abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2005 @ 15:35:34 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_26405501
Tolsteeg de gekste .

Tsja Lombok.. toch net wat teveel jonge marokkanen als je het mij vraagt. Overdag is het wel leuk, maar m'n vriendin is 's avonds al eens irritant nageroepen en ik heb het daar niet zo op. Voor de rest is alles dicht bij het centrum goed. Centrum zelf, Pijlsweert, Wijk C?, etc.
Enige waar ik niet zou gaan wonen is Kanaleneiland, Overvecht Noord en ik ben zelf ook niet bepaald kapot van Zuilen. De rest is best te doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 21 april 2005 @ 15:36:51 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_26405538
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
. Utrecht, mijn stad. .
Ja eh, zeg het dan goed heh. Mijn stadsie .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_26405785
Ik voel een Utrecht-reeksje opkomen

Ik vind het altijd machtig om in de Kanaalstraat te komen vanuit het centrum, alsof je een andere wereld binnenfietst.

Ik woon vlakbij het Spoorwegmuseum dat binnenkort weer opengaat en naast dat vreselijke leuke parkje Lepelenburg waar het bij dit weer meteen gezellig is met studenten en kinderen en vechtsporters enz.

Favoriete stukje blijft als de hemel blauw is en ik fiets vanaf de Pausdam onder de achterkant van de Domkerk door.
pi_26405828
Als ik bovenop de Dom sta
kijk ik even naar benee,
dan zie'k het Ouwe Grachie
Vreeburg en Wijk C.
Ja dan springt mijn hartje open,
ik ben trots, wat dacht je wat!
Want er is geen mooier plekkie
als Utereg mijn stad,
als Utereg mijn stad.
pi_26405900
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:35 schreef speknek het volgende:
Tolsteeg de gekste .

Tsja Lombok.. toch net wat teveel jonge marokkanen als je het mij vraagt. Overdag is het wel leuk, maar m'n vriendin is 's avonds al eens irritant nageroepen en ik heb het daar niet zo op. Voor de rest is alles dicht bij het centrum goed. Centrum zelf, Pijlsweert, Wijk C?, etc.
Enige waar ik niet zou gaan wonen is Kanaleneiland, Overvecht Noord en ik ben zelf ook niet bepaald kapot van Zuilen. De rest is best te doen.
Het is meer 's avonds uitkijken dat je niet onder een taxi ligt. Die dingen rijden als gekken. Maargoed, dat is sowieso wel het geval in Utrecht.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_26405938
quote:
Tolsteeg de gekste .
We zijn bijna buren man
pi_26406802
quote:

Het is jammer dat Zuilen zo'n slechte naam heeft. Zuilen Noord-oost is idd bar, maar het deel bij het Julianapark is heel goed te doen hoor! Ik woon er nu een paar maanden en het is er heel rustig, bijna dorps.
pi_26406894
Helemaaaaaal vergeten te melden

Utereg is mn stadsie!!!
  donderdag 21 april 2005 @ 16:33:04 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_26406953
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:25 schreef PiperMaru het volgende:
Het is jammer dat Zuilen zo'n slechte naam heeft. Zuilen Noord-oost is idd bar, maar het deel bij het Julianapark is heel goed te doen hoor! Ik woon er nu een paar maanden en het is er heel rustig, bijna dorps.
Ja Zuilen ken net inderdaad. Het heeft wel aardige kanten, maar toen ik er laatst een keer doorheen fietste zag ik werkelijk op elke hoek wel een andere groep hangjongeren doen waar ze goed in zijn.
pi_26407332
quote:
Op woensdag 20 april 2005 17:56 schreef Fastcruiser het volgende:
Zuilen en Kanaleneiland vermijden. Rest valt wel mee.
Wat is er mis met Zuilen? Zuilen wordt steeds beter! Ik woon er al een jaar met plezier en heb nog NOOIT gezeik gehad... dat was toen ik in Woerden woonde wel anders...
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:29 schreef ioor het volgende:
zuilen is ook erg gezellig
quote:
Op donderdag 21 april 2005 12:29 schreef Zaza8 het volgende:
Ik ga niet kopen, maar huren of antikraak.
als je antikraak gaat moet je niet miepen over belhuizen enzo... dan hoor je blij te zijn dat het niet leeg staat!
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:05 schreef Nolius het volgende:
[..]
Zuilen is erg volks en de buurvouw let tenminste een beetje op je huis.... en op alle andere dingen die er in de straat gebeuren
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:25 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Ik woon aan de Norbruislaan, nou Noordelijker kan bijna niet en het oosten is hier de woningen aan de vecht... nou daar gebeurt nooit wat hoor...vlgs mij doel jij op gedeelte achter Rokade? hoewel dat toch ook wel mee valt....?
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja Zuilen ken net inderdaad. Het heeft wel aardige kanten, maar toen ik er laatst een keer doorheen fietste zag ik werkelijk op elke hoek wel een andere groep hangjongeren doen waar ze goed in zijn.
verkeerde stukjes gefietst waaarschijnlijk...? Ik zie ze echt niet op elke hoek hoor... niet meer of minder dan in het centrum...En van 1 fietsen, kun je toch geen complete beeldvorming maken?
Daarnaast is men erg bezig Zuilen op te plussen. Wijken gaan plat, nieuwbouw in de plaats, er is een goed wijkontwikkelingsplan en ik vind dat er aardige mensen wonen....idd wel wat volks...heeft z'n charme...
pi_26409654
Ik mis dat volkse wel een beetje, hier is het wel erg yupperig en studenterig allemaal.
pi_26410666
quote:
Op donderdag 21 april 2005 13:20 schreef Zaza8 het volgende:
Nieuwegein is ook een optie.
Hoe is het daar?
Nieuwegein, das nog erger dan Houten. In wezen verschillen de twee plaatsen niet zoveel van elkaar, allebei een grote nieuwbouwwijk. Maar Houten is wat dorpser, hebt niet dat wannabe stad, net niet gevoel zoals in nieuwegein. In CityPlaza voel ik me geheel niet fijn, loop ik liever over hoog Catharijne.
pi_26411329
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:
Ik vind het altijd machtig om in de Kanaalstraat te komen vanuit het centrum, alsof je een andere wereld binnenfietst.
Ik ken het gevoel
Woon zelf al mijn hele leven bij het wilhelminapark in een flatje tussen de 1,5 miljoen kostende huizen
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_26411508
Hopelijk woon ik binnekort ook in Utrecht. Wel eerst een kamer vinden.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_26411836
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:46 schreef Avani het volgende:
Hopelijk woon ik binnekort ook in Utrecht. Wel eerst een kamer vinden.
Same, vooralsnog gaat het goed

Ouders
pi_26414597
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:39 schreef LunaticLaUrA het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel
Woon zelf al mijn hele leven bij het wilhelminapark in een flatje tussen de 1,5 miljoen kostende huizen
Flatje bij het Wilhelminapark?

* SCH zet weer een gebouw op de slooplijst
  donderdag 21 april 2005 @ 21:47:55 #117
81237 releaze
best of both worlds
pi_26414983
ik heb een poosje in nieuwegein gewerkt en ook in houten en ik moet eerlijk zeggen dat ik houten 1000x eerder dan nieuwegein zal kiezen. eerst dacht ik echt houten, bah, maar daar een aantal keer geweest te zijn vind ik het een erg aardig dorp, of stadje, wat het ook is (wonen ook iets van 40.000 mensen) en de huizen die ze daar aan het bouwen zijn, zijn ook om van te smullen maar ja, echt zo'n omgeving waar je met je kinderen gaat wonen.

en idd, zuilen wordt steeds beter. kijk, zelfs in oog in al heb je de hang jongeren, en dan bedoel ik het rijkere gedeelte van oog in al. al die kids van die tweeverdieners hangen buiten op het brommertje, das ook niet fijn. hangjeugd ga je gewoon snel krijgen, punt. dan maar een plek opzoeken waar het minder voorkomt.

in kanaleneiland, vlak achter het winkelcentrum, heb ik ook bijna 2 jaar gewoond op een kamer en ik werd gewoon uitgedaagd door 8 jarigen. freaky als je bedenkt dat daar nog een hele school jongeren achter zit in de leeftijdscategorie tot 25 jaar. kanaleneiland is nog steeds geen pretje, en zal het ook niet snel worden.
(ik hoop dat ze binnenkort eens die flats gaan slopen en er een beetje normale flats/huizen neerzetten.. het helpt soms al zo veel als de wijk er niet verpauperd ghetto uit ziet)
  donderdag 21 april 2005 @ 21:52:52 #118
81237 releaze
best of both worlds
pi_26415129
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:
Ik voel een Utrecht-reeksje opkomen

Ik woon vlakbij het Spoorwegmuseum dat binnenkort weer opengaat en naast dat vreselijke leuke parkje Lepelenburg waar het bij dit weer meteen gezellig is met studenten en kinderen en vechtsporters enz.

Favoriete stukje blijft als de hemel blauw is en ik fiets vanaf de Pausdam onder de achterkant van de Domkerk door.
heerlijk gedeelte, ook lekker dicht bij de rustige stukken van de grachten, de singels... de 15e eeuwse huisjes.. als ik daar loop voel ik me zo'n echte trotse utregse met hart voor de stad (heb ik sowieso wel, maar dan wordt ik wel erg patriotisch )
  donderdag 21 april 2005 @ 22:36:31 #119
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_26416617
quote:
Op donderdag 21 april 2005 21:47 schreef releaze het volgende:
in kanaleneiland, vlak achter het winkelcentrum, heb ik ook bijna 2 jaar gewoond op een kamer en ik werd gewoon uitgedaagd door 8 jarigen. freaky als je bedenkt dat daar nog een hele school jongeren achter zit in de leeftijdscategorie tot 25 jaar. kanaleneiland is nog steeds geen pretje, en zal het ook niet snel worden.
(ik hoop dat ze binnenkort eens die flats gaan slopen en er een beetje normale flats/huizen neerzetten.. het helpt soms al zo veel als de wijk er niet verpauperd ghetto uit ziet)
Blijkbaar woon ik echt in een heel ander Kanaleneiland dan de rest van Fok. Ik ben nog nooit lastiggevallen door 8-jarigen (of anderen in de leeftijdscategorie tot 25 jaar). Het is inderdaad niet de mooiste wijk van Utrecht, maar het is voor starters een van de weinige betaalbare locaties (+/- 12.000 euro/m^2). Ik heb zelf een 4-kamer appartement van 90m^2, met een lekker ruime woonkamer en een ruime slaapkamer. Wat mij betreft mogen ze m'n flat nog wel een paar jaar laten staan, ik ben er in ieder geval best tevreden mee.

Daarbij, als er nu nieuwbouw geplaatst wordt, dan zijn de woningen toch niet te betalen voor starters en begint iedereen weer te klagen dat de huizen zo duur zijn. Vergis je trouwens niet hoeveel echte yuppen (dus echte Young Urban Professionals) er in Kanaleneiland wonen. Ten slotte zijn een hoop bewoners in Kanaleneiland actief bezig met het verbeteren van de leefbaarheid in de wijk.
  donderdag 21 april 2005 @ 23:30:15 #120
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_26418317
ik krijg altijd kippenvel als ik vanaf de mariaplaats naar de Zadelstraat loop...dan draai je de Zadelstraat in en daar staat ze...De Dom...
* dribbel79 zucht

ren je snel terug naar staiway voor een biertje om het ritueel vervolgens te herhalen...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_26419079
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:59 schreef VoreG het volgende:

[..]

Same, vooralsnog gaat het goed

Ouders
Volgend jaar zit ik ook in Utrecht.
Ben er gister geweest, gave stad met z'n grachten en cafe's. Ik zie het wel zitten. Nu die verdomde kamer nog...
pi_26419094
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:36 schreef Chevalric het volgende:

Het is inderdaad niet de mooiste wijk van Utrecht, maar het is voor starters een van de weinige betaalbare locaties (+/- 12.000 euro/m^2). Ik heb zelf een 4-kamer appartement van 90m^2,
Ik neem aan dat je je een factor 10 vergist wat betreft de prijs per m2. Want ruim een miljoen euro is niet bepaald goedkoop voor zo'n flat
  donderdag 21 april 2005 @ 23:56:45 #123
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26419249
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef dribbel79 het volgende:
ik krijg altijd kippenvel als ik vanaf de mariaplaats naar de Zadelstraat loop...dan draai je de Zadelstraat in en daar staat ze...De Dom...
* dribbel79 zucht

ren je snel terug naar staiway voor een biertje om het ritueel vervolgens te herhalen...
Ja, dat blijft toch fantastisch hoe ze daar kan opduiken
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_26420096
Zeist, is denk ik 20 min van utrecht af. Makkelijk te doen met de fiets
  vrijdag 22 april 2005 @ 08:28:47 #125
7957 Chevalric
pi_26423744
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:50 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je een factor 10 vergist wat betreft de prijs per m2. Want ruim een miljoen euro is niet bepaald goedkoop voor zo'n flat
LOL, inderdaad... 1200 per m2 komt meer in de richting, ja...
pi_26426641
Mijn favoriete stukje Utrecht is toch wel de bemuurde weerd. Lekker ijsje van Il Mulino, lekker in het zonnetje bij de sluizen met uitzicht op de Dom. Heerlijk.

Ohja en iedere keer als ik naar een wedstrijd van de FC ga, en die dag voor het eerst het stadion zie, dat is ook erg mooi! (zondag weer!).
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:40:53 #127
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_26429191
Woensdag was ie ook mooi....vooral an de kant van O'Daniels
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  vrijdag 22 april 2005 @ 14:00:52 #128
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_26431163
Ledig erf is echt het mooiste stukje Utrecht, ik had er bijna een kamer gehad, boven de rabobank
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:50:57 #129
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_26446632
quote:
Op woensdag 20 april 2005 21:29 schreef ioor het volgende:
zuilen is ook erg gezellig
hey, ik woon er, daarom kom je toch ook elke keer langs
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 23 april 2005 @ 22:29:34 #130
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_26462521
Hoograven! Wordt binnen nu en 2 jaar compleet gesloopt, 't grootste gedeelte is al gerenoveerd of wordt gerenoveerd!

Ik woon er nu ook, heb weinig last van allochtonen, toen we aan het bbq-en waren op de gallerij kwam een van de buren zelfs met de vraag of we ook kebab hadden

In het begin had ik wel even problemen mee, maar langzaam aan begin je mensen te kennen, je gaat eens naar zo'n buurt inspraak avond en daar leer je ook mensen kennen en mensen kennen jou! Ik vertoef er prima moet ik zeggen!

Verder Tuindorp, mooie omgeving om te wonen (let wel op de spoorlijn!) en de Rivierenwijk is op zich ook nog wel te doen. Lunetten vink daarintegen weer helemaal niks, teveel midden-hoogbouw en teveel rare flats... Te jaren 80 achtige inrichting en zo. En zo goed is het OV daar ook weer niet! Aan de ene kant van Lunetten wel, maar de andere kant niet! Ligt er dus sterk aan wáár je in Lunetten woont!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_26466927
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef dribbel79 het volgende:
* dribbel79 zucht

Ik was vandaag in Groningen voor een theaterwedstrijd. Heb het liedje over de Dom gezongen en heb ze herhaaldelijk gefeliciteerd met hun Martinitoren maar er telkens fijntje bij vermeld dat onze reus net iets hoger is..

De Dom is gewoon onze eigen fallus.

Verder vind ik de Maliebaan geweldig, zeker in dit jaargetijde.
pi_26481452
Ik en m'n verloofde gaan binnenkort weg uit Utrecht. We wonen nu aan de rand Overvecht en daar is opzichzelf niets mis mee. De problemen komen van dieper uit de wijk naar ons toe zeg maar.
Ik vind dat de wijk in een paar maanden tijd duidelijk verslechterd.
Hier in de straat wonen eigenlijk bijna geen allochtonen maar ze komen wel hier heen om de boel te verzieken. Overvecht zou ik je dan ook met klem afraden..
Wij hebben dan ook lekker een huis gekocht in Maarssenbroek!
Dan ben je nog op fietsafstand van Utrecht zelf, zonder de problemen van Utrecht.
Daarnaast vind ik de prijs kwaliteit verhouding van veel huizen in Utrecht ver te zoeken..
pi_26487119
Ga in de Sterrenwijk wonen als je van volkse toestanden houdt!
  zondag 24 april 2005 @ 23:38:54 #134
45159 globox
Tartaarsaus
pi_26487395
Rivierenwijk(zeker het deel waar de winkels zitten) is ook wel een redelijke rustige en veilige (volkse) wijk in Utrecht. Met nog veel bedrijvigheid en winkels waar je vriendelijk wordt aangesproken en ze je kennen.
It is not god i dislike, it is his fanclub i can't stand
  woensdag 27 april 2005 @ 10:22:01 #135
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_26539247
Utreg is best leuk fantastisch, niet te groot, niet te klein. Goed bereikbaar, modern en tegelijkertijd zeer cultureel en historisch. Mooie grachten om de stad.....zucht......

jammer dat ik er binnenkort ontzettend weg ben
zo goed..?
pi_26705370
*tvp*
pi_26705535
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 19:21 schreef DennisMoore het volgende:
*tvp*
Lombok adviseert
pi_26810623
Heb 4 jaar in Wittevrouwen gewoond, ik vond het daar absoluut . Goede sfeer , zou er zo weer gaan wonen. Wel erg veel autoinbraken , bij mij 3x .
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_26826761
whahah kijk daar valkt wat te halen....

hoewel er in Zuilen ook een golf van auto-inbraken is geweest.... dadertjes schijnen gepakt..
pi_26829896
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 21:22 schreef ButcherBird het volgende:
Heb 4 jaar in Wittevrouwen gewoond, ik vond het daar absoluut . Goede sfeer , zou er zo weer gaan wonen. Wel erg veel autoinbraken , bij mij 3x .
Het is iets minder met de inbraken momenteel. De afgelopen 3 jaar is alleen mijn antenne gebroken (toevallig 2 weken geleden) maar inbraken en diefstal is sterk afgenomen hier in Wittevrouwen...klop, klop,klop
pi_26830208
Heeft Zaza al een keuze kunnen maken?
pi_29000569
En hoe is 't rond station Overvecht?
pi_29001112
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 07:30 schreef DennisMoore het volgende:
En hoe is 't rond station Overvecht?
Prima hoor Woon ik ook, wel een paar van die woonwagens beneden aan de flat, maar daar heb je op zich niet zo veel last van
  donderdag 21 juli 2005 @ 14:11:02 #144
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_29009001
Station overvecht is inderdaad prima te doen, als je maar niet dieper naar overvecht afzakt want dan kan je dag zeggen tegen een normaal leven, je auto, je portemonnee en waarschijnlijk zo'n beetje alles wat je in je huis hebt staan
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_29009583
De centrumkant van station Overvecht is echt een supermooie wijk!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_29028018
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:29 schreef Naamah het volgende:
De centrumkant van station Overvecht is echt een supermooie wijk!
Tuindorp?
Leave the gun.
Take the cannoli.
pi_29034360
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 01:25 schreef DNi het volgende:

[..]

Tuindorp?
Dat is voor starters onbetaalbaar.. En naar mijn mening in prijs/kwaliteit verhouding te duur.
Overvecht is verder best wel verdeeld tussen betere en slechtere stukken. Maar persoonlijk zou het mijn keus niet meer zijn. Ik woon straks lekker in Maarssen, als ik dan naar Utrecht wil hoef ik alleen de fiets te pakken
pi_29035465
Ik woon in hartje Kanaleneiland en heb niet zoveel te klagen. Ga er alleen NIET in een flatje wonen, want dan woon je tussen het tuig. Aangezien al het tuig uit de flats komt en daartussen verzamelt, heb ik het relatief rustig.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 12:05:00 #149
7957 Chevalric
pi_29035679
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 11:56 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik woon in hartje Kanaleneiland en heb niet zoveel te klagen. Ga er alleen NIET in een flatje wonen, want dan woon je tussen het tuig. Aangezien al het tuig uit de flats komt en daartussen verzamelt, heb ik het relatief rustig.
En bedankt, he? Ik woon ook in een flat in Kanaleneiland en kom toch weinig tuig tegen hier Maar ik neem aan dat je de flats in het midden van Kanaleneiland bedoeld, en niet de grotere flats aan de zuidwest kant.
pi_29035890
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 12:05 schreef Chevalric het volgende:

[..]

En bedankt, he? Ik woon ook in een flat in Kanaleneiland en kom toch weinig tuig tegen hier Maar ik neem aan dat je de flats in het midden van Kanaleneiland bedoeld, en niet de grotere flats aan de zuidwest kant.

Ik woon in het midden inderdaad, nabij de Prins Clausbrug.
Daar staan de echte no-budget flats waar vast een heleboel goede mensen wonen, maar soms zie je er mensen naar buiten komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')