abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26424268
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:02 schreef Phooka het volgende:
Over die straling: je 'ziet' idd. de protonen en elektronen die inslaan op je netvlies/zenuwcellen.

D'r zijn ook relatief veel astronauten die aan leukemie/kanker doodgaan. (Hoewel de eerste astronauten af en toe ook wel de neiging hebben om te overlijden aan een teveel aan testosteron)
Protonen en elektronen zien die op je netvlies inslaan? Hoe zou je dat moeten zien dan?
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:42:15 #227
46727 masterdave
Topic Killer
pi_26424891
Of het nou echt is of niet, het is nu zeker weten mogeljik, who gives a shit dus
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_26425915
Wow, een echte discussie
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:01:22 #229
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_26426599
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:31 schreef TheMassive het volgende:
Wow, een echte discussie
Ach, een beetje stoken af en toe is best leuk
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:51:59 #230
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26427890
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 07:46 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Dat gedeelte ging over een veel latere vlucht in een space shuttle. Daarom had ik ook 'Hoe dat met die ouwe krengen is, weet ik niet.' in de betreffende tekst gezet. De luitjes in de Apollo hebben hier naar mijn weten nooit melding van gemaakt. Wanneer ik er tijd voor heb, zal ik kijken of ik dat nog ergens boven water kan krijgen.
aha op die manier, ben benieuwd
The line is a dot to you!
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:52:09 #231
45379 Phooka
not applicable
pi_26430978
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:10 schreef Haushofer het volgende:
Protonen en elektronen zien die op je netvlies inslaan? Hoe zou je dat moeten zien dan?
Wel, de inslag van een proton met hoge energie zorgt voor een regen van geladen deeltjes in de receptor of de eerste zenuwcel in de keten, die daardoor wordt gestimuleerd om te vuren - je 'ziet' dan min of meer een witte flits. Hetzelfde gebeurt met remote-sensing satellieten als er een proton door de detector van de camera vliegt.

Het is ook niet echt goed voor je ogen; sommige artsen/wetenschappers denken dat de getroffen zenuwcellen afsterven...
http://science.nasa.gov/headlines/y2004/22oct_cataracts.htm
http://spacebio.net/modules/rb_read.html
http://lsda.jsc.nasa.gov/books/apollo/S2ch3.htm

[Overigens, de links zijn van nasa dus vreselijk onbetrouwbaar & desinformatie... ]
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:57:30 #232
45379 Phooka
not applicable
pi_26431096
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:18 schreef kepler het volgende:De g-krachten in de Apollo raketten zijn drie keer zo hoog: 9 G. Net tegen de max aan van wat mensen kunnen hebben. Dan zijn vlekken niet zo gek
Hé, de g-krachten tijdens de lancering van de Saturn V komen toch niet boevn de 4 g voor de normale lancering, en tot maximaal 6,5 g als de Launch Escape System wordt gebruikt?
Here we are, Cronenberg Morty! A reality where everyone in the world got genetically Cronenberged. We'll fit right in, Cronenberg Morty. It'll be like we never even left Cronenberg World.
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:27:48 #233
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26434758
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:57 schreef Phooka het volgende:

[..]

Hé, de g-krachten tijdens de lancering van de Saturn V komen toch niet boevn de 4 g voor de normale lancering, en tot maximaal 6,5 g als de Launch Escape System wordt gebruikt?
vroeger in het begin van de bemande ruimtevaart haalden ze 9g
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:40:58 #234
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_26435061
Je kunt het als individueel persoon bewijzen noch weerleggen. Het lijkt wat dat betreft een beetje op geloof in god.

Met behulp van anderen kun je (in tegenstelling tot zo'n godsbewijs) dat bewijs wel leveren, maar dan moet je ze vertrouwen. Doe je dit niet, dan komt dat neer op een geloof dat het nep was. Waarom? Omdat je je theorie dat het nep was weigert te laten weerleggen. Als iemand je het bewijs levert, dan noem je de persoon onbetrouwbaar of het bewijs gefabriceerd.

Hetzelfde geldt voor de theorie dat het echt was. Krijg je, zoals hier, een bewijs aangedragen dat de landing nep was, dan kun je er voor kiezen dat bewijs onbetrouwbaar te achten.

Uiteindelijk moet je het dus inderdaad met en soort geloof doen, wat neerkomt op zoiets als: Ik neem datgene voor waar aan wat de meeste mensen voor waar aannemen. Met die enigzins wankele grond moet ik het doen, wat betreft mijn geloof dat de maanlanding echt was.
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:00:02 #235
45379 Phooka
not applicable
pi_26436756
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:27 schreef kepler het volgende:
vroeger in het begin van de bemande ruimtevaart haalden ze 9g
Volgens mij is dat tijdens re-entry, maar niet tijdens de lancering...
  vrijdag 22 april 2005 @ 21:57:57 #236
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_26442530
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:51 schreef kepler het volgende:
aha op die manier, ben benieuwd
Helaas kan ik het betreffende nieuwsbericht niet meer terugvinden (alleen de tekst op een aantal wazige sites, niet de beelden)
Misschien is dit wel interessant: http://www.cnn.com/TECH/space/9812/08/radiation.belts/index.html ... een nieuwe kijk op de Van Allen belt. Natuurlijk moeten we er wel rekening mee houden dat de electronica van 35 jaar geleden een stuk minder gevoelig was voor statische en EM invloeden. Neemt niet weg, dat het daarboven toch stukken gevaarlijker blijkt dan eerst werd gedacht.
  vrijdag 22 april 2005 @ 22:36:28 #237
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26443481
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 21:57 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Helaas kan ik het betreffende nieuwsbericht niet meer terugvinden (alleen de tekst op een aantal wazige sites, niet de beelden)
Misschien is dit wel interessant: http://www.cnn.com/TECH/space/9812/08/radiation.belts/index.html ... een nieuwe kijk op de Van Allen belt. Natuurlijk moeten we er wel rekening mee houden dat de electronica van 35 jaar geleden een stuk minder gevoelig was voor statische en EM invloeden. Neemt niet weg, dat het daarboven toch stukken gevaarlijker blijkt dan eerst werd gedacht.
nu gaat het meer richting een WFL discussie, ook interessant

back on topic: stel dat het waar was geweest waarom heeft rusland dan bepaalde personen niet heel veel geld geboden om de waarheid te vertellen?
  vrijdag 22 april 2005 @ 22:40:31 #238
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_26443586
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 22:36 schreef kepler het volgende:
back on topic: stel dat het waar was geweest waarom heeft rusland dan bepaalde personen niet heel veel geld geboden om de waarheid te vertellen?
De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'
Immers, hun kennis over de ruimte overtrof die van de Amerikanen op vrijwel alle fronten.
  vrijdag 22 april 2005 @ 22:43:05 #239
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26443643
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 22:40 schreef MSXUser het volgende:

[..]

De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'
Immers, hun kennis over de ruimte overtrof die van de Amerikanen op vrijwel alle fronten.
omdat het een wedloop was, gewoon op prestige. Op dat moment ging het alleen maar om de eer (en het aanzien tegenover de rest van wereld). Op dat moment was er niet veel geld te verdienen op de maan
  vrijdag 22 april 2005 @ 23:12:40 #240
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26444513
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 22:40 schreef MSXUser het volgende:
Wat voor antwoord? De eer was reeds naar de Amerikanen gegaan. Landen op Mars? Onmogelijk, zeker toen. Een man meer op de maan? Leuk maar toch niet hetzelfde. Ze hebben verloren, simple as that
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 23 april 2005 @ 00:15:37 #241
45379 Phooka
not applicable
pi_26445963
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 22:40 schreef MSXUser het volgende:De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'
Dat valt wel enigszins mee... Op het vlak van micro-electronica liggen ze nog steeds achter...
Eén van de redenen dat ze meer massa omhoog konden krijgen, is dat ze niet in staat waren om hun kernbommen kleiner en lichter te maken... Bovendien waren de Amerikanen een tijd lang minder geinteresseerd in ruimtevaart. Neem bv. Goddard. Die was lekker bezig met het bouwen van raketten en het doen van experimenten en die werd weggelachen toen hij in een wetenschappelijk document schreef dat ze gebruikt zouden kunnen worden om naar de Maan te reizen. - Saillant feit is overigens dat hij zijn experimenten deed in Roswell, NM.
  zaterdag 23 april 2005 @ 06:36:16 #242
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_26448413
closed cicuit en open cicuit zoals de amerikanen i.v.a. als nabrander en geen nabrander !

de ruschise versie van de space shuttle was dan ook beter ! (liquid as uposed to sollid booster rockets)
  zaterdag 23 april 2005 @ 06:41:33 #243
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_26448419
van allen belt en de russen heeft me altijd geintrigeerd
  zaterdag 23 april 2005 @ 11:56:36 #244
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_26450797
Hebben jullie [DEZE]
al gezien?
70+ op het internet
pi_26452428
haha LOL Wat een lollig filmpje lijkt niet eens op de echte :| btw hoe oud ben je eigelijk dat je denkt dat als iemand een filmpje maakt dat gelijk de maanlanding fake is hahaha LOL zeker 10 ofzo LOL..

btw zoek naar het echte filmpje je ziet dat deze van jouw is nagespeeld lol dat ruimte pak en btw de mensen die daar lopen? Als je goed kijkt zijn de kleren die ze dragen niet echt oud of wel? Btw ff met Vegas een oude look er overheen gooien en je hebt een mooi zwart wit beeld....

Maarja vind wel lollig filmpje erg goed gedaan door studenten
weet niet...weet niet...weet niet...
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:59:00 #246
6941 APK
Factual, I think.
pi_26457189
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 13:26 schreef trebbors het volgende:
haha LOL Wat een lollig filmpje lijkt niet eens op de echte :| btw hoe oud ben je eigelijk dat je denkt dat als iemand een filmpje maakt dat gelijk de maanlanding fake is hahaha LOL zeker 10 ofzo LOL..

btw zoek naar het echte filmpje je ziet dat deze van jouw is nagespeeld lol dat ruimte pak en btw de mensen die daar lopen? Als je goed kijkt zijn de kleren die ze dragen niet echt oud of wel? Btw ff met Vegas een oude look er overheen gooien en je hebt een mooi zwart wit beeld....

Maarja vind wel lollig filmpje erg goed gedaan door studenten
Moeilijk hè, lezen?

Schrijven ook.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_26457363
quote:
Op woensdag 20 april 2005 10:45 schreef Haushofer het volgende:

Jawel, dat is er wel. Zoals ik zei, die stenen die ze hebben meegenomen. De banen van het stof wat wordt gevolgt. De apparatuur die ze er hebben gebracht. Hoeveel bewijs wil je? Meer krijg je niet.
Ha! Iesse siempel. Al het maanstof is van de NASA, en als je dat wilt onderzoeken moet je eerst een contract ondertekenen dat je geen onwelbevallige bevindingen publiceert. Precies hetzelfde met de apparatuur die ze op de maan hebben gezet: Die kun je alleen maar meten met hele speciale, bijzondere apparatuur die niet iedereen heeft en kan bedienen.

Sorry haushofer, al je logica ten spijt: d'r moet een sublieme, paranoide verklaring zijn voor de maanlanding. Alle heil aan joshus' razor!
pi_26459084
quote:
Ha! Iesse siempel. Al het maanstof is van de NASA, en als je dat wilt onderzoeken moet je eerst een contract ondertekenen dat je geen onwelbevallige bevindingen publiceert.
Waar haal je dat vandaan?
pi_26459123
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 19:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?
Omdat we nooit iets horen van mensen die zo'n contract niet tekenden, dus die moeten wel geelimineerd zijn. En als er mensen geelimineerd worden, betekent dat dat er een veel groter complot achter zit dan wij kunnen vermoeden. QED.
  zondag 24 april 2005 @ 04:30:08 #250
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_26467585
Het is duidelijk fake.

De laatste zin die de astronaut zegt is:
sorry mister Gorsky.

Dit is natuurlijk een geintje richting Niel Armstrong.

Deze zou ooit een buurman met die naam gehad hebben. En zijn vrouw zou dan gezegt hebben: Ik zuig je pas als het jongetje van hier naast op de maan staat.
(dit alles is natuurlijk ook niet waar, maar daar verwijst die laatste zin in het filmpje wel naar)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')