV en V)
De rest heb ik los.
Don't hurry, be crappy!
  maandag 2 mei 2005 @ 01:13:01 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26655564
Square E3 officiele lineup:

Titels voor de Consoles
Dirge of Cerberus - Final Fantasy VII (PS2)
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (PS2)
Final Fantasy XII (PS2)
Fullmetal Alchemist 2: Curse of the Crimson Elixir (PS2)
Kingdom Hearts II (PS2)
Radiata Stories (PS2)
Romancing SaGa (PS2)

Online titels
Final Fantasy XI: Chains of Promathia (PS2, PC)
Front Mission Online (PS2, PC)

Content voor handhelds/telefoons
Before Crisis - Final Fantasy VII
Final Fantasy II
Final Fantasy VII Snowboarding
Front Mission 2089
Hexcite Fusion
Musashi Mobile Samurai

Film
Final Fantasy VII Advent Children (UMD for PSP)

Geen Grandia 3, geen FFIII 3, geen Crisis Core... Misschien maar beter ook, gewoon niet al te lang van te voren shit aankondigen omdat dat het wachten alleen maar ondraaglijk maakt (zie DQVIII en FFXII)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 2 mei 2005 @ 01:28:48 #23
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26655815
quote:
Op maandag 2 mei 2005 01:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Square E3 officiele lineup:
Seiken Densetsu ontbreekt helaas.
  maandag 2 mei 2005 @ 01:35:22 #24
96614 PandorasBox
Open me....
pi_26655905
Verwacht verrassingen. _0_

*hoopt
...and you shall see.
pi_26656014
tvp

een TVP ja!

wanneer komt FF12 eensch een keer uit want we wachten al zo lang sinds de laatste.
en advent children wil ook al niet opschieten... cmon square, do your thing!

oh ja... en FF roeleert trouwens de pan uit.
見なさい! 日本語!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')