Ik heb het altijd al gezegd, pony's zijn carnivoren met een grastik. Geboren jagers, sluipmoordenaars, dat zijn het. Maar wat ik mij dan wel afvraag, hoe komt zo'n pony zover dat het zijn masker afzet en doet wat het doet? Zelf ben ik nog nooit gebeten door zo'n klein paard, terwijl wij vroeger ook van die beesten naast het voetbalveld hadden staan, maar ik vind ze wel eng.quote:'Pitbullpony Lucky sleurde me door het weiland'
groningen - Nu blijkt dat de bijtende pony Lucky uit Oosterhogebrug eerder al een jongen uit De Held ernstig verwondde, vinden de 11-jarige Lisa en haar moeder het tijd worden om ook hun verhaal te doen.
"Ik was met twee vriendinnetjes in het weiland. Daar liepen die twee pony's. We aaiden ze. Eentje beet in mijn vinger. Ik zag niet dat die andere omliep. Toen voelde ik dat die mij beet en de achterzak van mijn broek in de bek nam. Hij slingerde me weg. Daarna greep hij me opnieuw en sleurde hij me door het weiland. Hij beet me steeds weer. In mijn oor, in mijn hals, in mijn schouder, mijn rug. Ik durfde niet eens meer te gillen. Ik dacht dat ik dood ging. Ik zakte door mijn benen van angst. Ik bleef liggen, die pony was op zijn knieën gaan liggen en liet niet meer los. Gelukkig kwam er toen een meneer aan die de pony heeft weggejaagd."
De 11-jarige Lisa is nog niet echt bekomen van de schrik nadat ze op het veldje aan de Speenkruidstraat werd aangevallen door Lucky. Vorige week ontstond er in Oosterhogebrug en Ulgersmaborg al ophef over de 'pitbullpony' die nadat hij Lisa te pakken had genomen, ook een jongetje te grazen nam. Het derde slachtoffer in een paar weken tijd. Vorige week wilde Lisa's moeder, Jolanda Blauw, er niet al te veel ophef over maken, maar nu ze heeft gehoord dat er vorig jaar in De Held ook een jongetje afgrijselijk is toegetakeld, vindt ze het tijd voor actie. "De eigenaar moet een bord ophangen dat die pony gevaarlijk is. Die kinderen weten dat niet. Die denken dat zo'n pony niks doet."
Het weiland ligt pal naast een basketbalveld. De jongen die de dag na Lisa werd gebeten, haalde een afgezwaaide bal uit het weiland. Inmiddels zijn alle kinderen op de basisschool in Oosterhogebrug gewaarschuwd. In de buurt gaan stemmen op dat Lucky weg moet. Bouke Venema, de opa van Lisa, vindt dat ook: "Die pony gaat de buurt uit. Of op de wagen of op een andere manier?"
Het mag ook niet.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:40 schreef Tijger_m het volgende:
Gutohgut, wat een ellende, dieren die zich als dieren gedragen. Het moest niet mogen.
Het was een harige pony.quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:00 schreef HarigeKerel het volgende:
Het was zeker een donkere pony he? witte doen dat soort dingen nooit![]()
Dat moet dan een pruik zijn!!!quote:
En de pony heeft gewoon een slechte jeugd gehad!quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:19 schreef kiw het volgende:
lisa was een klierig dieren mishandelend kutkind. dat zegt t artikel natuurlijk niet. altijd maar weer de schuld afschuiven op die pony's...
dat kan ookquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:21 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
En de pony heeft gewoon een slechte jeugd gehad!![]()
Sorry hoor maar die kids hadden toch niets te zoeken in dat weiland en wisten toch (gezien de eerdere commotie) dat pony's kunnen bijten?quote:Pitbullpony Lucky sleurde me door het weiland
Lucky oogt vriendelijk, maar kan erg agressief zijn.
Nu blijkt dat de bijtende pony Lucky uit Oosterhogebrug eerder al een jongen uit De Held ernstig verwondde, vinden de 11-jarige Lisa en haar moeder het tijd worden om ook hun verhaal te doen.
"Ik was met twee vriendinnetjes in het weiland. Daar liepen die twee pony's. We aaiden ze. Eentje beet in mijn vinger. Ik zag niet dat die andere omliep. Toen voelde ik dat die mij beet en de achterzak van mijn broek in de bek nam. Hij slingerde me weg. Daarna greep hij me opnieuw en sleurde hij me door het weiland. Hij beet me steeds weer. In mijn oor, in mijn hals, in mijn schouder, mijn rug. Ik durfde niet eens meer te gillen. Ik dacht dat ik dood ging. Ik zakte door mijn benen van angst. Ik bleef liggen, die pony was op zijn knieën gaan liggen en liet niet meer los. Gelukkig kwam er toen een meneer aan die de pony heeft weggejaagd.
De 11-jarige Lisa is nog niet echt bekomen van de schrik nadat ze op het veldje aan de Speenkruidstraat werd aangevallen door Lucky. Vorige week ontstond er in Oosterhogebrug en Ulgersmaborg al ophef over de pitbullponydie nadat hij Lisa te pakken had genomen, ook een jongetje te grazen nam. Het derde slachtoffer in een paar weken tijd. Vorige week wilde Lisa's moeder, Jolanda Blauw, er niet al te veel ophef over maken, maar nu ze heeft gehoord dat er vorig jaar in De Held ook een jongetje afgrijselijk is toegetakeld, vindt ze het tijd voor actie. "De eigenaar moet een bord ophangen dat die pony gevaarlijk is. Die kinderen weten dat niet. Die denken dat zo'n pony niks doet.
Het weiland ligt pal naast een basketbalveld. De jongen die de dag na Lisa werd gebeten, haalde een afgezwaaide bal uit het weiland. Inmiddels zijn alle kinderen op de basisschool in Oosterhogebrug gewaarschuwd. In de buurt gaan stemmen op dat Lucky weg moet. Bouke Venema, de opa van Lisa, vindt dat ook: ;Die pony gaat de buurt uit. Of op de wagen of op een andere manier;
Alsof 1 bordje bij een stuk weiland zal helpen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:00 schreef Fuente het volgende:
De eigenaar kan misschien beter een bordje ophangen ja
Goh dan hang je er 20 op, het gaat om het idee!quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Alsof 1 bordje bij een stuk weiland zal helpen.
't is net als met bijtende honden....meerdere malen in de fout? dan afmaken...quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:02 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt dat het beest naar de slachterij moet.
Idd want was is belangrijker die kinderen of dat stuk toekomstig paardebiefstuk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
't is net als met bijtende honden....meerdere malen in de fout? dan afmaken...![]()
Het zijn geen mensen met je "in de fout". Het zijn dieren hoorquote:Op zaterdag 23 april 2005 09:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]
't is net als met bijtende honden....meerdere malen in de fout? dan afmaken...![]()
Denk dat je er wel anders over zou denken als het een van jouw kinderen was. De eigenaar zorgt er maar voor dat kinderen er niet bij kunnen. En anders wordt het tijd voor een BBQ met paardebiefstuk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:21 schreef Quickie_Bat het volgende:
[..]
Het zijn geen mensen met je "in de fout". Het zijn dieren hoordie denken niet zo moeilijk zoals wij. Gewoon bord op het hek dat die kinderen moeten ophoepelen.
Idd, dan zou ik mij afvragen waar ik een foutje heb gemaakt in de opvoeding. Nooit vreemde dieren benaderen zonder dat er een volwassene bij is die het beest kent.(en niet over hekken klimmen, die hekken en afrasteringen staan er namelijk niet voor niets)quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Denk dat je er wel anders over zou denken als het een van jouw kinderen was.
Ja, want kinderen zijn nooit impulsief en hebben van nature geen zwak voor beestenquote:Op zaterdag 23 april 2005 09:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, dan zou ik mij afvragen waar ik een foutje heb gemaakt in de opvoeding. Nooit vreemde dieren benaderen zonder dat er een volwassene bij is die het beest kent.(en niet over hekken klimmen, die hekken en afrasteringen staan er namelijk niet voor niets)
Je hebt niets te zoeken op het terrein van andere mensen namelijk.
De kinderen moeten maar eens leren dat het levende wezens zijn waar ze rekening mee moeten houden.quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Denk dat je er wel anders over zou denken als het een van jouw kinderen was. De eigenaar zorgt er maar voor dat kinderen er niet bij kunnen. En anders wordt het tijd voor een BBQ met paardebiefstuk.
Je kunt kinderen alles leren en vertellen. Maar je weet dat ze soms de fout in gaan. En dan kies ik voor de kinderen en niet voor een paard. Het is een gevaarlijk dier. Dus dan hoort de eigenaar maatregelen te nemen. Of heb jij je ouders altijd strikt gehoorzaamd?quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd, dan zou ik mij afvragen waar ik een foutje heb gemaakt in de opvoeding. Nooit vreemde dieren benaderen zonder dat er een volwassene bij is die het beest kent.(en niet over hekken klimmen, die hekken en afrasteringen staan er namelijk niet voor niets)
Je hebt niets te zoeken op het terrein van andere mensen namelijk.
Stel het volgende voor kinderen dringen bouwterrein binnen en worden aangevallen door de bewakingshond. Dan denk ik dat de meeste zullen zeggen maak die hond maar dood.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:05 schreef Lod het volgende:
[..]
De kinderen moeten maar eens leren dat het levende wezens zijn waar ze rekening mee moeten houden.
Nee, maar als er iets fout ging dan was ik daar zelf de schuld van en moest daar ook de consequenties van dragen, van mijn ouders hoefde ik dan geen medelijden te verwachten.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:06 schreef Megumi het volgende:
Of heb jij je ouders altijd strikt gehoorzaamd?
Dus de pony voeren/aaien is geen rekening houden met?quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:05 schreef Lod het volgende:
[..]
De kinderen moeten maar eens leren dat het levende wezens zijn waar ze rekening mee moeten houden.
Voeren van vreemde dieren is sowieso uit den boze. Je weet nooit of er een voedselallergie of iets dergelijks is.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Dus de pony voeren/aaien is geen rekening houden met?
Nou, ik denk dat je toch echt wel medelijden mag verwachten als je aan flarden gebeten bent door een pony.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:17 schreef Lod het volgende:
[..]
Nee, maar als er iets fout ging dan was ik daar zelf de schuld van en moest daar ook de consequenties van dragen, van mijn ouders hoefde ik dan geen medelijden te verwachten.
Hoe moeten kinderen ooit leren dat er ook minder prettige dingen of zelfs gevaarlijke dingen zijn als je elk moment daartoe probeert te voorkomen?
edit:
En over de bewakingshond: nee hoor, die doet alleen maar waar hij voor gefokt is.
Natuurlijk, maar een kind heeft dat inzicht niet (en de meeste volwassenen ook niet trouwens!). Dan kun je wel gaan verbieden dat het aan beesten mag komen, maar als er dagelijke tientallen kinderen langs die plek lopen, dan is het wachten op het moment dat er eentje even vergeet dat het niet mag of het toch doet...quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:19 schreef Lod het volgende:
[..]
Voeren van vreemde dieren is sowieso uit den boze. Je weet nooit of er een voedselallergie of iets dergelijks is.
En aaien kan, maar je moet er rekening mee houden dat ze anders reageren dan jij zou verwachten of zou willen.
Ik ga graag met dieren om maar bij elk dier, ook de bij mij bekende, houd ik er altijd rekening mee dat er iets kan gebeuren.
Weet je wat pas gevaarlijk is? Een basisschool aan de openbare weg plaatsen, al die auto's die er langs komen rijden.... krijg er bijna nachtmerries van.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:20 schreef Mwanatabu het volgende:
maar om een aggressieve pony zonder waarschuwing aan de openbare weg (en vlakbij een basisschool ook geloof ik) te laten staan is echt een gevaarlijke situatie creëren.
En die heeft dan een mooi leermoment. Dat is de hele essentie van spelen en dingen leren. Als kind ga je de grenzen verkennen, hoe moet je die ooit vinden als je door de ouders er continu van weg gehouden wordt?quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:22 schreef Mwanatabu het volgende:
dan is het wachten op het moment dat er eentje even vergeet dat het niet mag of het toch doet...
Inderdaad, wat zal dat kind een goede les geleerd hebben als het zonder vingers en huid in zijn gezicht op de Eerste Hulp zit.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:26 schreef Lod het volgende:
[..]
En die heeft dan een mooi leermoment. Dat is de hele essentie van spelen en dingen leren. Als kind ga je de grenzen verkennen, hoe moet je die ooit vinden als je door de ouders er continu van weg gehouden wordt?
Dit zou ik ook niet al te hard zeggen als ik jou was. Ben al een behoorlijk aantal krengen tegengekomen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:32 schreef Shaman het volgende:
Aangezien pony's zachtaardige beestjes zijn, en een volwassene met gemak het beest kon verjagen
Vind ik ook nog wel een goed punt.quote:Bordjes & dubbele hekken zijn ook zinloos....als kinderen zich niet laten tegenhouden door één hek, waarom dan wel door een tweede & een bordje :S
Oh ja, het is de schuld van alle kinderen! Ze verdienen het!quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:32 schreef Shaman het volgende:
Aangezien pony's zachtaardige beestjes zijn, en een volwassene met gemak het beest kon verjagen, zal dit arme beest waarschijnlijk getraumatiseerd zijn door 'die lieve onschuldige kindertjes' in De Held.
Afgemaakt niet, wel verplaatst naar een plek waar het arme beestje niet meer getraumatiseerd kan worden door die helse kinderen met hun nare basketbal.quote:Moet het beest vervolgens afgemaakt worden omdat ouders hun kinderen niet in toom kunnen houden?
Jij bent duidelijk nog nooit te gebeten door een pony/paard.quote:Bovendien wat is er nou werkelijk gebeurd? Er zijn twee kids gebeten door een planteneter...als ze er al wat aan overhouden is het hooguit een litteken en een goede les...
Ik denk dat bijna alle kinderen die boodschap wel meekrijgen. Of ze hem uitvoeren is een tweede. Daarom is het ook niet slim om vuur- en steekwapens binnen bereik van je kroost te laten, ondanks dat je het ze verboden hebt om eraan te komen.quote:Ik heb van mijn ouders geleerd dat het okee is om dieren te aaien, maar van achter de omheining.
Omdat het dan meer moeite kost om erbij te komen. Er er bestaan echt hekken waar kinderen niet overheen komen. Voor mijn part zetten ze er schrikdraad voor. Aan de buitenkant.quote:Bordjes & dubbele hekken zijn ook zinloos....als kinderen zich niet laten tegenhouden door één hek, waarom dan wel door een tweede & een bordje :S
Zo, da's nogal een aanname!quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:32 schreef Shaman het volgende:
Aangezien pony's zachtaardige beestjes zijn, en een volwassene met gemak het beest kon verjagen, zal dit arme beest waarschijnlijk getraumatiseerd zijn door 'die lieve onschuldige kindertjes' in De Held.
Je hebt blijkbaar nog nooit zo'n dier van dichtbij gezien, laat staan gevoeld.quote:Er zijn twee kids gebeten door een planteneter...als ze er al wat aan overhouden is het hooguit een litteken en een goede les...
Je hebt het niet goed geleerd: je blijft liever met je vingers van alle dieren af totdat je weet dat het OK is om ze te aaien.quote:Ik heb van mijn ouders geleerd dat het okee is om dieren te aaien, maar van achter de omheining. Bordjes & dubbele hekken zijn ook zinloos....als kinderen zich niet laten tegenhouden door één hek, waarom dan wel door een tweede & een bordje.
Nee, het is de schuld van het paard, dat het nogal wat te verduren heeft van kinderen die in zijn leefomgeving komenquote:Op zaterdag 23 april 2005 10:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Oh ja, het is de schuld van alle kinderen! Ze verdienen het!
Prima plan! De ouders die hun kroost niet in bedwang kunnen houden draaien op voor de kosten neem ik aan ? Ik heb overigens kinderen veel ziekere dingen met dieren zien doen dan een basketbal gooien....quote:[..]
Afgemaakt niet, wel verplaatst naar een plek waar het arme beestje niet meer getraumatiseerd kan worden door die helse kinderen met hun nare basketbal.
Klopt! Door geen enkel dier zelfs. Hoewel ik als kind gek was van elk dier, ik mijn vrije tijd bestede aan het uitlaten van honden in het asiel, hokken uitmesten, kinderboederij, etc. Geeft te denken niet?quote:[..]
Jij bent duidelijk nog nooit te gebeten door een pony/paard.
Zit hem toch in de opvoeding. Ik was geen lieverdje , maar bepaalde dingen wisten mijn ouders mij wel goed duidelijk te maken. Als een kind niet weet hoe het zich moet gedragen heb je als opvoeder de plicht toezicht te houden. Als een hond geneigd is te bijten, is het toch ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar het beest te muilkorfen & aangelijnd te houden?quote:[..]
Ik denk dat bijna alle kinderen die boodschap wel meekrijgen. Of ze hem uitvoeren is een tweede. Daarom is het ook niet slim om vuur- en steekwapens binnen bereik van je kroost te laten, ondanks dat je het ze verboden hebt om eraan te komen.
quote:[..]
Omdat het dan meer moeite kost om erbij te komen. Er er bestaan echt hekken waar kinderen niet overheen komen. Voor mijn part zetten ze er schrikdraad voor. Aan de buitenkant.
Nee, het is de schuld van die kinderen die hem getraumatiseerd hebben (????) en de eigenaar die het beest nite naar een veilige plek heeft verplaatst na het eerste incident. De kinderen die de pony wilden aaien/voeren zijn slachtoffer, net als die pony.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:55 schreef Shaman het volgende:
Nee, het is de schuld van het paard, dat het nogal wat te verduren heeft van kinderen die in zijn leefomgeving komen![]()
Ik zou er graag aan meebetalen ja om zo'n kreng weg te werken. Nochthans is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, hoor, maar goed...quote:Prima plan! De ouders die hun kroost niet in bedwang kunnen houden draaien op voor de kosten neem ik aan ? Ik heb overigens kinderen veel ziekere dingen met dieren zien doen dan een basketbal gooien....
Tja, en was je toen een kleuter of als iets verantwoordelijker? En je was dus duidelijk bekend met dieren. Je zocht ze zelfs op.quote:Klopt! Door geen enkel dier zelfs. Hoewel ik als kind gek was van elk dier, ik mijn vrije tijd bestede aan het uitlaten van honden in het asiel, hokken uitmesten, kinderboederij, etc. Geeft te denken niet?
Geen idee, maar aangezien er sprake is van bijten en niet loslaten gok ik op een paas flinke lappen huid die er niet meer zijn en wat vleeswonden.quote:Maar goed welke blijvend letsel hebben deze kids opgelopen dan ?
Denk eens heel goed na over wat je hier schrijft. Als een pony geneigd is te bijten, dan is het toch ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar het beest dit onmogelijk te maken?quote:Zit hem toch in de opvoeding. Ik was geen lieverdje , maar bepaalde dingen wisten mijn ouders mij wel goed duidelijk te maken. Als een kind niet weet hoe het zich moet gedragen heb je als opvoeder de plicht toezicht te houden. Als een hond geneigd is te bijten, is het toch ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar het beest te muilkorfen & aangelijnd te houden?
Ik denk dat de eigenaar er idd geen problemen mee heeft als het probleem wordt opgelost, nee. Als het zo doorgaat loopt hij namelijk misschien eens tegen die opa van Lisa aan...quote:Ik denk niet dat de eigenaar van de pony er problemen mee heeft als de ouders een nieuwe omheinig financieren. Sowieso nalatigheid van de gemeente om een basketbalveld niet met een hoog hek te omheinen....
Kan wel zijn, veiligheid van mensen staat voorop. Hier is een potentieel gevaarlijke situatie (of dat nu door de mensen of door het dier komt) en die situatie moet veranderen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:55 schreef Troeta het volgende:
wat een onzin, die eigenaar heeft daar een weiland en niet ergens anders!
Weet je hoe duur zo'n stuk grond is? En misschien is zijn huis daar wel en is hij bij de eigenaren wel heel makkelijk te houden en houdt dat beestje gewoon niet van vreemde mensen in zijn wei.
Heb je weer een punt, vergeet je weer de realiteit.quote:Als je geen ervaring met paarden en pony's hebt moet je gewoon nooit zonder toestemming in de buurt komen, dat geldt voor alle dieren!!!
Dat een pony je niet hard toe kan takelen ben ik het dan ook wee rniet mee eens.
Ik kan me nog herinnerren dat allebei mijn voortanden loszaten, haha
Ongelukje kan altid gebeuren met dieren, vooral met grotere zoals pony's.
Daarom is het zo belangrijk dat je er alleen heen gaat met mensen met ervaring.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 11:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, het is de schuld van die kinderen die hem getraumatiseerd hebben (????) en de eigenaar die het beest nite naar een veilige plek heeft verplaatst na het eerste incident. De kinderen die de pony wilden aaien/voeren zijn slachtoffer, net als die pony.
[..]
Ik zou er graag aan meebetalen ja om zo'n kreng weg te werken. Nochthans is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, hoor, maar goed...
Vanaf mijn zevende/achtste voor die tijd zorgden mijn ouders wel dat ik niet zonder toezicht in het bijzijn van (vreemde) dieren was. Het meisje uit het artikel is overigens elf jaar oud...quote:[..]
Tja, en was je toen een kleuter of als iets verantwoordelijker? En je was dus duidelijk bekend met dieren. Je zocht ze zelfs op.
Ik denk dat er in de media wel wat meer gepubliceerd zou zijn als er sprake was van ernstig letsel. Mijn zoektocht op google leverde echter niks op. Moeders hebben de neiging dingen die hun kinderen aangedaan zijn te vergroten en aangezien Jolanda Blauw in eerste instantie hier geen ophef over wilde maken en zich met geen woord rept over doctersvisite's en ziekenhuis bezoek versterk dat mijn gevoel dat het allemaal wel meevalt met het letsel.quote:[..]
Geen idee, maar aangezien er sprake is van bijten en niet loslaten gok ik op een paas flinke lappen huid die er niet meer zijn en wat vleeswonden.
Daar had ik al over nagedacht voor ik het schreefquote:[..]
Denk eens heel goed na over wat je hier schrijft. Als een pony geneigd is te bijten, dan is het toch ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar het beest dit onmogelijk te maken?
Tekenend wel, de houding van opa, wat geef je een kind dan voor normen & waarden mee, als je zelf verklaard eigen rechter te willen spelen. Een punt temeer om te twijfelen aan de opvoeding van Lisa.quote:
[..]
Ik denk dat de eigenaar er idd geen problemen mee heeft als het probleem wordt opgelost, nee. Als het zo doorgaat loopt hij namelijk misschien eens tegen die opa van Lisa aan...![]()
Das waar, maar daar komt zon beest best overheen met nek en kop (hoofd?). Een pony die zo fel en stiekem is als dit beest acht ik er zeker toe in staat het ook eens te proberen bij een kind dat wél keurig achter het hek blijft.quote:Op zaterdag 23 april 2005 11:30 schreef Shaman het volgende:
Dat vraag ik me dus af...is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar? Het beest bevond zich immers al achter prikkeldraad (zie foto) op privé terrein.
Nou, toen ik 7 was spookte ik een hoop uit was mijn ouders niet wisten. Ik liep bijvoorbeeld alleen naar school over een braakliggend landje plus kleine ponyweide. Gelukkig had ik sowieso de schurft aan die krengen en bleef ik er ver van.quote:Vanaf mijn zevende/achtste voor die tijd zorgden mijn ouders wel dat ik niet zonder toezicht in het bijzijn van (vreemde) dieren was. Het meisje uit het artikel is overigens elf jaar oud...
Deze keren nog wel misschien, al vind ik een flink lidteken ook genoeg reden om te gaan schuimbekken als moeder.quote:Ik denk dat er in de media wel wat meer gepubliceerd zou zijn als er sprake was van ernstig letsel. Mijn zoektocht op google leverde echter niks op. Moeders hebben de neiging dingen die hun kinderen aangedaan zijn te vergroten en aangezien Jolanda Blauw in eerste instantie hier geen ophef over wilde maken en zich met geen woord rept over doctersvisite's en ziekenhuis bezoek versterk dat mijn gevoel dat het allemaal wel meevalt met het letsel.
Als die kennel open en bloot naast een school/speelveldje staat met te weinig beveiliging wel, ja.quote:Daar had ik al over nagedacht voor ik het schreefDat heeft de eigenaar toch ook gedaan, het stond op een privé terrein achter prikkeldraad? Het kon niet uit eigen beweging kinderen aanvallen, alle aangevallen kinderen bevonden zich binnen de omheining. Als een paard op stal staat en een kind weet zich in de box te begeven en wordt gebeten is het dan ook de verantwoording van de eigenaar? Als een kind een kennel weet binnen te dringen en wordt gebeten door een hond, ook de schuld van de eigenaar?
Iets roepen en zoiets doen zijn twee dingen. Ik roep ook weleens wat. Maar vooralsnog ben ik Samir A. niet tegengekomen en heb ik hem ook niet opgezocht, dus mijn uitgelalde plechtige voornemen deze op te zoeken met een enorme Suri aan mijn zijde om hem de hem toegewenste gevangeniservaring alsnog op te laten doen met zijn aggressieve kuthoofd is toch ongevaarlijk gebleken.quote:Tekenend wel, de houding van opa, wat geef je een kind dan voor normen & waarden mee, als je zelf verklaard eigen rechter te willen spelen. Een punt temeer om te twijfelen aan de opvoeding van Lisa.
Dat had die ponyverkrachter ook.quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:21 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
En de pony heeft gewoon een slechte jeugd gehad!![]()
Dat soort gedrag had er allang uitgefokt moeten zijn.quote:
De kinderen van nu doen nooit iets fout dat weet je toch?quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:19 schreef kiw het volgende:
lisa was een klierig dieren mishandelend kutkind. dat zegt t artikel natuurlijk niet. altijd maar weer de schuld afschuiven op die pony's...
Kinderen zijn gewoon vervelendquote:Op zaterdag 23 april 2005 17:12 schreef Djaser het volgende:
Eigenlijk is dit best komisch; als kinderen dieren met stenen bekogelen en politiewagens slopen, dan zijn het slecht opgevoede asociale kinderen die met harde hand het rechte pad opgeslagen moeten worden. Maar als kinderen in een weiland gaan spelen en een pony aaien, dan zijn het ook slecht opgevoede kinderen die moeten weten dat ze niet naar dieren mogen en al helemaal geen vreemd weiland op.
Volgens mij is de helft hier geen kind geweest, of is het vergeten.'
Daarom niet moeilijk over doen, beest moet naar de slachterij want het vertoont agressief gedrag dat niet bij een pony hoort.
Zou je je vergelijking een beetje kunnen verduidelijken? Ik snap niet precies wat je er mee wilt zeggen namelijk. Zoals ik het nu interpreteer hebben we bij kinderen maar 2 keuzes: of we laten ze dieren met stenen bekogelen en politieauto's slopen óf ze mogen bij wildvreemde beesten komen die ze niet kennen?quote:Op zaterdag 23 april 2005 17:12 schreef Djaser het volgende:
Eigenlijk is dit best komisch; als kinderen dieren met stenen bekogelen en politiewagens slopen, dan zijn het slecht opgevoede asociale kinderen die met harde hand het rechte pad opgeslagen moeten worden. Maar als kinderen in een weiland gaan spelen en een pony aaien, dan zijn het ook slecht opgevoede kinderen die moeten weten dat ze niet naar dieren mogen en al helemaal geen vreemd weiland op.
Volgens mij is de helft hier geen kind geweest, of is het vergeten.'
Het lijkt me duidelijk dat je totaal geen verstand hebt van paarden (ponies), geef er dan ook geen mening over.quote:Daarom niet moeilijk over doen, beest moet naar de slachterij want het vertoont agressief gedrag dat niet bij een pony hoort.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |