abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26517366
wie van jullie slikt er extra vitaminen pillen??
Zo ja, welke? ik heb net die van het kruidvat gekocht...goedkoopste..

maar vraag me af of je weerstand ook echt verbeterd?
of zit het tussen je oren...?
I thought this day would never end...
pi_26517889
ik gebruik multi vitaminen in allerlei vormen zoals , pillen, bruistablet, sappen.
het is een toevoeging van je dagelijkse hoeveelheid. ik kom er namelijk niet altijd aan dus dan vul ik het op die manier aan, altijd beter dan als je helemaal geen vitamine naar binnen krijgt.
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:12:15 #3
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_26517915
Als je goed eet dan heb je geen suplementen nodig. Althans dat staat op de meeste verpakkingen.
Anderzijds een pilletje multivitaminen per week vind ik zelf al jaren een goed idee.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_26517923
ik heb davitamon liggen, en vitamnie c tabletten van roter ofzo.
maar gebruik het eigenlijk zelden, ja, schijnheilig als ik ziek aan het worden ben
maar dan is het vaak al te laat
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_26518509
Volgens mij zijn die dingen tegenwoordig een beetje overbodig, want als je wat eet/drinkt zitten er altijd wel toegevoegde vitaminen bij.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_26518539
ik gebruik supradyn complex forte bruistabletten als ik verkouden dreig te worden,
even een vitamine en mineralen boost en het is zo over
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26518561
Ja. Je wilt mijn supplementenverzameling echt niet zien.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Eindredactie Games dinsdag 26 april 2005 @ 13:40:23 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26518589
ja
total 30 en afentoe sypraden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_26518725
Ik slik elke dag een Centrum multivitamine tablet. Just in case. Ik neem aan dat ik wel redelijk aan mijn dagelijkse hoeveelheid kom, maar het is natuurlijk altijd een fijne aanvulling.
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:53:08 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26518875
Ik denk dat het beter is om gewoon wat extra verse groenten en fruit te eten in plaats van kunstmatige rommel. Sowieso krijg je met een normaal voedingspatroon genoeg van alles binnen, en is het erg moeilijk om te weinig binnen te krijgen van iets.
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:53:30 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26518886
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:38 schreef DarkElf het volgende:
ik gebruik supradyn complex forte bruistabletten als ik verkouden dreig te worden,
even een vitamine en mineralen boost en het is zo over
(offtopic) Wat heb jij met blonde vrouwen, DarkElf?
pi_26519548
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

(offtopic) Wat heb jij met blonde vrouwen, DarkElf?
ben er zelf 1

je bedoelt mijn avatar? is al jaren hetzelfde: peta wilson, gewoon gewenning denk ik dat ik die
altijd neem
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:24:56 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26519660
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 14:20 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ben er zelf 1
Kan ook natuurlijk.
quote:
je bedoelt mijn avatar? is al jaren hetzelfde: peta wilson, gewoon gewenning denk ik dat ik die
altijd neem
Je avatar vooral ja.. Je avatar verandert wel steeds.
pi_26519792
klopt maar tis telkens dezelfde vrouw
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:30:57 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26519835
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 14:29 schreef DarkElf het volgende:
klopt maar tis telkens dezelfde vrouw
Mkay, veelzijdige vrouw dus.
  dinsdag 26 april 2005 @ 17:23:17 #16
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_26523387
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:53 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat het beter is om gewoon wat extra verse groenten en fruit te eten in plaats van kunstmatige rommel. Sowieso krijg je met een normaal voedingspatroon genoeg van alles binnen, en is het erg moeilijk om te weinig binnen te krijgen van iets.
dat bedoel ik nou juist, ik heb geen normaal voedingspatroon, dus ik kan beter wel vitamine slikken dan niet. en ik ben niet van plan om anders te gaan eten de komende tijd.
pi_26523582
ik neem multivitaminen van de etos. Ik weet niet of het door de multivitaminen komt, maar ik val in ieder geval niet meer iedere middag in slaap. Ja, het is zeer vervelend als je op je werk / in de bus,trein / in de collegezaal zit en je valt gewoon in slaap... Nu heb ik hier nog maar weinig last van. Ook is mijn voedingspatroon niet echt normaal, dus ik denk dat ik die vitaminen broodnodig heb.
Bite me!
pi_26523896
Elke dag 2 st. multivitaminencomplex van de apotheek

Als ik ze niet slik gaat mijn gezondheid snel achteruit Incl. haaruitval
#geen
  dinsdag 26 april 2005 @ 18:20:28 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26524749
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 17:23 schreef Apekoek het volgende:

[..]

dat bedoel ik nou juist, ik heb geen normaal voedingspatroon, dus ik kan beter wel vitamine slikken dan niet. en ik ben niet van plan om anders te gaan eten de komende tijd.
Hoezo is je voedingspatroon niet normaal en denk je dat je onvoldoende binnen krijgt?
  dinsdag 26 april 2005 @ 18:28:11 #20
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_26524947
etos pillen, ze zijn nogal biggie
een keer bleef er één in min keel hangen en moest ik bijna kotsen
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_26524999
K heb hier pillen van Davitamon liggen die ik gebruikt heb toen ik de week voor wintersport vakantie ineens erg ziek werd!! Elke dag het maximaal aantal van die dingen lopen freten en precies de dag dat we weggingen was ik weer fit .
Of het geholpen heeft weet ik niet, maar k was iig blij dat ik niet misselijk was in de bus .
pi_26528579
Toppharm Super Multi Compleet 1 per dag (niet de slappe 100% van de ADH maar vele 1000en procenten)
Kruidvat Vitamine C 1000mg 1 per dag
Toppharm Eskimol (Visolie, Omega 3 vetzuren) 1 per dag
Toppharm Chroom 200mg 1 per dag

Dit is wat ik per dag inneem. Werkt ontzettend goed en ben ook nooit ziek en nooit verkouden
Tis eigenlijk begonnen met m'n vader die zo'n 4 of 5 jaar geleden was aan het kijken voor alternatieve geneeswijzen voor een kwaal die hij had. Hij heeft toen behoorlijk veel gelezen over vitamines en ik ben em daar een beetje mee gevolgd. Sindsdien heeft ie nooit meer last gehad van die kwaal (waar ie overigens al zo'n 10-15 jaar mee liep).

Met heel veel trial en error ben ik op de samenstelling hierboven terecht gekomen. Werkt bij mij het beste. Ik zou deze lijst eventueel nog willen aanvullen met Ginseng en Genko, maar dat ik me voorlopig ff te duur. (Heb ze wel al een aantal maanden geprobeerd en zijn zeker de moeite waard) Ook met de krachttraining die ik doe heb ik ook al regelmatig van die mega aminozuren pillen gehad, en die waren echt gigantisch, na een tijdje die te hebben geslikt is geen enkel ander pilletje nog een probleem voor me. En ook voor het trainen capsules Creatine.

Vergeet ook niet dat vitamines een preventieve werking hebben. Neem je ze in als je ziek bent... dan ben je al te laat. Neem ze gewoon voor een periode van een jaar in en je merkt het gewoon aan jezelf. Je lichaam zal steeds sterker worden omdat alle nieuwe cellen optimaal worden beschermd e.d. en zo veel gezonder/effectiever zullen zijn enzo.

Overigens...
Mensen die beweren dat je met een gebalanseerde voeding ook genoeg binnen krijgt... BULLSHIT. En al helemaal met het hedendaagse kwaliteit van ons voedsel.
pi_26531389
Ik neem een supradyn complex forte bruistablet als ik even een "opkikkertje" nodig heb,verder regelmatig echina forte en vitamine C (als ik denk de griep/verkoudheid te krijgen)
01-08-2008
  woensdag 27 april 2005 @ 17:57:20 #24
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_26548992
Iedere ochtend nu een supradyn bruistablet bij het ontbijt. Daarvoor jarenlang iedere dag 1500 mg vitamine C en heartbeat gebruikt van American Sports.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_26550463
*Kijkt even in medicijnenla.*

Multi-vitaminen, sterk vitamine B-complex plus losse vitamine c. Verder probeer ik iedere dag een aantal bekers vruchtensap te drinken.

Eigenlijk moet ik gewoon eens wat meer groente en fruit eten en die pillen de deur uit kieperen...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_26550554
Veel vitamine C en B12 hier.
Echt een power combinatie.
pi_26556238
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eigenlijk moet ik gewoon eens wat meer groente en fruit eten en die pillen de deur uit kieperen...
Dat is niet zo slim.
Waar komt toch die onzin vandaan dat pillen om 1 of andere reden slecht voor je zijn?
pi_26558639
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat is niet zo slim.
Waar komt toch die onzin vandaan dat pillen om 1 of andere reden slecht voor je zijn?
Ik beweer ook niet dat ze slecht zijn, alleen is het beter om gewoon veel groente en fruit te eten. Dan heb je die pillen niet eens nodig.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_26559677
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat ze slecht zijn, alleen is het beter om gewoon veel groente en fruit te eten. Dan heb je die pillen niet eens nodig.
En dat is gewoon onzin.
Wil je bijvoorbeeld genoeg vitamine C per dag binnen krijgen om op ODH (optimale dagelijkse hoeveelheid) niveau te blijven dan zul je al 50 sinaasappels per dag moeten eten. Veel succes.
En dan heb ik het nog niet eens over al die chemische troep die gebruikt wordt om groenten en fruit onnatuurlijk lange houdbaarheidsdatums te geven en zo'n mooie kleur en vorm, en om het insect en ziekte vrij te houden.
Je leest het vaak genoeg in de krant dat er weer teveel gif in druiven blijkt te zitten, of dat spinazie ongezond is doordat er teveel gesproeid is.
De enige manier om er zeker van te zijn dat je goede groenten en fruit eet is om het zelf te verbouwen. En dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Een gebalanseerd dieet is allang niet genoeg meer.
En voor het lichaam maakt het overigens geen flikker uit of een vitamine molecuul kunstmatig is of uit een natuurlijk product komt. Het molecuul blijft namelijk hetzelfde.
pi_26560222
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:06 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wil je bijvoorbeeld genoeg vitamine C per dag binnen krijgen om op ODH (optimale dagelijkse hoeveelheid) niveau te blijven dan zul je al 50 sinaasappels per dag moeten eten. Veel succes.
[...]
De ideale doseringen liggen vaak in de buurt van de dosering waarop een organisme is geevolueerd. Zou de mens vroeger 50 sinaasappels per dag gegeten hebben? Ik denk het niet.

En die "ODH", das ook maar een ruwe waarde, vaak gebaseerd op niet algemeen geaccepteerde literatuur.

ADH is inderdaad niet optimaal, maar er bestaat ook nog altijd een limiet waar je niet beter overheen kan gaan.
quote:
En voor het lichaam maakt het overigens geen flikker uit of een vitamine molecuul kunstmatig is of uit een natuurlijk product komt. Het molecuul blijft namelijk hetzelfde.
Natuurlijke en synthetische vitamines zijn niet per definitie hetzelfde. Per vitamine zijn vaak ook verschillende vormen etc.
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Inderdaad. De basis begint bij een goed voedingspatroon (waar weinig aan voldoen trouwens).

Met erg hooggedoseerde vitamine/mineraal supplementen (B50/B100 complexen etc) moet je ook oppassen. Op korte termijn kan het misschien possitieve effecten geven, maar op langer termijn (paar jaren) kunnen ook onomkeerbare negatieve effecten ontstaan (bijv. misschien verhoogd risico op kanker), iets waar je niet achter zou willen komen d.m.v. zelf-expirimenteren. Het verschilt verder ook per persoon. Voor de 1 kan een bepaalde dosering vereist zijn om normaal te blijven leven, terwijl de ander er problemen van zou kunnen krijgen.
Verder zijn er vaak ook niet echt veel goede langdurige studies uitgevoerd op hoge doseringen.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 01:43:23 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26560251
Ik slik al jaren extra vitaminen.

Vitamine C in 1000 mg en een multivitamine.

En zo nu en dan eens een stoot B complex of E is ook niet verkeerd.
  donderdag 28 april 2005 @ 01:46:21 #32
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_26560279
Etos huismerk multivitaminen 2 per dag, en een Etos huismerk vitamine c 1000mg (16xadh) per dag.
Ik heb jaren dagravit/davitamon geslikt maar daar zit eigenlijk veel minder in en het is nog stukken duurder ook. Ik heb de extra vitaminen wel nodig aangezien ik bijna nooit groenten en fruit eet.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 01:52:19 #33
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26560347
Ja ik heb nu voor de multi van Davitamon genomen en die is idd vrij laag gedoseerd (staat ook op 3x per dag trouwens). Dat je ze gewoon zo kunt kauwen leek me wel handig. Is het ook.
pi_26560418
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:41 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

De ideale doseringen liggen vaak in de buurt van de dosering waarop een organisme is geevolueerd. Zou de mens vroeger 50 sinaasappels per dag gegeten hebben? Ik denk het niet.

En die "ODH", das ook maar een ruwe waarde, vaak gebaseerd op niet algemeen geaccepteerde literatuur.

ADH is inderdaad niet optimaal, maar er bestaat ook nog altijd een limiet waar je niet beter overheen kan gaan.
De mens at inderdaad geen 50 sinaasappels per dag maar maakte z'n eigen vitamine C aan, en die lag velen malen hoger dan de tegenwoordige ADH. Hoe hoog? Dat verschilt uiteraard per individu, na een aantal jaar experimenteren ben ik bij mezelf tot de conclusie gekomen dat 1000mg het beste werkt, hoger dan dat en'er trad darmintolerantie op, maar bij andere mensen treed die pas op bij 9000mg per dag of zelfs helemaal niet. Verschilt dus per persoon.

En over dat limiet heb je uiteraard gelijk, teveel is nooit goed, en dat geldt werkelijk voor alles. maar er zijn vitamines waarvan je zoveel kunt innemen als je wilt, bijvoorbeeld vitamine C, lichaam plast namelijk het teveel aan vitamine C uit en slaat deze niet op. Het enige wat optreed is die darm intolerantie, maar dat hoeft niet bij iedereen het geval te zijn.
Andere vitaminen daarentegen worden door het lichaam opgeslagen, als je daarvan iedere dag teveel inneemt dan kun je flink in de problemen komen.
quote:
[..]

Natuurlijke en synthetische vitamines zijn niet per definitie hetzelfde. Per vitamine zijn vaak ook verschillende vormen etc.
Dat klopt, daarom ook altijd investeren in kwaliteit vitaminen gebaseerd op natuurlijke producten. Wanneer het molecuul gelijk blijft is er voor het lichaam niks aan de hand. Goedkoop spul met allerlei rare toevoegingen e.d. heeft inderdaad varierende samenstellingen.
quote:
[..]

Inderdaad. De basis begint bij een goed voedingspatroon (waar weinig aan voldoen trouwens).
Dit is zeer zeker waar, maar ga er maar niet van uit dat je hiermee erg gezond bent. Het gif dat tegenwoordig overal opgespoten wordt, het vlees dat vol zit met allerlei toevoegingen. Dat kan gewoon niet goed gaan, en dat komt ook regelmatig in het nieuws. En ook de slechte gewoontes van veel mensen om te roken en of te drinken zorgen ervoor dat vitaminen uit een gezonde voeding nauwelijks effectief blijken
Er zijn zelfs onderzoeken geweest waaruit bleek dat bij "gezonde" voedingen nog steeds ernstige tekorten optraden en de ADH vaak niet behaald werd.
quote:
Met erg hooggedoseerde vitamine/mineraal supplementen (B50/B100 complexen etc) moet je ook oppassen. Op korte termijn kan het misschien possitieve effecten geven, maar op langer termijn (paar jaren) kunnen ook onomkeerbare negatieve effecten ontstaan (bijv. misschien verhoogd risico op kanker), iets waar je niet achter zou willen komen d.m.v. zelf-expirimenteren. Het verschilt verder ook per persoon. Voor de 1 kan een bepaalde dosering vereist zijn om normaal te blijven leven, terwijl de ander er problemen van zou kunnen krijgen.
Verder zijn er vaak ook niet echt veel goede langdurige studies uitgevoerd op hoge doseringen.
Zoals ik al eerder zei, teveel is NOOIT goed.
Maar iedere dag een ADH pilletje kan ook NOOIT kwaad en raad ik juist aan.
Als iedereen iedere dag een ADH pilletje zou nemen zou men echt ontzettend veel gezonder worden. Alleen al voor het neutraliseren van de gifstoffen van slecht voedsel, roken, alcohol, vervuilde lucht en stress.
Slechts een cent of 3-5 per dag per pil voor een veel gezonder leven, vraag me af waarom dit niet massaal gepromoot wordt.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 02:06:18 #35
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26560464
Vitamine C is ook nog eens een goede antioxidant. Dus een 'overdosis' van 1000 mg is niet alleen goed om het schrijnende gebrek aan goede voeding (wat hier in de winkels ligt is gewoon treurig) te ondervangen, het is ook broodnodig mbt de rotzooi die we verder binnen krijgen. Imho dan.
pi_26560514
quote:
Op donderdag 28 april 2005 02:06 schreef NorthernStar het volgende:
Vitamine C is ook nog eens een goede antioxidant. Dus een 'overdosis' van 1000 mg is niet alleen goed om het schrijnende gebrek aan goede voeding (wat hier in de winkels ligt is gewoon treurig) te ondervangen, het is ook broodnodig mbt de rotzooi die we verder binnen krijgen. Imho dan.
Juist
En het veel aan vitamine C plas je gewoon uit.
Het kan dus geen enkele kwaad, tenzij je een gevoelig maag-darm kanaal hebt. Dan treed er een kleine intolerantie op in de vorm van kleine buikkrampjes en diarree. Maar zelfs dat gebeurt pas bij een "extreem hoge" dosis. Bij mij gebeurde dat bij de 2000-3000mg.
1000mg zou iedereen eigenlijk iedere dag in moeten nemen, heb je alleen maar voordeel aan.
pi_26560848
quote:
Op donderdag 28 april 2005 02:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Juist
En het veel aan vitamine C plas je gewoon uit.
[..]
Ook weer zon fabel. Vitamines die wateroplosbaar zijn (zoals ook B-complex), zijn niet per definitie onschadelijk in grote hoeveelheden.
pi_26560917
quote:
Op donderdag 28 april 2005 02:56 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Ook weer zon fabel. Vitamines die wateroplosbaar zijn (zoals ook B-complex), zijn niet per definitie onschadelijk in grote hoeveelheden.
Teveel is NOOIT goed, heb dat al meerdere keren gezegd. Enkel vitamine C kun je veilig 10gram van innemen. Dan ben je al extreeeeeem veel aan het innemen.
1gram is geeneens een grote hoeveelheid.
pi_26561100
quote:
Op donderdag 28 april 2005 03:04 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Enkel vitamine C kun je veilig 10gram van innemen.
Je spreekt je zelf keer tegen. Je zegt dat je veilig 10gram kan innemen, maar je vermeldt ook dat je bijwerkingen krijgt. "Veilig" en "bijwerkingen" zijn tegenovergesteld. Probeer wat consistenter te zijn, anders is het moeilijk te volgen welke van jouw zinnen ik nou moet geloven.

[ Bericht 11% gewijzigd door mwuhaha op 28-04-2005 03:49:06 ]
pi_26561335
quote:
Op donderdag 28 april 2005 03:28 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Je spreekt je zelf keer tegen. Je zegt dat je veilig 10gram kan innemen, maar je vermeldt ook dat je bijwerkingen krijgt. "Veilig" en "bijwerkingen" zijn tegenovergesteld. Probeer wat consistenter te zijn, anders is het moeilijk te volgen welke van jouw zinnen ik nou moet geloven.
Je krijgt geen bijwerkingen. Tja... een darm intolerantie wanneer je gevoelige darmen hebt. Maar dan krijg je snel bijwerkingen van al het voedsel dat je eet en is dus niet perce vitamine C gebonden.
  donderdag 28 april 2005 @ 07:38:34 #41
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26561795
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 20:57 schreef Refragmental het volgende:

Overigens...
Mensen die beweren dat je met een gebalanseerde voeding ook genoeg binnen krijgt... BULLSHIT. En al helemaal met het hedendaagse kwaliteit van ons voedsel.
Ik eet zonder supplementen, en ik ben nooit ziek, en heb voor zover mij bekend ook geen andere kwaaltjes die te verhelpen zijn met bepaalde vitaminen of mineralen. De hedendaagse kwaliteit van ons voedsel heb je verder zelf in de hand. Je bepaalt toch zelf wat je eet?
pi_26561797
ik gebruik supradyn complex forte

niet dat ik er fysiek wat van merk, maar het zal wel wat doen neem ik aan. ik neem deze gewoon uit voorzorg, ik kom qua etenswaren niet aan alle vitamine toe die mijn lichaam moet hebben

donderdag 28 april 2005 @ 07:40:19 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26561808
quote:
Op donderdag 28 april 2005 01:41 schreef mwuhaha het volgende:

Voor Vitamine C schijnt dat niet echt te gelden. Een Vitamine C-vergifting is praktisch onmogelijk naar ik meen..
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 08:36:52 #44
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26562142
quote:
Op donderdag 28 april 2005 07:38 schreef Alicey het volgende:

De hedendaagse kwaliteit van ons voedsel heb je verder zelf in de hand. Je bepaalt toch zelf wat je eet?
Deels, en voor het andere deel ben je afhankelijk van wat er te krijgen is. Dat opgekweekte prut wat ze in de gemiddelde supermarkt onder de noemer groente of fruit verkopen hoef je iig niet onder 'kwalitatief goed voedsel' te rekenen. En dat is dan nog zo'n beetje het meest gezonde van het hele assortiment ook.
  donderdag 28 april 2005 @ 08:46:38 #45
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26562213
quote:
Op donderdag 28 april 2005 08:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Deels, en voor het andere deel ben je afhankelijk van wat er te krijgen is. Dat opgekweekte prut wat ze in de gemiddelde supermarkt onder de noemer groente of fruit verkopen hoef je iig niet onder 'kwalitatief goed voedsel' te rekenen. En dat is dan nog zo'n beetje het meest gezonde van het hele assortiment ook.
Ik heb zelf niet het idee dat ik er iets aan mis, er zit kennelijk genoeg in. In het andere geval kun je natuurlijk naar natuurwinkels en biologisch eten.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 09:06:02 #46
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26562456
quote:
Op donderdag 28 april 2005 08:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb zelf niet het idee dat ik er iets aan mis, er zit kennelijk genoeg in. In het andere geval kun je natuurlijk naar natuurwinkels en biologisch eten.
Iedereen mag ook voor zichzelf uitmaken of supplementen nodig zijn of niet. Ik heb ook geen zendingsdrang omdat ik het toevallig wel verstandig vind. Maar gezien dat de meeste mensen veel te eenzijdig eten, de kwaliteit van ons voedselaanbod minimaal is en we nogal blootstaan aan andere exotische stoffen en chemicaliën -die door het lichaam geneutraliseerd moeten worden- zou het wel mijn advies zijn. Als iemand me het zou vragen tenminste.

Wat heb je ermee te verliezen? Die paar eurocent?
  donderdag 28 april 2005 @ 09:07:48 #47
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26562471
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Iedereen mag ook voor zichzelf uitmaken of supplumenten nodig zijn of niet. Ik heb ook geen zendingsdrang omdat ik het toevallig wel verstandig vind. Maar gezien dat de meeste mensen veel te eenzijdig eten, de kwaliteit van ons voedselaanbod minimaal is en we nogal blootstaan aan andere exotische stoffen chemicaliën -die door het lichaam geneutraliseerd moeten worden- zou het wel mijn advies zijn. Als iemand me het zou vragen tenminste.

Wat heb je ermee te verliezen? Die paar eurocent?
Wellicht op termijn het natuurlijke vermogen van je lichaam om correct te werken.. Als je lichaam goed werkt, waarom zou je er dan chemische troep in gaan stoppen?
  donderdag 28 april 2005 @ 09:13:58 #48
71048 Tokay
makes your day!
pi_26562559
Wat Biancavia zegt... je wil mijn verzameling voedingssupplementen niet zien!

Slik elke dag aanvullend Multi-vitaminen & mineralen A t/m Z van het Kruidvat (2 tabletten)
en Vitamine C1000 time released van Trekpleister (1 à 2 tabletten).
Ook lekker om op te zuigen: vitamine C van Roter, die kleine gele citroentabletjes.

En verder ook weleens een bruistablet echinacea, als ik voel dat ik ziek begin te worden.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_26562604
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:07 schreef Alicey het volgende:
chemische troep
wat een onzin
pringles zijn chemische troep
cola is chemische troep
voedingssupplementen zijn wel chemisch maar zeker geen troep
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 09:17:27 #50
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26562612
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wellicht op termijn het natuurlijke vermogen van je lichaam om correct te werken.. Als je lichaam goed werkt, waarom zou je er dan chemische troep in gaan stoppen?
Het zijn bouwstoffen, geen medicijnen waar je gewenning oid bij krijgt.

En het waarom (mijn pers. redenen) zeg ik net. We krijgen er te weinig van binnen en staan ondertussen veel bloot aan verontreiniging.
  donderdag 28 april 2005 @ 09:18:58 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26562642
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het zijn bouwstoffen, geen medicijnen waar je gewenning oid bij krijgt.
Het lijkt mij wel dat je lichaam zich instelt op wat je binnen krijgt. Wanneer je stopt met supplementen, acht ik de kans toch vrij groot dat dat merkbare effecten heeft.
quote:
En het waarom (mijn pers. redenen) zeg ik net. We krijgen er te weinig van binnen en staan ondertussen veel bloot aan verontreiniging.
Je vindt dat je er zelf te weinig van binnen krijgt is iets genuanceerder.
  † In Memoriam † donderdag 28 april 2005 @ 09:26:33 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26562755
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel dat je lichaam zich instelt op wat je binnen krijgt. Wanneer je stopt met supplementen, acht ik de kans toch vrij groot dat dat merkbare effecten heeft.
[..]

Je vindt dat je er zelf te weinig van binnen krijgt is iets genuanceerder.
Die argumentatie over 'gewenning' of dat het lichaam zich erop instelt heb ik nog nooit gehoord. Kinkt ook niet logisch imo.

Naast dat ik vind dat ik zelf te weinig binnenkrijg ben ik van oordeel dat minimaal 80% van de bevolking te weinig binnenkrijgt. Sterker, ik denk dat er een gedeelte zelfs met een chronisch gebrek rondloopt.
  donderdag 28 april 2005 @ 11:06:39 #53
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_26564917
quote:
Op donderdag 28 april 2005 07:38 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik gebruik supradyn complex forte

niet dat ik er fysiek wat van merk, maar het zal wel wat doen neem ik aan. ik neem deze gewoon uit voorzorg, ik kom qua etenswaren niet aan alle vitamine toe die mijn lichaam moet hebben

[afbeelding]
Ik gebruik dezelfde, maar dan ik grotere verpakking
Het zijn maar vitamine's, baadt het niet dan schaadt het niet.
Het leek zo'n goed idee...
  donderdag 28 april 2005 @ 11:19:30 #54
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26565232
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Die argumentatie over 'gewenning' of dat het lichaam zich erop instelt heb ik nog nooit gehoord. Kinkt ook niet logisch imo.

Naast dat ik vind dat ik zelf te weinig binnenkrijg ben ik van oordeel dat minimaal 80% van de bevolking te weinig binnenkrijgt. Sterker, ik denk dat er een gedeelte zelfs met een chronisch gebrek rondloopt.
Ik weet het zelf neit. Ik heb niet de indruk dat ik zelf ook maar iets tekort kom, en hoewel ik gevarieerd eet en ook best veel, balanceer ik verder niet bewust uit.. Het lijkt mij dat ik toch geen uitzonderlijk geval ben dat toevallig goed gaat.
pi_26565319
quote:
Op donderdag 28 april 2005 07:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voor Vitamine C schijnt dat niet echt te gelden. Een Vitamine C-vergifting is praktisch onmogelijk naar ik meen..
Er zijn wel zeker limieten vast gesteld. Het ligt er maar net aan op welke literatuur je je baseert.

Degene die met hoge doseringen vitamine C kwam, is Linus Pauling, maar dat zijn oude studies volgens mij. Het is naar mijn mening gewoon simpel weg te vroeg om zomaar te zeggen dat er geen limiet is. Sommige literatuur heeft al een maximale limiet bij 2 a 3gr ofzo.
  donderdag 28 april 2005 @ 11:29:13 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26565471
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:23 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Er zijn wel zeker limieten vast gesteld. Het ligt er maar net aan op welke literatuur je je baseert.

Degene die met hoge doseringen vitamine C kwam, is Linus Pauling, maar dat zijn oude studies volgens mij. Het is naar mijn mening gewoon simpel weg te vroeg om zomaar te zeggen dat er geen limiet is. Sommige literatuur heeft al een maximale limiet bij 2 a 3gr ofzo.
Ik zeg niet dat er geen limieten zijn vastgesteld, maar dat het praktisch gezien niet mogelijk is om die te overschrijden.
  donderdag 28 april 2005 @ 12:48:25 #57
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_26567554
[quote]Op dinsdag 26 april 2005 12:49 schreef Angel20 het volgende:
wie van jullie slikt er extra vitaminen pillen??
Zo ja, welke? ik heb net die van het kruidvat gekocht...goedkoopste..

maar vraag me af of je weerstand ook echt verbeterd?
of zit het tussen je oren...?
[/quote

Mijn lijstje.

Benodigd per dag:

Choline : 500 a 1000 mg
Glucosamine : 1000 a 2000 mg
Inositol : 100 a 200 mg
Magnesium : 400 a 500 mg
Vitamine C : 400mg
Vitamine B (allemaal) : 50-100mg
Zink : 50 mg

Hoe verdeeld per dag:

Ochtend : 2x Vitamine C, 1x Magnesium
Middag : 2x Vitamine C, 1x Magnesium, 1x Vitamine B, 1x Choline,
1x Glucosamine
Avond : 2x Vitamine C, 1x Magnesium, 1x Vitamine B, 1x Choline,
1x Glucosamine, 1x Multi Vitamine
Voor slapen : 2x Vitamine C, 2x Zink
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_26569028
quote:
Op donderdag 28 april 2005 11:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er geen limieten zijn vastgesteld, maar dat het praktisch gezien niet mogelijk is om die te overschrijden.
Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.

http://www.nutraingredients.com/news/ng.asp?id=57214
quote:
But while the UK supplement industry recommends an upper safe level of 2000mg vitamin C, or 3000mg for short term usage, a report last year from experts commissioned by the Food Standards Agency recommended that the upper level should be limited to 1000mg based on potential side effects like stomach cramps, diarrhoea and flatulence.
  donderdag 28 april 2005 @ 14:09:36 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26569705
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.

[..]
Aan de andere kant wordt er in hetzelfde artikel ook weer door een prof. beweerd dat er geen vergiftigingsverschijnselen bekend zijn.... Wat moet je dan geloven.

Ik gebruik zelf geen supplementen, misschien moet niemand dat dan maar doen.
pi_26569805
quote:
Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

[..]
Je haalt hier de "darm intolerantie" bijwerkingen erbij. En dat zijn geen ernstige schadelijke bijwerkingen. darm intolerantie krijg je vooral doordat je te gevoelige darmen hebt. Niet doordat vitamine C schadelijk is.
Zodra deze intoleratie optreed weet je gewoon dat je ietwat minder moet innemen. Maar je zou als je wilt zelfs het dubbele in kunnen nemen zonder schadelijke gevolgen.
pi_26570167
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je haalt hier de "darm intolerantie" bijwerkingen erbij. En dat zijn geen ernstige schadelijke bijwerkingen.
Misschien niet ernstig, maar gezond zal het niet zijn als je chronisch aan de blubber bent... Om over onwenselijk nog maar niet te spreken.
pi_26585511
pff ik wordt elke ochtend volgestouwd met vitamine c (1000mg) 3x visolie, multivitamine en vitamine E volgends mij (waar die laatste voor dient weet ik ook niet)

en bijna elke avond melatonine
  vrijdag 29 april 2005 @ 00:02:11 #63
79638 Davidboaz
I want more.
pi_26585615
ik slik behalve een multivitamine een aantal dingen waar ik wat minder goed aan toe kom; visolie (omega 3 en 6), beta caroteen, vitamine B, C en extra foliumzuur. Allemaal van de Etos.
How could it hurt you when it looks so good...
pi_26592178
Maar als het zo is dat een normaal gezond eetpatroon niet genoeg is, waarom ben ik dan toch nooit ziek?

Toen ik ongezond at, veel dronk & weinig sliep slikte ik wel Supradyn, niet dagelijks, maar wel als ik een verkoudheid oid aan voelde komen. Nu heb ik al tijden geen vitaminepil meer aangeraakt, maar zorg ik dat fatsoenlijk eet & slaap. Heb ik mazzel met mijn gestel, of is het onzin dat "gewoon gezond eten" niet genoeg zou zijn?
pi_26593708
Ik slik:

-Vitamine C 1000 mg
-Vitamine B12
-Centrum Multivitamine
-Calcium + Magnesieum

Ik merk zeker dat ik minder ziek wordt en sneller herstel van blauwe plekken + spierpijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Setambre op 29-04-2005 12:16:30 ]
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  donderdag 2 juni 2005 @ 17:57:30 #66
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_27584099
extra eiwitten
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 04:06:52 #67
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_27596805
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:13 schreef thaleia het volgende:
Maar als het zo is dat een normaal gezond eetpatroon niet genoeg is, waarom ben ik dan toch nooit ziek?

Toen ik ongezond at, veel dronk & weinig sliep slikte ik wel Supradyn, niet dagelijks, maar wel als ik een verkoudheid oid aan voelde komen. Nu heb ik al tijden geen vitaminepil meer aangeraakt, maar zorg ik dat fatsoenlijk eet & slaap. Heb ik mazzel met mijn gestel, of is het onzin dat "gewoon gezond eten" niet genoeg zou zijn?
gewoon gezond eten is genoeg ja, maar ik eet niet gewoon altijd gezond, vaak niet zelfs, dus vul ik mijn vitamine aan met pillen, gezonder eten dan nu ga ik toch niet doen, dus beter met vitamine pillen dan zonder.
pi_27597473
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 04:06 schreef Apekoek het volgende:

[..]

gewoon gezond eten is genoeg ja, [...]
Nee, niet voor iedereen.

Lees dit bijv. eens.
http://www.wb-online.nl/index.php?/krant/artikel.php?id=1765
quote:
Eén op de tien, en misschien wel één op de vijf ouderen, heeft een tekort aan de vitamine B12, en daardoor een verhoogde kans op cognitieve achteruitgang en depressie. Het tekort ondervangen door extra op de voeding te letten is praktisch onmogelijk, suggereert een Wagenings onderzoek. Alleen fors gedoseerde supplementen bieden uitkomst.
pi_55154010
Even omhoog. Nog meer informatie over de multi's is altijd handig!
The secret of getting ahead is getting started
pi_55172995
Laatst kreeg ik nog een reclame foldertje van www.vitaminstore.nl. Als je het assortiment op de site bekijkt dan raak je toch wel even zoek. Het gevolg is dat mensen massaal pilletjes slikken zonder eigenlijk te weten hoeveel ze met hun dagelijkse voeding binnen krijgen. Let wel, de inhoud van zo'n pilletje bestaat voor 99% uit vulmiddel. Niet dat ik meteen wil zeggen dat dit slecht voor je is, maar wees wel consequent.
Overigens slik ik zo af en toe een B50 complex van een goed merk en een aantal Roter 30 mg Vitamine C'tjes. Het liefste eet ik gewoon veel fruit
pi_55173242
El Mare Vrouw (Omega 3-6-9 visoliecapsules) en een B-vitamine supplement

Mams is drogist dus vitaminepilletjes in overvloed hier thuis , maar die visolie-capsules zijn eigenlijk het enige wat ik echt gebruik en waar ik ook echt baat bij heb
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_55173784
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:06 schreef MissGolightly het volgende:
El Mare Vrouw (Omega 3-6-9 visoliecapsules) en een B-vitamine supplement

Mams is drogist dus vitaminepilletjes in overvloed hier thuis , maar die visolie-capsules zijn eigenlijk het enige wat ik echt gebruik en waar ik ook echt baat bij heb
Hoe heb je er baat bij dan?
pi_55179309
Ik heb een tijdje Visoliecapsules geslikt, voelde me echt goed Maar de hele dag boeren laten enzo, en dat stinkt
Laatst Vitamine B gekocht, omdat ik last had van gescheurde mondhoeken (weg nu ) , maar daar werd ik helemaal energiek van. Een beetje té, kon niet meer stil zitten Dus die neem ik niet meer
pi_55241718
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
maar daar werd ik helemaal energiek van. Een beetje té, kon niet meer stil zitten Dus die neem ik niet meer
Altijd grappig dit soort reacties.
  donderdag 13 december 2007 @ 15:05:55 #75
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_55245644
ik slik:
Davitamon Compleet Weerstand multivitaminen
Vitamine C, 1000 mg
Zingiber [gember capsules]

laatste twee zijn voor mn reuma
an urge to help mankind overcomes me
pi_55247028
Niets. Ik eet gevarieerd, gezond en met voldoende fruit.
pi_55250801
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:00 schreef Nuna het volgende:
Niets. Ik eet gevarieerd, gezond en met voldoende fruit.
Verstandig.
pi_55252112
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Laatst Vitamine B gekocht, omdat ik last had van gescheurde mondhoeken (weg nu ) , maar daar werd ik helemaal energiek van. Een beetje té, kon niet meer stil zitten Dus die neem ik niet meer
Ik slik ook vitamine B omdat ik wat dikker haar wil. Maar de eerste paar keer was ik echt hyper na zo'n pilletje Maar nu ben ik weer net zo'n sufferd als normaal, en ik neem er elke ochtend eentje.
Verder slik ik ook vitamine C. De rest krijg ik, hopelijk, binnen met m'n gewone eten.
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:37:10 #79
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_55268666
Hyper van vit B?

Hadden jullie je potje Efedrine en vit. B niet verwisseld?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_55269454
Ik gebruik Double X van Nutrilte, maar dat is meer geperste voeding als een chemische vitaminepil. Dus krijg je ook alle andere goede stoffen binnen v.d. plant ipv alléén de gewenste vitamines en verder niet...

Verder:
Omega 3 (zonder enige vissmaak )
Calcium/magnesium (in 1 pilletje)
evt. vit B + C
Have fun...
pi_55286150
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:37 schreef Mr.J het volgende:
Hyper van vit B?

Hadden jullie je potje Efedrine en vit. B niet verwisseld?
't Staat zelfs op m'n potje: 'Voor extra energie, met foliumzuur en biergist.'
I will take the sun in my mouth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')