Idd, maar in de wat extremere politieke stromingen zie je vaak mensen die denken dat zij, en zij alleen, het evangelie verkondigen. Denk dat het daar veel mee te maken heeft. Controle en macht willen hebben/behouden.quote:Op maandag 25 april 2005 12:34 schreef SCH het volgende:
Volgens mij heeft Wilders ook nauwe contacten met Leefbaar Rotterdam. Ik snap die verdeeldheid niet zo goed, waarom sluiten ze zich niet bij elkaar aan? Waarin onderscheidt deze partij zich nou weer van de LPF?
Je richt een partij toch vanuit een ideologische noodzaak op. Toch niet om een partij op te richten?
Laat ze maar lekker versplinterenquote:Op maandag 25 april 2005 12:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Weer iemand die in de vijver van LPF en groep Wilders gaat vissen... 1ding staat vast, er is geen ruimte voor 3 van zulke partijen...
Zeggen wat je denkt te doen dat je denkt wat je zegt omdat je doet wat je denkt dat je zegt.quote:Op maandag 25 april 2005 12:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Op welke manier heeft tante Pim Nederland dan gevormd?.
Er worden altijd nieuwe partijen opgericht, de 1 nog kanslozer dan de andere. Dit is ook weer zo'n voorbeeld.quote:Op maandag 25 april 2005 13:30 schreef DrMarten het volgende:
Komt er ooit een eind aan deze onzin? Hoeveel van die partijtjes zijn er nodig?
Zou ook goed passen, onze nieuwe zamenleving, gezien het dalende niveau van taalbeheersing in Nederland.quote:
Ik lees dat de oprichter van ONS tot twee keer toe uit de partij is gekieperd, dus vandaar die verdeeldheid.quote:Op maandag 25 april 2005 12:34 schreef SCH het volgende:
Volgens mij heeft Wilders ook nauwe contacten met Leefbaar Rotterdam. Ik snap die verdeeldheid niet zo goed, waarom sluiten ze zich niet bij elkaar aan? Waarin onderscheidt deze partij zich nou weer van de LPF?
Aan de andere kant sta je in de nieuwe politiek dan ook weer vrij snel op straat blijkbaar.quote:Op maandag 25 april 2005 17:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik lees dat de oprichter van ONS tot twee keer toe uit de partij is gekieperd, dus vandaar die verdeeldheid.
Nieuwe politiek, het houd je van de straat.
zonder woordgrapjes is het al triest genoeg.quote:
quote:Op maandag 25 april 2005 17:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik snap echt niet waarom niemand een seniorenpartij opricht. Daar is namelijk veel meer behoefte aan ipv een partij die niet rechtser, populistischer of 'meer van het volk moet zijn' dan de VVD.
Dezelfde Willem van Oranje die oorlog voerde tegen Spanje vanwege de repressie van godsdienst... Weten die lui eigenlijk uberhaupt waar ze het over hebben?quote:Op maandag 25 april 2005 12:39 schreef Toeps het volgende:
Aha. Onze nieuwe samenleving neemt een voorbeeld aan Willem van Oranje. Want die leefde enkele eeuwen terug. Logisch.
wil je daarvoor ff gaan zeiken bij paars?quote:Op maandag 25 april 2005 21:58 schreef Peter-de-Grote het volgende:
Laat het dan maar de Senioren Verzetspartij worden. De kaalslag qua voorzieningen en de economische wurggreep t.o.v. senioren (denk aan de schandalige wantoestanden in verpleeghuizen, etc.) maken zo!n partij meer dan noodzakelijk. Waar zijn de door ons levens-
lang betaalde premies gebleven?
quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wil je daarvoor ff gaan zeiken bij paars?
Als je het mij vraagt is het hele zootje gewoon gruwelijk machtsgeil. Dat staat samenwerking in de weg. En de mensen die denken dat het gaat om Nederland terug aan het volk te geven: weet dan dat het een wassen neus is en laat je niet gebruiken door volksmenners die vervolgens met elkaar over de vloer rollen.quote:Op maandag 25 april 2005 12:34 schreef SCH het volgende:
Je richt een partij toch vanuit een ideologische noodzaak op. Toch niet om een partij op te richten?
Die bestaat al.quote:Op maandag 25 april 2005 17:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik snap echt niet waarom niemand een seniorenpartij opricht. (...)
Dacht het toch niet, de linkse oplossing van: "pomp er maar weer een paar miljard euro's in"quote:
Je bent even vergeten dat Paars voor de helft uit rechtse partijen bestond?quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:42 schreef more het volgende:
[..]
Dacht het toch niet, de linkse oplossing van: "pomp er maar weer een paar miljard euro's in", is met dit kabinet eindelijk voorbij.
Of zoals Pim Fortuyn eens zei: "Er hoef niet meer geld in, maar het moet beter besteedt worden."
Dus structueel veranderingen doorvoeren.
Een echte goede rechtse partij hadden we toen niet eens: de VVD was toen nog behoorlijk links met Dijkstal, Terpstra en zelfs nu hebben ze nog slappe knieën. Een echte goede rechtse partij, zoals de Republikeinse partij in de VS, dat is wat dit land nodig heeft.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent even vergeten dat Paars voor de helft uit rechtse partijen bestond?
de ONS Nederland partij???quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat is een ultrarechtse partij voor de blanken, de rijken en de kinderverkrachtende priesters
En voor de joden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat is een ultrarechtse partij voor de blanken, de rijken en de kinderverkrachtende priesters
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op! Amerika is de mooiste en beste democratie van deze aardbol! De Republikeinse partij heeft hier een groot aandeel in.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
nee de Republikeinse partij in de VS
Ondanks dat er geen sociaal vangnet is. Wauw, dit echt selectief citerenquote:Op dinsdag 26 april 2005 12:10 schreef more het volgende:
Het is niet voor niets dat de meeste vluchtelingen nog altijd naar de VS willen.
Bron: Prof. Emmer afgelopen zondag in Buitenhof.
Niet waar; Dat zijn bijna allemaal republikeinen. (Wolfowitz en de zijnen)quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De meeste joden stemmen op die andere rechtse partij: de democraten.
Ja omdat je in de VS veel kunt bereiken, vinden ze het sociale stelsel niet belangrijk, met werken bereik je veel meer. En omdat deze vluchtelingen iets willen bereiken kiezen ze voor de VS, en niet het linkse betuttelende europa.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Ondanks dat er geen sociaal vangnet is. Wauw, dit echt selectief citeren![]()
Denk dat we nu een beetje offtopic gaan. Ik denk dat de meeste vluchtelingen naar de VS gaan omdat de VS het enige rijke land is van beide Amerika's waar je een kans hebt op een beter bestaan. Dat zegt helemaal niks over het democratische gehalte van de VS. Als je wilt weten hoe democratisch Amerika is moet je voor de aardigheid eens Stupid White Men lezen. (Wees niet bang, tussen alle grappen en grollen van Moore, staan uiteenzettingen die gebaseerd zijn op feiten. Met bronnen van Amerika's beste media.)quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:10 schreef more het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op! Amerika is de mooiste en beste democratie van deze aardbol! De Republikeinse partij heeft hier een groot aandeel in.
Het is niet voor niets dat de meeste vluchtelingen nog altijd naar de VS willen.
Bron: Prof. Emmer afgelopen zondag in Buitenhof.
Onzin. Vraag het ze 5 jaar nog maar eens.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:15 schreef more het volgende:
[..]
Ja omdat je in de VS veel kunt bereiken, vinden ze het sociale stelsel niet belangrijk, met werken bereik je veel meer. En omdat deze vluchtelingen iets willen bereiken kiezen ze voor de VS, en niet het linkse betuttelende europa.
In de regering ja.. maar dat wil niet zeggen dat de meeste joden het eens zijn met die haviken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Niet waar; Dat zijn bijna allemaal republikeinen. (Wolfowitz en de zijnen)
quote:
Het leven begint niet pas in 1994!quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Dit dossier is bijgewerkt tot 19 april 2002
waar is de rol van het cda?
Typisch want : http://www.politiekepartij-ons.nl is ook onlangs opgericht (Leeuwarden)quote:Op maandag 25 april 2005 12:29 schreef SCH het volgende:
ONS Nederland houdt vandaag in Mijdrecht zijn openingscongres. Aan de wieg van de nieuwe politieke beweging staat Emmeloorder Berthoo Lammers. ‘ONS’ klinkt goed. Er is over nagedacht. Straks is het: ‘Stem op ONS’, ONS Nederland, ONS Flevoland en bijvoorbeeld ook ONS Noordoostpolder.
ONS staat voor Onze Nieuwe Samenleving. De partij, met inmiddels 200 leden, staat voor een groot deel al in de steigers.
Ik zou hopen dat ze het als meer dan een signaal zien. De betrokkenheid van de burger staat voorop, daar moeten de politici maar eens wat meer rekening mee houden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:43 schreef Elgigante het volgende:
Ik hoop dat de gevestigde orde het als een signaal opvat dat steeds meer buitenstaanders zich met de politiek gaan bemoeien en zich beroepen op het recht een eigen partije te beginnen.
Ach kom, dat vind ik van die loze kreten. Is het nou echt zo dat de burger zo graag betrokken wil zijn? Waar blijkt dat dan uit?quote:Op woensdag 27 april 2005 10:20 schreef ABBA het volgende:
[..]
Ik zou hopen dat ze het als meer dan een signaal zien. De betrokkenheid van de burger staat voorop, daar moeten de politici maar eens wat meer rekening mee houden.
Hoezo loze kreten?quote:Op woensdag 27 april 2005 10:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom, dat vind ik van die loze kreten. Is het nou echt zo dat de burger zo graag betrokken wil zijn? Waar blijkt dat dan uit?
Prima toch. Nieuwe partijen oprichten staat mensen vrij maar er is hier nogal wat scepsis over. Ik vraag me trouwens af of er echt zoveel meer nieuwe partijen worden opgericht.quote:Op woensdag 27 april 2005 10:23 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoezo loze kreten?
De burger is hedentendage meer bij de politiek betrokken dan een jaar of 10 geleden, een voorbeel daarvan is het oprichten van nieuwe partijen.
Als dat geen signaal is naar de gevestigde orde zijn ze in Den Haag al te ver heen...
De betrokkenheid uit zich imo in de grote belangstelling mbt politieke issues.quote:Op woensdag 27 april 2005 10:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Prima toch. Nieuwe partijen oprichten staat mensen vrij maar er is hier nogal wat scepsis over. Ik vraag me trouwens af of er echt zoveel meer nieuwe partijen worden opgericht.
Waaruit blijkt die betrokkenheid nog meer?
Ik denk ook dat er te makkelijk over heen wordt gestapt. De burger is mondiger geworden, en denkt graag mee over politiek en samenleving.quote:Op woensdag 27 april 2005 10:23 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoezo loze kreten?
De burger is hedentendage meer bij de politiek betrokken dan een jaar of 10 geleden, een voorbeel daarvan is het oprichten van nieuwe partijen.
Als dat geen signaal is naar de gevestigde orde zijn ze in Den Haag al te ver heen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |