Protonen en elektronen zien die op je netvlies inslaan?quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:02 schreef Phooka het volgende:
Over die straling: je 'ziet' idd. de protonen en elektronen die inslaan op je netvlies/zenuwcellen.
D'r zijn ook relatief veel astronauten die aan leukemie/kanker doodgaan. (Hoewel de eerste astronauten af en toe ook wel de neiging hebben om te overlijden aan een teveel aan testosteron)
Ach, een beetje stoken af en toe is best leukquote:
aha op die manier, ben benieuwdquote:Op vrijdag 22 april 2005 07:46 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Dat gedeelte ging over een veel latere vlucht in een space shuttle. Daarom had ik ook 'Hoe dat met die ouwe krengen is, weet ik niet.' in de betreffende tekst gezet. De luitjes in de Apollo hebben hier naar mijn weten nooit melding van gemaakt. Wanneer ik er tijd voor heb, zal ik kijken of ik dat nog ergens boven water kan krijgen.
Wel, de inslag van een proton met hoge energie zorgt voor een regen van geladen deeltjes in de receptor of de eerste zenuwcel in de keten, die daardoor wordt gestimuleerd om te vuren - je 'ziet' dan min of meer een witte flits. Hetzelfde gebeurt met remote-sensing satellieten als er een proton door de detector van de camera vliegt.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:10 schreef Haushofer het volgende:
Protonen en elektronen zien die op je netvlies inslaan?Hoe zou je dat moeten zien dan?
Hé, de g-krachten tijdens de lancering van de Saturn V komen toch niet boevn de 4 g voor de normale lancering, en tot maximaal 6,5 g als de Launch Escape System wordt gebruikt?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:18 schreef kepler het volgende:De g-krachten in de Apollo raketten zijn drie keer zo hoog: 9 G. Net tegen de max aan van wat mensen kunnen hebben. Dan zijn vlekken niet zo gek
vroeger in het begin van de bemande ruimtevaart haalden ze 9gquote:Op vrijdag 22 april 2005 13:57 schreef Phooka het volgende:
[..]
Hé, de g-krachten tijdens de lancering van de Saturn V komen toch niet boevn de 4 g voor de normale lancering, en tot maximaal 6,5 g als de Launch Escape System wordt gebruikt?
Volgens mij is dat tijdens re-entry, maar niet tijdens de lancering...quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:27 schreef kepler het volgende:
vroeger in het begin van de bemande ruimtevaart haalden ze 9g
Helaas kan ik het betreffende nieuwsbericht niet meer terugvinden (alleen de tekst op een aantal wazige sites, niet de beelden)quote:
nu gaat het meer richting een WFL discussie, ook interessantquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:57 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Helaas kan ik het betreffende nieuwsbericht niet meer terugvinden (alleen de tekst op een aantal wazige sites, niet de beelden)
Misschien is dit wel interessant: http://www.cnn.com/TECH/space/9812/08/radiation.belts/index.html ... een nieuwe kijk op de Van Allen belt. Natuurlijk moeten we er wel rekening mee houden dat de electronica van 35 jaar geleden een stuk minder gevoelig was voor statische en EM invloeden. Neemt niet weg, dat het daarboven toch stukken gevaarlijker blijkt dan eerst werd gedacht.
De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:36 schreef kepler het volgende:
back on topic: stel dat het waar was geweest waarom heeft rusland dan bepaalde personen niet heel veel geld geboden om de waarheid te vertellen?
omdat het een wedloop was, gewoon op prestige. Op dat moment ging het alleen maar om de eer (en het aanzien tegenover de rest van wereld). Op dat moment was er niet veel geld te verdienen op de maanquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:40 schreef MSXUser het volgende:
[..]
De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'
Immers, hun kennis over de ruimte overtrof die van de Amerikanen op vrijwel alle fronten.
Wat voor antwoord? De eer was reeds naar de Amerikanen gegaan. Landen op Mars? Onmogelijk, zeker toen. Een man meer op de maan? Leuk maar toch niet hetzelfde. Ze hebben verloren, simple as thatquote:Op vrijdag 22 april 2005 22:40 schreef MSXUser het volgende:
De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'
Immers, hun kennis over de ruimte overtrof die van de Amerikanen op vrijwel alle fronten.
Dat valt wel enigszins mee... Op het vlak van micro-electronica liggen ze nog steeds achter...quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:40 schreef MSXUser het volgende:De vraag kun je ook stellen als: "Waarom heeft Rusland nooit een 'antwoord' gegeven op de maanmissies?'
Moeilijk hè, lezen?quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:26 schreef trebbors het volgende:
haha LOL Wat een lollig filmpje lijkt niet eens op de echte :| btw hoe oud ben je eigelijk dat je denkt dat als iemand een filmpje maakt dat gelijk de maanlanding fake is hahaha LOL zeker 10 ofzo LOL..
btw zoek naar het echte filmpje je ziet dat deze van jouw is nagespeeldlol dat ruimte pak en btw de mensen die daar lopen? Als je goed kijkt zijn de kleren die ze dragen niet echt oud of wel? Btw ff met Vegas een oude look er overheen gooien en je hebt een mooi zwart wit beeld....
Maarja vind wel lollig filmpje erg goed gedaan door studenten
Ha! Iesse siempel. Al het maanstof is van de NASA, en als je dat wilt onderzoeken moet je eerst een contract ondertekenen dat je geen onwelbevallige bevindingen publiceert. Precies hetzelfde met de apparatuur die ze op de maan hebben gezet: Die kun je alleen maar meten met hele speciale, bijzondere apparatuur die niet iedereen heeft en kan bedienen.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:45 schreef Haushofer het volgende:
Jawel, dat is er wel. Zoals ik zei, die stenen die ze hebben meegenomen. De banen van het stof wat wordt gevolgt. De apparatuur die ze er hebben gebracht. Hoeveel bewijs wil je? Meer krijg je niet.
Waar haal je dat vandaan?quote:Ha! Iesse siempel. Al het maanstof is van de NASA, en als je dat wilt onderzoeken moet je eerst een contract ondertekenen dat je geen onwelbevallige bevindingen publiceert.
Omdat we nooit iets horen van mensen die zo'n contract niet tekenden, dus die moeten wel geelimineerd zijn. En als er mensen geelimineerd worden, betekent dat dat er een veel groter complot achter zit dan wij kunnen vermoeden. QED.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |