Toppharm Super Multi Compleet 1 per dag (niet de slappe 100% van de ADH maar vele 1000en procenten)
Kruidvat Vitamine C 1000mg 1 per dag
Toppharm Eskimol (Visolie, Omega 3 vetzuren) 1 per dag
Toppharm Chroom 200mg 1 per dag
Dit is wat ik per dag inneem. Werkt ontzettend goed en ben ook nooit ziek en nooit verkouden
![]()
Tis eigenlijk begonnen met m'n vader die zo'n 4 of 5 jaar geleden was aan het kijken voor alternatieve geneeswijzen voor een kwaal die hij had. Hij heeft toen behoorlijk veel gelezen over vitamines en ik ben em daar een beetje mee gevolgd. Sindsdien heeft ie nooit meer last gehad van die kwaal (waar ie overigens al zo'n 10-15 jaar mee liep).
Met heel veel trial en error ben ik op de samenstelling hierboven terecht gekomen. Werkt bij mij het beste. Ik zou deze lijst eventueel nog willen aanvullen met Ginseng en Genko, maar dat ik me voorlopig ff te duur. (Heb ze wel al een aantal maanden geprobeerd en zijn zeker de moeite waard) Ook met de krachttraining die ik doe heb ik ook al regelmatig van die mega aminozuren pillen gehad, en die waren echt gigantisch, na een tijdje die te hebben geslikt is geen enkel ander pilletje nog een probleem voor me.
![]()
En ook voor het trainen capsules Creatine.
Vergeet ook niet dat vitamines een preventieve werking hebben. Neem je ze in als je ziek bent... dan ben je al te laat. Neem ze gewoon voor een periode van een jaar in en je merkt het gewoon aan jezelf. Je lichaam zal steeds sterker worden omdat alle nieuwe cellen optimaal worden beschermd e.d. en zo veel gezonder/effectiever zullen zijn enzo.
Overigens...
Mensen die beweren dat je met een gebalanseerde voeding ook genoeg binnen krijgt... BULLSHIT. En al helemaal met het hedendaagse kwaliteit van ons voedsel.