abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26403325
Wie vind dat ook zo verschrikkelijk??? Pfffffffff
pi_26404038
Zowel als bewoner als als kamerzoekende is het vreselijk irritant inderdaad.
pi_26404206
waarom voor de bewoner ook?
  donderdag 21 april 2005 @ 14:55:15 #4
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26404341
Appeltje eitje. Niks ergs aan. Magoed, ik ben dan ook nooit bij corpsballen geweest en die twee keer dat ik een kamer zocht, was ik het ook meteen geworden.

Aan de andere kant is het wel véél leuker. Biertje erbij en wat stomme vragen verzinnen. Heb je een magnetron? Wat vind je van de zeehondencreche in Pieterburen? Héérlijk!
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26404651
quote:
Op donderdag 21 april 2005 14:50 schreef partychickie het volgende:
waarom voor de bewoner ook?
Je moet je hele avond daarvoor vrijmaken en er komt sowieso haast nooit iemand die echt overtuigend is. Altijd gezeur van de een vindt die kandidaat leuk en een ander vindt weer iemand anders leuk.
pi_26408579
Ik vind dat je niet 1 een half uurtje kan zeggen met wie je het al die tijd leuk zult hebben
pi_26410372
Dat kan ook niet. Meestal kiest men dus ook de verkeerde uit. Vaak is dat de persoon die het best kan acteren.
  donderdag 21 april 2005 @ 19:06:54 #8
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26410434
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:03 schreef thabit het volgende:
Dat kan ook niet. Meestal kiest men dus ook de verkeerde uit. Vaak is dat de persoon die het best kan acteren.

pi_26410441
haha precies. ik weet nu al dat ik nooit aan een kamer kom en neit omdat ik niet leuk ben, maar omdat ik niet zo grote mond heb.
pi_26410459
Instemmingen, hihi, dat heet in elke stad anders.
Dat is alleen leuk als er (zowel voor de bewoners als voor de bezoekers) veel bier aan te pas komt.
Geluk duurt je leven lang.
pi_26410517
1 tip: doe je niet anders voor dan je bent. Behalve als je een kutpersoonlijkheid hebt natuurlijk.
pi_26410700
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:10 schreef Haushofer het volgende:
1 tip: doe je niet anders voor dan je bent. Behalve als je een kutpersoonlijkheid hebt natuurlijk.
Alleen als je slecht acteert moet je deze tip opvolgen. Mensen hebben dat namelijk door.
pi_26410813
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:07 schreef partychickie het volgende:
haha precies. ik weet nu al dat ik nooit aan een kamer kom en neit omdat ik niet leuk ben, maar omdat ik niet zo grote mond heb.
In welke stad zoek je een kamer?
  donderdag 21 april 2005 @ 19:23:14 #14
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26410878
Ik vond het gewoon leuk eigenlijk. Effe kletsen en de weirdo's stuur je gewoon na 5 minuten al weg.
  donderdag 21 april 2005 @ 19:24:17 #15
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26410909
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:20 schreef thabit het volgende:

[..]

In welke stad zoek je een kamer?
Amsterdam ik. Ik wil wel weer een andere, ben een gang met 18 man wel beu nu. Vooral niet in een KLB topic van me kijken.
pi_26423367
Ik in utrecht
pi_26424132
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:06 schreef thabit het volgende:

[..]

Je moet je hele avond daarvoor vrijmaken en er komt sowieso haast nooit iemand die echt overtuigend is. Altijd gezeur van de een vindt die kandidaat leuk en een ander vindt weer iemand anders leuk.
Ik vond het wel leuk. Vorig jaar zo'n 20 meiden over de vloer gehad. Maar natuurlijk wel diegene uitgezocht waarvan later bleek dat het niet zo'n succes was. Da's dan wel weer jammer. Overigens was dat zelfs gespreid over de middag en avond.
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:04:02 #18
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26424154
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vond het wel leuk. Vorig jaar zo'n 20 meiden over de vloer gehad. Maar natuurlijk wel diegene uitgezocht waarvan later bleek dat het niet zo'n succes was. Da's dan wel weer jammer. Overigens was dat zelfs gespreid over de middag en avond.
Wel alle nummers van de anderen opgeschreven zeker?
pi_26427669
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 07:07 schreef partychickie het volgende:
Ik in utrecht
IBB toevallig? Daar heb ik namelijk gewoond. .
pi_26429882
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:04 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Wel alle nummers van de anderen opgeschreven zeker?
Ze kwamen ook allemaal op de foto, want anders wisten we niet meer over wie we het hadden bij de vleeskeuring Van die nummers heb ik overigens geen misbruik gemaakt, zo ben ik dan wel weer.
pi_26431800
wij hebben binnenkort een hospiteerborrel. we zijn op zoek naar een nieuwe huisgenoot en hebben uit alle bellers gevraagd ook nog een mailtje te sturen. daarna hebben we een eerste selectie gemaakt door te kijken naar studie (geen MBO, geen werkenden, geen bijna afgestudeerden) het probleem is dat we nu nog zo'n 75 mensen over hebben. de kamer is ook zo mooi.... in principe worden deze allemaal uitgenodigd op de borrel. we verwachten niet dat er zoveel mensen komen, maar toch zal het behoorlijk druk zijn. hoe kies je dan in godsnaam in geschikte huisgenoot???
pi_26434592
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 14:28 schreef sebas36 het volgende:
wij hebben binnenkort een hospiteerborrel. we zijn op zoek naar een nieuwe huisgenoot en hebben uit alle bellers gevraagd ook nog een mailtje te sturen. daarna hebben we een eerste selectie gemaakt door te kijken naar studie (geen MBO, geen werkenden, geen bijna afgestudeerden) het probleem is dat we nu nog zo'n 75 mensen over hebben. de kamer is ook zo mooi.... in principe worden deze allemaal uitgenodigd op de borrel. we verwachten niet dat er zoveel mensen komen, maar toch zal het behoorlijk druk zijn. hoe kies je dan in godsnaam in geschikte huisgenoot???
Wij laten altijd gewoon de eerste 10 mensen die gereageerd hebben komen. Dan heb je dat probleem met die grote aantallen niet echt
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_26435296
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:21 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Wij laten altijd gewoon de eerste 10 mensen die gereageerd hebben komen. Dan heb je dat probleem met die grote aantallen niet echt
Wij zijn wel op zoek naar iemand om langere tijd mee samen te wonen en dan ook veel samen te doen (eten e.d.), dus willen we wel uitgebreide keus hebben.
pi_26435763
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:52 schreef sebas36 het volgende:

[..]

Wij zijn wel op zoek naar iemand om langere tijd mee samen te wonen en dan ook veel samen te doen (eten e.d.), dus willen we wel uitgebreide keus hebben.
Hmm weet nu al dat ik nooit bij jullie zou willen wonen
Vind het echt verschrikkelijk om altijd samen te eten en heel veel dingen samen te doen.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:42:15 #25
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26436346
Naar aanleiding waarvan zijn die eigenlijk, die avonden? Ik sta ingeschreven bij een woningstichting en ik neem aan, dat als ik aan de beurt ben en een kamer krijg toegewezen dat er dan geen dingen bij komen kijken zoals hospiteeravonden, toch? En als ik nu een kamer vind via www.kamernet.nl, is het dan wel aan de orde, of wat?
pi_26436616
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:42 schreef BrauN het volgende:
Naar aanleiding waarvan zijn die eigenlijk, die avonden? Ik sta ingeschreven bij een woningstichting en ik neem aan, dat als ik aan de beurt ben en een kamer krijg toegewezen dat er dan geen dingen bij komen kijken zoals hospiteeravonden, toch? En als ik nu een kamer vind via www.kamernet.nl, is het dan wel aan de orde, of wat?
In leiden is het in ieder geval zo dat zeker het overgrote deel van de kamers een hospiteerbeleid hebben. Er zijn maar weinig kamers waar je via zo'n stichting binnen kan komen helaas
Wandelen in Noorwegen
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:55:54 #27
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26436658
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:53 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

In leiden is het in ieder geval zo dat zeker het overgrote deel van de kamers een hospiteerbeleid hebben. Er zijn maar weinig kamers waar je via zo'n stichting binnen kan komen helaas
Het gaat voor mij om Tilburg. Daar is het iets minder denk ik.
pi_26437552
Nou op kamernet heb je dat zeker.

Dat vind ik ook niks alles samen doen. Moet ook ebeetje vanzelf gaan. Alles samen doen geeft zo'n verpliching net of je 1 grote familie bent.
pi_26437578
ach soms is het best lachen

ook al word je niet gekozen, er zijn echt genoeg aardige huizen hoor!

succes!!!!!
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:45:04 #30
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26437796
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:42 schreef BrauN het volgende:
Ja, via kamernet.nl meestal wel. Dat zijn particuliere verhuurders. De meeste eigenaren laten dan de andere kamerhuurders bepalen wie de nieuwe huurder wordt. Zo is het bij mij in elk geval pas geleden gegaan.

Ik hoorde laatst wel dat ze bij sommige huizen van (een van de) woningstichtingen ook kijkavonden houden. Dan mogen bijvoorbeeld de eerste tien op de lijst van de woningstichting langskomen, waarvan de andere huurders er dan eentje moeten uitkiezen. Maar ik weet niet hoe vaak dat voorkomt.

Het is nu trouwens vrij rustig op de kamermarkt in Tilburg. Via kamernet.nl zou het zo moeten lukken. Tenzij je een kutpersoonlijkheid hebt uiteraard. En verzwijg je fok!verslaving.
pi_26438042
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 18:35 schreef runaway het volgende:
ach soms is het best lachen

ook al word je niet gekozen, er zijn echt genoeg aardige huizen hoor!

succes!!!!!
Ja maar voor mij is Utrecht een eind reizen dus kost me veel tijd en geld elke keer die bezoekjes afleggen. Er zijn genoeg kamers, maar nog meer mensen die zoeken. En ik ben voor het eerst ergens meestaln iet zo spraakzaam zeker neit in een groep terwijl ik dat normaal wel ben. denk dat ik dan niet echt goed over kom zoals ik ben en dat vind ik wel een beetje jammer. Want ik kan meestal met iedereen goed door 1 deur.
  vrijdag 22 april 2005 @ 19:03:42 #32
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_26438275
tsja, in Leiden moet je bij alle kamers van de SLS (stichting studenthuisvesting) alsnog hospiteren volgens mij, tenzij t een soort appartement is ofzo....echt bagger...

Ik heb uiteindelijk via via een kamer in een niet-hospiteer huis gekregen....zou nu soms wel willen dat wij huisgenoten wél konden instemmen....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  vrijdag 22 april 2005 @ 19:05:06 #33
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26438319
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 18:45 schreef Pool het volgende:

[..]
Het is nu trouwens vrij rustig op de kamermarkt in Tilburg. Via kamernet.nl zou het zo moeten lukken. Tenzij je een kutpersoonlijkheid hebt uiteraard. En verzwijg je fok!verslaving.
Ik ga pas vanaf september dit jaar een beetje rondkijken voor een kamer... Ik denk dat het dan juist druk is voor de vele eerstejaars, maar goed...

Ik kom wel bij jou in het huis wonen, Pool.

En die FOK! verslaving gooi ik overboord zo gauw ik op kamers zit, want dan heb ik het vast een beetje drukker. Ik ben nu gewoon een gruwelijke lamstraal met teveel vrije tijd en te weinig wil om te werken/studeren.
  vrijdag 22 april 2005 @ 19:13:12 #34
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26438518
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 19:05 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ik ga pas vanaf september dit jaar een beetje rondkijken voor een kamer... Ik denk dat het dan juist druk is voor de vele eerstejaars, maar goed...

Ik kom wel bij jou in het huis wonen, Pool.

En die FOK! verslaving gooi ik overboord zo gauw ik op kamers zit, want dan heb ik het vast een beetje drukker. Ik ben nu gewoon een gruwelijke lamstraal met teveel vrije tijd en te weinig wil om te werken/studeren.
Ja, ik verhuis over een weekje ofzo, ik ben ook benieuwd hoeveel ik dan nog op fok! zal zitten. Mijn planning is: meer bier, minder fok!.

Vanaf september wordt het wel weer drukker ja. En je krijgt bij de woningstichting geen voorrang, omdat je al in Tilburg woont. Dat is wel matig.
  vrijdag 22 april 2005 @ 19:19:33 #35
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26438690
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 19:13 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, ik verhuis over een weekje ofzo, ik ben ook benieuwd hoeveel ik dan nog op fok! zal zitten. Mijn planning is: meer bier, minder fok!.

Vanaf september wordt het wel weer drukker ja. En je krijgt bij de woningstichting geen voorrang, omdat je al in Tilburg woont. Dat is wel matig.
Dat is inderdaad matig ja... Ach, ik gooi het op de kamers van studenten die hun studie starten en kort daarna stoppen omdat ze er niks aan vinden. Hopla, kamertje vrij voor BrauN.

Off-topic: Welk deel van Tilburg woon je? Je lijkt me een echte Broekhovense.
  vrijdag 22 april 2005 @ 19:56:42 #36
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_26439538
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 19:19 schreef BrauN het volgende:

[..]

Dat is inderdaad matig ja... Ach, ik gooi het op de kamers van studenten die hun studie starten en kort daarna stoppen omdat ze er niks aan vinden. Hopla, kamertje vrij voor BrauN.

Off-topic: Welk deel van Tilburg woon je? Je lijkt me een echte Broekhovense.
Vanaf oktober komen er inderdaad al weer kamers vrij. Van die mensen die dan pas doorkrijgen dat Vrijetijdswetenschappen een studie van niets is.

Nu nog Reeshof. Maar mijn kamer ligt wel dicht bij Broekhoven. Jij dan?
pi_26444196
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 07:07 schreef partychickie het volgende:
Ik in utrecht
Daar zijn kamers zat te vinden. Kwestie van goed zoeken.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:26:25 #38
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26444873
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 19:56 schreef Pool het volgende:

[..]

Vanaf oktober komen er inderdaad al weer kamers vrij. Van die mensen die dan pas doorkrijgen dat Vrijetijdswetenschappen een studie van niets is.

Nu nog Reeshof. Maar mijn kamer ligt wel dicht bij Broekhoven. Jij dan?
Quirijnstok, richting 't park.
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:35:26 #39
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_26445094
braun, je moet gewoon via kamernet naar kijkavonden gaan. dan heb je vaak veel gezelligere huizen, aangezien de bewoners zelf hun nieuwe huisgenoten kiezen. als je ergens wordt geplaatst weet je nooit tussen wat voor lui je terechtkomt. ik denk overigens dat er bij ons in september wel een kamertje vrij is
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:41:06 #40
59009 paullo
vini vidi vici
pi_26460337
ik zit in een appartement van ong 100m2 dus heb nog wel kamertje vrij hoor
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
pi_26491760
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef veekeend het volgende:

[..]

Daar zijn kamers zat te vinden. Kwestie van goed zoeken.
Oh ja vertel me dan waar! Want dit is natuurlijk makkelijk te zeggen. Er zijn wel kamers die, maar ook heeeeeeeeeel veel mensen die er 1 zoeken en das nou net het probleem. Als je hebt gelezen.
pi_26493522
@sebas36:

mag ik vragen waar je dan woont, vanaf wanneer die kamer vrijkomt, en ook wanneer die borrel is? ik zoek een kamer in Amsterdam namelijk..
  maandag 25 april 2005 @ 11:25:48 #43
103993 AndreB.
fok is retecool
pi_26493736
Heh, hospiteren is leuk, maar dat is omdat ik alle keren nog ben gekozen. Je moet sowieso niet meepraten, je moet een eigen mening hebben en lekker in discussie gaan tot op zekere hoogte. Men wil iemand die een beetje netjes is, sociaal en wat te vertellen heeft, dus zodra je aan t woord bent, blijf je aan t woord en probeer je een beetje uit wat je kan zeggen en wat niet. Pas je ook goed aan de rest.

Het is trouwens erg verstandig dat je nu begint te zoeken met een kamer voor komend collegejaar en neem die paar maandjes niet nuttige huur gewoon voor lief
Wat is Fok?
pi_26497173
ja ik weet het, ik ga dan ook direct na de examens beginnen met hospiteren enzo..
pi_26505851
@ partychickie

Ik heb een beetje hetzelfde als jij. Veel vriendinnetjes hebben al vaak gehospiteerd, ik nog niet. Maar ik zie er gewoon al vreselijk tegenop door al die verhalen. Ik ben iemand die in het begin een beetje rustig is, eerst kat uit de boom kijken en ik ben niet meteen spontaan/los en dan heb je al het idee dat je uit 30 mensen sowieso niet uitgekozen wordt.
Nahja ik moet het gewoon maar es gaan doen en dan het niet persoonlijk aantrekken en gewoon net zolang doorgaan tot het wel een keertje lukt.
Ik trouwens ook in Utrecht en ben binnenkort aan de beurt voor de IBB hoop da het lukt
pi_26507189
Ik heb 2x gehad en morgen weer, maar of het nut heeft. Ik ben wel sociaal en praat ook veel, maar eerste keer bij vreemden ben ik gewoon stil enzo. Dads het nadeel.
pi_26509832
Hoe ben jij bij die kamers (nja hospiteeravonden) gekomen partychickie? Kamernet?
pi_26510099
Ik ga binnenkort ook maar eens hospiteren . Weet nu wel in welke stad ik wil, was lange tijd onzeker .

Tis Gronignen geworden en als iemand n kamertje vrij heeft let me know

Overigens heb ik een hoop kennissen in Gronignen wonen die ik binnenkort eens allemaal ga mailen, dan moet het wel goedkomen .

Iemand een idee hoelang het duurt voor je bij In-Groningen aan de buurt bent? Zit in de laatste urgentie.. (3 uur reizen)
pi_26512264
Ik wist niet dat dta met urgentie te maken had.....

JA via kamernet
pi_26524070
urgentie is gewoon voorrang op kamers ivm lange reisafstand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')