Ja eh, zeg het dan goed heh. Mijn stadsiequote:
Het is meer 's avonds uitkijken dat je niet onder een taxi ligt. Die dingen rijden als gekken. Maargoed, dat is sowieso wel het geval in Utrecht.quote:Op donderdag 21 april 2005 15:35 schreef speknek het volgende:
Tolsteeg de gekste.
Tsja Lombok.. toch net wat teveel jonge marokkanen als je het mij vraagt. Overdag is het wel leuk, maar m'n vriendin is 's avonds al eens irritant nageroepen en ik heb het daar niet zo op. Voor de rest is alles dicht bij het centrum goed. Centrum zelf, Pijlsweert, Wijk C?, etc.
Enige waar ik niet zou gaan wonen is Kanaleneiland, Overvecht Noord en ik ben zelf ook niet bepaald kapot van Zuilen. De rest is best te doen.
Het is jammer dat Zuilen zo'n slechte naam heeft. Zuilen Noord-oost is idd bar, maar het deel bij het Julianapark is heel goed te doen hoor! Ik woon er nu een paar maanden en het is er heel rustig, bijna dorps.quote:Op donderdag 21 april 2005 15:35 schreef speknek het volgende:
Enige waar ik niet zou gaan wonen is Kanaleneiland, Overvecht Noord en ik ben zelf ook niet bepaald kapot van Zuilen. De rest is best te doen.
Ja Zuilen ken net inderdaad. Het heeft wel aardige kanten, maar toen ik er laatst een keer doorheen fietste zag ik werkelijk op elke hoek wel een andere groep hangjongeren doen waar ze goed in zijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:25 schreef PiperMaru het volgende:
Het is jammer dat Zuilen zo'n slechte naam heeft. Zuilen Noord-oost is idd bar, maar het deel bij het Julianapark is heel goed te doen hoor! Ik woon er nu een paar maanden en het is er heel rustig, bijna dorps.
Wat is er mis met Zuilen? Zuilen wordt steeds beter! Ik woon er al een jaar met plezier en heb nog NOOIT gezeik gehad... dat was toen ik in Woerden woonde wel anders...quote:Op woensdag 20 april 2005 17:56 schreef Fastcruiser het volgende:
Zuilen en Kanaleneiland vermijden. Rest valt wel mee.
quote:
als je antikraak gaat moet je niet miepen over belhuizen enzo... dan hoor je blij te zijn dat het niet leeg staat!quote:Op donderdag 21 april 2005 12:29 schreef Zaza8 het volgende:
Ik ga niet kopen, maar huren of antikraak.
quote:Op donderdag 21 april 2005 13:05 schreef Nolius het volgende:
[..]
Zuilen is erg volks en de buurvouw let tenminste een beetje op je huis.... en op alle andere dingen die er in de straat gebeuren
Ik woon aan de Norbruislaan, nou Noordelijker kan bijna niet en het oosten is hier de woningen aan de vecht... nou daar gebeurt nooit wat hoor...vlgs mij doel jij op gedeelte achter Rokade? hoewel dat toch ook wel mee valt....?quote:Op donderdag 21 april 2005 16:25 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Het is jammer dat Zuilen zo'n slechte naam heeft. Zuilen Noord-oost is idd bar, maar het deel bij het Julianapark is heel goed te doen hoor! Ik woon er nu een paar maanden en het is er heel rustig, bijna dorps.
verkeerde stukjes gefietst waaarschijnlijk...? Ik zie ze echt niet op elke hoek hoor... niet meer of minder dan in het centrum...En van 1 fietsen, kun je toch geen complete beeldvorming maken?quote:Op donderdag 21 april 2005 16:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja Zuilen ken net inderdaad. Het heeft wel aardige kanten, maar toen ik er laatst een keer doorheen fietste zag ik werkelijk op elke hoek wel een andere groep hangjongeren doen waar ze goed in zijn.
Nieuwegein, das nog erger dan Houten. In wezen verschillen de twee plaatsen niet zoveel van elkaar, allebei een grote nieuwbouwwijk. Maar Houten is wat dorpser, hebt niet dat wannabe stad, net niet gevoel zoals in nieuwegein. In CityPlaza voel ik me geheel niet fijn, loop ik liever over hoog Catharijne.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:20 schreef Zaza8 het volgende:
Nieuwegein is ook een optie.
Hoe is het daar?
Ik ken het gevoelquote:Op donderdag 21 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:
Ik vind het altijd machtig om in de Kanaalstraat te komen vanuit het centrum, alsof je een andere wereld binnenfietst.
Same, vooralsnog gaat het goedquote:Op donderdag 21 april 2005 19:46 schreef Avani het volgende:
Hopelijk woon ik binnekort ook in Utrecht.Wel eerst een kamer vinden.
Flatje bij het Wilhelminapark?quote:Op donderdag 21 april 2005 19:39 schreef LunaticLaUrA het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel![]()
Woon zelf al mijn hele leven bij het wilhelminapark in een flatje tussen de 1,5 miljoen kostende huizen
heerlijk gedeelte, ook lekker dicht bij de rustige stukken van de grachten, de singels... de 15e eeuwse huisjes.. als ik daar loop voel ik me zo'n echte trotse utregse met hart voor de stadquote:Op donderdag 21 april 2005 15:46 schreef SCH het volgende:Ik voel een Utrecht-reeksje opkomen
Ik vind het altijd machtig om in de Kanaalstraat te komen vanuit het centrum, alsof je een andere wereld binnenfietst.
Ik woon vlakbij het Spoorwegmuseum dat binnenkort weer opengaat en naast dat vreselijke leuke parkje Lepelenburg waar het bij dit weer meteen gezellig is met studenten en kinderen en vechtsporters enz.
Favoriete stukje blijft als de hemel blauw is en ik fiets vanaf de Pausdam onder de achterkant van de Domkerk door.
Blijkbaar woon ik echt in een heel ander Kanaleneiland dan de rest van Fok. Ik ben nog nooit lastiggevallen door 8-jarigen (of anderen in de leeftijdscategorie tot 25 jaar). Het is inderdaad niet de mooiste wijk van Utrecht, maar het is voor starters een van de weinige betaalbare locaties (+/- 12.000 euro/m^2). Ik heb zelf een 4-kamer appartement van 90m^2, met een lekker ruime woonkamer en een ruime slaapkamer. Wat mij betreft mogen ze m'n flat nog wel een paar jaar laten staan, ik ben er in ieder geval best tevreden mee.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:47 schreef releaze het volgende:
in kanaleneiland, vlak achter het winkelcentrum, heb ik ook bijna 2 jaar gewoond op een kamer en ik werd gewoon uitgedaagd door 8 jarigen. freaky als je bedenkt dat daar nog een hele school jongeren achter zit in de leeftijdscategorie tot 25 jaar. kanaleneiland is nog steeds geen pretje, en zal het ook niet snel worden.
(ik hoop dat ze binnenkort eens die flats gaan slopen en er een beetje normale flats/huizen neerzetten.. het helpt soms al zo veel als de wijk er niet verpauperd ghetto uit ziet)
Volgend jaar zit ik ook in Utrecht.quote:Op donderdag 21 april 2005 19:59 schreef VoreG het volgende:
[..]
Same, vooralsnog gaat het goed
Ouders
Ik neem aan dat je je een factor 10 vergist wat betreft de prijs per m2. Want ruim een miljoen euro is niet bepaald goedkoop voor zo'n flatquote:Op donderdag 21 april 2005 22:36 schreef Chevalric het volgende:
Het is inderdaad niet de mooiste wijk van Utrecht, maar het is voor starters een van de weinige betaalbare locaties (+/- 12.000 euro/m^2). Ik heb zelf een 4-kamer appartement van 90m^2,
Ja, dat blijft toch fantastisch hoe ze daar kan opduikenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef dribbel79 het volgende:
ik krijg altijd kippenvel als ik vanaf de mariaplaats naar de Zadelstraat loop...dan draai je de Zadelstraat in en daar staat ze...De Dom...
* dribbel79 zucht
ren je snel terug naar staiway voor een biertje om het ritueel vervolgens te herhalen...
LOL, inderdaad... 1200 per m2 komt meer in de richting, ja...quote:Op donderdag 21 april 2005 23:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je je een factor 10 vergist wat betreft de prijs per m2. Want ruim een miljoen euro is niet bepaald goedkoop voor zo'n flat
hey, ik woon er, daarom kom je toch ook elke keer langsquote:
Ik was vandaag in Groningen voor een theaterwedstrijd. Heb het liedje over de Dom gezongen en heb ze herhaaldelijk gefeliciteerd met hun Martinitoren maar er telkens fijntje bij vermeld dat onze reus net iets hoger is..quote:Op donderdag 21 april 2005 23:30 schreef dribbel79 het volgende:
ik krijg altijd kippenvel als ik vanaf de mariaplaats naar de Zadelstraat loop...dan draai je de Zadelstraat in en daar staat ze...De Dom...
* dribbel79 zucht
ren je snel terug naar staiway voor een biertje om het ritueel vervolgens te herhalen...
Het is iets minder met de inbraken momenteel. De afgelopen 3 jaar is alleen mijn antenne gebroken (toevallig 2 weken geleden) maar inbraken en diefstal is sterk afgenomen hier in Wittevrouwen...klop, klop,klopquote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:22 schreef ButcherBird het volgende:
Heb 4 jaar in Wittevrouwen gewoond, ik vond het daar absoluut. Goede sfeer , zou er zo weer gaan wonen. Wel erg veel autoinbraken , bij mij 3x
.
Prima hoorquote:Op donderdag 21 juli 2005 07:30 schreef DennisMoore het volgende:
En hoe is 't rond station Overvecht?
Tuindorp?quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:29 schreef Naamah het volgende:
De centrumkant van station Overvecht is echt een supermooie wijk!
Dat is voor starters onbetaalbaar.. En naar mijn mening in prijs/kwaliteit verhouding te duur.quote:
En bedankt, he? Ik woon ook in een flat in Kanaleneiland en kom toch weinig tuig tegen hierquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:56 schreef SlaadjeBla het volgende:
Ik woon in hartje Kanaleneiland en heb niet zoveel te klagen. Ga er alleen NIET in een flatje wonen, want dan woon je tussen het tuig. Aangezien al het tuig uit de flats komt en daartussen verzamelt, heb ik het relatief rustig.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 12:05 schreef Chevalric het volgende:
[..]
En bedankt, he? Ik woon ook in een flat in Kanaleneiland en kom toch weinig tuig tegen hierMaar ik neem aan dat je de flats in het midden van Kanaleneiland bedoeld, en niet de grotere flats aan de zuidwest kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |