abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26514393
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 02:39 schreef LekkerSimpel het volgende:

[..]

Die nazi-paus had in zijn eerste
Hou jij je even in wil je ....
Het getuigd enkelt van een ongelovelijke domheid , niet eens ad-remheid , en is buitengewoon beledigend.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 26-04-2005 11:31:19 ]
pi_26514588
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

er bestaat niet eens iets als een homohuwelijk.
In welk land ben ik dan?

Van http://nl.wikipedia.org/wiki/Homohuwelijk
quote:
Het homohuwelijk is een huwelijk tussen twee personen van hetzelfde geslacht, die over het algemeen homoseksueel zullen zijn. Het werd achtereenvolgens legaal in Nederland, België en in deelstaten van Canada en de Verenigde Staten.
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:40:28 #128
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_26514702
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:34 schreef SlimShady het volgende:

[..]

In welk land ben ik dan?

Van http://nl.wikipedia.org/wiki/Homohuwelijk
[..]
Het (gewone) huwelijk is ook opengesteld voor homo's. Er is niet zoiets als een apart homohuwelijk.
pi_26514743
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:40 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Het (gewone) huwelijk is ook opengesteld voor homo's. Er is niet zoiets als een apart homohuwelijk.
Klopt, maar veel mensen gebruiken het begrip wel.
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:44:48 #130
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_26514783
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:42 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Klopt, maar veel mensen gebruiken het begrip wel.
Dan gebruiken veel mensen het begrip verkeerd...
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:49:11 #131
117328 JanPoedel
XS4ALL CSS-02
pi_26514875
Het is enkel de meest logische stap bij het verder afbrokkelen van de normen en waarden in Europa. Niet geheel onverwacht. Wel verwerpelijk.
Het verstand van degenen die op alles een materialistische visie hebben, zit in hun ogen. En de ogen zijn blind in de spiritualiteit.
- www.islamendialoog.nl
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:23:11 #132
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_26516808
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 14:57 schreef Amando het volgende:
Over een paar jaar is het normaal dat je een koe van achteren neemt... ik bedoel de grenzen vervagen.
De grens ligt overduidelijk bij het punt waar beide partijen niet meer met volledige overtuiging achter hun beslissing kunnen staan. Ik heb weleens argumenten gehoord dat het homohuwelijk tot huwelijken met dieren en kleine kinderen zal leiden. Een dier heeft geen stem en een klein kind is nog niet in staat om een goed afgewogen beslissing te maken. Daarom moet dat verboden blijven en het huwelijk tussen twee volwassenen - van toevallig hetzelfde geslacht - gewoon wel worden toegestaan. Die grens lijkt me overduidelijk.

Wat een angst zeg, i.p.v. enkel mannetje-vrouwtje is nu ook mannetje-mannetje of vrouwtje-vrouwtje mogelijk. In wezen een miniscule verandering.

Maar omdat ieder z'n mening in deze gebaseerd is op subjectieve moraal komen we er toch niet uit.
Zoals ik het dan maar voor mezelf simpel en duidelijk stel:
Met het homohuwelijk toelaten doe je niemand kwaad en met het verbieden ervan wel. De keuze lijkt me dus niet meer dan voor de hand liggend.
pi_26517069
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:49 schreef JanPoedel het volgende:
Het is enkel de meest logische stap bij het verder afbrokkelen van de normen en waarden in Europa. Niet geheel onverwacht. Wel verwerpelijk.
Net als stemrecht en gelijkberechtiging voor vrouwen zeker.

Toen het huwelijk nog 'heilig' was bestonden die zaken namelijk ook niet en zo lang is dat niet terug.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2005 12:38:22 ]
pi_26517113
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:49 schreef JanPoedel het volgende:
Sinds wanneer heeft een sexuele voorkeur te maken met normen en waarden? Het betreft twee volwassenen die net als jij en ik in staat zijn om verantwoordelijk te handelen.
Yeah baby Yeah!
pi_26518239
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 12:37 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft een sexuele voorkeur te maken met normen en waarden? Het betreft twee volwassenen die net als jij en ik in staat zijn om verantwoordelijk te handelen.
Daar gaat het toch helemaal niet om. Je gaat voorbij aan de kern.

Homosexualiteit, als sexuele richting, is een bijna algemeen geaccepteerd feit
Homosexualiteit als Life Style is een opgedrongen Tijdverschijnsel
Homosexualteit in het huwelijk maakt een caricatuur van het huwelijk.

Diegen die zo pro Homohuwelik zijn , zijn eigenlijk nihilisten. Mensen die in wezen Huwelijks tegenstander zijn.
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:27:17 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26518275
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:25 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Leg eens uit wat homoseksualiteit als Life Style inhoudt?
pi_26518336
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:25 schreef CANARIS het volgende:

[..]

quote:
Homoseksualiteit als lifestyle?
quote:
Homosexualteit in het huwelijk is een caricatuur van het huwelijk.
Dat is jouw mening.

[/quote]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_26518410
[

[ Bericht 99% gewijzigd door CANARIS op 26-04-2005 13:34:49 ]
pi_26518436
edit

Nee, gewoon Life style . denk er zelf maar over na
  dinsdag 26 april 2005 @ 13:36:08 #140
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26518480
De voorbeelden die je gaf vind ik nou niet echt een homosexuele life style.. De meeste homo's doen net zo gek als hetero's. Hetgeen dan volgens je eigen logica weer zou pleiten voor het homo-huwelijk..
pi_26518603
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:34 schreef CANARIS het volgende:
edit

Ik zou zeggen, het is lifestyle in plaats van Life Style, maar eigenlijk is het geen van beide.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:59:30 #142
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26520511
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

er bestaat niet eens iets als een homohuwelijk.
Niet? Bedankt voor deze heugdelijke info. Als een rasechte homo als jij het niet eens erkent, moet je dat al helemaalniet van mij verwachten waarde vriend

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 26 april 2005 @ 15:02:28 #143
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_26520577
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 14:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet? Bedankt voor deze heugdelijke info. Als een rasechte homo als jij het niet eens erkent, moet je dat al helemaalniet van mij verwachten waarde vriend

Als je even verder las, dan kon je in een bericht van mij lezen wat 'ie er (hoogstwaarschijnlijk) mee bedoelt...
pi_26520831
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 13:34 schreef CANARIS het volgende:
edit

Als homo heb ik niks met life style, ik voetbal, ik drink bier, ga eens per halfjaar naar de kapper, ik ben nog nooit op een blote konten parade geweest, zie er normaal uit, MAG IK NU GODVERDOMME TROUWEN?

[sub]Raptorix trouwt overigens volgend jaar toch wel. [ /sub]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_26521096
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 10:44 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Dan gebruiken veel mensen het begrip verkeerd...
Als veel mensen een begrip verkeerd gebruiken dan wordt dat begrip automatisch weer goed, of zoals de Van Dale zegt:

ho·mo·hu·we·lijk (het ~)
1 huwelijk tussen twee personen van dezelfde sekse
pi_26521123
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als homo heb ik niks met life style, ik voetbal, ik drink bier, ga eens per halfjaar naar de kapper, ik ben nog nooit op een blote konten parade geweest, zie er normaal uit, MAG IK NU GODVERDOMME TROUWEN?

[sub]Raptorix trouwt overigens volgend jaar toch wel. [ /sub]
Die haters vinden homo's minderwaardig en gunnen ze niet met elkaar te trouwen, omdat ze het huwelijk iets heiligs vinden.
Ik ben het daar helemaal niet mee eens. We zijn allemaal mensen en iedereen heeft het recht om met hun partner te trouwen.
Het huwelijk is een belofte om trouw te zijn, een verbintenis van geliefden.

[ Bericht 5% gewijzigd door SlimShady op 26-04-2005 15:34:41 ]
pi_26521372
Ik zie werkelijk niet in wat het probleem exact is.
Als het huwelijk dan zo heilig is, waarom scheidt 1 op de 3 paren in Nederland dan, schenden die dan ook niet iets heiligs?
Het huwelijk heeft al lang zijn ware kracht verloren en ik zie het als iets symbolisch om twee geliefden te verbinden, ik kan geen rationele reden verzinnen waarom dat geen twee mensen van hetzelfde geslacht kunnen zijn.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:17:48 #148
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_26530945
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 15:39 schreef Elgigante het volgende:
Ik zie werkelijk niet in wat het probleem exact is.
Als het huwelijk dan zo heilig is, waarom scheidt 1 op de 3 paren in Nederland dan, schenden die dan ook niet iets heiligs?
Het huwelijk heeft al lang zijn ware kracht verloren en ik zie het als iets symbolisch om twee geliefden te verbinden, ik kan geen rationele reden verzinnen waarom dat geen twee mensen van hetzelfde geslacht kunnen zijn.
Niet geheel mee eens.
Het huwelijk draait niet om liefde maar is een zakelijke overeenkomst. Een relatie draait om liefde, maar de stap naar een huwelijk wordt gezet vanwege de maatschappelijke erkenning van de relatie (waar vaak een element van financiële afhankelijkheid of in ieder geval een financiële vorm van "zorgen voor" in zit verwerkt) en de voordelen die dat biedt. Waarbij gemakshalve voorbijgegaan wordt aan alleen al de koopkracht die een stel tweeverdienende homo's vertegenwoordigt.

Door voorheen het homohuwelijk te verbieden was het makkelijker om homorelaties te bagatelliseren en te marginaliseren, zodat er geen staatsrechtelijke en juridische gevolgen aan het voorkomen van relaties tussen mensen van gelijk geslacht hoeven worden te gegeven.
Voor veel politici en anderen zijn homo's nog altijd een makkelijk slachtoffer, de zondebok om de meute mee te verenigen.

Door de eeuwen heen heeft de wetgeving zich aangepast aan de veranderende inzichten van de maatschappij die zij heeft te dienen. Zo kennen we geen lijfstraffen en doodstraf meer omdat de maatschappij inmiddels oordeelt dat dergelijke zaken niet meer in het strafrecht thuis horen.
Met de juridische status van een huwelijk (ik heb het dus over het burgerlijk huwelijk, niet een kerkelijk huwelijk) kan het net zo gaan. Het is slechts een wettelijke regeling die ooit beoogde om structuur in de maatschappij te handhaven, maar inmiddels met een veranderde maatschappelijke realiteit die functie niet meer volledig kan vervullen. Het ironische is dat door het openstellen van het burgerlijk huwelijk voor homostellen, je juist meer versterking krijgt van gezinsvormen die de maatschappelijke structuren versterken. Je krijgt immers meer gezinnen in de maatschappij, met meer duidelijkheid over rechten en plichten.

Gegeven het verbod op discriminatie zou je kunnen stellen dat het openstellen van het burgerlijk huwelijk een logische consequentie was die mensen inderdaad dezelfde rechten moest geven.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:54:49 #149
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26532030
Weet je wat ik zo schijnhelig vindt aan betreffende homo''s en Bernhard Isaak's, ze willen niks te maken hebben met religie's, tevens keurt zo goed als elke (Monotheistische) religie hun handelen af, maar toch willen ze hun "liefde bezegelen'' d.m.v. een religieus instituut als het huwelijk. Is best wel krom vind ik

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 26 april 2005 @ 22:59:09 #150
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_26532175
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Weet je wat ik zo schijnhelig vindt aan betreffende homo''s en Bernhard Isaak's, ze willen niks te maken hebben met religie's
Bron?

Mocht het al waar zijn dan vind je de verklaring in je eigen stukje gelijk na de hierboven geciteerde zin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')