dan ben ik er eerder voor om aan HBO geen bachelor titel meer te geven, maar die pas te vergeven nadat hbo afgestudeerden een overgangs/vervolledigingstraject hebben voltooid op WO...quote:Ik weet dat de twee Bachelor's opleidingen (HBO - WO) het niet gelijk zijn, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat ze vergelijkbaar zouden moeten zijn, althans dat is toch zo afgesproken in de Bologna-verklaring. Zoals ik het heb begrepen is die Bologna-afspraak juist gemaakt zodat je overal in Europa met je Bachelor's diploma kan aankloppen bij welke instelling dan ook voor bijvoorbeeld een Master's opleiding (in dezelfde richting). M.a.w. dat in principe elk Bachelor's diploma waar dan ook gehaald in Europa van hetzelfde niveau "zou moeten zijn".
dat is ook het hele idee als je met redenen als die van mijzelf in die studie stapt meidquote:Op zaterdag 23 april 2005 17:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je dan graag advocaat wilt worden, waarom doe je dan geen master aan de universiteit?
Veel andere landen zijn ook veel groter dan Nederland. Daarbij kent Nederland een ander onderwijsstelsel. In Nederland is de kwaliteit van alle universiteiten ongeveer gelijk. In het buitenland moet men zogenaamde top-universiteiten creëren omdat de rest het qua niveau niet eens haalt bij onze HBO. Het verschil is dat wij onderscheid maken in HAVO, VWO, HBO, universiteit en dat zij high school, university, university, university... doen. Alles is daar "university", maar het niveau verschilt. Of te wel: zij geven hooguit dezelfde naam aan iets anders. Wij benoemen het duidelijker.quote:Ik zeg ook niet dat je van alle universiteiten en HBO's in nederland 1 instelling moet maken. Maar kijk naar veel buitenlandse (top)universiteiten, die zijn vaak een stuk groter dan de grootste Nederlandse universiteit.
Dit is een ideologie die niet gehaald wordt en naar mijn idee ook niet gehaald hoeft te worden. Nederland was altijd een kenniseconomie. Voor ons onderwijs kwam men internationaal naar Nederland omdat het iets betekende. Als het straks allemaal hetzelfde is, dan betekenen wij internationaal geen ruk meer.quote:M.a.w. dat in principe elk Bachelor's diploma waar dan ook gehaald in Europa van hetzelfde niveau "zou moeten zijn".
Er is geen nut. Behalve dan dat men voorzieningen kan afnemen omdat de bachelor 1 opleiding is en na 3 jaar stopt...quote:Wat is, behalve de in theorie makkelijkere overstap naar een andere universiteit voor de master, überhaupt het nut van het "bachelordiploma" na 3 jaar op het WO?
Ik merk in mijn studie niet veel van een groter uitvalpercentage onder HBO instromers dan onder 'gewone' WO studenten.quote:Op zaterdag 23 april 2005 15:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, gezien het grote aantal HBO-instromers dat geen universiteit aankan lijkt me dat geen ideaal plan.
Hogeschool heeft wel 'hoogleraren' ofwel lectors. De lectors leiden wel toepassingsonderzoeken. De studenten assisteren de lectors om toepassingsonderzoeken te doen. De stukken uit wetenschappelijke onderzoek worden door hbo'ers verder verfijnen of gepuzzeld.quote:Op zondag 24 april 2005 22:32 schreef Neuralnet het volgende:
Nee. Wat op het HBO "onderzoek" genoemd wordt betreft geen wetenschappelijk onderzoek.
gastdocenten van de uni jaquote:Op maandag 25 april 2005 00:15 schreef Dovenwereld het volgende:
[..]
Hogeschool heeft wel 'hoogleraren' ofwel lectors.
maar het blijft een niet-academische voortzetting van de middelbare school, op dezelfde schoolse wijze en derhalve onverenigbaar met het WOquote:De lectors leiden wel toepassingsonderzoeken. De studenten assisteren de lectors om toepassingsonderzoeken te doen. De stukken uit wetenschappelijke onderzoek worden door hbo'ers verder verfijnen of gepuzzeld.
De toepassingsonderzoek doe je met veldonderzoeken zoals vragenlijst (enquetes) en marktontwikkeling.
Dat is toch een heel ander niveau dan wetenschappelijk onderzoek op de universiteit.quote:Op maandag 25 april 2005 00:15 schreef Dovenwereld het volgende:
[..]
Hogeschool heeft wel 'hoogleraren' ofwel lectors. De lectors leiden wel toepassingsonderzoeken. De studenten assisteren de lectors om toepassingsonderzoeken te doen. De stukken uit wetenschappelijke onderzoek worden door hbo'ers verder verfijnen of gepuzzeld.
De toepassingsonderzoek doe je met veldonderzoeken zoals vragenlijst (enquetes) en marktontwikkeling.
juist... net als een mitsubishi evo naast een ferrari f50; allebei snelle wagens, maar de tweede heeft stijl, uitstraling en exclusiviteit.quote:Op maandag 25 april 2005 00:36 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Dat is toch een heel ander niveau dan wetenschappelijk onderzoek op de universiteit.
twijfel is voor huisvrouwen, maar heb onder andere conflictrecht en goederenrecht gevolgt. wat jij gelooft moet je zelf maar bepalenquote:Op zondag 24 april 2005 17:37 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ik twijfel nu ernstig dat je ooit een college rechten hebt gevolgd.![]()
net alsof studeren aan de uni nog stijl heeft nadat VWO C&M is uitgevondenquote:Op maandag 25 april 2005 00:42 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
juist... net als een mitsubishi evo naast een ferrari f50; allebei snelle wagens, maar de tweede heeft stijl, uitstraling en exclusiviteit.
dat is jouw misvatting. er wordt verwacht dat het nivo hetzefde is. maar meestal wodt er een schakelprogramma gedaan van en half jaar.quote:Op zondag 24 april 2005 22:32 schreef Neuralnet het volgende:
Dat is volgens mij een grote misvatting. Ze dragen allebei "bachelor" in hun titel, maar het is niet gelijk. Niet gelijk aan niveau, niet gelijk aan kwaliteit en niet gelijk aan mogelijkheden. Je zou het kunnen vergelijken met het MBO systeem: alle niveau's zijn MBO, maar niet alle MBO's hebben een bepaald niveau.
dat jij het geen moer vind voorstellen is weer jouw en die mening siert je eigelijk niet echt als je op de uni zitquote:Informatica op het HBO stelt geen moer voor. Vind jij een studie automatisch moeilijker als er Engelstalige boeken worden gebruikt? Wel, op het WO zijn die boeken net zo goed Engelstalig en nog wel "iets" moeilijker.
, ja zo zwart wit zit hetquote:Differentiëren = HAVO, integreren = VWO. Als dat het verschil betreft...
tsja veel leeswerk, shit dat heb je overalquote:Sinds jaar en dag hoor ik van ontzettend veel mensen dat ze "er geen flikker voor doen". Om de een of andere reden kan ik dat moeilijk geloven. Ik heb wel eens boeken en readers van een Rechtenopleiding gezien en ik heb nu niet bepaald de indruk dat zoiets "de avond van te voren" te leren is. Hetzelfde geldt voor studies als Psychologie en Geneeskunde waar ook al zoveel vooroordelen over heersen.
das misschien wel bij jouw zo, maar je weet zelf ook wel dat 80% van Nederland uberhaubt nooit HBO of hoger haalt.quote:De meeste mensen weten echter wel dat met academische wetenschap iets anders wordt bedoeld dan het woord "wetenschap" in de zin van "überhaupt iets weten".
De 1 leert ook wat makkelijker dan de ander. En collegetijd maakt niet zo gek veel uit; mensen die rechten doen kunnen evenveel tijd steken in hun studie thuis als wat jij op school doorbrengt. De ene studie werkt nou eenmaal meer met colleges dan de ander. Qua tijd zit er zover ik weet geen verschil tussen een HTS-opleiding en een WO studie rechten.quote:Op zondag 24 april 2005 20:09 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Per opleiding heb je gelijk, een studie heeft op de universiteit een hoger niveau dan diezelfde opleiding op het HBO. Maar ga niet de HTS vergelijken met economie of rechten op de universiteit.
Vrienden van mij die rechten/economie doen vragen zich af waarom ik met mijn HBO opleiding 5 dagen in de week van 9 tot 6 op school zit, er s'avonds nog veel aan werk en ook in het weekend vaak. Zij volgen alleen wat colleges en lezen de avond voor hun tentamen hun dictaat door.
Mij maakt het niks uit, het verschil merk ik wel met solliciteren.
Nou, da's wat overdreven. Het geeft je iig wat meer inzicht, en het leert je een manier van denken aan. Natuurlijk hoef je niet alles wiskundig af te kunnen leiden, maar een zekere basis is wel erg belangrijk voor bv onderzoek. Die basis heb je op het HBO amper, maar op de universiteit krijg je die wel, zoals ik aanstipte.quote:Als het nog theoretischer wordt dan zal ik die formules zelf wiskundig moeten gaan bewijzen, wat natuurlijk niet nodig is, daarvoor zijn wiskundigen. Anders zou de hele studie wiskunde niet nodig zijn.
Sommige studies zijn er ook niet voor geschikt. Mijn studie bestaat ook niet op HBO-niveau, en dat moet ook zo blijven, denk ik.quote:Op maandag 25 april 2005 07:26 schreef superbient het volgende:
gelukkig heb ik er geen "last" van, mijn studie bestaat niet eens op hbo niveau
Studie: culturele antropologische diergeneeskunde.quote:Op maandag 25 april 2005 09:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Sommige studies zijn er ook niet voor geschikt. Mijn studie bestaat ook niet op HBO-niveau, en dat moet ook zo blijven, denk ik.
je lult joh, zeker een keer bij een vriend bij het college gezeten en dat noem jij "gevolgt" [sic].quote:Op maandag 25 april 2005 07:06 schreef donald_dick het volgende:
twijfel is voor huisvrouwen, maar heb onder andere conflictrecht en goederenrecht gevolgt. wat jij gelooft moet je zelf maar bepalen![]()
nee 3 maanden gevolgtquote:Op maandag 25 april 2005 10:00 schreef Sovereign het volgende:
[..]
je lult joh, zeker een keer bij een vriend bij het college gezeten en dat noem jij "gevolgt" [sic].
Schrijf je weer "gevolgt".quote:Op maandag 25 april 2005 10:47 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee 3 maanden gevolgten vond er geen bal aan,
![]()
en je neemt je studie te serieus. het is en blijft maar rechten, een alfa studie. ik hem meer respect voor HBO beta's dan voor WO alfa's
Misschien heeft Sovereign niet de hele dag de tijd om op fok! te kijken. Niet iedereen studeert technische informatica.quote:Op maandag 25 april 2005 10:47 schreef donald_dick het volgende:
PS. erg snel van stof ben je ook niet![]()
Romeinsrecht heb ik toen niet besproken, waar wel die eindeloze discussies met blonde wijfen die persé gelijk wilde hebben over een standpuntje wat het noemen niet waard is. En idd, er zit verschil in, maar het niveau van HBO kan gewoon hoger gelegt worden dmv. andere stroomrichtingen na het 1ste jaar.quote:Op maandag 25 april 2005 10:58 schreef Pool het volgende:
Ik weet niet waar jij Goederenrecht gevolgd hebt, maar hier in Tilburg zou je het verschil goed gemerkt hebben. Daarbij ging het maar voor de helft over de regeltjes van houderschap, bezit, pandrecht, etc. De andere helft van het vak bestond uit vergelijkingen met Engels, Frans en Romeins recht, kritische artikelen over eigendom, een filosofische beschouwing van Radbruch en discussies over plus- en minpunten van ons goederenrechtelijke systeem.
quote:En waar jij wel of geen respect voor hebt, dat is jouw probleem. Je zult ons er echt niet mee hebben wanneer je wél stoer op je borst klopt als je een HBO-beta tegenkomt en niet als je mij tegenkomtDe discussie gaat over het verschil tussen HBO en WO.
quote:Op maandag 25 april 2005 11:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Misschien heeft Sovereign niet de hele dag de tijd om op fok! te kijken. Niet iedereen studeert technische informatica.
Snel van stof zijn leidt trouwens vrij rap tot onleesbaarheid. Take the hint.![]()
Goederenrecht is geen vak wat je zomaar even volgt, dat alleen al geeft mij een signaal dat je hier de boel zit te bedotten.quote:Op maandag 25 april 2005 10:47 schreef donald_dick het volgende:
nee 3 maanden gevolgten vond er geen bal aan,
Ik wacht nog steeds op een antwoord op mijn vraag aan jou wat nu een "wetenschappelijke studie" maakt; welke criteria bepalen dat.quote:en je neemt je studie te serieus. het is en blijft maar rechten, een alfa studie. ik hem meer respect voor HBO beta's dan voor WO alfa's
PS. erg snel van stof ben je ook niet![]()
Ik sta wederom versteld van je intellectuele capaciteiten.quote:Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef donald_dick het volgende:
Romeinsrecht heb ik toen niet besproken, waar wel die eindeloze discussies met blonde wijfen die persé gelijk wilde hebben over een standpuntje wat het noemen niet waard is
http://www.studeren.uva.n(...)156-97FBBAB4C7D44115quote:Op maandag 25 april 2005 11:17 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Goederenrecht is geen vak wat je zomaar even volgt, dat alleen al geeft mij een signaal dat je hier de boel zit te bedotten.
verschil in compententies, dat is voor mij de belangrijkste redenen eigelijk. bijv. havo biologie en vwo biologie. je leert allebei hetzelfde, alleen vwo gaat daarmee een paar stappen verder. wat je dus als HBO bachelor in 4 jaar doet, doe je op de Uni dus in 3 jaar. gewoonweg omdat het tempo hoger isquote:Ik wacht nog steeds op een antwoord op mijn vraag aan jou wat nu een "wetenschappelijke studie" maakt; welke criteria bepalen dat.
nee , jij betuigt van enige kennisquote:Neen, wetenschapsfilosofie is jouw vreemd. Verder dan het gooien met wat woordjes kom je kennelijk niet.![]()
quote:Op maandag 25 april 2005 11:20 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ik sta wederom versteld van je intellectuele capaciteiten.
"wijfen".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |