abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26425688
quote:
'Pitbullpony Lucky sleurde me door het weiland'

groningen - Nu blijkt dat de bijtende pony Lucky uit Oosterhogebrug eerder al een jongen uit De Held ernstig verwondde, vinden de 11-jarige Lisa en haar moeder het tijd worden om ook hun verhaal te doen.

"Ik was met twee vriendinnetjes in het weiland. Daar liepen die twee pony's. We aaiden ze. Eentje beet in mijn vinger. Ik zag niet dat die andere omliep. Toen voelde ik dat die mij beet en de achterzak van mijn broek in de bek nam. Hij slingerde me weg. Daarna greep hij me opnieuw en sleurde hij me door het weiland. Hij beet me steeds weer. In mijn oor, in mijn hals, in mijn schouder, mijn rug. Ik durfde niet eens meer te gillen. Ik dacht dat ik dood ging. Ik zakte door mijn benen van angst. Ik bleef liggen, die pony was op zijn knieën gaan liggen en liet niet meer los. Gelukkig kwam er toen een meneer aan die de pony heeft weggejaagd."

De 11-jarige Lisa is nog niet echt bekomen van de schrik nadat ze op het veldje aan de Speenkruidstraat werd aangevallen door Lucky. Vorige week ontstond er in Oosterhogebrug en Ulgersmaborg al ophef over de 'pitbullpony' die nadat hij Lisa te pakken had genomen, ook een jongetje te grazen nam. Het derde slachtoffer in een paar weken tijd. Vorige week wilde Lisa's moeder, Jolanda Blauw, er niet al te veel ophef over maken, maar nu ze heeft gehoord dat er vorig jaar in De Held ook een jongetje afgrijselijk is toegetakeld, vindt ze het tijd voor actie. "De eigenaar moet een bord ophangen dat die pony gevaarlijk is. Die kinderen weten dat niet. Die denken dat zo'n pony niks doet."

Het weiland ligt pal naast een basketbalveld. De jongen die de dag na Lisa werd gebeten, haalde een afgezwaaide bal uit het weiland. Inmiddels zijn alle kinderen op de basisschool in Oosterhogebrug gewaarschuwd. In de buurt gaan stemmen op dat Lucky weg moet. Bouke Venema, de opa van Lisa, vindt dat ook: "Die pony gaat de buurt uit. Of op de wagen of op een andere manier?"
Ik heb het altijd al gezegd, pony's zijn carnivoren met een grastik. Geboren jagers, sluipmoordenaars, dat zijn het. Maar wat ik mij dan wel afvraag, hoe komt zo'n pony zover dat het zijn masker afzet en doet wat het doet? Zelf ben ik nog nooit gebeten door zo'n klein paard, terwijl wij vroeger ook van die beesten naast het voetbalveld hadden staan, maar ik vind ze wel eng.

Een bordje met "Hier waak ik" zou op zijn plaats zijn en anders maken ze maar worst van het beest.

Ik wil de moeder van Lisa graag sterkte wensen. Beterschap, moeder van Lisa!
Erik Nevland, onze messias
pi_26425890

Dit is trouwens een foto van Lucky. Zie die blik in haar ogen. Des duivels!
pi_26426141
Gutohgut, wat een ellende, dieren die zich als dieren gedragen. Het moest niet mogen.
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:40:32 #4
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_26426151
Ik geef die Pony groot gelijk. Komen er van die irritante rotkinderen, je aaien onzedelijk betasten. Het is pure zelfverdediging van die pony. Je mag je toch verdedigen tegen ongewenste intimiteiten?

Die kinderen moeten weg uit de buurt, die hebben een bestiële tik om aan pony's te zitten. De kinderen in kwestie kunnen beter onderzocht worden door het Pieter Baan Centrum waar hun neiging tot het onzedelijk betasten van dieren verder onderzocht kan worden.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_26426238
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:40 schreef Tijger_m het volgende:
Gutohgut, wat een ellende, dieren die zich als dieren gedragen. Het moest niet mogen.
Het mag ook niet.
pi_26426350
Mocht er nog iemand besluiten om wat sweet-pony-loving te zoeken bij Lucky dan wens ik hem veel plezier
pi_26426406
Een pony is niet een klein paard. Het zijnhele andere rassen etc etc. Paarden zijn over het algemeen betrouwbaarder dan pony's maar ja die zijn qua formaat wat beter te gebruiken voor kinderen.
Het trouwens ook wel wat met opvoeding van de pony te maken en wat hij natuurlijk allemaal al heeft meegemaakt. Misschien is ie vroeger wel gepest/mishandeld door kinderen en neemt ie nu uit zelfbescherming een hap uit die kinderen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_26427124
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:44 schreef skiczukie het volgende:

Het mag ook niet.
Waar staat dat?
pi_26427140
staat er geen hek?
of klimmen die koters er overheen
dan zou ik zeggen eigen schuld
jammer dat er geen wilde stier graasd
dan laten ze het wel om zomaar op iemands weiland te lopen
of een paar dobbermans

wie haalt het in zijn hoofd om ongevraagd een weiland in te lopen om een pony te aaien
vroeger kreeg je een boer achter je aan met hooivork of een jacht geweer met een schot hagel erin

tegen woordig denken die cityboyz dat alles maar kan

sukkels
pi_26427259
Je moet niet bij vreemde dieren in de wei gaan. Klaar.
Animals Crossing WW
Name: Droplet
Town: Questo
Code: 0601-9806-8796
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:00:27 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26432596
Het was zeker een donkere pony he? witte doen dat soort dingen nooit
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26432675
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:00 schreef HarigeKerel het volgende:
Het was zeker een donkere pony he? witte doen dat soort dingen nooit
Het was een harige pony.
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:12:41 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26432906
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:04 schreef Exominiac het volgende:

Het was een harige pony.
Dat moet dan een pruik zijn!!!
pi_26433061
lisa was een klierig dieren mishandelend kutkind. dat zegt t artikel natuurlijk niet. altijd maar weer de schuld afschuiven op die pony's...
  vrijdag 22 april 2005 @ 15:21:47 #15
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26433134
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:19 schreef kiw het volgende:
lisa was een klierig dieren mishandelend kutkind. dat zegt t artikel natuurlijk niet. altijd maar weer de schuld afschuiven op die pony's...
En de pony heeft gewoon een slechte jeugd gehad!
pi_26433304
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 15:21 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

En de pony heeft gewoon een slechte jeugd gehad!
dat kan ook
pi_26433362
Ja bitch, ga dan achter msn hangen i.p.v arme pony's te gaan betasten.
Niets.
pi_26434054
Zo'n beestje heeft gewoon een minderwaardigheidscomplexje. Vind je het gek, echte paarden zijn twee keer zo groot.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 08:56:46 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26448778
quote:
Pitbullpony Lucky sleurde me door het weiland

Lucky oogt vriendelijk, maar kan erg agressief zijn.

Nu blijkt dat de bijtende pony Lucky uit Oosterhogebrug eerder al een jongen uit De Held ernstig verwondde, vinden de 11-jarige Lisa en haar moeder het tijd worden om ook hun verhaal te doen.

"Ik was met twee vriendinnetjes in het weiland. Daar liepen die twee pony's. We aaiden ze. Eentje beet in mijn vinger. Ik zag niet dat die andere omliep. Toen voelde ik dat die mij beet en de achterzak van mijn broek in de bek nam. Hij slingerde me weg. Daarna greep hij me opnieuw en sleurde hij me door het weiland. Hij beet me steeds weer. In mijn oor, in mijn hals, in mijn schouder, mijn rug. Ik durfde niet eens meer te gillen. Ik dacht dat ik dood ging. Ik zakte door mijn benen van angst. Ik bleef liggen, die pony was op zijn knieën gaan liggen en liet niet meer los. Gelukkig kwam er toen een meneer aan die de pony heeft weggejaagd.

De 11-jarige Lisa is nog niet echt bekomen van de schrik nadat ze op het veldje aan de Speenkruidstraat werd aangevallen door Lucky. Vorige week ontstond er in Oosterhogebrug en Ulgersmaborg al ophef over de pitbullponydie nadat hij Lisa te pakken had genomen, ook een jongetje te grazen nam. Het derde slachtoffer in een paar weken tijd. Vorige week wilde Lisa's moeder, Jolanda Blauw, er niet al te veel ophef over maken, maar nu ze heeft gehoord dat er vorig jaar in De Held ook een jongetje afgrijselijk is toegetakeld, vindt ze het tijd voor actie. "De eigenaar moet een bord ophangen dat die pony gevaarlijk is. Die kinderen weten dat niet. Die denken dat zo'n pony niks doet.

Het weiland ligt pal naast een basketbalveld. De jongen die de dag na Lisa werd gebeten, haalde een afgezwaaide bal uit het weiland. Inmiddels zijn alle kinderen op de basisschool in Oosterhogebrug gewaarschuwd. In de buurt gaan stemmen op dat Lucky weg moet. Bouke Venema, de opa van Lisa, vindt dat ook: ;Die pony gaat de buurt uit. Of op de wagen of op een andere manier;
Sorry hoor maar die kids hadden toch niets te zoeken in dat weiland en wisten toch (gezien de eerdere commotie) dat pony's kunnen bijten?
Waarom zou een bordje ergens bij een weiland kunnen helpen?
Of moet de eigenaar rondom het weiland om de 5 meter een megagroot bord planten?
pi_26448793
Tjees!
Ten eerste hebben die kids niets in dat weiland te zoeken (this toch niet van hun). Verder was er zoals jij al zegt eerder al commotie geweest, dus ze hadden dit kunnen weten.
De eigenaar kan misschien beter een bordje ophangen ja, maar een pony afmaken omdat kinderen zich niet kunnen beheersen, nee dus!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:02:01 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26448803
Ik vindt dat het beest naar de slachterij moet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 09:03:43 #22
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26448808
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:00 schreef Fuente het volgende:

De eigenaar kan misschien beter een bordje ophangen ja
Alsof 1 bordje bij een stuk weiland zal helpen.
pi_26448814
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 09:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Alsof 1 bordje bij een stuk weiland zal helpen.
Goh dan hang je er 20 op, het gaat om het idee!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 23 april 2005 @ 09:07:19 #24
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_26448824
Gewoon slachten dat beest, ik heb honger
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  † In Memoriam † zaterdag 23 april 2005 @ 09:09:50 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_26448833
Die kinderen hebben daar niks te zoeken,klaar! Ieder beest kan bijten.
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')