Ik heb het altijd al gezegd, pony's zijn carnivoren met een grastik. Geboren jagers, sluipmoordenaars, dat zijn het. Maar wat ik mij dan wel afvraag, hoe komt zo'n pony zover dat het zijn masker afzet en doet wat het doet? Zelf ben ik nog nooit gebeten door zo'n klein paard, terwijl wij vroeger ook van die beesten naast het voetbalveld hadden staan, maar ik vind ze wel eng.quote:'Pitbullpony Lucky sleurde me door het weiland'
groningen - Nu blijkt dat de bijtende pony Lucky uit Oosterhogebrug eerder al een jongen uit De Held ernstig verwondde, vinden de 11-jarige Lisa en haar moeder het tijd worden om ook hun verhaal te doen.
"Ik was met twee vriendinnetjes in het weiland. Daar liepen die twee pony's. We aaiden ze. Eentje beet in mijn vinger. Ik zag niet dat die andere omliep. Toen voelde ik dat die mij beet en de achterzak van mijn broek in de bek nam. Hij slingerde me weg. Daarna greep hij me opnieuw en sleurde hij me door het weiland. Hij beet me steeds weer. In mijn oor, in mijn hals, in mijn schouder, mijn rug. Ik durfde niet eens meer te gillen. Ik dacht dat ik dood ging. Ik zakte door mijn benen van angst. Ik bleef liggen, die pony was op zijn knieën gaan liggen en liet niet meer los. Gelukkig kwam er toen een meneer aan die de pony heeft weggejaagd."
De 11-jarige Lisa is nog niet echt bekomen van de schrik nadat ze op het veldje aan de Speenkruidstraat werd aangevallen door Lucky. Vorige week ontstond er in Oosterhogebrug en Ulgersmaborg al ophef over de 'pitbullpony' die nadat hij Lisa te pakken had genomen, ook een jongetje te grazen nam. Het derde slachtoffer in een paar weken tijd. Vorige week wilde Lisa's moeder, Jolanda Blauw, er niet al te veel ophef over maken, maar nu ze heeft gehoord dat er vorig jaar in De Held ook een jongetje afgrijselijk is toegetakeld, vindt ze het tijd voor actie. "De eigenaar moet een bord ophangen dat die pony gevaarlijk is. Die kinderen weten dat niet. Die denken dat zo'n pony niks doet."
Het weiland ligt pal naast een basketbalveld. De jongen die de dag na Lisa werd gebeten, haalde een afgezwaaide bal uit het weiland. Inmiddels zijn alle kinderen op de basisschool in Oosterhogebrug gewaarschuwd. In de buurt gaan stemmen op dat Lucky weg moet. Bouke Venema, de opa van Lisa, vindt dat ook: "Die pony gaat de buurt uit. Of op de wagen of op een andere manier?"
Het mag ook niet.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:40 schreef Tijger_m het volgende:
Gutohgut, wat een ellende, dieren die zich als dieren gedragen. Het moest niet mogen.
Het was een harige pony.quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:00 schreef HarigeKerel het volgende:
Het was zeker een donkere pony he? witte doen dat soort dingen nooit![]()
Dat moet dan een pruik zijn!!!quote:
En de pony heeft gewoon een slechte jeugd gehad!quote:Op vrijdag 22 april 2005 15:19 schreef kiw het volgende:
lisa was een klierig dieren mishandelend kutkind. dat zegt t artikel natuurlijk niet. altijd maar weer de schuld afschuiven op die pony's...
dat kan ookquote:Op vrijdag 22 april 2005 15:21 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
En de pony heeft gewoon een slechte jeugd gehad!![]()
Sorry hoor maar die kids hadden toch niets te zoeken in dat weiland en wisten toch (gezien de eerdere commotie) dat pony's kunnen bijten?quote:Pitbullpony Lucky sleurde me door het weiland
Lucky oogt vriendelijk, maar kan erg agressief zijn.
Nu blijkt dat de bijtende pony Lucky uit Oosterhogebrug eerder al een jongen uit De Held ernstig verwondde, vinden de 11-jarige Lisa en haar moeder het tijd worden om ook hun verhaal te doen.
"Ik was met twee vriendinnetjes in het weiland. Daar liepen die twee pony's. We aaiden ze. Eentje beet in mijn vinger. Ik zag niet dat die andere omliep. Toen voelde ik dat die mij beet en de achterzak van mijn broek in de bek nam. Hij slingerde me weg. Daarna greep hij me opnieuw en sleurde hij me door het weiland. Hij beet me steeds weer. In mijn oor, in mijn hals, in mijn schouder, mijn rug. Ik durfde niet eens meer te gillen. Ik dacht dat ik dood ging. Ik zakte door mijn benen van angst. Ik bleef liggen, die pony was op zijn knieën gaan liggen en liet niet meer los. Gelukkig kwam er toen een meneer aan die de pony heeft weggejaagd.
De 11-jarige Lisa is nog niet echt bekomen van de schrik nadat ze op het veldje aan de Speenkruidstraat werd aangevallen door Lucky. Vorige week ontstond er in Oosterhogebrug en Ulgersmaborg al ophef over de pitbullponydie nadat hij Lisa te pakken had genomen, ook een jongetje te grazen nam. Het derde slachtoffer in een paar weken tijd. Vorige week wilde Lisa's moeder, Jolanda Blauw, er niet al te veel ophef over maken, maar nu ze heeft gehoord dat er vorig jaar in De Held ook een jongetje afgrijselijk is toegetakeld, vindt ze het tijd voor actie. "De eigenaar moet een bord ophangen dat die pony gevaarlijk is. Die kinderen weten dat niet. Die denken dat zo'n pony niks doet.
Het weiland ligt pal naast een basketbalveld. De jongen die de dag na Lisa werd gebeten, haalde een afgezwaaide bal uit het weiland. Inmiddels zijn alle kinderen op de basisschool in Oosterhogebrug gewaarschuwd. In de buurt gaan stemmen op dat Lucky weg moet. Bouke Venema, de opa van Lisa, vindt dat ook: ;Die pony gaat de buurt uit. Of op de wagen of op een andere manier;
Alsof 1 bordje bij een stuk weiland zal helpen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:00 schreef Fuente het volgende:
De eigenaar kan misschien beter een bordje ophangen ja
Goh dan hang je er 20 op, het gaat om het idee!quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Alsof 1 bordje bij een stuk weiland zal helpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |