En toch nog 2e wordenquote:Op donderdag 21 april 2005 18:20 schreef F1Bas het volgende:
Als we nog niet eens van de Graafschap en RBC winnen....
en dat hebben we nodig tijdens de zomervakantie.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:30 schreef phalange het volgende:
Mooi voor Ajax dat AZ gister aaf heeft verloren..
ik hoop dat ze vanavond winnen en PSV verslaan in de finalezou goed voor het zelfvertrouwen zijn
Klopt, maar ik zie ze alleen misschien tegen Vitesse in de problemen komen.. de rest moet gewoon gewonnen worden.quote:
quote:Op donderdag 21 april 2005 18:23 schreef Dos37 het volgende:
Ajax word nog kampioen
het kan nogquote:Op donderdag 21 april 2005 18:23 schreef Dos37 het volgende:
Ajax word nog kampioen
quote:21/4/2005 - "Ajax blijft supporters steunen die op een positieve manier achter Ajax staan"
(Gepost door P.)
BRON: www.Ajax.NL
Ajax heeft op de officiële website van de club een statement gezet naar aanleiding van de gebeurtenissen met de uitsupporters voorafgaand en tijdens de wedstrijd in Rotterdam.
De club stelt in de eerste plaats de ongeregeldheden te betreuren en stelt degenen van wie vast komt te staan dat deze bij vernielingen en geweldpleging betrokken waren een stadionverbod in het vooruitzicht. Ajax constateert dat de goeden onder de kwaden moeten lijden en doet er zelf alles aan om zo snel mogelijk achter de oorzaak van de gebeurtenissen te komen. Zoals bekend is het audit-team voetbalvandalisme verzocht om een uitgebreid onderzoek te starten en met een duidelijke rapportage te komen. Naar aanleiding van de conclusies van dat rapport zal Ajax keuzes voor de toekomst maken.
De club komt in het statement met een eigen situatie-analyse. Ajax heeft vernomen dat in beide treinen een uiterst ontspannen sfeer hing onderweg naar Rotterdam, waarin geen sprake was van vernielingen of geweldplegingen. Deze sfeer sloeg om nadat de eerste trein vlakbij de Kuip op een verkeerd baanvak terechtkwam. Dat is geen goedpraten van ongeregeldheden volgens Ajax, maar een conclusie.
In het statement is eveneens opgenomen welke weg Ajax graag ingeslagen ziet: een door de overheid gecontroleerd stadionverbod, met daaraan gekoppeld een meldingsplicht en vooral duidelijkheid bij het nemen van maatregelen.
Dan had ie vanaf het begin van het seizoen moeten spelen.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:26 schreef JaWi het volgende:
Ik had het leuker gevonden al Babel er 26 in had getrapt.
Volgend seizoen. Maar goed, dat statistische feitje boeit me eigenlijk niet zo. We moeten een scorende '10' hebben of een spits die minimaal 1/2 looptquote:Op donderdag 21 april 2005 19:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dan had ie vanaf het begin van het seizoen moeten spelen.
Doe maar 2/1quote:Op donderdag 21 april 2005 19:32 schreef JaWi het volgende:
[..]
Volgend seizoen. Maar goed, dat statistische feitje boeit me eigenlijk niet zo. We moeten een scorende '10' hebben of een spits die minimaal 1/2 loopt.
Een spits van Ajax moet er gewoon minimaal 15 inleggen. Een goede '10 eigenlijk ook'.quote:
Ach, een team met meerdere scorende spelers is minder afhankelijk. ASWH heeft dat ook, die werden gewoon kampioen. Ajax heeft al jaren geen topscorer van de HCE meer, maar wel de meeste doelpuntenmakers per seizoen elk jaar. Dat vind ik eigenlijk fijner.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:38 schreef gr8w8 het volgende:
Tja, een team wat in zijn geheel kan scoren is natuurlijk wel leuk, maar als je een echte goalgetter hebt spreekt dat wel meer aan. Een hel din het elftal is goed voor de supporters en de sfeer.
Ik vind wat MM zegt beter, ben je tenminste niet afhankelijk van 1 of 2 spelers, zoals bv feyenoord.quote:Op donderdag 21 april 2005 20:00 schreef manny het volgende:
mwa, een echte topscoorder is ook wel prima hoor. Gewoon iemand die er 15-20 inlegt. Das toch wel iets dat Ajax mist.
Toch mag je als topclub wel iemand hebben die er meer dan 7 intrapt ofzoquote:Op donderdag 21 april 2005 20:03 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik vind wat MM zegt beter, ben je tenminste niet afhankelijk van 1 of 2 spelers, zoals bv feyenoord.
Dan houden we het daarop.quote:Op donderdag 21 april 2005 20:06 schreef twi het volgende:
Ik ben er enigszins wel trots op dat er zo veel verschillende spelers gescoord hebben voor Ajax. Al is het wel eens leuk om een topscorer te hebben hoor.
Ligt er natuurlijk aan. Wat is de opzet van het team? Een echte superspits zou bij het traditionele Ajax spel beter passen dan de meeste doelpuntenmakers, wat nu eerder noodzaak lijkt dan dat ze gewoon allemaal een neusje voor de goal hebben.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ach, een team met meerdere scorende spelers is minder afhankelijk. ASWH heeft dat ook, die werden gewoon kampioen. Ajax heeft al jaren geen topscorer van de HCE meer, maar wel de meeste doelpuntenmakers per seizoen elk jaar. Dat vind ik eigenlijk fijner.
quote:Op donderdag 21 april 2005 22:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De neusjes worden op het veld uitgelachen.
Ej.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:47 schreef RedGuy het volgende:
Willem II weet wel een voorsprong tegen Ajax vast te houden..
Pienaar vond ik nog wel goed op 10, maar Babel, die maakte nutteloze overtredingenquote:Op donderdag 21 april 2005 22:47 schreef twi het volgende:
Typisch trouwens, want Willem II speelde ook dramatisch. Maar typerend is hoe Heitinga telkens naar de bal liep en Grygera zat te schutteren achterin de laatste 10 minuten.
Emanuelson viel ook door de mand, die speelde echt belabberd. En Pienaar beging meer overtredingen dan dat 'ie nuttige passes gaf.
hij keek de ballen eruitquote:Op donderdag 21 april 2005 22:48 schreef twi het volgende:
Wat heeft iedereen toch over Moens? Die heeft echt niet zo bijzonder staan te keepen.
Op de overwinning?quote:Op donderdag 21 april 2005 22:49 schreef VoreG het volgende:
[..]
Die is de hele avond al ergens zuipen
Weinig unlucky aan hoor, zo enorm overheerst hebben we ook niet, behalve die drie toevallige kansen.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:51 schreef HansvanOchten het volgende:
De eerste die nu nog lucky ajax durft te zeggen![]()
Dat is gewoon slecht inschieten.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:53 schreef HansvanOchten het volgende:
Twee van de lijn gehaald, een bal op op lat. Dit is nou niet bepaald lucky
Als je ze slap/slecht in schiet, gaan ze er niet in. Logisch. Nogmaals, daar is weinig unlucky aan.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:53 schreef HansvanOchten het volgende:
Twee van de lijn gehaald, een bal op op lat. Dit is nou niet bepaald lucky
Willem II is inderdaad een veel betere ploeg dan PSV.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:54 schreef cultheld het volgende:
Toch lijkt me dit minder pijnlijk voor de Ajacieden dan de ondergang van Feyenoord gisteren
Je zit er behoorlijk naast. Feyenoord is gewend om te verliezen en geen prijzen te pakken. Ajax niet. Die hoort elke prijs te winnen en daar gaan alle echte ajacieden ook van uit.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:54 schreef cultheld het volgende:
Toch lijkt me dit minder pijnlijk voor de Ajacieden dan de ondergang van Feyenoord gisteren
Nogmaals, als ik er 1 van de komende 6 moet verliezen, zou ik deze hebben gekozen. De Amstel Cup is meer een prestigestrijd met PSV. Die kunnen we nu niet aan gaan, dus dan maar vasthouden aan die 2e plek.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:54 schreef cultheld het volgende:
Dat was gewoon heel slecht ingeschoten, het zo'n beetje voor open doel.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:54 schreef Toewan het volgende:
Mitea die de bal op de lat schiet.
Pijnlijk valt wel mee, maar vind het wel gewoon kut.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:54 schreef cultheld het volgende:
Hehe, Ajax wint ook weer eens een paar wedstrijden hoor. Ben je toevallig vergeten dat voor Feyenoord - Den Bosch, Feyenoord en Ajax op gelijke hoogte stonden?quote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je zit er behoorlijk naast. Feyenoord is gewend om te verliezen en geen prijzen te pakken. Ajax niet. Die hoort elke prijs te winnen en daar gaan alle echte ajacieden ook van uit.
Ik heb wel genoten gister hoor, als die jankende Feyenoorders, heerlijk.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Willem II is inderdaad een veel betere ploeg dan PSV.
Het geeft dus niet Ajax.
Ik heb wel genoten gister hoor, als die jankende Feyenoorders, heerlijk.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Het geeft dus niet Ajax.
quote:Op donderdag 21 april 2005 22:54 schreef cultheld het volgende:
Echt heel slecht ja, hoe kan je zo'n kans missen.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef Luni het volgende:
[..]
Dat was gewoon heel slecht ingeschoten, het zo'n beetje voor open doel.
Willem 2 voetbalde met 1000%, PSV met 10% en de spelers op het veld moesten gewoon lachen toen de 1-1 viel.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Het geeft dus niet Ajax.
Als je puur de halve finales van de AC bekijkt was Willem II inderdaad beter dan PSV. PSV speelde gisteren zijn slechtste wedstrijd van het seizoen. Het is alleen dat Feyenoord nog slechter was, daarom won PSV. Bovendien had PSV belachelijk veel mazzel (het hele seizoen al) en Ajax had vandaag meer pech dan PSV en Feyenoord het hele afgelopen seizoen bijelkaar hebben gehad (zoals al eerder vermeld!)quote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Het geeft dus niet Ajax.
Nou, Willem II voetbalde met 90 tot 100% hoor, of ze moeten wel erg slecht zijn. Ajax was gewoon erg, erg, erg slap. Vooral de laatste 20 minuten. Dat sjokken naar de bal telkensquote:Op donderdag 21 april 2005 22:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Willem 2 voetbalde met 1000%, PSV met 10% en de spelers op het veld moesten gewoon lachen toen de 1-1 viel.
Daar gaat het niet om. Het gaat niet om aantal wedstrijden winnen. Het gaat om de mentaliteit. Een club als Ajax is gewend om prijzen te winnen en daar gaan ze ook voor. Dat geldt ook voor PSV. Maar niet voor Feyenoord. Die club heeft de afgelopen 30 jaar minder prijzen gepakt dan Ajax en PSV de afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hehe, Ajax wint ook weer eens een paar wedstrijden hoor. Ben je toevallig vergeten dat voor Feyenoord - Den Bosch, Feyenoord en Ajax op gelijke hoogte stonden?![]()
Voor de prijzen gaan en ze winnen zijn twee totaal verschillende dingenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat niet om aantal wedstrijden winnen. Het gaat om de mentaliteit. Een club als Ajax is gewend om prijzen te winnen en daar gaan ze ook voor. Dat geldt ook voor PSV. Maar niet voor Feyenoord. Die club heeft de afgelopen 30 jaar minder prijzen gepakt dan Ajax en PSV de afgelopen 10 jaar.
Het is een zwaar seizoen geweest he.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:00 schreef twi het volgende:
[..]
Nou, Willem II voetbalde met 90 tot 100% hoor, of ze moeten wel erg slecht zijn. Ajax was gewoon erg, erg, erg slap. Vooral de laatste 20 minuten. Dat sjokken naar de bal telkens
Dat is nog het ergste, het is compleet aan ajax zelf te wijtenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:00 schreef twi het volgende:
[..]
Nou, Willem II voetbalde met 90 tot 100% hoor, of ze moeten wel erg slecht zijn. Ajax was gewoon erg, erg, erg slap. Vooral de laatste 20 minuten. Dat sjokken naar de bal telkens
Als een bal op de lat of paal beland spreek ik automatisch al van pech. Want de kans dat je op de lat (of paal) schiet is zo belachelijk klein. Moet je maar eens proberen. Om van 10 meter op de paal te schieten, dan gaat de bal vaker in het doel dat tegen de paal.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:00 schreef TC03 het volgende:
Geluk of pech maakt niks uit. Als Feyenoord geluk had gister schoot Bosschaart die bal er gewoon in. Als Feyenoord pech had waren die afgekeurde doelpunten van PSV afgekeurd en stond het 1-3. Maar dat maakt allemaal niks uit, het gaat er niet om om welke doelpunten er niet gescoord zijn, het gaat erom welke doelpunten er wél gescoord zijn.
Wanneer was de laatste keer ook al weer?quote:Op donderdag 21 april 2005 20:12 schreef JaWi het volgende:
Ik zou het geweldig vinden als Ajax weer eens de topscorer zou leveren. Zo hoort het.
quote:Op donderdag 21 april 2005 22:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je puur de halve finales van de AC bekijkt was Willem II inderdaad beter dan PSV. PSV speelde gisteren zijn slechtste wedstrijd van het seizoen. Het is alleen dat Feyenoord nog slechter was, daarom won PSV. Bovendien had PSV belachelijk veel mazzel (het hele seizoen al) en Ajax had vandaag meer pech dan PSV en Feyenoord het hele afgelopen seizoen bijelkaar hebben gehad (zoals al eerder vermeld!)
Onzin, dat schot van Mitea was geen pech maar pure onkunde. Zo'n bal moet je gewoon beheerst in de netten werken. Niet een of ander blind schot wat nu op de lat komt, maar net zo goed ergens in Vlaanderen had kunnen belanden.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als een bal op de lat of paal beland spreek ik automatisch al van pech. Want de kans dat je op de lat (of paal) schiet is zo belachelijk klein. Moet je maar eens proberen. Om van 10 meter op de paal te schieten, dan gaat de bal vaker in het doel dat tegen de paal.
Ja, want als je gaat voor de prijzen betekent dat niet dat je ze ook wint.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:01 schreef TC03 het volgende:
[..]
Voor de prijzen gaan en ze winnen zijn twee totaal verschillende dingen
Goede argumentatie trouwensquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |