''90%" gaat heel ver hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:26 schreef tha_dus het volgende:
Wat een zinlose discussie eigenlijk.. want het draait er eigenlijk om of MBO'ers studenten zijn toch? in mijn verre verleden heb ik MLO (mbo) gedaan..en op dat pasje stond Student (terwijl ik toendertijd dacht dat MBO'ers officieel gezien geen studenten zijn). Maar who cares, je zit op een school/onderwijsinstelling (houd je van de straat).
Nog even over dat "Hoger"
Je vindt dus dat HBO'ers hoger zijn dan MBO'ers toch? ik heb eerst MBO gedaan..ben ik vanaf gegaan (niet afgemaakt) en havo4/5 in 1jaar gedaan en nu doe ik HBO (3de jaars)...ben ik nu inneens hoger?volgens mij ben ik nog steeds dezelfde als toen op het MBO, doch met meer inzet en de wil om wat te doen op school... het verschil tussen MBO, HBO en WO heeft vooral veel te maken met de wil en inzet.. Ik denk dat 90% van nederland een HBO diploma kan halen als ze dat echt willen en er voorgaan.
Tja, de wil en inzet zijn juist onderdeel van dat 'hoger'. Dus met jouw hogere inzet en wil kun je nu inderdaad een treetje hoger aan. Verder denk ik dat je een grote groep mensen overschat als je denkt dat 90% HBO aankan als ze zich maar inzetten. Velen kunnen gewoon écht niet leren.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:26 schreef tha_dus het volgende:
Nog even over dat "Hoger"
Je vindt dus dat HBO'ers hoger zijn dan MBO'ers toch? ik heb eerst MBO gedaan..ben ik vanaf gegaan (niet afgemaakt) en havo4/5 in 1jaar gedaan en nu doe ik HBO (3de jaars)...ben ik nu inneens hoger?volgens mij ben ik nog steeds dezelfde als toen op het MBO, doch met meer inzet en de wil om wat te doen op school... het verschil tussen MBO, HBO en WO heeft vooral veel te maken met de wil en inzet.. Ik denk dat 90% van nederland een HBO diploma kan halen als ze dat echt willen en er voorgaan.
Je kunt het vaak al aan de blik in iemands ogen zien. Een Frank de Boer zal bijvoorbeeld niet eens een VMBO TL-diploma kunnen halen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, de wil en inzet zijn juist onderdeel van dat 'hoger'. Dus met jouw hogere inzet en wil kun je nu inderdaad een treetje hoger aan. Verder denk ik dat je een grote groep mensen overschat als je denkt dat 90% HBO aankan als ze zich maar inzetten. Velen kunnen gewoon écht niet leren.
hahaha en ALEX?quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt het vaak al aan de blik in iemands ogen zien. Een Frank de Boer zal bijvoorbeeld niet eens een VMBO TL-diploma kunnen halen.
dat koppig zijn mag toch, iig geen meeloop gedrag..maja je zal er mee moeten leren leven. keek net even op google en overal staat mbo studenten.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:02 schreef kwakveense het volgende:
I'm out....er zijn geen gegronde redenene voor en er is geen oplossing....en toch blijf ik mbo-student irritant vinden...:P ben ik ook eens een keertje koppig en tegendraads....
Dan zijn veel HBO'ers dus geen studenten?quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:48 schreef jeloo het volgende:
als je naar school gaat
ben je een scholier geen student.
het type onderwijs mbo > wo is ook erg groot.
bij het mbo wordt je aan je de hand vast gehouden en
er door gelootst, op het wo moet je het zelf maar uitzoeken
Nee, HBO'ers zijn gewoon scholieren. Dûh.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:23 schreef tha_dus het volgende:
[..]
Dan zijn veel HBO'ers dus geen studenten?
immers HBO..is op een Hoge SCHOOL..
Laat me raden.. Corpslid.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, HBO'ers zijn gewoon scholieren. Dûh.
Klopt. Ze hebben hier alleen een wannabe-corps en daar zit ik inderdaad niet bij.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:28 schreef Quickbeam het volgende:
hij studeert in tilburg dus dat lijkt mij sterk.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:44 schreef Pool het volgende:
[..]
Klopt. Ze hebben hier alleen een wannabe-corps en daar zit ik inderdaad niet bij.
En dus studenten van het WO zijn geen scholieren omdat je hun 'school' een 'universiteit' noemt.. Het woord student heeft alleen betrekking op 'studeren', kortom, een lerend persoon. HBO'ers zijn dus óók studenten.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, HBO'ers zijn gewoon scholieren. Dûh.
Nee, het zit hem er meer in dat WO'ers bij de elite horen en HBO'ers slechts het topje van het plebs zijn. Bij de elite past dan ook de meer elitaire term 'student' en bij het HBO de proletarisch term 'scholier'. Dit topic heeft echter weinig zin, aangezien je de HBO'ers moeilijk kunt verwijten dat het inzicht in het elitaire taalgebruik voor hen te hooggegrepen is. Het zijn immers niet voor niets slechts HBO'ers.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
En dus studenten van het WO zijn geen scholieren omdat je hun 'school' een 'universiteit' noemt.. Het woord student heeft alleen betrekking op 'studeren', kortom, een lerend persoon.
Oei, jij had echt graag wel bij het corps gezeten, of niet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, het zit hem er meer in dat WO'ers bij de elite horen en HBO'ers slechts het topje van het plebs zijn. Bij de elite past dan ook de meer elitaire term 'student' en bij het HBO de proletarisch term 'scholier'. Dit topic heeft echter weinig zin, aangezien je de HBO'ers moeilijk kunt verwijten dat het inzicht in het elitaire taalgebruik voor hen te hooggegrepen is. Het zijn immers niet voor niets slechts HBO'ers.
Nee die scheiding zie ik absoluut niet. Sterker nog, het merendeel uit mijn werkgroep bestaat uit 'arme' studenten die zelf hun kamer of zelfs hun collegegeld moeten dokken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, het zit hem er meer in dat WO'ers bij de elite horen en HBO'ers slechts het topje van het plebs zijn. Bij de elite past dan ook de meer elitaire term 'student' en bij het HBO de proletarisch term 'scholier'. Dit topic heeft echter weinig zin, aangezien je de HBO'ers moeilijk kunt verwijten dat het inzicht in het elitaire taalgebruik voor hen te hooggegrepen is. Het zijn immers niet voor niets slechts HBO'ers.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Bauma ook nietquote:Op woensdag 11 mei 2005 08:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt het vaak al aan de blik in iemands ogen zien. Een Frank de Boer zal bijvoorbeeld niet eens een VMBO TL-diploma kunnen halen.
Hier zit wel een kern van waarheid in. WO-studenten hebben gemiddeld egzien hoger opgeleide en rijkere ouders dan HBO-scholieren. Voor mensen afkomstig uit "lagere klassen" (dat is verder geen waardeoordeel) is de stap naar het HBO vaak net wat kleiner dan die naar het WO.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:31 schreef Pool het volgende:
Misschien hoorde hij volgens de corpsballen zelf ook bij de bovenkant van het plebs, zonder dat hij dat zelf doorhad uiteraardquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Oei, jij had echt graag wel bij het corps gezeten, of niet?
Hij stelt het erg extreem, maar er zit statistisch gezien wel een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:06 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien hoorde hij volgens hun zelf ook bij de bovenkant van het plebs, zonder dat zelf door te hebben uiteraard
Extremen zijn vaak een goede methode om ideeen duidelijk te maken. Zal er eens over denken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij stelt het erg extreem, maar er zit statistisch gezien wel een kern van waarheid in.![]()
Die kans schat ik inderdaad ook vrij hoog in....quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:06 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien hoorde hij volgens de corpsballen zelf ook bij de bovenkant van het plebs, zonder dat hij dat zelf doorhad uiteraard
Rechten? Daar had ik overheen gelezen.. dat is toch een van de weinige niet-wetenschappelijke universitaire opleidingen?quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:57 schreef Maverick_tfd het volgende:
Pool, je hebt toch wel een grote mond voor een rechtencursus-leerling.
Onzin.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:06 schreef MouseOver het volgende:
Rechten? Daar had ik overheen gelezen.. dat is toch een van de weinige niet-wetenschappelijke universitaire opleidingen?
Interessant, maar zeg nou even, was je niet graag bij het corps gegaan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:45 schreef Pool het volgende:
Mên, het wordt toch eens tijd voor een cursus PI-lezen voor SES'ers.
Nouja, ik zou het iets genuanceerder willen brengen, ik denk dat een fatsoenlijke HTS studie en studie rechten (of andere niet-technische uni-studie) geen gigantisch niveauverschil draagt zoals zoveel mensen hier beweren.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:06 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Rechten? Daar had ik overheen gelezen.. dat is toch een van de weinige niet-wetenschappelijke universitaire opleidingen?
Had me dolletjes geleken, werkelijk waar.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Interessant, maar zeg nou even, was je niet graag bij het corps gegaan?
Toch lullig dan, dat je zoiets niet hebt in Tilburg. Maar goed, je redt je er goed mee, zie ik!quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:22 schreef Pool het volgende:
[..]
Had me dolletjes geleken, werkelijk waar.![]()
Inderdaad, op de voorlichtingsactiviteiten heeft T.S."C." Olof mooi verzwegen dat ze de boel lopen te neppen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Toch lullig dan, dat je zoiets niet hebt in Tilburg. Maar goed, je redt je er goed mee, zie ik!![]()
Want met je kraag omhoog zie je er toch corporaal uit?quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:59 schreef Pool het volgende:
[..]
Inderdaad, op de voorlichtingsactiviteiten heeft T.S."C." Olof mooi verzwegen dat ze de boel lopen te neppen.Maar gelukkig kan ik mijn corporale geest hier op fok! botvieren. En als ik alleen thuis ben, doe ik stiekem mijn kraag omhoog.
![]()
Waarom worden MBO'ers door hun school dan beschouwd als student?quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:07 schreef jeloo het volgende:
stu·de·ren2 (ov.ww., ook abs.)
1 (een studie) volgen aan een universiteit of hbo-instelling
2 zich praktisch in de muziek oefenen
mbo studeren niet en zijn dus geen student
dat die discussie gestopt kan worden
Omdat MBO denigrerend staat, wordt vaak 'student' gebruikt in kranten denk ik, en scholen willen natuurlijk HELEMAAL niet hun leerlingen denigreren.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:11 schreef tha_dus het volgende:
[..]
Waarom worden MBO'ers door hun school dan beschouwd als student?
en zie je in kranten vaak staan MBO-student...
Je moet ook niet alles geloven wat je in De Telegraaf leest.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:11 schreef tha_dus het volgende:
[..]
Waarom worden MBO'ers door hun school dan beschouwd als student?
en zie je in kranten vaak staan MBO-student...
die helemaal terecht isquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:33 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Onzin.Krijgen we die discussie weer.
Dat is inderdaad nog zo'n verschil tussen elitair en proletarisch taalgebruik. WO'ers noemen de Telegraaf geen krant, maar een dagblad of zelfs een vod.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je moet ook niet alles geloven wat je in De Telegraaf leest.![]()
Meeste WO'ers denken hetzelfde over rechtenstudenten uit Tilburg... de groeten!quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:36 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog zo'n verschil tussen elitair en proletarisch taalgebruik. WO'ers noemen de Telegraaf geen krant, maar een dagblad of zelfs een vod.![]()
De vraag blijft natuurlijk of veel niet-technische WO-ers een HTS-studie kunnen en andersom... Lijkt me an sich wel een leuk onderzoekje om te doenquote:
Nou ja, meeste mensen die in Delft afhaken en overstappen op de HTS, lopen er daar fluitend doorheen. Ik ken er in mijn omgeving al redelijk wat die het allemaal daar nominaal lopen. Maar goed, dat hoeft niet representatief te zijn, slechts een hint vanuit mijn omgeving.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
De vraag blijft natuurlijk of veel WO-ers een HTS-studie kunnen en andersom... Lijkt me an sich wel een leuk onderzoekje om te doen![]()
Oh, sorryquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:41 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik bedoel allicht een niet-technische WO-studie, mijn fout.
Nee de vraag is of een HTS-scholier de TU aankan. Ik durf te stellen dat praktisch iedere TU-student de HTS aankan, terwijl dat andersom lang niet voor iedereen geldt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
De vraag blijft natuurlijk of veel niet-technische WO-ers een HTS-studie kunnen en andersom... Lijkt me an sich wel een leuk onderzoekje om te doen![]()
Oja, die briljante discussie met als enige slotconclusie dat jij niet kunt spellen.quote:
quote:Op zondag 24 april 2005 17:34 schreef donald_dick het volgende:
[..]
in principe leer je hetzelfde op het HBO, er wordt uitgelegt hoe je met het strafboek omgaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |