ik ben zeer benieuwd of ze het extreem hoge niveau van de vorige albums vol kunnen houdenquote:1 Blue Orchid
2 The Nurse
3 My Doorbell
4 Forever for Her (Is Over for Me)
5 Little Ghost
6 The Denial Twist
7 White Moon
8 Instinct Blues
9 Passive Manipulation
10 Take, Take, Take
11 As Ugly as I Seem
12 Red Rain
13 I'm Lonely (But I Ain't That Lonely Yet)
bron: http://www.billboard.com/(...)ontent_id=1000883030quote:First single and album opener "Blue Orchid" got things off to a hard rocking start, with vocalist/guitarist Jack White climbing to a near falsetto and unleashing an AC/DC-worthy riff atop drummer Meg White's primal pounding.
The first sign of experimentation came with the marimba lead-in of the positively weird "The Nurse," punctuated by crashing guitar/drum downstrokes that eventually reach full-on thunder. "No, I'm never gonna let you down," Jack promised.
The piano and tambourine accents on "My Doorbell" gave off a Motown vibe, while on the acoustic guitar and piano-tinged "Forever for Her (Is Over for Me)," Jack's singing nodded to the impassioned style of Prince a la "Purple Rain."
Jack's 2004 collaboration with country icon Loretta Lynn seemed to rub off on "Little Ghost," on which he and Meg sing together over back-porch acoustic strumming. "I'm the only one that sees you, and I can't do much to please you," Jack proclaimed to the paranormal subject.
The sexy cool strut of "The Denial Twist" gave way to the slow, piano-led "White Moon," a quasi-church confessional loaded with rhyming couplets. But the Stripes' gritty rock'n'roll returned on "Instinct Blues," a raw slab of garage blues that found Jack emoting in his best Robert Plant homage.
Meg took the mic for the short "Passive Manipulation," which instructed listeners: "Women, listen to your mothers / don't just succumb to the wishes of your brothers." Jack kicked in quickly on acoustic guitar for "Take, Take, Take," a romantic fantasy about late actress Rita Hayworth, who ultimately does not give in to the narrator's advances.
"As Ugly As I Seem" proved the band's effectiveness in a stripped-down setting, marked by a sliding acoustic guitar progression and sparse percussion. "I'm as ugly as I seem / worse than all your dreams could ever make me," Jack sang.
"Red Rain" featured more of Jack's sweet, high-register singing and what sounded like a triangle or a xylophone, eventually toppled by sudden full-band blasts of rock with shades of past favorite "There's No Home for You Here."
"Get Behind Me Satan" closes with the soulful lament "I'm Lonely (But I Ain't That Lonely Yet)," which imagined Jack on solo piano in a dusty saloon. "I miss my mother / I miss being her son," he sang, "Sometimes I miss her so much I want to hop on the next jet."
Vreemd genoeg ben ik nog geen gelekte versie tegen gekomen, maar ik houd me aanbevolen op pfafje@hotmail.com.quote:Op maandag 18 april 2005 19:16 schreef DaisyDuke het volgende:
Heeft pfaf de gelekte versie nog niet gehoord?
vraag dan meteen Megg dr msn!quote:Op maandag 18 april 2005 19:44 schreef pfaf het volgende:
Dan mail ik terug, dat ik de officiële versie heus wel ga kopen.
Ik ook! Net nog gezocht, maar nergens te vinden!quote:Op maandag 18 april 2005 20:54 schreef peaceman het volgende:
houdt zich ook aanbevolen voor de gelekte versie... zie profiel voor msn...
waar?quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:01 schreef nipeng het volgende:
Zojuist de laatste single gehoord. Die klinkt best goed.
quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Meg bestaat niet, dat is een robot.
tja, elephant was in vergelijking met WBC een beetje een teleurdtelling. Hopelijk gaat de stijl van de nieuwe helemaal terug naar "De Stijl".quote:Op maandag 18 april 2005 19:02 schreef methodmich het volgende:
Ben er zeer benieuwd naar, hoop ook dat ze weer meer richting WBC gaan!
Niet dusquote:Op maandag 25 april 2005 23:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
tja, elephant was in vergelijking met WBC een beetje een teleurdtelling. Hopelijk gaat de stijl van de nieuwe helemaal terug naar "De Stijl".
Nee, het is vernoemd naar de stijl van de Nederlandse kunstenaar Rietveld ofzoquote:Op maandag 25 april 2005 23:18 schreef super-muffin het volgende:
De Stijl (hoe spreek je dat Engels uit?)
Black Math was wel geweldig!quote:Op maandag 25 april 2005 23:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
tja, elephant was in vergelijking met WBC een beetje een teleurdtelling. Hopelijk gaat de stijl van de nieuwe helemaal terug naar "De Stijl".
hoezo?quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:37 schreef TrenTs het volgende:
Alhoewel Jack White wel extreem overrated is in de gitaar top 100
mja vind ik ook wel hoor.. TWS is vergelijkbaar met De Stijl, maar dan net iets beterquote:Op zaterdag 30 april 2005 16:57 schreef methodmich het volgende:
De Stijl het minst goede Tom Tom?? Verrassend!
Ja, ik weet het niet. Er staan wel goede nummers op (Bound To Pack It Up, bijvoorbeeld), maar de andere 3 albums vind ik gewoon beter.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:57 schreef methodmich het volgende:
De Stijl het minst goede Tom Tom?? Verrassend!
Bekijk die lijst en lach schamper.quote:
ajoh ze zijn allemaal even superquote:Op zaterdag 30 april 2005 19:53 schreef r0p het volgende:
Naja zeg: Hello operator, Death letter, apple blossom, truth doesn't make a noise... allemaal juweeltjes IMHO.
De stijl blijft mijn favoriet. WBC is het minst vind ik.
Nee Jimi Hendrix, maar dat is overal zo.quote:
Ow nee, een goed nr wordt een hit! Nou zijn ze commercieel, en dat vind ik niet tof.quote:Op maandag 18 april 2005 19:09 schreef keijz het volgende:
Tja, ze zijn wel wat commercieler geworden (seven nation army), dus ik vrees dat GBMS een beetje hetzelfde als z'n voorganger is.
Neemt niet weg dat De Stijl en WBC gewoon vele malen beter waren dan Elephant, ik kan me zo niet eens een echt goed nummer van Elephant voor de geest halen, terwijl de Stijl en vooral WBC vól staan met goede nummers. WS vind ik overigens ook geen geweldig album.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:54 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ow nee, een goed nr wordt een hit! Nou zijn ze commercieel, en dat vind ik niet tof.
Wat een rare snob-instelling. Seven Nation Army is gewoon een heel erg goed nr, en dat het een hit is geweest, is alleen maar goed.
GBMS zal op de ingeslagen weg doorgaan, ze hoeven niet het vrij beperkte repertoire van De Stijl te blijven herhalen. Hoe goed die CD ook was.
Zeker een hoog niveau, maar hij viel mij na de door WBC gewekte verwachtingen een beetje tegen. Was niet de knaller waar ik op hoopte. Die verkiezing van plaat v/h jaar door vele muziekmedia zag ik dan ook als goedmaker voor 2001, toen WBC misschien in retroperspectief wel van The Strokes had moeten winnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:21 schreef DaisyDuke het volgende:
Vind Elephant, met nummers als ‘Back Math’, ‘Hypnotize’, ‘Ball & Biscuit’, ‘I Just Don’t Know What to Do with Myself’, eigenlijk wel een verdomd goede rock 'n roll plaat! Hij gaf zich wellicht iets minder vlug bloot dan ‘White Blood Cells’ of ‘De Stijl’, maar is niettemin een plaat van erg hoog niveau.
geen probleem manquote:Op woensdag 4 mei 2005 19:02 schreef BeRightBack het volgende:
Lekker nummer , ik vind het begin typisch white stripes met die base drum.
maar later is er toch wel degelijk verschil te merken
Bedankt Keijz !
je kunt hem wel al bestellen bij www.cd-wow.nl !quote:Op zaterdag 7 mei 2005 20:01 schreef FIubber het volgende:
Nieuwe single klinkt goed. ik ben dan ook zeer benieuwd naar het hele album.
@Rasing: ik denk niet dat iemand hier het hele album al gehoord heeft. Wat er op internet staat zijn volgens mij allemaal fakes. Op het moment dat hij 'officieel' door RNS ofzo op internet gezet is, staat dit ook wel op de 'grote' sites in de torrent / emule scene, en nog eerder bij de fxp denk ik..
Drie hoeraatjes voor het Internetquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:23 schreef Tom_Tom- het volgende:
En jawel, het album is uitgelekt.
Net als bij Elephant in eerste instantie in lp-kwaliteitquote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:23 schreef Tom_Tom- het volgende:
En jawel, het album is uitgelekt.
idd, ik kan er nog geen conclusie aan vastknopenquote:Op zondag 22 mei 2005 14:15 schreef keijz het volgende:
[..]
neeee ik vind die juist geniaal
de rest heeft nog wel een paar luisterbeurten nodig denk
iddquote:Op zondag 22 mei 2005 14:57 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Na een paar keer luisteren wordt ie wel beter
Een liedje van de Stijl heet Truth doesn't make a noise.quote:Op zondag 22 mei 2005 11:22 schreef Rasing het volgende:White Moon:
'It's the truth, and it don't make a noise...'
Overigens moet ik een paar keer aan de Black Keys denken (Instinct Blues)
Je doet je signature eer aan.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:55 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Een liedje van de Stijl heet Truth doesn't make a noise.
Als ik het me goed herinner.
Het beste liedje van die CDquote:Op maandag 23 mei 2005 23:55 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Een liedje van de Stijl heet Truth doesn't make a noise.
Als ik het me goed herinner.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:52 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het beste liedje van die CD
Ik koop hem wel als ie uitkomt (wanneer is dat trouwens?), downloaden duurt me te lang
Geen breedband in België?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:52 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het beste liedje van die CD
Ik koop hem wel als ie uitkomt (wanneer is dat trouwens?), downloaden duurt me te lang
Nee, maar we hebben hier een gratis provider van de KULeuven, maar die blokkeert wel bijna alle downloadprogramma's.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:36 schreef pfaf het volgende:
[..]
Geen breedband in België?![]()
k Heb nu binnen ( 12 min. ) de eerste luisterbeurt nu dus.
Gelukkig wel, BO is één van de minste nummers.quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:28 schreef placebeau het volgende:
[..]
Nee, maar we hebben hier een gratis provider van de KULeuven, maar die blokkeert wel bijna alle downloadprogramma's.
Dus is het elke keer weer zoeken en wachten, vandaar.
En een CD bluisteren voor je hem koopt is zo sneu. Dan wil je hem meteen opleggen, maar je kent alle nummers al. Ik hoop dat het meeste beter is dan Blue orchid, want da's toch maar matig.
Ik heb de LP iig al zien staanquote:Op maandag 6 juni 2005 12:24 schreef ranja het volgende:
Is er iemand die weet of het album ook op lp uitkomt en eventueel wanneer? Ik heb de vorige van hun allemaal op lp dus dan staat zo'n cd er bij ineens een beetje lullig![]()
Bij mij is ie onderweg, komt waarschijnlijk aan als ik in Rome zit....quote:Op maandag 6 juni 2005 14:07 schreef methodmich het volgende:
Heb hem gekocht op CD, inclusief poster. Zo even draaien.
ook al geluisterd.. wel wennen vind ik...quote:Op maandag 6 juni 2005 20:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hij is op de luisterpaal te beluisteren, maar da's vast al gemeld...
goed dat je het zegt want Life of Agony staat er ook inquote:Op maandag 6 juni 2005 20:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hij is op de luisterpaal te beluisteren, maar da's vast al gemeld...
Ghehe, dat heb ik ook bij een bepaald nummer, dan denk ik dat mijn moeder naar boven roept maar dan is het dat nummer. En toch trap ik er elke keer weer in..quote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij begint me steeds beter te bevallen.
Alleen die bel bij nummer #10 Take Take Take is echt kut, ik denk de hele tijd dat hier de bel gaat
hoe vaker ik hem draai, hoe leuker hij gaat klinkenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:24 schreef methodmich het volgende:
Tja, moet er nog erg aan wennen eigenlijk. Kan nog geen helder oordeel vellen.
iddquote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:00 schreef methodmich het volgende:
Ik ben er nog steeds niet uit, opmerkelijke plaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |