''90%" gaat heel ver hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:26 schreef tha_dus het volgende:
Wat een zinlose discussie eigenlijk.. want het draait er eigenlijk om of MBO'ers studenten zijn toch? in mijn verre verleden heb ik MLO (mbo) gedaan..en op dat pasje stond Student (terwijl ik toendertijd dacht dat MBO'ers officieel gezien geen studenten zijn). Maar who cares, je zit op een school/onderwijsinstelling (houd je van de straat).
Nog even over dat "Hoger"
Je vindt dus dat HBO'ers hoger zijn dan MBO'ers toch? ik heb eerst MBO gedaan..ben ik vanaf gegaan (niet afgemaakt) en havo4/5 in 1jaar gedaan en nu doe ik HBO (3de jaars)...ben ik nu inneens hoger?volgens mij ben ik nog steeds dezelfde als toen op het MBO, doch met meer inzet en de wil om wat te doen op school... het verschil tussen MBO, HBO en WO heeft vooral veel te maken met de wil en inzet.. Ik denk dat 90% van nederland een HBO diploma kan halen als ze dat echt willen en er voorgaan.
Tja, de wil en inzet zijn juist onderdeel van dat 'hoger'. Dus met jouw hogere inzet en wil kun je nu inderdaad een treetje hoger aan. Verder denk ik dat je een grote groep mensen overschat als je denkt dat 90% HBO aankan als ze zich maar inzetten. Velen kunnen gewoon écht niet leren.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:26 schreef tha_dus het volgende:
Nog even over dat "Hoger"
Je vindt dus dat HBO'ers hoger zijn dan MBO'ers toch? ik heb eerst MBO gedaan..ben ik vanaf gegaan (niet afgemaakt) en havo4/5 in 1jaar gedaan en nu doe ik HBO (3de jaars)...ben ik nu inneens hoger?volgens mij ben ik nog steeds dezelfde als toen op het MBO, doch met meer inzet en de wil om wat te doen op school... het verschil tussen MBO, HBO en WO heeft vooral veel te maken met de wil en inzet.. Ik denk dat 90% van nederland een HBO diploma kan halen als ze dat echt willen en er voorgaan.
Je kunt het vaak al aan de blik in iemands ogen zien. Een Frank de Boer zal bijvoorbeeld niet eens een VMBO TL-diploma kunnen halen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:32 schreef Pool het volgende:
[..]
Tja, de wil en inzet zijn juist onderdeel van dat 'hoger'. Dus met jouw hogere inzet en wil kun je nu inderdaad een treetje hoger aan. Verder denk ik dat je een grote groep mensen overschat als je denkt dat 90% HBO aankan als ze zich maar inzetten. Velen kunnen gewoon écht niet leren.
hahaha en ALEX?quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt het vaak al aan de blik in iemands ogen zien. Een Frank de Boer zal bijvoorbeeld niet eens een VMBO TL-diploma kunnen halen.
dat koppig zijn mag toch, iig geen meeloop gedrag..maja je zal er mee moeten leren leven. keek net even op google en overal staat mbo studenten.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:02 schreef kwakveense het volgende:
I'm out....er zijn geen gegronde redenene voor en er is geen oplossing....en toch blijf ik mbo-student irritant vinden...:P ben ik ook eens een keertje koppig en tegendraads....
Dan zijn veel HBO'ers dus geen studenten?quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:48 schreef jeloo het volgende:
als je naar school gaat
ben je een scholier geen student.
het type onderwijs mbo > wo is ook erg groot.
bij het mbo wordt je aan je de hand vast gehouden en
er door gelootst, op het wo moet je het zelf maar uitzoeken
Nee, HBO'ers zijn gewoon scholieren. Dûh.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:23 schreef tha_dus het volgende:
[..]
Dan zijn veel HBO'ers dus geen studenten?
immers HBO..is op een Hoge SCHOOL..
Laat me raden.. Corpslid.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, HBO'ers zijn gewoon scholieren. Dûh.
Klopt. Ze hebben hier alleen een wannabe-corps en daar zit ik inderdaad niet bij.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:28 schreef Quickbeam het volgende:
hij studeert in tilburg dus dat lijkt mij sterk.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:44 schreef Pool het volgende:
[..]
Klopt. Ze hebben hier alleen een wannabe-corps en daar zit ik inderdaad niet bij.
En dus studenten van het WO zijn geen scholieren omdat je hun 'school' een 'universiteit' noemt.. Het woord student heeft alleen betrekking op 'studeren', kortom, een lerend persoon. HBO'ers zijn dus óók studenten.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, HBO'ers zijn gewoon scholieren. Dûh.
Nee, het zit hem er meer in dat WO'ers bij de elite horen en HBO'ers slechts het topje van het plebs zijn. Bij de elite past dan ook de meer elitaire term 'student' en bij het HBO de proletarisch term 'scholier'. Dit topic heeft echter weinig zin, aangezien je de HBO'ers moeilijk kunt verwijten dat het inzicht in het elitaire taalgebruik voor hen te hooggegrepen is. Het zijn immers niet voor niets slechts HBO'ers.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
En dus studenten van het WO zijn geen scholieren omdat je hun 'school' een 'universiteit' noemt.. Het woord student heeft alleen betrekking op 'studeren', kortom, een lerend persoon.
Oei, jij had echt graag wel bij het corps gezeten, of niet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, het zit hem er meer in dat WO'ers bij de elite horen en HBO'ers slechts het topje van het plebs zijn. Bij de elite past dan ook de meer elitaire term 'student' en bij het HBO de proletarisch term 'scholier'. Dit topic heeft echter weinig zin, aangezien je de HBO'ers moeilijk kunt verwijten dat het inzicht in het elitaire taalgebruik voor hen te hooggegrepen is. Het zijn immers niet voor niets slechts HBO'ers.
Nee die scheiding zie ik absoluut niet. Sterker nog, het merendeel uit mijn werkgroep bestaat uit 'arme' studenten die zelf hun kamer of zelfs hun collegegeld moeten dokken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, het zit hem er meer in dat WO'ers bij de elite horen en HBO'ers slechts het topje van het plebs zijn. Bij de elite past dan ook de meer elitaire term 'student' en bij het HBO de proletarisch term 'scholier'. Dit topic heeft echter weinig zin, aangezien je de HBO'ers moeilijk kunt verwijten dat het inzicht in het elitaire taalgebruik voor hen te hooggegrepen is. Het zijn immers niet voor niets slechts HBO'ers.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:31 schreef Pool het volgende:
[..]
Bauma ook nietquote:Op woensdag 11 mei 2005 08:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je kunt het vaak al aan de blik in iemands ogen zien. Een Frank de Boer zal bijvoorbeeld niet eens een VMBO TL-diploma kunnen halen.
Hier zit wel een kern van waarheid in. WO-studenten hebben gemiddeld egzien hoger opgeleide en rijkere ouders dan HBO-scholieren. Voor mensen afkomstig uit "lagere klassen" (dat is verder geen waardeoordeel) is de stap naar het HBO vaak net wat kleiner dan die naar het WO.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:31 schreef Pool het volgende:
Misschien hoorde hij volgens de corpsballen zelf ook bij de bovenkant van het plebs, zonder dat hij dat zelf doorhad uiteraardquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Oei, jij had echt graag wel bij het corps gezeten, of niet?
Hij stelt het erg extreem, maar er zit statistisch gezien wel een kern van waarheid in.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:06 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien hoorde hij volgens hun zelf ook bij de bovenkant van het plebs, zonder dat zelf door te hebben uiteraard
Extremen zijn vaak een goede methode om ideeen duidelijk te maken. Zal er eens over denken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hij stelt het erg extreem, maar er zit statistisch gezien wel een kern van waarheid in.![]()
Die kans schat ik inderdaad ook vrij hoog in....quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:06 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien hoorde hij volgens de corpsballen zelf ook bij de bovenkant van het plebs, zonder dat hij dat zelf doorhad uiteraard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |