Hebben ze ook in Utrecht ja, maar hier is de kamer nood een stukkie hoger dan waar ik heen ga, hoop ik danquote:Op dinsdag 26 april 2005 23:28 schreef partychickie het volgende:
Nou hebben ze dat niet in utreecht? want dan krijg ik het ook. Maar ja hospiteren is zelf kiezen he als bewoners, dus dat heeft niks met urgentie te maken. Das alleen bij puntensysteem voor huurhuis ofzo, toch?
lul! ik woon ook in tilburgquote:Op maandag 30 januari 2006 18:43 schreef mousemicky het volgende:
Heb een hekel aan groeps-hospiteren. Hier in huis nodigen we de mensen meestal een voor een uit, voor een kwartiertje (of meer als t gezellig is), zodat de wat stilleren ook de kans krijgen om wat te vertellen over zichzelf. Was ik heel blij mee, ben niet zo'n schreeuwer en toneelspeler, maar werd wel gekozen, volgens mijn huisgenoten omdat ik ook vroeg naar wat zij nu deden qua studie en hobbies enzo...(misschien een tip voor de zoekenden!!!!) Voor degenen die van ver moeten komen misschien niet fijn dat ze er maar zo kort zijn, maar bekijk t positef, t kost je ook geen hele avond!
Resultaat is iig erg gezellige huisgenootjes![]()
(ps. in Tilburg via de woningbouw is idd ook: eerste 10 van de lijst mogen komen kijken, en daar wordt door de huisgenoten uit gekozen. Ik heb m'n kamer gewoon via kamernet, maart, lekker rustige tijd voor het kamerzoeken hier, midden in t centrum en veeeeeel ruimte!)
Dus ik kan niet komen aanzetten met mijn saucijzenbroodjes uit de ovenquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:07 schreef mousemicky het volgende:
Sommige mensen gaan ook voor inhoud? Bij onze kijkavond hebben we echt niet de knapste gekozen (ben al voorzien van lief vriendje), maar degene die t beste bij t huis paste... Wat heb je aan iemand die er wel leuk uitziet maar een leeghoofd is (picture huisgenoot die zegt: eeeehr, hoe moet je rijst koken dan![]()
)
als het nou nog eens dat soort leuke vragen warenquote:Op donderdag 21 april 2005 14:55 schreef gr8w8 het volgende:
Heb je een magnetron? Wat vind je van de zeehondencreche in Pieterburen? Héérlijk!
Nou er was dus ook een meisje bij die heeft de hele borrel maar 1 woord gezegd... hoe ze heettequote:Op maandag 6 februari 2006 15:02 schreef egeltje1985 het volgende:
het lastige vond ik zelf is dat je van te voren niet weet bij wat voorn mensen je gaat hospiteren. je weet dan ook nooit wat voorn persoon ze zoeken. gewoon jezelf zijn en wachten tot iemand je wilt. maar als je vaak moet hospiteren kan het wel deprimerend werken... zelf heb ik toch nog snel een leuk kamertje in utrecht gevonden.
Ik betaal 330 voor 16m2..quote:Op maandag 27 februari 2006 21:46 schreef Sport_Life het volgende:
Ach je wordt waarschijnlijk toch bestookt met vragen, dus je hoeft zelf iig geen gespreksonderwerp te bedenken. Toeval wilde dat mijn hobby's overeen kwamen met een huisgenote dus gelijk maar afgesproken om wekelijks te gaan sporten samen. Maar wat ik al zei, ik ga geen 280 euro voor 14 m2 betalen.
quote:
Dat ligt heel erg aan de locatie; voor de binnenstad van Amsterdam is het een prikkie.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan wordt je dik genaaid, heb ik zo het idee
Dan zou ik tegen dier mensen zeggen Huurcommissiequote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:20 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Dat ligt heel erg aan de locatie; voor de binnenstad van Amsterdam is het een prikkie.
Marktwerking enzo...als alle studenten nou gewoon besluiten het er niet meer voor over te hebben...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan wordt je dik genaaid, heb ik zo het idee
385 voor 12 m2 hier...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar je woont en hoe hoog de nood is. In Nijmegen zijn er genoeg mensen die zulke prijzen moeten betalen, soms zelfs nog veel hoger. Het zal niet de eerste keer zijn dat dingen hoor van 8 of 9 m2 voor 300 euro...
En in bijv. Amsterdam of Utrecht zal het niet veel anders zijn.
Ik heb er ooit eens een soort column/lifelog stukje over geschreven.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:17 schreef partychickie het volgende:
Wie vind dat ook zo verschrikkelijk??? Pfffffffff
Oh jawel hoor, dat zijn hele normale prijzen in Amsterdam...quote:
Nou, dat zou ik ook weer niet zeggen.. De markt bepaald de prijs natuurlijk, alleen het kan ook anders. Hoe ben je aan je kamer gekomen, als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:57 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, dat zijn hele normale prijzen in Amsterdam....
Ik woon nu met 2 vrienden, en 1 persoon die we erbij gekozen hebben, zegmaar. Ik vind het eigenlijk niet zo'n succes. Ik zie mn vrienden liever als ik gewoon met ze afspreek, dan constant.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:03 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Nu zit ik met 3 van mn beste vrienden, betaal 340 voor 15m2, ligt verder uit et centrum, maar is veel relaxter!![]()
Kortom bij die sites waar je je moet inschrijven (waar ik eesrt zat) moeten ze ook gewoon hospiteren vind ik!!![]()
Waar woon je als ik vragen mag? Want een vriendin van mij heeft in Amsterdam voor minder geld een heel appartementje zonder medebewoners. Eindje van het centrum, minuutje of 10.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:57 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, dat zijn hele normale prijzen in Amsterdam....
Mja, als je dat nu al denkt, dan zeker niet doen! Ik heb nu ook idd echt "ruzies" gehad met vrienden, die ik normaal niet gehad zou hebben, omdat er gewoon dingen niet helemaal lekker gingen zoals cv reparateur regelen (wie blijft er thuis), huisrekening, schoonmaak.. dat soort stomme stuff die heel kinderachtig klinkt voor een buitenstaander maar als je er middenin zit en het gaat kut toch heel vervelend is.. Dat WIL je niet met je vrienden..quote:Op donderdag 2 maart 2006 01:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vandaar dat ik eigenlijk iets zoek in een huis waar ik niemand ken. Geen gezeik met mensen die de hele dag binnen kunnen komen vallen. Je kunt doen en laten wat je wilt, je hebt je privacy en je vrijheid. Ik heb het idee dat je dat veel minder hebt als je met vrienden samen woont.
Wat een rare manier van hospiteren!quote:Op woensdag 5 april 2006 11:25 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Mmm, die ene hospiteeravond waar ik het hier eerder over had ben ik toch maar niet heen gegaan. Wel naar een andere.. Pfff, 23 mensen die kwamen kijken voor 1 kamer! Wel een super kamer, in een superrelaxt monumentaal huis in hartje centrum.
Er waren 11 bewoners, en elke hospitant heeft zo'n 5 minuten met elke bewoner gepraat over ditjes en datjes..
Tis allemaal zo'n momentopname, ik weet het niet hoor, die 22 afwijzingen lijken me grotendeels niet echt ergens op gebaseerd. Of zou ik dat zeggen omdat ik bij die 22 hoorde.
Who knowsIk vind het iig irritant, hoorde later van een studiegenoot die in dat huis woonde, dat ze een top 4 hadden gemaakt en ik op 2 stond. Grrrr dat maakt het alleen maar erger
. Ik wil die kamer!!
![]()
Nouja, op zoek naar de volgende dan maar, vind het maar een irritante bezigheid, hospiteren, al dat oppervlakkige geblaat, 10x hetzelfde verhaaltje... En ik ben pas 1x geweest.. Gelukkig woon ik al op kamers dus kan ik kieskeurig zijn met reageren, al vraag ik me af hoe lang zoiets kan gaan duren aangezien ik iets wil wat blijkbaar veel mensen willen.., en elke keer in zo'n groep van 20 hospiteren lijkt me ook niet echt gunstig..
Succes iedereen!
Nouja, er waren dus een heleboel mensen tegelijkertijd uitgenodigd, allemaal in de grootste kamer van het huis gedumpt (er was geen fusie). Na een voorstelronde (waarbij iedereen zon beetje hetzelfde verhaaltje ophing - ik hou van leuke dingen.. ja duhquote:Op woensdag 5 april 2006 11:37 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Wat een rare manier van hospiteren!
Bij ons op de gang nodigen we gewoon een stuk of 10 mensen uit, die dan ieder een kwartier hebben. Het is dus niet zo dat ze tegelijkertijd komen, maar gewoon om de beurt (vantevoren maken we een schema). Eerst geven we een hospitant een rondleiding en daarna gaan we in de keuken met wat drinken gewoon gezellig kletsen, en proberen we zoveel mogelijk van die persoon te weten te komen. Dan merk je vanzelf wel of zo iemand in de groep past.
Echt vreemd dat je allemaal individuele gesprekjes had, dat heb ik echt nog nooit gehoord!
Waarom was je eigenlijk niet naar die eerdere kijkavond gegaan?
ik ook nietquote:Op woensdag 5 april 2006 18:40 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik moet binnenkort ook echt op zoek (Rotterdam), maar heb echt geen zin om te hospiteren
Wat doe je dan? Gewoon thuis wonen?quote:Op woensdag 5 april 2006 23:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik ook nietIk ga het daarom ook niet doen. Ik heb sowieso geen zin om in een hok van enkele vierkante meters te zitten zonder eigen wc en keuken...
Succes gozer, gaat je veel geld kosten..quote:Op donderdag 6 april 2006 00:04 schreef Repeat het volgende:
een kamer (appartement dus) zoeken waar je niet hoeft te hospiteren en waar je tevens een eigen keuken en badkamer hebt
Heeft ook zijn charmesquote:Op donderdag 6 april 2006 00:06 schreef Repeat het volgende:
ach, het kost wat, maar dan heb je ook wat.
in tegenstelling tot op kamers wonen in een klein hok met gedeelde gemeenschappelijke ruimte en keuken en badkamer enz, dat kost wat, maar dan heb je ook niks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |