(offtopic) Wat heb jij met blonde vrouwen, DarkElf?quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:38 schreef DarkElf het volgende:
ik gebruik supradyn complex forte bruistabletten als ik verkouden dreig te worden,
even een vitamine en mineralen boost en het is zo over
ben er zelf 1quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
(offtopic) Wat heb jij met blonde vrouwen, DarkElf?
Kan ook natuurlijk.quote:
Je avatar vooral ja.. Je avatar verandert wel steeds.quote:je bedoelt mijn avatar? is al jaren hetzelfde: peta wilson, gewoon gewenning denk ik dat ik die
altijd neem
dat bedoel ik nou juist, ik heb geen normaal voedingspatroon, dus ik kan beter wel vitamine slikken dan niet. en ik ben niet van plan om anders te gaan eten de komende tijd.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:53 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat het beter is om gewoon wat extra verse groenten en fruit te eten in plaats van kunstmatige rommel. Sowieso krijg je met een normaal voedingspatroon genoeg van alles binnen, en is het erg moeilijk om te weinig binnen te krijgen van iets.
Hoezo is je voedingspatroon niet normaal en denk je dat je onvoldoende binnen krijgt?quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:23 schreef Apekoek het volgende:
[..]
dat bedoel ik nou juist, ik heb geen normaal voedingspatroon, dus ik kan beter wel vitamine slikken dan niet. en ik ben niet van plan om anders te gaan eten de komende tijd.
Dat is niet zo slim.quote:Op woensdag 27 april 2005 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eigenlijk moet ik gewoon eens wat meer groente en fruit eten en die pillen de deur uit kieperen...
Ik beweer ook niet dat ze slecht zijn, alleen is het beter om gewoon veel groente en fruit te eten. Dan heb je die pillen niet eens nodig.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat is niet zo slim.
Waar komt toch die onzin vandaan dat pillen om 1 of andere reden slecht voor je zijn?
En dat is gewoon onzin.quote:Op donderdag 28 april 2005 00:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat ze slecht zijn, alleen is het beter om gewoon veel groente en fruit te eten. Dan heb je die pillen niet eens nodig.
De ideale doseringen liggen vaak in de buurt van de dosering waarop een organisme is geevolueerd. Zou de mens vroeger 50 sinaasappels per dag gegeten hebben? Ik denk het niet.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:06 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wil je bijvoorbeeld genoeg vitamine C per dag binnen krijgen om op ODH (optimale dagelijkse hoeveelheid) niveau te blijven dan zul je al 50 sinaasappels per dag moeten eten. Veel succes.
[...]
Natuurlijke en synthetische vitamines zijn niet per definitie hetzelfde. Per vitamine zijn vaak ook verschillende vormen etc.quote:En voor het lichaam maakt het overigens geen flikker uit of een vitamine molecuul kunstmatig is of uit een natuurlijk product komt. Het molecuul blijft namelijk hetzelfde.
Inderdaad. De basis begint bij een goed voedingspatroon (waar weinig aan voldoen trouwens).quote:Op donderdag 28 april 2005 00:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat ze slecht zijn, alleen is het beter om gewoon veel groente en fruit te eten. Dan heb je die pillen niet eens nodig.
De mens at inderdaad geen 50 sinaasappels per dag maar maakte z'n eigen vitamine C aan, en die lag velen malen hoger dan de tegenwoordige ADH. Hoe hoog? Dat verschilt uiteraard per individu, na een aantal jaar experimenteren ben ik bij mezelf tot de conclusie gekomen dat 1000mg het beste werkt, hoger dan dat en'er trad darmintolerantie op, maar bij andere mensen treed die pas op bij 9000mg per dag of zelfs helemaal niet. Verschilt dus per persoon.quote:Op donderdag 28 april 2005 01:41 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
De ideale doseringen liggen vaak in de buurt van de dosering waarop een organisme is geevolueerd. Zou de mens vroeger 50 sinaasappels per dag gegeten hebben? Ik denk het niet.
En die "ODH", das ook maar een ruwe waarde, vaak gebaseerd op niet algemeen geaccepteerde literatuur.
ADH is inderdaad niet optimaal, maar er bestaat ook nog altijd een limiet waar je niet beter overheen kan gaan.
Dat klopt, daarom ook altijd investeren in kwaliteit vitaminen gebaseerd op natuurlijke producten. Wanneer het molecuul gelijk blijft is er voor het lichaam niks aan de hand. Goedkoop spul met allerlei rare toevoegingen e.d. heeft inderdaad varierende samenstellingen.quote:[..]
Natuurlijke en synthetische vitamines zijn niet per definitie hetzelfde. Per vitamine zijn vaak ook verschillende vormen etc.
Dit is zeer zeker waar, maar ga er maar niet van uit dat je hiermee erg gezond bent. Het gif dat tegenwoordig overal opgespoten wordt, het vlees dat vol zit met allerlei toevoegingen. Dat kan gewoon niet goed gaan, en dat komt ook regelmatig in het nieuws. En ook de slechte gewoontes van veel mensen om te roken en of te drinken zorgen ervoor dat vitaminen uit een gezonde voeding nauwelijks effectief blijkenquote:[..]
Inderdaad. De basis begint bij een goed voedingspatroon (waar weinig aan voldoen trouwens).
Zoals ik al eerder zei, teveel is NOOIT goed.quote:Met erg hooggedoseerde vitamine/mineraal supplementen (B50/B100 complexen etc) moet je ook oppassen. Op korte termijn kan het misschien possitieve effecten geven, maar op langer termijn (paar jaren) kunnen ook onomkeerbare negatieve effecten ontstaan (bijv. misschien verhoogd risico op kanker), iets waar je niet achter zou willen komen d.m.v. zelf-expirimenteren. Het verschilt verder ook per persoon. Voor de 1 kan een bepaalde dosering vereist zijn om normaal te blijven leven, terwijl de ander er problemen van zou kunnen krijgen.
Verder zijn er vaak ook niet echt veel goede langdurige studies uitgevoerd op hoge doseringen.
Juistquote:Op donderdag 28 april 2005 02:06 schreef NorthernStar het volgende:
Vitamine C is ook nog eens een goede antioxidant. Dus een 'overdosis' van 1000 mg is niet alleen goed om het schrijnende gebrek aan goede voeding (wat hier in de winkels ligt is gewoon treurig) te ondervangen, het is ook broodnodig mbt de rotzooi die we verder binnen krijgen. Imho dan.
Ook weer zon fabel. Vitamines die wateroplosbaar zijn (zoals ook B-complex), zijn niet per definitie onschadelijk in grote hoeveelheden.quote:Op donderdag 28 april 2005 02:12 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Juist![]()
En het veel aan vitamine C plas je gewoon uit.
[..]
Teveel is NOOIT goed, heb dat al meerdere keren gezegd. Enkel vitamine C kun je veilig 10gram van innemen. Dan ben je al extreeeeeem veel aan het innemen.quote:Op donderdag 28 april 2005 02:56 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Ook weer zon fabel. Vitamines die wateroplosbaar zijn (zoals ook B-complex), zijn niet per definitie onschadelijk in grote hoeveelheden.
Je spreekt je zelf keer tegen. Je zegt dat je veilig 10gram kan innemen, maar je vermeldt ook dat je bijwerkingen krijgt. "Veilig" en "bijwerkingen" zijn tegenovergesteld. Probeer wat consistenter te zijn, anders is het moeilijk te volgen welke van jouw zinnen ik nou moet geloven.quote:Op donderdag 28 april 2005 03:04 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Enkel vitamine C kun je veilig 10gram van innemen.
Je krijgt geen bijwerkingen. Tja... een darm intolerantie wanneer je gevoelige darmen hebt. Maar dan krijg je snel bijwerkingen van al het voedsel dat je eet en is dus niet perce vitamine C gebonden.quote:Op donderdag 28 april 2005 03:28 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Je spreekt je zelf keer tegen. Je zegt dat je veilig 10gram kan innemen, maar je vermeldt ook dat je bijwerkingen krijgt. "Veilig" en "bijwerkingen" zijn tegenovergesteld. Probeer wat consistenter te zijn, anders is het moeilijk te volgen welke van jouw zinnen ik nou moet geloven.
Ik eet zonder supplementen, en ik ben nooit ziek, en heb voor zover mij bekend ook geen andere kwaaltjes die te verhelpen zijn met bepaalde vitaminen of mineralen. De hedendaagse kwaliteit van ons voedsel heb je verder zelf in de hand. Je bepaalt toch zelf wat je eet?quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:57 schreef Refragmental het volgende:
Overigens...
Mensen die beweren dat je met een gebalanseerde voeding ook genoeg binnen krijgt... BULLSHIT. En al helemaal met het hedendaagse kwaliteit van ons voedsel.
Voor Vitamine C schijnt dat niet echt te gelden. Een Vitamine C-vergifting is praktisch onmogelijk naar ik meen..quote:Op donderdag 28 april 2005 01:41 schreef mwuhaha het volgende:
ADH is inderdaad niet optimaal, maar er bestaat ook nog altijd een limiet waar je niet beter overheen kan gaan.
Deels, en voor het andere deel ben je afhankelijk van wat er te krijgen is. Dat opgekweekte prut wat ze in de gemiddelde supermarkt onder de noemer groente of fruit verkopen hoef je iig niet onder 'kwalitatief goed voedsel' te rekenen. En dat is dan nog zo'n beetje het meest gezonde van het hele assortiment ook.quote:Op donderdag 28 april 2005 07:38 schreef Alicey het volgende:
De hedendaagse kwaliteit van ons voedsel heb je verder zelf in de hand. Je bepaalt toch zelf wat je eet?
Ik heb zelf niet het idee dat ik er iets aan mis, er zit kennelijk genoeg in. In het andere geval kun je natuurlijk naar natuurwinkels en biologisch eten.quote:Op donderdag 28 april 2005 08:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Deels, en voor het andere deel ben je afhankelijk van wat er te krijgen is. Dat opgekweekte prut wat ze in de gemiddelde supermarkt onder de noemer groente of fruit verkopen hoef je iig niet onder 'kwalitatief goed voedsel' te rekenen. En dat is dan nog zo'n beetje het meest gezonde van het hele assortiment ook.
Iedereen mag ook voor zichzelf uitmaken of supplementen nodig zijn of niet. Ik heb ook geen zendingsdrang omdat ik het toevallig wel verstandig vind. Maar gezien dat de meeste mensen veel te eenzijdig eten, de kwaliteit van ons voedselaanbod minimaal is en we nogal blootstaan aan andere exotische stoffen en chemicaliën -die door het lichaam geneutraliseerd moeten worden- zou het wel mijn advies zijn. Als iemand me het zou vragen tenminste.quote:Op donderdag 28 april 2005 08:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb zelf niet het idee dat ik er iets aan mis, er zit kennelijk genoeg in. In het andere geval kun je natuurlijk naar natuurwinkels en biologisch eten.
Wellicht op termijn het natuurlijke vermogen van je lichaam om correct te werken.. Als je lichaam goed werkt, waarom zou je er dan chemische troep in gaan stoppen?quote:Op donderdag 28 april 2005 09:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iedereen mag ook voor zichzelf uitmaken of supplumenten nodig zijn of niet. Ik heb ook geen zendingsdrang omdat ik het toevallig wel verstandig vind. Maar gezien dat de meeste mensen veel te eenzijdig eten, de kwaliteit van ons voedselaanbod minimaal is en we nogal blootstaan aan andere exotische stoffen chemicaliën -die door het lichaam geneutraliseerd moeten worden- zou het wel mijn advies zijn. Als iemand me het zou vragen tenminste.
Wat heb je ermee te verliezen? Die paar eurocent?
wat een onzinquote:Op donderdag 28 april 2005 09:07 schreef Alicey het volgende:
chemische troep
Het zijn bouwstoffen, geen medicijnen waar je gewenning oid bij krijgt.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wellicht op termijn het natuurlijke vermogen van je lichaam om correct te werken.. Als je lichaam goed werkt, waarom zou je er dan chemische troep in gaan stoppen?
Het lijkt mij wel dat je lichaam zich instelt op wat je binnen krijgt. Wanneer je stopt met supplementen, acht ik de kans toch vrij groot dat dat merkbare effecten heeft.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het zijn bouwstoffen, geen medicijnen waar je gewenning oid bij krijgt.
Je vindt dat je er zelf te weinig van binnen krijgt is iets genuanceerder.quote:En het waarom (mijn pers. redenen) zeg ik net. We krijgen er te weinig van binnen en staan ondertussen veel bloot aan verontreiniging.
Die argumentatie over 'gewenning' of dat het lichaam zich erop instelt heb ik nog nooit gehoord. Kinkt ook niet logisch imo.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel dat je lichaam zich instelt op wat je binnen krijgt. Wanneer je stopt met supplementen, acht ik de kans toch vrij groot dat dat merkbare effecten heeft.
[..]
Je vindt dat je er zelf te weinig van binnen krijgt is iets genuanceerder.
Ik gebruik dezelfde, maar dan ik grotere verpakkingquote:Op donderdag 28 april 2005 07:38 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik gebruik supradyn complex forte
niet dat ik er fysiek wat van merk, maar het zal wel wat doen neem ik aan. ik neem deze gewoon uit voorzorg, ik kom qua etenswaren niet aan alle vitamine toe die mijn lichaam moet hebben
[afbeelding]
Ik weet het zelf neit. Ik heb niet de indruk dat ik zelf ook maar iets tekort kom, en hoewel ik gevarieerd eet en ook best veel, balanceer ik verder niet bewust uit.. Het lijkt mij dat ik toch geen uitzonderlijk geval ben dat toevallig goed gaat.quote:Op donderdag 28 april 2005 09:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Die argumentatie over 'gewenning' of dat het lichaam zich erop instelt heb ik nog nooit gehoord. Kinkt ook niet logisch imo.
Naast dat ik vind dat ik zelf te weinig binnenkrijg ben ik van oordeel dat minimaal 80% van de bevolking te weinig binnenkrijgt. Sterker, ik denk dat er een gedeelte zelfs met een chronisch gebrek rondloopt.![]()
Er zijn wel zeker limieten vast gesteld. Het ligt er maar net aan op welke literatuur je je baseert.quote:Op donderdag 28 april 2005 07:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor Vitamine C schijnt dat niet echt te gelden. Een Vitamine C-vergifting is praktisch onmogelijk naar ik meen..
Ik zeg niet dat er geen limieten zijn vastgesteld, maar dat het praktisch gezien niet mogelijk is om die te overschrijden.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:23 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Er zijn wel zeker limieten vast gesteld. Het ligt er maar net aan op welke literatuur je je baseert.
Degene die met hoge doseringen vitamine C kwam, is Linus Pauling, maar dat zijn oude studies volgens mij. Het is naar mijn mening gewoon simpel weg te vroeg om zomaar te zeggen dat er geen limiet is. Sommige literatuur heeft al een maximale limiet bij 2 a 3gr ofzo.
Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.quote:Op donderdag 28 april 2005 11:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen limieten zijn vastgesteld, maar dat het praktisch gezien niet mogelijk is om die te overschrijden.
quote:But while the UK supplement industry recommends an upper safe level of 2000mg vitamin C, or 3000mg for short term usage, a report last year from experts commissioned by the Food Standards Agency recommended that the upper level should be limited to 1000mg based on potential side effects like stomach cramps, diarrhoea and flatulence.
Aan de andere kant wordt er in hetzelfde artikel ook weer door een prof. beweerd dat er geen vergiftigingsverschijnselen bekend zijn.... Wat moet je dan geloven.quote:Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.
http://www.nutraingredients.com/news/ng.asp?id=57214
[..]
Je haalt hier de "darm intolerantie" bijwerkingen erbij. En dat zijn geen ernstige schadelijke bijwerkingen. darm intolerantie krijg je vooral doordat je te gevoelige darmen hebt. Niet doordat vitamine C schadelijk is.quote:Op donderdag 28 april 2005 13:43 schreef mwuhaha het volgende:
[..]
Wat versta je onder praktisch gezien? Want praktisch gezien ontstaan er wel bijwerkingen.
http://www.nutraingredients.com/news/ng.asp?id=57214
[..]
Misschien niet ernstig, maar gezond zal het niet zijn als je chronisch aan de blubber bent... Om over onwenselijk nog maar niet te spreken.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:13 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je haalt hier de "darm intolerantie" bijwerkingen erbij. En dat zijn geen ernstige schadelijke bijwerkingen.
gewoon gezond eten is genoeg ja, maar ik eet niet gewoon altijd gezond, vaak niet zelfs, dus vul ik mijn vitamine aan met pillen, gezonder eten dan nu ga ik toch niet doen, dus beter met vitamine pillen dan zonder.quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:13 schreef thaleia het volgende:
Maar als het zo is dat een normaal gezond eetpatroon niet genoeg is, waarom ben ik dan toch nooit ziek?
Toen ik ongezond at, veel dronk & weinig sliep slikte ik wel Supradyn, niet dagelijks, maar wel als ik een verkoudheid oid aan voelde komen. Nu heb ik al tijden geen vitaminepil meer aangeraakt, maar zorg ik dat fatsoenlijk eet & slaap. Heb ik mazzel met mijn gestel, of is het onzin dat "gewoon gezond eten" niet genoeg zou zijn?
Nee, niet voor iedereen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 04:06 schreef Apekoek het volgende:
[..]
gewoon gezond eten is genoeg ja, [...]
quote:Eén op de tien, en misschien wel één op de vijf ouderen, heeft een tekort aan de vitamine B12, en daardoor een verhoogde kans op cognitieve achteruitgang en depressie. Het tekort ondervangen door extra op de voeding te letten is praktisch onmogelijk, suggereert een Wagenings onderzoek. Alleen fors gedoseerde supplementen bieden uitkomst.
Hoe heb je er baat bij dan?quote:Op maandag 10 december 2007 18:06 schreef MissGolightly het volgende:
El Mare Vrouw (Omega 3-6-9 visoliecapsules) en een B-vitamine supplement
Mams is drogist dus vitaminepilletjes in overvloed hier thuis, maar die visolie-capsules zijn eigenlijk het enige wat ik echt gebruik en waar ik ook echt baat bij heb
Altijd grappig dit soort reacties.quote:Op maandag 10 december 2007 22:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
maar daar werd ik helemaal energiek van. Een beetje té, kon niet meer stil zittenDus die neem ik niet meer
Verstandig.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:00 schreef Nuna het volgende:
Niets. Ik eet gevarieerd, gezond en met voldoende fruit.
Ik slik ook vitamine B omdat ik wat dikker haar wil. Maar de eerste paar keer was ik echt hyper na zo'n pilletjequote:Op maandag 10 december 2007 22:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Laatst Vitamine B gekocht, omdat ik last had van gescheurde mondhoeken (weg nu) , maar daar werd ik helemaal energiek van. Een beetje té, kon niet meer stil zitten
Dus die neem ik niet meer
't Staat zelfs op m'n potje: 'Voor extra energie, met foliumzuur en biergist.'quote:Op vrijdag 14 december 2007 13:37 schreef Mr.J het volgende:
Hyper van vit B?
Hadden jullie je potje Efedrine en vit. B niet verwisseld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |